Martin Prokop se zařazuje mezi další jména z WRC, která pojedou letošní ročník Rally Dakar. Rodák z Jihlavy usedne do Toyoty Hilux!
Náš jediný pravidelný zástupce ve světě WRC usedne do Toyoty Hilux V8. Starat o vůz se mu bude belgický tým Overdrive Racing, který má na starosti například také starty Yazeeda Al-Rajho ve WRC. Dnes tuto zprávu potvrdil manažer prokopova týmu, Quirin Müller.
Na Dakaru už jsou přihlášena další velká jména z WRC - Mikko Hirvonen pojede s MINI ALL4 Racing a bývalí světoví šampioni Sébastien Loeb a Carlos Sainz usednou do Peugoetů 2008 DKR16.
Prokop testoval v září Toyotu Hilux V8 a během testu udělal na manažera týmu Overdrive Racing, Jeana-Marca Fortina, takový dojem, že mu následně nabídl místo pro Dakar 2016. Smlouva byla podepsána 13. února.
Dakar bude pro Prokopa premiérovým startem ve vytrvalostní soutěži, testy vozu ve specifikaci T2 začnou ihned po RACC Catalunya, když vyrazí do dun u Dubaje.
Dakar samotný se koná od 2. do 16. ledna - jeho trať vede přes Argentinu a Bolivii. Úvodní speciálky kolem Buenos Aires a Villa Carlos Paz budou Prokopovi povědomé, protože se využívají i v rámci Rally Argentina (Martin na této soutěži dvakrát získal čtvrté místo).
To mimo jiné znamená, že česká posádka bude muset vynechat úvodní soutěž WRC 2016, slavnou Rally Monte Carlo. Další program pro sezonu 2016 ještě nebyl oznámen.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?