HYVIA představuje prototyp: Renault Master Van H2-TECH o Nulové emise CO2, zvýšený dojezd a rychlejší tankování. o Velký prostor pro přepravu zboží, objem 12 m3 a dojezd 500 km, dostupný od roku 2022. o 30 kW palivový článek, jehož montáž začne ve Francii koncem tohoto roku. o Vozidlo i motor se vyrábí ve Francii.
HYVIA odhalila prototyp hydrogenové nabíjecí staniceo Nabídka praktického řešení tankování v místech, kde zatím není veřejná vodíková infrastruktura ”Jednoduché a bezpečné pro používání“.
o Výroba začne ve Francii koncem tohoto roku.
• Tyto prototypy jsou první konkrétní ilustrací kompletního a unikátního HYVIA ekosystému, který je zaměřen na produkci a distribuci zeleného vodíku s řadou užitkových vozidel, které pohání palivové články.
„Jsem hrdý na to, že můžeme odhalit naše první vodíkové prototypy. HYVIA je o řešení vodíkové mobility pro nabídku šitou na míru pro naše zákazníky, aby splnily výzvy vodíkové mobility. HYVIA bude schopna nasadit celý svůj ekosystém na území a profesionální flotily pro mobilitu bez uhlíku. HYVIA postupuje rychle a propojuje silné stránky a schopnosti dvou lídrů: Renault Group & Plug Power “.
David Holderbach, CEO HYVIA
Renault Master Van H2-TECH prototyp o Master Van H2-TECH produkuje nulové emise CO2 má vyšší dojezd a rychlejší tankování.o Spojuje potřeby byznys klientů, velkých firem či místních komunit. Vodíková mobilita má význam právě pro LCV vozidla. Jsou ideální pro vysoké zátěže a intenzivní používání.o Master Van H2-TECH je velká dodávka pro transport zboží či potravin, s objemem 12 m3 a dojezdem až 500 km, dostupný na vybraných trzích, pro nás zatím není jednoznačně řečeno kdy od roku 2022.o Master Van H2-TECH je vybaven 30 kW palivovým článkem, 33 kWh baterií a nádrží, která obsahuje 6 kg vodíku (4 nádrže/1,5 kg).
o Vyroben ve Francii: o Master Van se vyrábí v závodě Batilly. o Elektrická a vodíková integrace se realizuje PVI, dceřinou společností Skupiny Renault v Gretz-Armainvilliers. o Motor se vyrábí v závodě v Cleon. o Palivový článek na konci roku začne montáž v Renault Flins závodě na konci tohoto roku.o Vodíkové nádrže dodá Faurecia.
Prototyp vodíkové tankovací stanice
o Tankovací stanice společnosti HYVIA umožňuje rychlejší tankování: přibližně 5 minut, proces je tak jednoduchý jako termické tankování a maximalizuje dostupnost vozidla.
o Stanice funguje přibližně takto:
✓ Dodávaný vodík se bude vyrábět na místě pomocí vodní elektrolýzy nebo se bude hromadně dodávat pomocí plynových trubicových přívěsů.
✓ Systém stlačí H2, uschová jej a pak jej v případě potřeby vydá do vozidla.
o Všechno je to bezpečné, systém splňuje všechny potřebné předpisy.
o Vodíkové tankovací stanice budou k dispozici k pronájmu či zakoupení.
o Tankovací stanice společnosti HYVIA se začne vyrábět ve Francii, v závodě Renault Flins na koncit ohoto roku.
Kompletní a jedinečný ekosystém HYVIA
Tyto prototypy ilustrují kompletní HYVIA ekosystém, který zahrnuje zelenou vodíkovou produkci (elektrolýzu) a distribuci (Vodíkové tankovací stanice) pro řadu LCV vozidel, které pohánějí palivové články (Dodávka, podvozek a Citybus).
Další prototypy:
o Master Chassis Cab H2-TECH: velká dodávka s větším objemem (19 m3 ) a dojezdem 250 km.
o Master Citybus H2-TECH: městský minibus, který převeze 15 cestujících, ideální pro byznys či místní komunity, s dojezdem 300 km.
O společnosti HYVIA
„HY“ pro vodík, „VIA“ pro cestu: HYVIA otevírá nové cesty vpřed pro bezuhlíkovou mobilitu. Společnost HYVIA, založená v červnu 2021, je společným podnikem, který rovným dílem vlastní Skupina Renault, dominantním hráčem v automotiv průmyslu a společnost Plug Power, světový lídr v oblasti řešení vodíku a palivových článků na klíč. Společnost HYVIA se sídlem ve Francii nabízí kompletní a jedineční ekosystém, který zahrnuje lehké užitkové vozy s palivovými články, vodíkové čerpací stanice, dodávky bezuhlíkového vodíku, služby financování a údržby vozových parků.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?