X-Raid po Dakaru: Pravidla nás znevýhodnila

Mini na konkurenci opět nestačilo
Mini na konkurenci opět nestačilo, foto: Red Bull
iM2 28. ledna 2017 14:41
Sdílej:

Tým X-raid Mini neměl na letošním Dakaru v podstatě žádnou šanci ani na podium. Dle týmového šéfa, Svena Quandta, byli znevýhodněni také tím, že jejich speciály jsou dieselové čtyřkolky.

Mezi lety 2012 a 2015 dokázal německý tým X-raid se speciály Mini All4-Racing opanovat Rally Dakar. Letos tým do Jižní Ameriky přivezl přepracovanou verzi speciálu Mini John Cooper Works Rally. Ale proti buggy Peugeotu s pouze zadním pohonem neměli zdaleka šanci. X-raid měl v TOP 10 sice tři auta, ale do boje o podium promlouvat nemohl. Orlando Terranova byl v cíli nejlepším Mini až na šestém místě se ztrátou asi dvou hodin.

Týmový manažer, Sven Quandt, se zpětně za Dakarem ohlíží: "Byl to těžký Dakar a to nejen nezbytně ze sportovního hlediska. Letos byly podmínky pro všechny velmi náročné. Teploty zkraje Dakaru přes 40 stupňů, pak vysoké výšky v Bolívii přes 4000 metrů a k tomu spousta dešťů a zimy. To bylo jak fyzicky tak mentálně velmi náročné. Naši mechanici přesto odvedli super práci a předvedli výdrž."

"Naše Mini i letos předvedly svoji spolehlivost, bohužel pravidla vynutila vliv, kterému jsme nemohli zabránit a který zamezil lepším výsledkům. K tomu patří také to, že dieselové čtyřkolky byly díky technickým pravidlům v jasné nevýhodě. Spousta rychlých, vlnitých a kamenitých pasáží, které letos byly v harmonogramu, byly pro naše Mini těžké.

Neměli jsme na nich žádnou šanci proti buggy. Proto se budeme v budoucnu ještě více zabývat otázkou dvoukolky," říká šéf týmu. Nejslibněji se ze sestavy Mini jevil Mikko Hirvonen. Fin dlouho držel pozici, která mu při jeho druhém Dakaru slibovala vyhlídky na boj o podium. Jenže pak udělala dvojice navigační chybu a navíc se srazila s kamionem - při tom došlo k poškození chladiče. Hirvonen tak dojel do cíle na 13. místě.

Hirvonen zažil spoustu obtíží v jeden den"Určitě to letos bylo těžší a větší výzvou než vloni. Nakonec to nevyšlo podle našeho plánu, ale na začátku jsme měli dobrou rychlost a byli jsme spokojení. Spousta problémů které jsme měli, nás potkaly v jediný den. To ale patří k Dakaru, moc jsem si to užil, je to dobrodružství. Dojeli jsme do cíle, což mě těší. Auto fungovalo dobře. S vylepšeními, která jsme na autě udělali, jsme měli reálnou šanci na podium," říká Mikko Hirvonen. 

Také Orlando Terranova věří, že měl na víc než 6. místo: "Byl to pěkný závod. První týden byl pro nás těžký, protože jsme udělali několik chyb. Ty nás stály hodně času, ale druhý týden už byl dobrý. Etapy byly dlouhé a náročné na navigaci, ale auto bylo fantastické, což nás těší."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?