Martin Prokop se zařazuje mezi další jména z WRC, která pojedou letošní ročník Rally Dakar. Rodák z Jihlavy usedne do Toyoty Hilux!
Náš jediný pravidelný zástupce ve světě WRC usedne do Toyoty Hilux V8. Starat o vůz se mu bude belgický tým Overdrive Racing, který má na starosti například také starty Yazeeda Al-Rajho ve WRC. Dnes tuto zprávu potvrdil manažer prokopova týmu, Quirin Müller.
Na Dakaru už jsou přihlášena další velká jména z WRC - Mikko Hirvonen pojede s MINI ALL4 Racing a bývalí světoví šampioni Sébastien Loeb a Carlos Sainz usednou do Peugoetů 2008 DKR16.
Prokop testoval v září Toyotu Hilux V8 a během testu udělal na manažera týmu Overdrive Racing, Jeana-Marca Fortina, takový dojem, že mu následně nabídl místo pro Dakar 2016. Smlouva byla podepsána 13. února.
Dakar bude pro Prokopa premiérovým startem ve vytrvalostní soutěži, testy vozu ve specifikaci T2 začnou ihned po RACC Catalunya, když vyrazí do dun u Dubaje.
Dakar samotný se koná od 2. do 16. ledna - jeho trať vede přes Argentinu a Bolivii. Úvodní speciálky kolem Buenos Aires a Villa Carlos Paz budou Prokopovi povědomé, protože se využívají i v rámci Rally Argentina (Martin na této soutěži dvakrát získal čtvrté místo).
To mimo jiné znamená, že česká posádka bude muset vynechat úvodní soutěž WRC 2016, slavnou Rally Monte Carlo. Další program pro sezonu 2016 ještě nebyl oznámen.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.