Volkswagen zveřejnil další detaily o nových modelech ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, jejichž předprodej bude v České republice zahájen 1. července. Automobil bude k dispozici jako elektrické MPV pro rodiny, volný čas i podnikání nebo jako lehký užitkový vůz pro živnostníky a firmy. Osobní verze ID. Buzz Pro mohou zákazníci objednávat za ceny již od 1 537 556 Kč včetně DPH. Skříňová verze ID. Buzz Cargo posílí vozové parky podnikatelů a firem již za 1 189 110 Kč bez DPH. Oficiální zahájení prodeje v České republice je plánováno na konec letošního roku.
Značka Volkswagen chce nabízet prakticky orientovanou elektromobilitu všem motoristům, kteří potřebují ke svému životu a práci více prostoru. Nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo mají nulové lokální emise, jsou síťově propojené a digitalizované a díky bezdrátové technologii OTA (Over-the-Air) mohou být kdykoli aktualizovány. Jejich elektrický pohon jim má navíc podle tvrzení VW zajišťovat extrémně hospodárný provoz.
Pětimístný model ID. Buzz je na českém trhu v rámci předprodeje možno objednávat u autorizovaných prodejců od 1. července, zpočátku s výbavovým stupněm „Pro“. Souběžně bude do předprodeje uvedena také skříňová verze ID. Buzz Cargo. Vstupní ceny byly stanoveny na 1 537 556 Kč včetně DPH za osobní verzi ID. Buzz Pro, resp. 1 189 110 Kč bez DPH za skříňové provedení ID. Buzz Cargo.
Oba modely nabídnou v sériové výbavě kompletně síťově propojené informační a zábavní systémy, multifunkční volant, LED světlomety, automatickou klimatizaci, tempomat, asistenční, resp. výstražné systémy, jakým je „Car2X“, a asistent pro nouzové brzdění „Front Assist“ (ID. Buzz Pro má v sériové výbavě navíc také asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“). Spuštění konfigurátoru je plánováno na podzim a oficiální zahájení prodeje v České republice na konec letošního roku.
Výhodou elektromobilů má být podle tvrzení výrobců vysoká hospodárnost, která není podmíněna pouze daňovými zvýhodněními a dotačními programy v mnoha evropských zemích, ale je dána především nízkými provozními náklady, ať se jedná o výrazně nižší náklady na elektrickou energii, nebo nižší nároky na údržbu (nejsou nutné pravidelné výměny motorového oleje, servisní intervaly jsou relativně dlouhé).
Systém pohonu MEB: V době uvedení na trh bude Volkswagen nabízet modely ID. Buzz s dosud největší akumulátorovou baterií v rámci rodiny ID. Sada lithium-iontových akumulátorů nabízí využitelnou kapacitu 77 kWh (celková 82 kWh) a napájí vzadu uložený elektromotor poskytující nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a maximální točivý moment 310 N.m již od okamžiku rozjezdu. Spotřeba elektrické energie podle metodiky WLTP je 20,6 kWh/100 km (Cargo: 20,4 kWh/100 km). Dojezd dosahuje až 423 kilometrů (Cargo: 425 km). Stejnosměrným proudem z rychlonabíjecího stojanu lze sadu akumulátorů nabít z 5 na 80 procent kapacity za cca 30 minut při využití maximálního nabíjecího výkonu až 170 kW.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.