Kia zkouší prorazit s hybridním SUV, Niro navíc ekologicky nevypadá

ar6, 13. února 2016, 02:15 Google+

SUV se jménem Niro odhalila Kia poprvé na frankfurtském autosalonu v roce 2013. Tehdy se jednalo o konkurenta Nissanu Juke s nahoru se otevírajícími dveřmi a hybridním pohonným ústrojím. A právě kombinace benzínového a elektrického motoru je, vedle jména, asi jediným prvkem, spojující koncept se sériovým modelem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Niro je prvním hybridem Kie se zcela novou platformou pro „zelená“ auta.

Niro je prvním hybridem Kie se zcela novou platformou pro „zelená“ auta. | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

Produkční Kia Niro si odbyla svou premiéru na výstavě v Chicagu a návštěvníky musela rozhodně zaujmout. Snad už jen proto, že podle jihokorejské automobilky spadá do kategorie HUV (Hybrid Utility Vehicle), v níž se spojuje zajímavý design, praktičnost a hospodárnost hybridního pohonného ústrojí. Kdo přesně do tohoto segmentu dále patří Kia nespecifikuje, s rozvorem 2700 milimetrů je ale Niro větší než Sportage. A na to model s nízkou a širokou karosérií rozhodně nevypadá.

img-responsive

Rozvor 2700 milimetrů byste vozu asi nehádali, Kia Niro. | foto: Kia Motors

Na první pohled byste asi úplně nehádali, že je Niro, podobně jako třeba Toyota Prius, ekologickým automobilem. Kvůli krátkým převisům a dlouhé linii střechy vypadá HUV atraktivně a dynamicky. Tomuto dojmu jistě napomáhají také maska chladiče ve tvaru tygřího nosu, velká přední světla protažená do boků, chromované lišty s tvarem bumerangu v obou náraznících a velká zadní světla, propojená černou linkou s výrazným střešním spoilerem. Podběhy kol jsou chráněné plastovým obložením, o jejich vyplnění se starají velká litá kola. Tvar karosérie mimochodem není jen atraktivní, ale s koeficientem cx = 0,29 i docela aerodynamický.

V interiéru nejvíce zaujme ztvárnění přístrojového panelu, kombinující analogové budíky s velkým displejem palubního počítače. Ve vrchní části středové konzole je pro změnu sedmipalcová obrazovka multimediálního systému UVO3 s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, WiFi hotspotem, 8 GB místa na hudbu a několika užitečnými aplikacemi. Podobně jako třeba Kia Soul nabízí Niro vyšší pozici sedadel, což zlepšuje přehled řidiče o dění kolem vozu. Na vysoké úrovni je odhlučnění kabiny, to stejné se dá říct i o prostoru na zadních sedadlech a v kufru.

img-responsive

Interiér zaujme především přístrojovým štítem, Kia Niro. | foto: Kia Motors

Je pravdou, že velkou zásluhu na prostoru uvnitř mají lithium-iontové polymerové baterie o kapacitě 1,56 kWh, umístěné pod zadními sedadly. Akumulátory dodávají sílu elektromotoru o výkonu 43,5 koně, umístěnému pro změnu v šestistupňové dvouspojkové automatické převodovce. Sparing partnera dělá elektromotoru zážehová šestnáctistovka GDI o výkonu 104 koní, pracující v Atkinsonově cyklu. Celkově Niro dosahuje výkonu 148 koní a točivého momentu 265 Nm, přenášeného na přední kola prostřednictvím již zmiňovaného automatu. Průměrná spotřeba má být 4,7 l/100 km.

K co největší efektivitě pohonného ústrojí pomáhá Niru i funkce Eco-DAS, zahrnující technologie Coasting Guide a Predictive Energy Control. V prvním případě se jedná o rady řidiči, kdy „plachtit“ a kdy brzdit, v tom druhém o vyhodnocování zvolené trasy a určování, kdy je nejlepší dobíjet baterie a kdy využít jejich celý potenciál. Pod karosérii je zcela nová platforma, určená pro kombinaci benzínového a elektrického motoru, využívající až z 53 procent vysokopevnostní ocel. Ta nezvyšuje jen tuhost, ale zároveň snižuje hmotnost celého vozu. S aspektem váhy dále pracují také kapota, víko kufru nebo některé komponenty podvozku z hliníku.

Z bezpečnostních asistentů budou k dispozici hlídání slepého úhlu, sledování dopravy za vozidlem, asistent pro změnu jízdního pruhu, varování při vybočení z místního pruhu, adaptivní tempomat nebo autonomní brzdění. Do prodeje se Niro dostane ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku a zároveň je také prvním modelem chystané ofenzivy Kie, počítající do roku 2020 se ztrojnásobením portfolia ekologických vozů.

Vytisknout

Diskuze: Kia zkouší prorazit s hybridním SUV, Niro navíc ekologicky nevypadá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Spyker C8 Preliator se světu představí již 1. března na mezinárodním autosalonu v Ženevě

Spyker poodhaluje novinku, kterou chystá do Ženevy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud