Velké SUV VisionS je z hlediska českého návštěvníka nejočekávanější novinkou nadcházejícího ženevského autosalonu. Aby Škoda své fanoušky naladila na tu správnou „SUV vlnu,“ odhodila z konceptu plachtu zhruba dva týdny před oficiální prezentací. A dozvěděli jsme se, mimo jiné, že šestimístný interiér není tou největší novinkou.
Svým vzhledem, který ovlivňuje kubismus nebo český křišťál, patří VisionS určitě k nejatraktivnějším modelům značky Škoda. Stačí se zaměřit na dvoudílná přední světla s klínovitým tvarem a LED diodami, jejichž přenesení do výroby je ovšem poměrně sporné. Výrazným prvkem je vpředu i vzadu umístěný světelný pás ve spodní části nárazníku. Ještě než se ale dostaneme k zadním partiím, neměli bychom zapomenout na boční linii Tornado, známou i ze sériových modelů s okřídleným šípem. Skupinová světla se podobají těm u Superbu nebo konceptu VisionC, naopak lesklý černý difuzor se dvěma koncovkami výfuku u žádné jiné Škody nenajdete. Diskutabilní je použití zelené barvy Island, doplněné zajímavě tvarovanými koly.
Pod efektní karosérií se ukrývá modulární platforma MQB s rozvorem o délce 2,79 metru. Celkově má VisionS na délku 4,70 metru, na šířku 1,91 metru a na výšku 1,68 metru. Dovnitř se poskládá šest cestujících, každý navíc bude moci ovládat intotainment s velkou obrazovkou a využívat možnosti online komunikace. V rámci fotografií jsme se však do interiéru zatím nedostali, proto nás bude více zajímat hybridní pohonné ústrojí, u Škody vůbec poprvé s možností dobíjení ze zásuvky.
Ano, nové SUV je plug-in hybridem, a ne ledajakým. Spalovací jednotkou je stejně jako v případě Passatu GTE zážehová čtrnáctistovka TSI s výkonem 156 koní a točivým momentem 250 Nm. Sílu přenáší na vozovku šestistupňový dvouspojkový automat DSG, do nějž je integrován elektromotor s výkonem 54 koní a točivým momentem 220 Nm. Jelikož je ale VisionS „terénním modelem,“ nesmí u zadní nápravy chybět druhý elektromotor s výkonem 116 koní a točivým momentem 270 Nm. Tato elektrická jednotka navíc pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy.
V součinnosti všech tří motorů má Škoda VisionS inteligentní pohon všech kol bez mechanického propojení. Na vozovku takto může přenášet až 225 systémových koní, které dopomáhají ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a maximální rychlosti téměř 200 km/h. Spotřeba je laboratorních 1,9 l/100 km, vzhledem k lithium-iontovým akumulátorům o kapacitě 12,4 kWh (umístěné jsou před zadní nápravou) však umí SUV ujet až 50 elektrických kilometrů. Celkově, při použití benzínu i elektřiny, je dojezd až 1000 kilometrů. Podobně, jako u dalších plug-in hybridů koncernu Volkswagen, může i tady řidič volit z několika režimů jízdy, zahrnující vedle elektrického i nabíjecí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?