HYVIA představuje prototyp: Renault Master Van H2-TECH o Nulové emise CO2, zvýšený dojezd a rychlejší tankování. o Velký prostor pro přepravu zboží, objem 12 m3 a dojezd 500 km, dostupný od roku 2022. o 30 kW palivový článek, jehož montáž začne ve Francii koncem tohoto roku. o Vozidlo i motor se vyrábí ve Francii.
HYVIA odhalila prototyp hydrogenové nabíjecí staniceo Nabídka praktického řešení tankování v místech, kde zatím není veřejná vodíková infrastruktura ”Jednoduché a bezpečné pro používání“.
o Výroba začne ve Francii koncem tohoto roku.
• Tyto prototypy jsou první konkrétní ilustrací kompletního a unikátního HYVIA ekosystému, který je zaměřen na produkci a distribuci zeleného vodíku s řadou užitkových vozidel, které pohání palivové články.
„Jsem hrdý na to, že můžeme odhalit naše první vodíkové prototypy. HYVIA je o řešení vodíkové mobility pro nabídku šitou na míru pro naše zákazníky, aby splnily výzvy vodíkové mobility. HYVIA bude schopna nasadit celý svůj ekosystém na území a profesionální flotily pro mobilitu bez uhlíku. HYVIA postupuje rychle a propojuje silné stránky a schopnosti dvou lídrů: Renault Group & Plug Power “.
David Holderbach, CEO HYVIA
Renault Master Van H2-TECH prototyp o Master Van H2-TECH produkuje nulové emise CO2 má vyšší dojezd a rychlejší tankování.o Spojuje potřeby byznys klientů, velkých firem či místních komunit. Vodíková mobilita má význam právě pro LCV vozidla. Jsou ideální pro vysoké zátěže a intenzivní používání.o Master Van H2-TECH je velká dodávka pro transport zboží či potravin, s objemem 12 m3 a dojezdem až 500 km, dostupný na vybraných trzích, pro nás zatím není jednoznačně řečeno kdy od roku 2022.o Master Van H2-TECH je vybaven 30 kW palivovým článkem, 33 kWh baterií a nádrží, která obsahuje 6 kg vodíku (4 nádrže/1,5 kg).
o Vyroben ve Francii: o Master Van se vyrábí v závodě Batilly. o Elektrická a vodíková integrace se realizuje PVI, dceřinou společností Skupiny Renault v Gretz-Armainvilliers. o Motor se vyrábí v závodě v Cleon. o Palivový článek na konci roku začne montáž v Renault Flins závodě na konci tohoto roku.o Vodíkové nádrže dodá Faurecia.
Prototyp vodíkové tankovací stanice
o Tankovací stanice společnosti HYVIA umožňuje rychlejší tankování: přibližně 5 minut, proces je tak jednoduchý jako termické tankování a maximalizuje dostupnost vozidla.
o Stanice funguje přibližně takto:
✓ Dodávaný vodík se bude vyrábět na místě pomocí vodní elektrolýzy nebo se bude hromadně dodávat pomocí plynových trubicových přívěsů.
✓ Systém stlačí H2, uschová jej a pak jej v případě potřeby vydá do vozidla.
o Všechno je to bezpečné, systém splňuje všechny potřebné předpisy.
o Vodíkové tankovací stanice budou k dispozici k pronájmu či zakoupení.
o Tankovací stanice společnosti HYVIA se začne vyrábět ve Francii, v závodě Renault Flins na koncit ohoto roku.
Kompletní a jedinečný ekosystém HYVIA
Tyto prototypy ilustrují kompletní HYVIA ekosystém, který zahrnuje zelenou vodíkovou produkci (elektrolýzu) a distribuci (Vodíkové tankovací stanice) pro řadu LCV vozidel, které pohánějí palivové články (Dodávka, podvozek a Citybus).
Další prototypy:
o Master Chassis Cab H2-TECH: velká dodávka s větším objemem (19 m3 ) a dojezdem 250 km.
o Master Citybus H2-TECH: městský minibus, který převeze 15 cestujících, ideální pro byznys či místní komunity, s dojezdem 300 km.
O společnosti HYVIA
„HY“ pro vodík, „VIA“ pro cestu: HYVIA otevírá nové cesty vpřed pro bezuhlíkovou mobilitu. Společnost HYVIA, založená v červnu 2021, je společným podnikem, který rovným dílem vlastní Skupina Renault, dominantním hráčem v automotiv průmyslu a společnost Plug Power, světový lídr v oblasti řešení vodíku a palivových článků na klíč. Společnost HYVIA se sídlem ve Francii nabízí kompletní a jedineční ekosystém, který zahrnuje lehké užitkové vozy s palivovými články, vodíkové čerpací stanice, dodávky bezuhlíkového vodíku, služby financování a údržby vozových parků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?