Tým X-raid Mini neměl na letošním Dakaru v podstatě žádnou šanci ani na podium. Dle týmového šéfa, Svena Quandta, byli znevýhodněni také tím, že jejich speciály jsou dieselové čtyřkolky.
Mezi lety 2012 a 2015 dokázal německý tým X-raid se speciály Mini All4-Racing opanovat Rally Dakar. Letos tým do Jižní Ameriky přivezl přepracovanou verzi speciálu Mini John Cooper Works Rally. Ale proti buggy Peugeotu s pouze zadním pohonem neměli zdaleka šanci. X-raid měl v TOP 10 sice tři auta, ale do boje o podium promlouvat nemohl. Orlando Terranova byl v cíli nejlepším Mini až na šestém místě se ztrátou asi dvou hodin.
Týmový manažer, Sven Quandt, se zpětně za Dakarem ohlíží: "Byl to těžký Dakar a to nejen nezbytně ze sportovního hlediska. Letos byly podmínky pro všechny velmi náročné. Teploty zkraje Dakaru přes 40 stupňů, pak vysoké výšky v Bolívii přes 4000 metrů a k tomu spousta dešťů a zimy. To bylo jak fyzicky tak mentálně velmi náročné. Naši mechanici přesto odvedli super práci a předvedli výdrž."
"Naše Mini i letos předvedly svoji spolehlivost, bohužel pravidla vynutila vliv, kterému jsme nemohli zabránit a který zamezil lepším výsledkům. K tomu patří také to, že dieselové čtyřkolky byly díky technickým pravidlům v jasné nevýhodě. Spousta rychlých, vlnitých a kamenitých pasáží, které letos byly v harmonogramu, byly pro naše Mini těžké.
Neměli jsme na nich žádnou šanci proti buggy. Proto se budeme v budoucnu ještě více zabývat otázkou dvoukolky," říká šéf týmu. Nejslibněji se ze sestavy Mini jevil Mikko Hirvonen. Fin dlouho držel pozici, která mu při jeho druhém Dakaru slibovala vyhlídky na boj o podium. Jenže pak udělala dvojice navigační chybu a navíc se srazila s kamionem - při tom došlo k poškození chladiče. Hirvonen tak dojel do cíle na 13. místě.
Hirvonen zažil spoustu obtíží v jeden den"Určitě to letos bylo těžší a větší výzvou než vloni. Nakonec to nevyšlo podle našeho plánu, ale na začátku jsme měli dobrou rychlost a byli jsme spokojení. Spousta problémů které jsme měli, nás potkaly v jediný den. To ale patří k Dakaru, moc jsem si to užil, je to dobrodružství. Dojeli jsme do cíle, což mě těší. Auto fungovalo dobře. S vylepšeními, která jsme na autě udělali, jsme měli reálnou šanci na podium," říká Mikko Hirvonen.
Také Orlando Terranova věří, že měl na víc než 6. místo: "Byl to pěkný závod. První týden byl pro nás těžký, protože jsme udělali několik chyb. Ty nás stály hodně času, ale druhý týden už byl dobrý. Etapy byly dlouhé a náročné na navigaci, ale auto bylo fantastické, což nás těší."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.