Startup DoDo testoval elektromobil Citroën Ami. Dva opakující se mínusy rozhodly

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 9. července 2021, 13:47 Google+

Potenciál elektromobility v logistice je obrovský, cesta k plné elektrifikaci bude ale trnitá. Startup DoDo testoval kompaktní Citroën Ami, který by kurýři mohli řídit již od 15 let věku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Citroën Ami

Citroën Ami | foto: FYI Prague

Sdílejte článek

Startup DoDo, který se specializuje na městskou logistiku, má za sebou další ostrý test nasazení elektromobilu do své rozvozové flotily. Součástí vozového parku DoDo se dočasně stal unikátní kompaktní elektromobil Citroën Ami, který DoDo nasadilo na expresní rozvoz jídla z KFC. DoDo zvažuje přechod na plně elektrickou flotilu dlouhodobě. V současné době má startup flotilu o zhruba 700 vozech, které využívají takřka výhradně pohon na CNG.

img-responsive

Citroën Ami | foto: FYI Prague

Společnost DoDo se soustředí na maximální udržitelnost v logistice s důrazem na precizní plánování, využívání všech dostupných dat z provozu a dokonalé vytížení všech aut a kurýrů. Díky tomu DoDo umožňuje rozvážet vyšší počet zásilek s mnohem nižším počtem vozů a ulevuje tak městu. Kromě efektivity se ale DoDo přirozeně zaměřujeme i na udržitelnost samotného vozového parku, přičemž firma pravidelně testuje různá elektronická vozidla včetně skútrů a cargo-kol. Tentokrát byl do ostrého provozu nasazen malý elektromobil Citroën Ami, který je dobře přizpůsobený provozu v nejužších centrech měst.

„Jelikož naše auta jezdí denně po městě, chceme dělat vše pro to, abychom byli vůči ovzduší co nejšetrnější. Kromě takřka výhradního využívání vozů na CNG tedy pravidelně testujeme také elektromobily. Kompaktní Citroën Ami, který existuje i ve verzi „Cargo“ je velmi zajímavým vozem, který v malých rozvozových zónách, kde není potřeba dlouhý dojezd, může velmi dobře posloužit. Dá se s ním zaparkovat i kolmo k chodníku a na malé objednávky, jako je třeba jídlo z restaurace, jeho zavazadlový prostor dostačuje,“ komentuje test elektrického vozítka Martin Marek, výkonný ředitel DoDo. 

Kompaktní Citroën Ami se dobře osvědčil primárně v centru města, kde díky svým rozměrům velmi usnadňuje parkování a vykládku objednávky. V centru navíc provoz nekomplikuje ani maximální rychlost omezená jen na 45 km/h. I v malé rozvozové zóně je ovšem omezením nízký dojezd vozidla, který byl reálně kolem 50–60 km, a dlouhé dobíjení. Pro určité provozy může být výhodou možnost řídit vozidlo již od 15 let věku. DoDo ale kurýry mladší 18 let pro rozvoz KFC nevyužívá.

img-responsive

Citroën Ami | foto: FYI Prague

„V horizontu nejbližších let chceme významnou část flotily převést na elektrický pohon. Vidíme ale, že cesta k plné elektrifikaci bude minimálně dalších pár let velmi trnitá. V cestě stojí překážky v podobě nedostatečné infrastruktury pro nabíjení, stále ještě poměrně nízkého dojezdu většiny elektromobilů a také v nedostatku servisních kapacit, dostupnosti náhradních dílů a podobně. Pro náš vozový park o zhruba 700 vozech zatím nejsou připraveny potřebné návazné služby, které se s provozem elektromobilů pojí. V dlouhodobý potenciál elektromobility ale věříme a nevzdáváme se,“ uzavírá Martin Marek.

V následujících měsících se chce DoDo zaměřit primárně na rozvoj rozvozu s pomocí elektrických nákladních kol, a to s využitím městských cyklodep na Florenci a na Andělu, kam mohou být zásilky hromadně sváženy a následně ekologicky distribuovány zákazníkům v přilehlých oblastech centra města. Firma chce pokračovat také v testování dalších možností nasazení elektromobilů do flotily a hledání cest, jak dále snižovat produkci emisí spojených s logistikou a e-commerce.

img-responsive

Citroën Ami | foto: FYI Prague

_____

O startupu DoDo

DoDo spadající do fondu V-Sharp funguje v rámci segmentu B2B jako vysoce efektivní, spolehlivé a „tailor-made“ řešení poslední míle. Startup DoDo, který aktuálně operuje s více než 1 200 kurýry a 600 automobily, působí v Praze a přilehlých městech, jako jsou Říčany, Beroun či Kladno, dále pak například v Brně, Ostravě, Plzni, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Mladé Boleslavi, Kolíně a Prostějově. Svoje služby již ale startup rozšířil i do sousedního Slovenska, Polska či Maďarska.

DoDo je zároveň vysoce flexibilní osobní asistenční a kurýrní služba, která je na základě objednávky pomocí SMS nebo Facebook Messengeru schopna zajistit okamžitou pomoc s takřka jakýmkoli problémem – ať se jedná o dovoz čerstvé pizzy, nákup kancelářských potřeb, vyzvednutí obleku z čistírny či podání zásilky na poště. 

Vytisknout

Diskuze: Startup DoDo testoval elektromobil Citroën Ami. Dva opakující se mínusy rozhodly

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

Ferrari P80/C

Ferrari: Jeden plánovaný systém nikdy do našich aut nedáme

Stojan benzínové pumpy

Fiala se bude rvát za dostupná auta a představil svůj nápad

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Golf R Variant - výkon, dynamika, emoce, prostor

Nový Golf R Variant - výkon, dynamika, emoce, prostor. Tohle všechno něco stojí…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

  2. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  3. Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

  4. Úpravy Gumbal kára, část první

  5. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

  6. Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud