Mitsubishi eX míří do Ženevy, ukazuje budoucnost tří diamantů

Mitsubishi eX má dva elektromotory s celkovým výkonem 190 koní.
Mitsubishi eX má dva elektromotory s celkovým výkonem 190 koní., foto: Mitsubishi Motors
ar6 27. února 2016 15:48
Sdílej:

O Mitsubishi eX se při loňské světové premiéře v Tokiu mluvilo jako o možném nástupci Lanceru Evo. Daleko reálnější ale nakonec bude spekulace, že se jasně žluté SUV stane následovníkem SUV ASX. Již příští týden auto poprvé spatří potencionální evropští zákazníci a i na jejich reakcích bude jistě třem diamantům záležet.

Stejně jako drtivá většina nových Mitsubishi, zaujme i eX předními partiemi ve stylu takzvaného „dynamického štítu.“ V horní části je tento prvek zakončen diodami denního svícení a blinkry, které jsou tak lépe viditelné pro chodce, hlavní světlomety jsou nicméně posazeny o něco níže v mohutném předním nárazníku. Motiv přední části se objevuje i vzadu, kde nicméně nenajdete ohraničení chromovanými lamelami. Pokud by snad auto, kombinující křivky shooting braku a SUV, přišlo do kontaktu s chodcem, má ve spodní části a po stranách předního nárazníku speciální gumové ochranné prvky.

Do interiéru se nastupuje přes proti sobě se otevírající dveře, postrádající B-sloupek. Palubní deska je spolu s výplněmi dveří čalouněna krémovou a černou barvou. Pro vyjádření rozdílné atmosféry mezi řidičem a spolujezdcem je však toto barevné sladění dveří na obou polovinách auta malinko odlišné. Klíčové prvky kabiny, mezi něž se řadí i přístrojová deska, mají rámovou konstrukci a lehké materiály, což pomáhá snížit celkovou hmotnost. Jelikož je koncept určený také lidem s aktivním životním stylem, najdeme v palubní desce dvě přenosné baterie, použitelné mimo vůz.

Čelní sklo Mitsubishi eX dokáže zprostředkovat rozšířenou realitu, což znamená zobrazování fyzického prostředí skutečného světa, jehož prvky jsou rozšířeny (nebo doplňovány) o počítačem vytvářenou grafiku a zvuky. Virtuální realitu dále doplňují infotainment s připojením k internetu a chytrému telefonu, přístrojový panel se dvěma obrazovkami, na které se promítá obraz z kamer, nahrazující klasická zrcátka, a digitální vnitřní zpětné zrcátko.

Přední i zadní kola 4240 milimetrů dlouhého, 1780 milimetrů širokého a 1575 milimetrů vysokého konceptu roztáčí elektromotor o shodném výkonu 95 koní. Celkově tak soustava, označovaná jako Twin Motor 4WD, produkuje 190 koní. Pro řízení pohonu všech kol je používán integrovaný stabilizační systém Mitsubishi S-AWC v kombinaci s přerozdělováním točivého momentu mezi zadní kola.

Lithium-iontové články o kapacitě 45 kWh stačí na dojezd 400 kilometrů. Pro větší pohodlí řidiče je používáno poloautonomní řízení, doplněné o parkovací asistent, schopný po dojezdu do hotelu či restaurace sám najít vhodné místo a zaparkovat do něj. Po přivolání řidiče pak vůz zase sám vyparkuje.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.