Volkswagen zveřejnil další detaily o nových modelech ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, jejichž předprodej bude v České republice zahájen 1. července. Automobil bude k dispozici jako elektrické MPV pro rodiny, volný čas i podnikání nebo jako lehký užitkový vůz pro živnostníky a firmy. Osobní verze ID. Buzz Pro mohou zákazníci objednávat za ceny již od 1 537 556 Kč včetně DPH. Skříňová verze ID. Buzz Cargo posílí vozové parky podnikatelů a firem již za 1 189 110 Kč bez DPH. Oficiální zahájení prodeje v České republice je plánováno na konec letošního roku.
Značka Volkswagen chce nabízet prakticky orientovanou elektromobilitu všem motoristům, kteří potřebují ke svému životu a práci více prostoru. Nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo mají nulové lokální emise, jsou síťově propojené a digitalizované a díky bezdrátové technologii OTA (Over-the-Air) mohou být kdykoli aktualizovány. Jejich elektrický pohon jim má navíc podle tvrzení VW zajišťovat extrémně hospodárný provoz.
Pětimístný model ID. Buzz je na českém trhu v rámci předprodeje možno objednávat u autorizovaných prodejců od 1. července, zpočátku s výbavovým stupněm „Pro“. Souběžně bude do předprodeje uvedena také skříňová verze ID. Buzz Cargo. Vstupní ceny byly stanoveny na 1 537 556 Kč včetně DPH za osobní verzi ID. Buzz Pro, resp. 1 189 110 Kč bez DPH za skříňové provedení ID. Buzz Cargo.
Oba modely nabídnou v sériové výbavě kompletně síťově propojené informační a zábavní systémy, multifunkční volant, LED světlomety, automatickou klimatizaci, tempomat, asistenční, resp. výstražné systémy, jakým je „Car2X“, a asistent pro nouzové brzdění „Front Assist“ (ID. Buzz Pro má v sériové výbavě navíc také asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“). Spuštění konfigurátoru je plánováno na podzim a oficiální zahájení prodeje v České republice na konec letošního roku.
Výhodou elektromobilů má být podle tvrzení výrobců vysoká hospodárnost, která není podmíněna pouze daňovými zvýhodněními a dotačními programy v mnoha evropských zemích, ale je dána především nízkými provozními náklady, ať se jedná o výrazně nižší náklady na elektrickou energii, nebo nižší nároky na údržbu (nejsou nutné pravidelné výměny motorového oleje, servisní intervaly jsou relativně dlouhé).
Systém pohonu MEB: V době uvedení na trh bude Volkswagen nabízet modely ID. Buzz s dosud největší akumulátorovou baterií v rámci rodiny ID. Sada lithium-iontových akumulátorů nabízí využitelnou kapacitu 77 kWh (celková 82 kWh) a napájí vzadu uložený elektromotor poskytující nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a maximální točivý moment 310 N.m již od okamžiku rozjezdu. Spotřeba elektrické energie podle metodiky WLTP je 20,6 kWh/100 km (Cargo: 20,4 kWh/100 km). Dojezd dosahuje až 423 kilometrů (Cargo: 425 km). Stejnosměrným proudem z rychlonabíjecího stojanu lze sadu akumulátorů nabít z 5 na 80 procent kapacity za cca 30 minut při využití maximálního nabíjecího výkonu až 170 kW.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?