Renault Master Van H2-TECH: Nulové emise CO2, zvýšený dojezd a rychlejší tankování

Renault Master Van H2-TECH
Renault Master Van H2-TECH, foto: Renault ČR
Petr Boháč , AutoRoad.cz 29. října 2021 12:41
Sdílej:

HYVIA představuje prototyp: Renault Master Van H2-TECH o Nulové emise CO2, zvýšený dojezd a rychlejší tankování. o Velký prostor pro přepravu zboží, objem 12 m3 a dojezd 500 km, dostupný od roku 2022. o 30 kW palivový článek, jehož montáž začne ve Francii koncem tohoto roku. o Vozidlo i motor se vyrábí ve Francii.

HYVIA odhalila prototyp hydrogenové nabíjecí staniceo Nabídka praktického řešení tankování v místech, kde zatím není veřejná vodíková infrastruktura ”Jednoduché a bezpečné pro používání“.

o Výroba začne ve Francii koncem tohoto roku.

• Tyto prototypy jsou první konkrétní ilustrací kompletního a unikátního HYVIA ekosystému, který je zaměřen na produkci a distribuci zeleného vodíku s řadou užitkových vozidel, které pohání palivové články.

„Jsem hrdý na to, že můžeme odhalit naše první vodíkové prototypy. HYVIA je o řešení vodíkové mobility pro nabídku šitou na míru pro naše zákazníky, aby splnily výzvy vodíkové mobility. HYVIA bude schopna nasadit celý svůj ekosystém na území a profesionální flotily pro mobilitu bez uhlíku. HYVIA postupuje rychle a propojuje silné stránky a schopnosti dvou lídrů: Renault Group & Plug Power “.

David Holderbach, CEO HYVIA

Renault Master Van H2-TECH prototyp o Master Van H2-TECH produkuje nulové emise CO2 má vyšší dojezd a rychlejší tankování.o Spojuje potřeby byznys klientů, velkých firem či místních komunit. Vodíková mobilita má význam právě pro LCV vozidla. Jsou ideální pro vysoké zátěže a intenzivní používání.o Master Van H2-TECH je velká dodávka pro transport zboží či potravin, s objemem 12 m3 a dojezdem až 500 km, dostupný na vybraných trzích, pro nás zatím není jednoznačně řečeno kdy od roku 2022.o Master Van H2-TECH je vybaven 30 kW palivovým článkem, 33 kWh baterií a nádrží, která obsahuje 6 kg vodíku (4 nádrže/1,5 kg).

o Vyroben ve Francii: o Master Van se vyrábí v závodě Batilly. o Elektrická a vodíková integrace se realizuje PVI, dceřinou společností Skupiny Renault v Gretz-Armainvilliers. o Motor se vyrábí v závodě v Cleon. o Palivový článek na konci roku začne montáž v Renault Flins závodě na konci tohoto roku.o Vodíkové nádrže dodá Faurecia.

Prototyp vodíkové tankovací stanice

o Tankovací stanice společnosti HYVIA umožňuje rychlejší tankování: přibližně 5 minut, proces je tak jednoduchý jako termické tankování a maximalizuje dostupnost vozidla.

o Stanice funguje přibližně takto:

✓ Dodávaný vodík se bude vyrábět na místě pomocí vodní elektrolýzy nebo se bude hromadně dodávat pomocí plynových trubicových přívěsů.

✓ Systém stlačí H2, uschová jej a pak jej v případě potřeby vydá do vozidla.

o Všechno je to bezpečné, systém splňuje všechny potřebné předpisy.

o Vodíkové tankovací stanice budou k dispozici k pronájmu či zakoupení.

o Tankovací stanice společnosti HYVIA se začne vyrábět ve Francii, v závodě Renault Flins na koncit ohoto roku.

Kompletní a jedinečný ekosystém HYVIA

Tyto prototypy ilustrují kompletní HYVIA ekosystém, který zahrnuje zelenou vodíkovou produkci (elektrolýzu) a distribuci (Vodíkové tankovací stanice) pro řadu LCV vozidel, které pohánějí palivové články (Dodávka, podvozek a Citybus).

Další prototypy:

o Master Chassis Cab H2-TECH: velká dodávka s větším objemem (19 m3 ) a dojezdem 250 km.

o Master Citybus H2-TECH: městský minibus, který převeze 15 cestujících, ideální pro byznys či místní komunity, s dojezdem 300 km.

O společnosti HYVIA

„HY“ pro vodík, „VIA“ pro cestu: HYVIA otevírá nové cesty vpřed pro bezuhlíkovou mobilitu. Společnost HYVIA, založená v červnu 2021, je společným podnikem, který rovným dílem vlastní Skupina Renault, dominantním hráčem v automotiv průmyslu a společnost Plug Power, světový lídr v oblasti řešení vodíku a palivových článků na klíč. Společnost HYVIA se sídlem ve Francii nabízí kompletní a jedineční ekosystém, který zahrnuje lehké užitkové vozy s palivovými články, vodíkové čerpací stanice, dodávky bezuhlíkového vodíku, služby financování a údržby vozových parků. 

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.