Martin Prokop se zařazuje mezi další jména z WRC, která pojedou letošní ročník Rally Dakar. Rodák z Jihlavy usedne do Toyoty Hilux!
Náš jediný pravidelný zástupce ve světě WRC usedne do Toyoty Hilux V8. Starat o vůz se mu bude belgický tým Overdrive Racing, který má na starosti například také starty Yazeeda Al-Rajho ve WRC. Dnes tuto zprávu potvrdil manažer prokopova týmu, Quirin Müller.
Na Dakaru už jsou přihlášena další velká jména z WRC - Mikko Hirvonen pojede s MINI ALL4 Racing a bývalí světoví šampioni Sébastien Loeb a Carlos Sainz usednou do Peugoetů 2008 DKR16.
Prokop testoval v září Toyotu Hilux V8 a během testu udělal na manažera týmu Overdrive Racing, Jeana-Marca Fortina, takový dojem, že mu následně nabídl místo pro Dakar 2016. Smlouva byla podepsána 13. února.
Dakar bude pro Prokopa premiérovým startem ve vytrvalostní soutěži, testy vozu ve specifikaci T2 začnou ihned po RACC Catalunya, když vyrazí do dun u Dubaje.
Dakar samotný se koná od 2. do 16. ledna - jeho trať vede přes Argentinu a Bolivii. Úvodní speciálky kolem Buenos Aires a Villa Carlos Paz budou Prokopovi povědomé, protože se využívají i v rámci Rally Argentina (Martin na této soutěži dvakrát získal čtvrté místo).
To mimo jiné znamená, že česká posádka bude muset vynechat úvodní soutěž WRC 2016, slavnou Rally Monte Carlo. Další program pro sezonu 2016 ještě nebyl oznámen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.