Nabízet klasické spalovací motory maximálně v kombinaci s elektromotorem, to je v rámci programu Blue Geely Initiative plán čínské automobilky Geely na příští čtyři roky. Hlavní motivací k tomuto kroku je nařízení čínské vlády o snížení průměrné spotřeby jednotlivých automobilek na 5 l/100 km.
Pokud se ptáte, co tedy hodlá Geely svým zákazníkům nabídnout, tak jsou to hybridy, plug-in hybridy a elektromobily. Ty budou navíc postaveny pouze kolem dvou platforem, PE a FE, a jedné architektury CMA, čímž se povede výrazně zredukovat vývojové náklady. Tato redukce bude dokonce tak dramatická, že Číňané slibují vyrovnání cen dnešních modelů se spalovacím motorem a budoucích plug-in hybridů.
Na základě Compact Modular Architecture (zkráceně CMA), kterou aktuálně vyvíjí čínské technologické centrum v Göteborgu, bude postaven plug-in hybrid s přeplňovanou zážehovou patnáctistovkou, sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a průměrnou spotřebou 2 l/100 km. Tato hodnota se v roce 2019 sníží na 1,8 l/100 km a o rok později dokonce jen na 1,5 l/100 km. Pokud jde o elektromobily, tam první vlaštovky v podobě modelů pro třídu těch nejmenších vozů uvidíme již v příštím roce.
Vedle segmentu ekologických aut chce Geely bodovat rovněž v produkci lehkých materiálů a multimediálních systémů. Nemalé prostředky budou vynaloženy také na vývoj vodíkových a kovových palivových článků.
Současnou vlajkovou lodí Blue Geely Initiative je 4631 mm dlouhý, 1789 mm široký a 1495 mm vysoký sedan Emgrand EV s rozvorem náprav 2650 mm. Pod jeho kapotou najdeme elektromotor o výkonu 129 koní s točivým momentem 250 Nm, který v kombinaci s bateriemi o kapacitě 44,8 kWh stačí na dojezd 330 kilometrů při konstantních 60 km/h, respektive 253 kilometrů při vyšších rychlostech. Z domácí sítě se sedan nabije za 14 hodin, rychlonabíječka tuto dobu zkrátí na 48 minut.
Řidič může volit z jízdních režimů Eco, Eco+ a Sports, přičemž v posledním se zrychlí odezva plynového pedálu a přístroje se místo modré podbarví oranžovou. Součástí výbavy je rovněž multimediální systém s rozhraním G-Netlnk, přes nějž je obrazovka mobilního telefonu promítána na displej infotainmentu. Z bezpečnostních prvků nechybí regenerativní brzdění, kontrola dynamiky, elektronická parkovací brzda nebo elektronický posilovač řízení.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.