O Mitsubishi eX se při loňské světové premiéře v Tokiu mluvilo jako o možném nástupci Lanceru Evo. Daleko reálnější ale nakonec bude spekulace, že se jasně žluté SUV stane následovníkem SUV ASX. Již příští týden auto poprvé spatří potencionální evropští zákazníci a i na jejich reakcích bude jistě třem diamantům záležet.
Stejně jako drtivá většina nových Mitsubishi, zaujme i eX předními partiemi ve stylu takzvaného „dynamického štítu.“ V horní části je tento prvek zakončen diodami denního svícení a blinkry, které jsou tak lépe viditelné pro chodce, hlavní světlomety jsou nicméně posazeny o něco níže v mohutném předním nárazníku. Motiv přední části se objevuje i vzadu, kde nicméně nenajdete ohraničení chromovanými lamelami. Pokud by snad auto, kombinující křivky shooting braku a SUV, přišlo do kontaktu s chodcem, má ve spodní části a po stranách předního nárazníku speciální gumové ochranné prvky.
Do interiéru se nastupuje přes proti sobě se otevírající dveře, postrádající B-sloupek. Palubní deska je spolu s výplněmi dveří čalouněna krémovou a černou barvou. Pro vyjádření rozdílné atmosféry mezi řidičem a spolujezdcem je však toto barevné sladění dveří na obou polovinách auta malinko odlišné. Klíčové prvky kabiny, mezi něž se řadí i přístrojová deska, mají rámovou konstrukci a lehké materiály, což pomáhá snížit celkovou hmotnost. Jelikož je koncept určený také lidem s aktivním životním stylem, najdeme v palubní desce dvě přenosné baterie, použitelné mimo vůz.
Čelní sklo Mitsubishi eX dokáže zprostředkovat rozšířenou realitu, což znamená zobrazování fyzického prostředí skutečného světa, jehož prvky jsou rozšířeny (nebo doplňovány) o počítačem vytvářenou grafiku a zvuky. Virtuální realitu dále doplňují infotainment s připojením k internetu a chytrému telefonu, přístrojový panel se dvěma obrazovkami, na které se promítá obraz z kamer, nahrazující klasická zrcátka, a digitální vnitřní zpětné zrcátko.
Přední i zadní kola 4240 milimetrů dlouhého, 1780 milimetrů širokého a 1575 milimetrů vysokého konceptu roztáčí elektromotor o shodném výkonu 95 koní. Celkově tak soustava, označovaná jako Twin Motor 4WD, produkuje 190 koní. Pro řízení pohonu všech kol je používán integrovaný stabilizační systém Mitsubishi S-AWC v kombinaci s přerozdělováním točivého momentu mezi zadní kola.
Lithium-iontové články o kapacitě 45 kWh stačí na dojezd 400 kilometrů. Pro větší pohodlí řidiče je používáno poloautonomní řízení, doplněné o parkovací asistent, schopný po dojezdu do hotelu či restaurace sám najít vhodné místo a zaparkovat do něj. Po přivolání řidiče pak vůz zase sám vyparkuje.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.