Volkswagen zveřejnil další detaily o nových modelech ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, jejichž předprodej bude v České republice zahájen 1. července. Automobil bude k dispozici jako elektrické MPV pro rodiny, volný čas i podnikání nebo jako lehký užitkový vůz pro živnostníky a firmy. Osobní verze ID. Buzz Pro mohou zákazníci objednávat za ceny již od 1 537 556 Kč včetně DPH. Skříňová verze ID. Buzz Cargo posílí vozové parky podnikatelů a firem již za 1 189 110 Kč bez DPH. Oficiální zahájení prodeje v České republice je plánováno na konec letošního roku.
Značka Volkswagen chce nabízet prakticky orientovanou elektromobilitu všem motoristům, kteří potřebují ke svému životu a práci více prostoru. Nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo mají nulové lokální emise, jsou síťově propojené a digitalizované a díky bezdrátové technologii OTA (Over-the-Air) mohou být kdykoli aktualizovány. Jejich elektrický pohon jim má navíc podle tvrzení VW zajišťovat extrémně hospodárný provoz.
Pětimístný model ID. Buzz je na českém trhu v rámci předprodeje možno objednávat u autorizovaných prodejců od 1. července, zpočátku s výbavovým stupněm „Pro“. Souběžně bude do předprodeje uvedena také skříňová verze ID. Buzz Cargo. Vstupní ceny byly stanoveny na 1 537 556 Kč včetně DPH za osobní verzi ID. Buzz Pro, resp. 1 189 110 Kč bez DPH za skříňové provedení ID. Buzz Cargo.
Oba modely nabídnou v sériové výbavě kompletně síťově propojené informační a zábavní systémy, multifunkční volant, LED světlomety, automatickou klimatizaci, tempomat, asistenční, resp. výstražné systémy, jakým je „Car2X“, a asistent pro nouzové brzdění „Front Assist“ (ID. Buzz Pro má v sériové výbavě navíc také asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“). Spuštění konfigurátoru je plánováno na podzim a oficiální zahájení prodeje v České republice na konec letošního roku.
Výhodou elektromobilů má být podle tvrzení výrobců vysoká hospodárnost, která není podmíněna pouze daňovými zvýhodněními a dotačními programy v mnoha evropských zemích, ale je dána především nízkými provozními náklady, ať se jedná o výrazně nižší náklady na elektrickou energii, nebo nižší nároky na údržbu (nejsou nutné pravidelné výměny motorového oleje, servisní intervaly jsou relativně dlouhé).
Systém pohonu MEB: V době uvedení na trh bude Volkswagen nabízet modely ID. Buzz s dosud největší akumulátorovou baterií v rámci rodiny ID. Sada lithium-iontových akumulátorů nabízí využitelnou kapacitu 77 kWh (celková 82 kWh) a napájí vzadu uložený elektromotor poskytující nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a maximální točivý moment 310 N.m již od okamžiku rozjezdu. Spotřeba elektrické energie podle metodiky WLTP je 20,6 kWh/100 km (Cargo: 20,4 kWh/100 km). Dojezd dosahuje až 423 kilometrů (Cargo: 425 km). Stejnosměrným proudem z rychlonabíjecího stojanu lze sadu akumulátorů nabít z 5 na 80 procent kapacity za cca 30 minut při využití maximálního nabíjecího výkonu až 170 kW.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.