Už týden čekají členové Instaforex Loprais Teamu na start nejtěžší soutěže světa. V neděli 6. ledna byl odstartován 41. ročník Rally Dakar v parku Tres Picos na pobřeží Tichého oceánu v peruánské Limě.
Česko-španělská posádka ve složení Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna a Petr Pokora se do desetietapové soutěže vydává s vozem Tatra Jamal – Queen 69 se startovním číslem 507. V neděli tým úspěšně prošel technickými přejímkami.
„Čekali jsme problémy, protože hodně týmů drželi organizátoři na přejímkách dlouhé hodiny, ale překvapivě šlo vše bez problémů a rychle," popisuje hladký průběh administrativních a technických přejímek Petr Pokora.
Odpoledne byl v Limě na programu samotný start soutěže. Poté se stroje vrátily do uzavřeného parkoviště, ze kterého odstartují vstříc první etapě.
„Jsem rád, že už to konečně začne. Byl to dlouhý a náročný týden plných příprav," dodal Aleš Loprais.
Pondělní úvodní etapa zavede účastníky soutěže do Pisca. Její trať měří 331 kilometrů, z nichž se 84 pojede v rámci měřeného úseku na čas. Na programu je průjezd prvními písečnými dunami.
Zdroj: Racing Media
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?