Společnost Argo buduje na mnichovském letišti druhou zkušební zónu podle vzoru z Pensylvánie. VW sází u autonomně řízených vozidel úrovně 4 na kombinaci lidarových a radarových senzorů a kamerových systémů.
První prototypy na základě připravovaného modelu ID. BUZZ budou od letošního léta autonomně jezdit ve zkušební zóně v okolí Mnichova. Jedná se o milník mezinárodní spolupráce koncernu Volkswagen. Volkswagen Užitkové vozy v rámci tohoto projektu vyvíjí systémy autonomní jízdy úrovně 4 u vozidel pro přepravu osob i nákladu. Pro využití funkcí autonomní jízdy totiž logicky přichází jako první v úvahu kategorie lehkých užitkových vozů. „Naším cílem je umožnit komerční využití autonomní verze modelu ID. BUZZ v oblasti přepravy osob a doručovacích služeb od roku 2025,“ vysvětlil Christian Senger, vedoucí oddělení autonomní jízdy značky Volkswagen Užitkové vozy, na digitální tiskové konferenci. „Zákazníci ve vybraných městech se pak budou moci nechat dopravit do svého cíle autonomními vozidly, autonomní jízda významně usnadní práci také doručovatelům zásilkových služeb.“
Značka Volkswagen Užitkové vozy založila pro vývoj autonomní jízdy samostatnou obchodní oblast a kvůli integraci technologie do elektromobilu ID. BUZZ AD získala podíl v americké společnosti Argo AI, která vyvíjí systém pro autonomní jízdu SDS (Self-Driving System). Společnost Argo jím na jaře vybavila první prototyp, jenž bude poprvé testován také v Německu. Generální ředitel společnosti Argo Bryan Salesky referoval na tiskové konferenci o dosaženém pokroku: „Naše mnichovská pobočka právě buduje testovací zónu v bezprostřední blízkosti letiště. Rozsáhlé zkušenosti z dlouholetého amerického zkušebního programu společnosti Argo AI tak nyní přenášíme i do evropských podmínek.“
Jak Volkswagen Užitkové vozy, tak i Argo AI považují použití kombinace senzorů a kamerových systémů ve vozidle za nepostradatelné. Společnost Argo AI nedávno představila lidarový skener (Light detection and ranging), který na rozdíl od radarových systémů pracuje se světelnými vlnami a dokáže zaznamenávat objekty vzdálené až 400 metrů. Patentovaný lidar má v Geigerově režimu schopnost rozpoznávat dokonce i nejmenší částici světla – jeden foton. Systém díky tomu zaznamenává také objekty s velmi slabou schopností odrážet světlo, což je důležitým předpokladem pro vytváření velmi přesných modelů okolí. „Tuto technologii využijeme i u prototypů značky Volkswagen Užitkové vozy s funkcí autonomní jízdy,“ říká Salesky.
Konkrétní plány existují již i pro komerční využití budoucí autonomní techniky u poskytovatelů přepravních služeb. Prvním uživatelem autonomních vozů ID. BUZZ AD se v roce 2025 stane MOIA, dceřiná společnost koncernu Volkswagen. „MOIA disponuje rozsáhlými zkušenostmi s nabídkou služeb pro mobilitu a se správou vozových parků. Během nejkratší doby jsme vybudovali největší ridepoolingovou elektromobilovou službu v Evropě a přepravili miliony cestujících. Tyto zkušenosti vkládáme do spolupráce se značkou Volkswagen Užitkové vozy a společností Argo AI. Hamburk bude mít jako první město autonomní ridepoolingovou službu s vozem ID. BUZZ,“ řekl generální ředitel Robert Henrich. MOIA je plošným pokrytím největší poskytovatel sdílené jízdy v Hamburku a v současnosti zde pracuje 1200 zaměstnanců. Autonomní jízda je pro společnost důležitým krokem k dalšímu rozšiřování této nové obchodní oblasti.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.