SUV se jménem Niro odhalila Kia poprvé na frankfurtském autosalonu v roce 2013. Tehdy se jednalo o konkurenta Nissanu Juke s nahoru se otevírajícími dveřmi a hybridním pohonným ústrojím. A právě kombinace benzínového a elektrického motoru je, vedle jména, asi jediným prvkem, spojující koncept se sériovým modelem.
Produkční Kia Niro si odbyla svou premiéru na výstavě v Chicagu a návštěvníky musela rozhodně zaujmout. Snad už jen proto, že podle jihokorejské automobilky spadá do kategorie HUV (Hybrid Utility Vehicle), v níž se spojuje zajímavý design, praktičnost a hospodárnost hybridního pohonného ústrojí. Kdo přesně do tohoto segmentu dále patří Kia nespecifikuje, s rozvorem 2700 milimetrů je ale Niro větší než Sportage. A na to model s nízkou a širokou karosérií rozhodně nevypadá.
Na první pohled byste asi úplně nehádali, že je Niro, podobně jako třeba Toyota Prius, ekologickým automobilem. Kvůli krátkým převisům a dlouhé linii střechy vypadá HUV atraktivně a dynamicky. Tomuto dojmu jistě napomáhají také maska chladiče ve tvaru tygřího nosu, velká přední světla protažená do boků, chromované lišty s tvarem bumerangu v obou náraznících a velká zadní světla, propojená černou linkou s výrazným střešním spoilerem. Podběhy kol jsou chráněné plastovým obložením, o jejich vyplnění se starají velká litá kola. Tvar karosérie mimochodem není jen atraktivní, ale s koeficientem cx = 0,29 i docela aerodynamický.
V interiéru nejvíce zaujme ztvárnění přístrojového panelu, kombinující analogové budíky s velkým displejem palubního počítače. Ve vrchní části středové konzole je pro změnu sedmipalcová obrazovka multimediálního systému UVO3 s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, WiFi hotspotem, 8 GB místa na hudbu a několika užitečnými aplikacemi. Podobně jako třeba Kia Soul nabízí Niro vyšší pozici sedadel, což zlepšuje přehled řidiče o dění kolem vozu. Na vysoké úrovni je odhlučnění kabiny, to stejné se dá říct i o prostoru na zadních sedadlech a v kufru.
Je pravdou, že velkou zásluhu na prostoru uvnitř mají lithium-iontové polymerové baterie o kapacitě 1,56 kWh, umístěné pod zadními sedadly. Akumulátory dodávají sílu elektromotoru o výkonu 43,5 koně, umístěnému pro změnu v šestistupňové dvouspojkové automatické převodovce. Sparing partnera dělá elektromotoru zážehová šestnáctistovka GDI o výkonu 104 koní, pracující v Atkinsonově cyklu. Celkově Niro dosahuje výkonu 148 koní a točivého momentu 265 Nm, přenášeného na přední kola prostřednictvím již zmiňovaného automatu. Průměrná spotřeba má být 4,7 l/100 km.
K co největší efektivitě pohonného ústrojí pomáhá Niru i funkce Eco-DAS, zahrnující technologie Coasting Guide a Predictive Energy Control. V prvním případě se jedná o rady řidiči, kdy „plachtit“ a kdy brzdit, v tom druhém o vyhodnocování zvolené trasy a určování, kdy je nejlepší dobíjet baterie a kdy využít jejich celý potenciál. Pod karosérii je zcela nová platforma, určená pro kombinaci benzínového a elektrického motoru, využívající až z 53 procent vysokopevnostní ocel. Ta nezvyšuje jen tuhost, ale zároveň snižuje hmotnost celého vozu. S aspektem váhy dále pracují také kapota, víko kufru nebo některé komponenty podvozku z hliníku.
Z bezpečnostních asistentů budou k dispozici hlídání slepého úhlu, sledování dopravy za vozidlem, asistent pro změnu jízdního pruhu, varování při vybočení z místního pruhu, adaptivní tempomat nebo autonomní brzdění. Do prodeje se Niro dostane ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku a zároveň je také prvním modelem chystané ofenzivy Kie, počítající do roku 2020 se ztrojnásobením portfolia ekologických vozů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.