Škoda Octavia G-TEC jde do prodeje. Za 531 tisíc dostanete 130 koní a manuální převodovku

AutoRoad.cz, 28. února 2021, 00:19 Google+

ŠKODA AUTO doplňuje nabídku svých vozů na stlačený zemní plyn. Na český trh právě vstupuje OCTAVIA s motorem 1,5 G-TEC o výkonu 96 kW (130 k) a šestistupňovou manuální převodovkou. Díky tomu se tento druh alternativního pohonu stává ještě dostupnějším, neboť doporučené prodejní ceny začínají již na 563 900 Kč. V kombinaci s časově omezenou speciální akční nabídkou lze vůz OCTAVIA G-TEC nyní navíc pořídit už za 530 900 Kč.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda připravuje novou Octavii G-TEC s pohonem na zemní plyn (CNG)

Škoda připravuje novou Octavii G-TEC s pohonem na zemní plyn (CNG) | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

V portfoliu mladoboleslavské automobilky jsou i další modely na CNG – SCALA a KAMIQ mohou mít pod kapotou agregát 1,0 G-TEC s výkonem 66 kW (90 k). OCTAVIA s motorem 1,5 G-TEC o výkonu 96 kW (130 k) a šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici pro liftback i kombi ve výbavových stupních Active, Ambition a Style. Protože však tento pohon lze kombinovat i s akčními modely, podařilo se doporučenou startovní prodejní cenu dostat na velmi příznivou hodnotu 530 900 Kč.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Jiří Maláček, vedoucí tuzemského zastoupení automobilky ŠKODA AUTO, k nabídce uvádí: „Věříme, že tato varianta ještě zvýší všeobecný zájem o vozy s alternativními pohony a stane se oblíbenou volbou flotilových zákazníků. Zejména jim vychází vstříc příznivými provozními náklady při vyšších kilometrových nájezdech a oproti standardním spalovacím motorům produkuje výrazně menší množství emisí.“

img-responsive

Škoda připravuje novou Octavii G-TEC s pohonem na zemní plyn (CNG) | foto: Škoda Auto

ŠKODA AUTO již tradičně sází na CNG jako alternativu ke klasickým palivům. Agregát 1,5 G-TEC o výkonu 96 kW (130 k) není ve čtvrté generaci modelu OCTAVIA úplným nováčkem, dosud se však pároval výhradně se sedmistupňovou převodovkou DSG. Pro modelové řady SCALA a KAMIQ je k dispozici pohonná jednotka 1,0 G-TEC s výkonem 66 kW (90 k), která se kombinuje výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou a specifikací Style. U autorizovaných obchodních partnerů ŠKODA AUTO Česká republika lze tyto kompaktní automobily pořídit za doporučené prodejní ceny 482 900 Kč (SCALA), resp. 495 900 Kč (KAMIQ).

Přestože budoucnost v oblasti alternativních pohonů bude patřit zejména bateriově poháněným elektromobilům (si někteří skálopevně myslí, pozn. redakce), CNG významně přispívá ke snižování emisí. Agregáty G-TEC jsou ve srovnání s běžnými spalovacími motory emisně čistší a mají výrazně nižší náklady na pohonné hmoty. Základ hnacího ústrojí tvoří zážehový motor TSI, který pracuje s proměnným časováním sacích ventilů dle tzv. Millerova cyklu. Kromě stlačeného zemního plynu je tedy schopen spalovat i benzín. Zásluhou provozu na CNG však produkuje až o čtvrtinu méně emisí oxidu uhličitého a až o tři čtvrtiny méně emisí oxidů dusíku. Navíc nevznikají téměř žádné pevné částice, což mimo jiné znamená, že se motory G-TEC obejdou bez filtru pevných částic. Do budoucna se navíc počítá s využitím biometanu, který tyto motory mohou spalovat bez jakýchkoliv úprav již dnes. To s sebou přinese další významný pokles emisí a za určitých okolností tak bude možné jezdit s vozy ŠKODA ve verzích G-TEC CO2 neutrálně.

Není divu, že poptávka zákazníků po těchto vozech stoupá – a to nejen mezi firemními klienty. U nejprodávanějšího modelu OCTAVIA se podíl motorizací G-TEC na celkových prodejích každoročně pohybuje kolem 5 %. Letos by se, i  díky právě uváděnému provedení, měla tato hodnota ještě zvýšit.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Octavia G-TEC jde do prodeje. Za 531 tisíc dostanete 130 koní a manuální převodovku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Mění Češi názor na auta s elektrickým pohonem?

reklama

Doporučujeme

NGDV

Jako z animovaného filmu, US Post modernizuje vozový park

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

  2. Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

  3. Honda CRF50F, modelový rok 2023

  4. Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

  5. Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

  6. HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud