Budoucí Audi Q6 bude jezdit na vodík, jeho podobu naznačuje koncept h-tron quattro

ar6, 18. ledna 2016, 04:05 Google+ North American International Auto Show 2016

Audi se jako jedna z mála světových značek může pochlubit tím, že svým zákazníkům umí nabídnout nejen klasické spalovací motory, ale též hybridy, elektromobily a auta na vodík. Do poslední kategorie spadá nejnovější koncept h-tron quattro, vycházející z frankfurtského SUV e-tron quattro.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi h-tron quattro je posledním vývojovým stupněm německé automobilky.

Audi h-tron quattro je posledním vývojovým stupněm německé automobilky. | foto: Audi

Sdílejte článek

Ač je karosérie lakována výraznou žlutou barvou, nejzajímavější je u tohoto modelu pohonné ústrojí. To se skládá hned z několika komponentů. Pohon mají na starosti dva elektromotory o výkonu 122 koní, ten je uložený vpředu, a 190 koní, ten je uložený vzadu. Do jejich skříně je zabudována planetová převodovka s jednostupňovým převodem, součinností obou jednotek potom vzniká elektrifikovaný pohon všech kol quattro. Další součástí pohonného ústrojí je sada palivových článků (celkem jich je 330) o výkonu až 150 koní. Vodík pro ně je skladován ve třech nádržích, umístěných pod prostorem pro cestující a zavazadlovým prostorem, s tlakem 700 barů. To stačí, při spotřebě kilogram vodíku na kilometr, na dojezd 600 kilometrů. Doplňkem palivových článků je lithium-iontový akumulátor s váhou necelých 60 kilogramů, který se nachází pod prostorem pro cestující, jehož 136 koní se hodí například k podpoře akcelerace. Při zpomalování je do něj naopak ukládána energie získávaná rekuperací. Celkově má SUV k dispozici 272 koní a 550 Nm, což stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 7 sekund a omezenou maximální rychlost 200 km/h.

img-responsive

Schéma pohonu, Audi h-tron quattro. | foto: Audi

Dalším zajímavým prvkem tohoto konceptu je střešní solární panel, který výkonem 320 W zajišťuje dodatečný dojezd 1000 kilometrů ročně. Zužitkováno je i přebytečné teplo klimatizace. Vedle vodíkového pohonu se h-tron quattro chlubí rovněž posledním vývojovým stupněm autonomního řízení. To využívá radarové senzory, novou videokameru, ultrazvukové senzory a laserový scanner. Jednotlivé asistenční systémy budou v budoucnu využívat centrální řídící jednotku zFAS, vypočítávající v reálném čase kompletní model okolí vozidla. Tyto informace poskytuje asistenčním systémům a systémům pro autonomní jízdu, které dokáží plnit úkoly řidiče při parkování nebo v popojíždějící koloně při jízdě na dálnici rychlostí až 60 km/h. Toto řešení se mimo jiné objeví v nové generaci Audi A8.

Jako základ posloužila SUV platforma MLB Evo s délkou 4,88 metru, šířkou 1,93 metru a výškou 1,54 metru. Samotný podvozek potom využívá adaptivního vzduchového odpružení a řízení všech čtyř kol. Karosérii determinuje především pojem aerodynamika, protože její celkový odpor vzduchu cx = 0,27 je na velikost i třídu vynikající. Tuto vlastnost nicméně h-tron sdílí s již zmiňovaným konceptem e-tron, oproti němuž má jiné nárazníky, kapotu i kola. Zachována zůstala maska chladiče Singleframe, kamery místo zpětných zrcátek i přední světla Matrix Laser. Denní svícení mají na starosti organické diody OLED, které se objevují i ve skupinových reflektorech. Do prahů byla integrována světelná lišta Matrix LED.

Interiér je uzpůsoben k přepravě čtyř osob a pěti set litrů zavazadel. Velice zajímavý je inteligentní software, který dvěma malými senzory zjistí rozměry jednotlivých zavazadel a na displeji, umístěném v oblasti vstupního otvoru do kufru, zobrazí optimální pořadí nakládání. Před řidičem jsou tři velké OLED displeje, jejichž středobodem je Audi Virtual Cockpit. Levá obrazovka potom slouží k ovládání světel a autonomního řízení, pravá obrazovka je výstupem multimediálního a navigačního systému. Pokud nemáte dost OLED displejů, další dva se nachází před voličem převodovky. Zajímavý je volant s dotykovými plochami. Pro cestující vzadu je určen zábavní systém se dvěma tablety, jejichž obrazovky jsou také z organických diod.

Vytisknout

Diskuze: Budoucí Audi Q6 bude jezdit na vodík, jeho podobu naznačuje koncept h-tron quattro

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Beetle Dune přichází na český trh.

Volkswagen uvádí na český trh Beetle Dune, je to stylovka pro bohaté

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud