O Mitsubishi eX se při loňské světové premiéře v Tokiu mluvilo jako o možném nástupci Lanceru Evo. Daleko reálnější ale nakonec bude spekulace, že se jasně žluté SUV stane následovníkem SUV ASX. Již příští týden auto poprvé spatří potencionální evropští zákazníci a i na jejich reakcích bude jistě třem diamantům záležet.
Stejně jako drtivá většina nových Mitsubishi, zaujme i eX předními partiemi ve stylu takzvaného „dynamického štítu.“ V horní části je tento prvek zakončen diodami denního svícení a blinkry, které jsou tak lépe viditelné pro chodce, hlavní světlomety jsou nicméně posazeny o něco níže v mohutném předním nárazníku. Motiv přední části se objevuje i vzadu, kde nicméně nenajdete ohraničení chromovanými lamelami. Pokud by snad auto, kombinující křivky shooting braku a SUV, přišlo do kontaktu s chodcem, má ve spodní části a po stranách předního nárazníku speciální gumové ochranné prvky.
Do interiéru se nastupuje přes proti sobě se otevírající dveře, postrádající B-sloupek. Palubní deska je spolu s výplněmi dveří čalouněna krémovou a černou barvou. Pro vyjádření rozdílné atmosféry mezi řidičem a spolujezdcem je však toto barevné sladění dveří na obou polovinách auta malinko odlišné. Klíčové prvky kabiny, mezi něž se řadí i přístrojová deska, mají rámovou konstrukci a lehké materiály, což pomáhá snížit celkovou hmotnost. Jelikož je koncept určený také lidem s aktivním životním stylem, najdeme v palubní desce dvě přenosné baterie, použitelné mimo vůz.
Čelní sklo Mitsubishi eX dokáže zprostředkovat rozšířenou realitu, což znamená zobrazování fyzického prostředí skutečného světa, jehož prvky jsou rozšířeny (nebo doplňovány) o počítačem vytvářenou grafiku a zvuky. Virtuální realitu dále doplňují infotainment s připojením k internetu a chytrému telefonu, přístrojový panel se dvěma obrazovkami, na které se promítá obraz z kamer, nahrazující klasická zrcátka, a digitální vnitřní zpětné zrcátko.
Přední i zadní kola 4240 milimetrů dlouhého, 1780 milimetrů širokého a 1575 milimetrů vysokého konceptu roztáčí elektromotor o shodném výkonu 95 koní. Celkově tak soustava, označovaná jako Twin Motor 4WD, produkuje 190 koní. Pro řízení pohonu všech kol je používán integrovaný stabilizační systém Mitsubishi S-AWC v kombinaci s přerozdělováním točivého momentu mezi zadní kola.
Lithium-iontové články o kapacitě 45 kWh stačí na dojezd 400 kilometrů. Pro větší pohodlí řidiče je používáno poloautonomní řízení, doplněné o parkovací asistent, schopný po dojezdu do hotelu či restaurace sám najít vhodné místo a zaparkovat do něj. Po přivolání řidiče pak vůz zase sám vyparkuje.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?