O Mitsubishi eX se při loňské světové premiéře v Tokiu mluvilo jako o možném nástupci Lanceru Evo. Daleko reálnější ale nakonec bude spekulace, že se jasně žluté SUV stane následovníkem SUV ASX. Již příští týden auto poprvé spatří potencionální evropští zákazníci a i na jejich reakcích bude jistě třem diamantům záležet.
Stejně jako drtivá většina nových Mitsubishi, zaujme i eX předními partiemi ve stylu takzvaného „dynamického štítu.“ V horní části je tento prvek zakončen diodami denního svícení a blinkry, které jsou tak lépe viditelné pro chodce, hlavní světlomety jsou nicméně posazeny o něco níže v mohutném předním nárazníku. Motiv přední části se objevuje i vzadu, kde nicméně nenajdete ohraničení chromovanými lamelami. Pokud by snad auto, kombinující křivky shooting braku a SUV, přišlo do kontaktu s chodcem, má ve spodní části a po stranách předního nárazníku speciální gumové ochranné prvky.
Do interiéru se nastupuje přes proti sobě se otevírající dveře, postrádající B-sloupek. Palubní deska je spolu s výplněmi dveří čalouněna krémovou a černou barvou. Pro vyjádření rozdílné atmosféry mezi řidičem a spolujezdcem je však toto barevné sladění dveří na obou polovinách auta malinko odlišné. Klíčové prvky kabiny, mezi něž se řadí i přístrojová deska, mají rámovou konstrukci a lehké materiály, což pomáhá snížit celkovou hmotnost. Jelikož je koncept určený také lidem s aktivním životním stylem, najdeme v palubní desce dvě přenosné baterie, použitelné mimo vůz.
Čelní sklo Mitsubishi eX dokáže zprostředkovat rozšířenou realitu, což znamená zobrazování fyzického prostředí skutečného světa, jehož prvky jsou rozšířeny (nebo doplňovány) o počítačem vytvářenou grafiku a zvuky. Virtuální realitu dále doplňují infotainment s připojením k internetu a chytrému telefonu, přístrojový panel se dvěma obrazovkami, na které se promítá obraz z kamer, nahrazující klasická zrcátka, a digitální vnitřní zpětné zrcátko.
Přední i zadní kola 4240 milimetrů dlouhého, 1780 milimetrů širokého a 1575 milimetrů vysokého konceptu roztáčí elektromotor o shodném výkonu 95 koní. Celkově tak soustava, označovaná jako Twin Motor 4WD, produkuje 190 koní. Pro řízení pohonu všech kol je používán integrovaný stabilizační systém Mitsubishi S-AWC v kombinaci s přerozdělováním točivého momentu mezi zadní kola.
Lithium-iontové články o kapacitě 45 kWh stačí na dojezd 400 kilometrů. Pro větší pohodlí řidiče je používáno poloautonomní řízení, doplněné o parkovací asistent, schopný po dojezdu do hotelu či restaurace sám najít vhodné místo a zaparkovat do něj. Po přivolání řidiče pak vůz zase sám vyparkuje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.