Teplých dnů rychle přibývá a co může být lepšího než si užívat slunečních paprsků s nebem nad hlavou. Server autoroad.cz vám přináší tipy na čtyři sportovní roadstery, které se dají koupit za dvojnásobek průměrného platu.
Nejprve si pojďme říct, co to vlastně roadster je. K mému překvapení se v definici roadsteru často chybuje. Roadster, také známý jako spyder nebo spider, je automobil s dvěma sedadly, většinou bez střechy nebo se skládací střechou. Neplést si s kabriolety, které poskytují nejčastěji 2+2 míst k sezení.
Pak tu máme různé automobilové koncepce, těmi jsou např. klasická, kde motor je vpředu a pohání zadní kola. Další koncepce je vše vpředu, kdy motor a poháněná kola jsou v přední části automobilu. A pak, v dřívějších dobách značně rozšířenou, koncepci vše vzadu, kdy motor se nachází v zadní části vozu a pohání kola zadní nápravy, no a nakonec tu máme koncepci s motorem umístěným uprostřed za sedadly posádky.
Klasická koncepce: Mazda MX-5Mazda MX-5 je zaslouženě nejprodávanějším roadsterem na světě. Díky klasické koncepci s motorem vpředu a náhonem zadních kol je neskutečně hravá a zábavná. Za dva průměrné platy lze pořídit druhou generaci a při troše hledání i se silnějším motorem a samosvorným diferenciálem. Tím motorem je otáčky milující čtyřválec o objemu 1840 ccm, který podává výkon 107 kW (146 koní) až v 7000 ot./min, točivý moment má hodnotu 168 N.m. To stačí 1140 kg vážícímu roadsteru ke zdolání rychlosti 100 km/h za 8,5 s a maximální rychlost je 205 km/h.
Vše vpředu: Fiat BarchettaMalý Fiátek používá platformu Punta první generace. Přední kola tohoto 1060 kg vážícího vozu roztáčí motor o objemu 1747 ccm, který má výkon 96 kW (130 koní) a točivý moment 164 N.m., díky čemuž Barchetta zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,9 s a může se rozjet až na 200 km/h. O tom, jak povedený roadster Fiat postavil svědčí i to, že v jednom díle Top Gearu se všichni tři hlavní protagonisté vzácně shodli na tom, že Barchetta byl z testovaných roadsterů tím nejlepším.
Vše vzadu: Smart RoadsterRoadsterů s motorem za zadní nápravou je jako šafránu a těch dostupných ještě míň. Do cenové hladiny se vejde snad jen Smart Roadster. Jeho zadní kola roztáčí přeplňovaný tříválec o objemu 698 ccm s výkonem 60 kW (82 koní) a točivým momentem 110 N.m. Že nejde o bůh ví jaký výkon snad nemusím zdůrazňovat. Ale díky muší váze pouhých 790 kg přeci jen brzdou provozu nebudete. Smart je na "stovce" za 10,9 s a maximální rychlost činí 180 km/h.
Motor uprostřed: MG-FVozů s koncepcí supersportů není mnoho a za rozumnou cenu ještě méně. Při přípravě článku jsem sázel na Toyotu MR2, ale ta se bohužel za požadovanou cenu dnes už shání těžko. Jako nejlepší vůz s touto koncepcí nám nakonec vyšel britský roadster MG-F, i když se slabším motorem. Tím je uprostřed uložený čtyřválec s objemem 1796 ccm o výkonu 88 kW (120 koní) a točivým momentem 165 N.m. 1060 kg vážící MG zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,2 s a může dál akcelerovat až do rychlosti 193 km/h.
Všechny tyto vozy ve slušném stavu a platnou STK je možné pořídit za ekvivalent dvou průměrných měsíčních platů. Samozřejmě se jedná o vozy vyrobené již před dvěma dekádami, tudíž se musí budoucí majitel při delším užívání zcela jistě připravit na určité náklady spojené se servisem. Ale bude odměněn pocitem výjimečnosti, sluncem nad hlavou a skvělým pocitem z řízení.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.