V OSMI MĚSTECH ČESKÉ REPUBLIKY SE USKUTEČNÍ PRVNÍ ROČNÍK E-TECH TOUR RENAULT NA KTERÉM SE PŘEDSTAVÍ NOVINKY ZNAČKY V OBLASTI ALTERNATIVNÍCH POHONŮ.
• 7. – 8. 9. OC Čestlice, Obchodní 111, 251 01 Čestlice
• 11. – 12. 9. OLYMPIA BRNO, U Dálnice 777, 664 42 Modřice, Brno
• 14. – 15. 9. Olomouc CITY, Pražská ul. 255/41, 779 00 Olomouc
• 17. – 18. 9. Avion Shopping Park, Rudná 3114/114, 700 30 Ostrava
• 21. – 22. 9. OBI Hradec Králové, Akademika Bedrny 532/10 b, 500 02 Hradec Králové
• 25. – 26. 9. Nákupní centrum Géčko Liberec, Sousedská 599, 460 01 Liberec
• 29. – 30. 9. Olympia Plzeň, Písecká 972/1, 326 00 Plzeň 8 – Černice
• 2.- 3. 10. Metropole Zličín, Řevnická 1, 155 21 Zličín
"Dnešní doba se mění, a to velice rychle v mnoha směrech a mění se obecně i přístup k informacím. Každý má možnost je získat, aniž by kohokoli osobně oslovil. Osobní zkušenost zůstává ale stále nepřenosná. A pokud jde o nákup nejdražšího spotřebního zboží, kterým automobil jednoznačně je, zde je ta osobní zkušenost téměř nezbytná.
Proto v době, kdy přicházíme na trh postupně s naší novou nabídkou elektrifikovaných pohonů s označením E – Tech, nabídneme nejširší veřejnosti možnost si tuto technologii vyzkoušet.
Současně uvádíme náš nový model v pro nás novém segmentu „SUV coupé“- Renault Arkana, který je jakousi „vlajkovou lodí“ naší technologie E – Tech hybrid. A právě i tento model na naší roadshow pod názvem E-Tech tour 2021 představíme. Velice se těšíme na všechny, kterým budeme moci naše novinky představit."
Zdeněk GRUNT, generální ředitel společnosti Renault Česká republika, a.s.
PROGRAM PRO NÁVŠTĚVNÍKY AKCE
Na každé zastávce E-Tech tour 2021 si budou moci návštěvníci vyzkoušet kompletní modelovou řadu Renault E-Tech a všechny hybridní, plug-in hybridní i čistě elektrické pohony. Společnost jim bude dělat tým zkušených lektorů, kteří zájemcům o jízdu vše ochotně vysvětlí a pomocí speciálního softwaru vyhodnotí předváděcí jízdu (jízdní čas strávený na elektřinu, úspora paliva a emisí apod.)
Návštěvníci budou mít k dispozici modelovou řadu E-Tech, která zahrnuje následující modely:
Arkana E-Tech hybrid
Clio E-Tech hybrid
Mégane Grandtour E-Tech plug-in hybrid
Zoe E-Tech 100% electric
Twizy E-Tech 100% electric
Předváděcí jízdy se uskuteční v každé lokaci v časovém rozmezí do 10:00 do 19:00 s tím, že poslední jízda začíná v 18:30. Každý účastník si může vyzkoušet až 3 vozy, aby měl šanci se seznámit se všemi typy pohonů. Na místě bude drobné občerstvení, drobné dárky a možnost tzv. detailingu vozidla návštěvníka (umytí skel, světel, pneumatik a poznávací značky).
MOŽNOSTI REGISTRACE NA E-TECH TOUR 2021
Komunikace této akce začíná právě v těchto dnech zejména na sociálních sítích.
Návštěvníci akce mají možnost se registrovat na testovací jízdu na: https://etechtour.renault.cz/ nebo také přímo na místě akce.
MODELOVÁ ŘADA E-TECH –OD HYBRIDNÍ VERZE AŽ PO 100% ELEKTRICKOU
Inženýři Renaultu vyvinuli revoluční řešení, pro hybridní pohony, které jsou předmětem více než 150 patentů a který nesou název E – Tech. Je to skutečný hybridní pohon, a nikoli elektrifikovaný termický motor. Pohonný agregát společný hybridním pohonům Renault existuje ve dvou variantách: E-TECH pro ,,full hybrid“ (HEV neboli „hybrid“) a E-TECH Plug-in pro „plug-in hybrid“ (PHEV neboli „dobíjecí hybrid“).
Pohonná jednotka v modelech E-Tech se skládá celkem ze tří motorů, jednoho spalovacího a dvoue lektrických. Spalovací motor byl vyvinut v nové generaci pro optimální využití hybridního pohonu ap oužívá nejmodernější technologie umožňující optimalizaci účinnosti a výkonnosti současně. Těžištěmi novací ve verzích E-Tech je automatická sekvenční převodovka. Tato rychlostní skříň s ozubenými koly nemá klasickou třecí spojku ani synchrony, což umožňuje snížit tření a tím pádem i omezit energetické ztráty.
Tato hybridní technologie využívá rovněž odbornost stáje Renault F1 Team, která umožňuje sdílení technologií vyvinutých pro F1, přizpůsobených sériovým hybridním vozidlům.
Modelová řada E-TECH je přizpůsobena jakémukoli využití, s nímž se zákazníci střetávají (mimoměstský provoz, město, dálnice).
Anticovidová opatření: všechna vozidla jsou pravidelně dezinfikována, na akci se budou striktně dodržovat platná nařízení vlády.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.