X-Raid po Dakaru: Pravidla nás znevýhodnila

Mini na konkurenci opět nestačilo
Mini na konkurenci opět nestačilo, foto: Red Bull
iM2 28. ledna 2017 14:41
Sdílej:

Tým X-raid Mini neměl na letošním Dakaru v podstatě žádnou šanci ani na podium. Dle týmového šéfa, Svena Quandta, byli znevýhodněni také tím, že jejich speciály jsou dieselové čtyřkolky.

Mezi lety 2012 a 2015 dokázal německý tým X-raid se speciály Mini All4-Racing opanovat Rally Dakar. Letos tým do Jižní Ameriky přivezl přepracovanou verzi speciálu Mini John Cooper Works Rally. Ale proti buggy Peugeotu s pouze zadním pohonem neměli zdaleka šanci. X-raid měl v TOP 10 sice tři auta, ale do boje o podium promlouvat nemohl. Orlando Terranova byl v cíli nejlepším Mini až na šestém místě se ztrátou asi dvou hodin.

Týmový manažer, Sven Quandt, se zpětně za Dakarem ohlíží: "Byl to těžký Dakar a to nejen nezbytně ze sportovního hlediska. Letos byly podmínky pro všechny velmi náročné. Teploty zkraje Dakaru přes 40 stupňů, pak vysoké výšky v Bolívii přes 4000 metrů a k tomu spousta dešťů a zimy. To bylo jak fyzicky tak mentálně velmi náročné. Naši mechanici přesto odvedli super práci a předvedli výdrž."

"Naše Mini i letos předvedly svoji spolehlivost, bohužel pravidla vynutila vliv, kterému jsme nemohli zabránit a který zamezil lepším výsledkům. K tomu patří také to, že dieselové čtyřkolky byly díky technickým pravidlům v jasné nevýhodě. Spousta rychlých, vlnitých a kamenitých pasáží, které letos byly v harmonogramu, byly pro naše Mini těžké.

Neměli jsme na nich žádnou šanci proti buggy. Proto se budeme v budoucnu ještě více zabývat otázkou dvoukolky," říká šéf týmu. Nejslibněji se ze sestavy Mini jevil Mikko Hirvonen. Fin dlouho držel pozici, která mu při jeho druhém Dakaru slibovala vyhlídky na boj o podium. Jenže pak udělala dvojice navigační chybu a navíc se srazila s kamionem - při tom došlo k poškození chladiče. Hirvonen tak dojel do cíle na 13. místě.

Hirvonen zažil spoustu obtíží v jeden den"Určitě to letos bylo těžší a větší výzvou než vloni. Nakonec to nevyšlo podle našeho plánu, ale na začátku jsme měli dobrou rychlost a byli jsme spokojení. Spousta problémů které jsme měli, nás potkaly v jediný den. To ale patří k Dakaru, moc jsem si to užil, je to dobrodružství. Dojeli jsme do cíle, což mě těší. Auto fungovalo dobře. S vylepšeními, která jsme na autě udělali, jsme měli reálnou šanci na podium," říká Mikko Hirvonen. 

Také Orlando Terranova věří, že měl na víc než 6. místo: "Byl to pěkný závod. První týden byl pro nás těžký, protože jsme udělali několik chyb. Ty nás stály hodně času, ale druhý týden už byl dobrý. Etapy byly dlouhé a náročné na navigaci, ale auto bylo fantastické, což nás těší."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.