Volkswagen spouští zkušební provoz autonomních vozidel ID. BUZZ AD

AutoRoad.cz / Pavel Stavebník, 13. května 2021, 23:36 Google+

Společnost Argo buduje na mnichovském letišti druhou zkušební zónu podle vzoru z Pensylvánie. VW sází u autonomně řízených vozidel úrovně 4 na kombinaci lidarových a radarových senzorů a kamerových systémů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen spouští zkušební provoz autonomních vozidel ID. BUZZ AD

Volkswagen spouští zkušební provoz autonomních vozidel ID. BUZZ AD | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

První prototypy na základě připravovaného modelu ID. BUZZ budou od letošního léta autonomně jezdit ve zkušební zóně v okolí Mnichova. Jedná se o milník mezinárodní spolupráce koncernu Volkswagen. Volkswagen Užitkové vozy v rámci tohoto projektu vyvíjí systémy autonomní jízdy úrovně 4 u vozidel pro přepravu osob i nákladu. Pro využití funkcí autonomní jízdy totiž logicky přichází jako první v úvahu kategorie lehkých užitkových vozů. „Naším cílem je umožnit komerční využití autonomní verze modelu ID. BUZZ v oblasti přepravy osob a doručovacích služeb od roku 2025,“ vysvětlil Christian Senger, vedoucí oddělení autonomní jízdy značky Volkswagen Užitkové vozy, na digitální tiskové konferenci. „Zákazníci ve vybraných městech se pak budou moci nechat dopravit do svého cíle autonomními vozidly, autonomní jízda významně usnadní práci také doručovatelům zásilkových služeb.“

Značka Volkswagen Užitkové vozy založila pro vývoj autonomní jízdy samostatnou obchodní oblast a kvůli integraci technologie do elektromobilu ID. BUZZ AD získala podíl v americké společnosti Argo AI, která vyvíjí systém pro autonomní jízdu SDS (Self-Driving System). Společnost Argo jím na jaře vybavila první prototyp, jenž bude poprvé testován také v Německu. Generální ředitel společnosti Argo Bryan Salesky referoval na tiskové konferenci o dosaženém pokroku: „Naše mnichovská pobočka právě buduje testovací zónu v bezprostřední blízkosti letiště. Rozsáhlé zkušenosti z dlouholetého amerického zkušebního programu společnosti Argo AI tak nyní přenášíme i do evropských podmínek.“

Jak Volkswagen Užitkové vozy, tak i Argo AI považují použití kombinace senzorů a kamerových systémů ve vozidle za nepostradatelné. Společnost Argo AI nedávno představila lidarový skener (Light detection and ranging), který na rozdíl od radarových systémů pracuje se světelnými vlnami a dokáže zaznamenávat objekty vzdálené až 400 metrů. Patentovaný lidar má v Geigerově režimu schopnost rozpoznávat dokonce i nejmenší částici světla – jeden foton. Systém díky tomu zaznamenává také objekty s velmi slabou schopností odrážet světlo, což je důležitým předpokladem pro vytváření velmi přesných modelů okolí. „Tuto technologii využijeme i u prototypů značky Volkswagen Užitkové vozy s funkcí autonomní jízdy,“ říká Salesky.

Konkrétní plány existují již i pro komerční využití budoucí autonomní techniky u poskytovatelů přepravních služeb. Prvním uživatelem autonomních vozů ID. BUZZ AD se v roce 2025 stane MOIA, dceřiná společnost koncernu Volkswagen. „MOIA disponuje rozsáhlými zkušenostmi s nabídkou služeb pro mobilitu a se správou vozových parků. Během nejkratší doby jsme vybudovali největší ridepoolingovou elektromobilovou službu v Evropě a přepravili miliony cestujících. Tyto zkušenosti vkládáme do spolupráce se značkou Volkswagen Užitkové vozy a společností Argo AI. Hamburk bude mít jako první město autonomní ridepoolingovou službu s vozem ID. BUZZ,“ řekl generální ředitel Robert Henrich. MOIA je plošným pokrytím největší poskytovatel sdílené jízdy v Hamburku a v současnosti zde pracuje 1200 zaměstnanců. Autonomní jízda je pro společnost důležitým krokem k dalšímu rozšiřování této nové obchodní oblasti.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen spouští zkušební provoz autonomních vozidel ID. BUZZ AD

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jaromír Jágr má nové auto

Jaromír Jágr má nové auto

Ilustrační foto

Kolik zaplatíme za palivo a dálniční známky při cestách po Evropě?

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

reklama

Doporučujeme

Toyota Yaris Hybrid

Otestovali jsme auto roku 2021 – Toyota Yaris Hybrid, je opravdu tak dobrý?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kolik zaplatíme za palivo a dálniční známky při cestách po Evropě?

  2. Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

  3. Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

  4. Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

  5. Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

  6. Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud