ZA PÁR KAČEK. Čtyři starší roadstery s rozdílnou koncepcí. Stačí si vybrat...

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 22. dubna 2020, 11:54 Google+

Teplých dnů rychle přibývá a co může být lepšího než si užívat slunečních paprsků s nebem nad hlavou. Server autoroad.cz vám přináší tipy na čtyři sportovní roadstery, které se dají koupit za dvojnásobek průměrného platu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Roadster

Roadster | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Nejprve si pojďme říct, co to vlastně roadster je. K mému překvapení se v definici roadsteru často chybuje. Roadster, také známý jako spyder nebo spider, je automobil s dvěma sedadly, většinou bez střechy nebo se skládací střechou. Neplést si s kabriolety, které poskytují nejčastěji 2+2 míst k sezení.

Pak tu máme různé automobilové koncepce, těmi jsou např. klasická, kde motor je vpředu a pohání zadní kola. Další  koncepce je vše vpředu, kdy motor a poháněná kola jsou v přední části automobilu. A pak, v dřívějších dobách značně rozšířenou, koncepci vše vzadu, kdy motor se nachází v zadní části vozu a pohání kola zadní nápravy, no a nakonec tu máme koncepci s motorem umístěným uprostřed za sedadly posádky.

img-responsive

mazda mx-5 | foto: wheelsage.org

Klasická koncepce: Mazda MX-5
Mazda MX-5 je zaslouženě nejprodávanějším roadsterem na světě. Díky klasické koncepci s motorem vpředu a náhonem zadních kol je neskutečně hravá a zábavná. Za dva průměrné platy lze pořídit druhou generaci a při troše hledání i se silnějším motorem a samosvorným diferenciálem. Tím motorem je otáčky milující čtyřválec o objemu 1840 ccm, který podává výkon 107 kW (146 koní) až v 7000 ot./min, točivý moment má hodnotu 168 N.m. To stačí 1140 kg vážícímu roadsteru ke zdolání rychlosti 100 km/h za 8,5 s a maximální rychlost je 205 km/h.

img-responsive

Fiat Barchette | foto: wikimedia.org

Vše vpředu: Fiat Barchetta
Malý Fiátek používá platformu Punta první generace. Přední kola tohoto 1060 kg vážícího vozu roztáčí motor o objemu 1747 ccm, který má výkon 96 kW (130 koní) a točivý moment 164 N.m., díky čemuž Barchetta zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,9 s a může se rozjet až na 200 km/h. O tom, jak povedený roadster Fiat postavil svědčí i to, že v jednom díle Top Gearu se všichni tři hlavní protagonisté vzácně shodli na tom, že Barchetta byl z testovaných roadsterů tím nejlepším.

img-responsive

Roadster | foto: Archiv AutoRoad.cz

Vše vzadu: Smart Roadster
Roadsterů s motorem za zadní nápravou je jako šafránu a těch dostupných ještě míň. Do cenové hladiny se vejde snad jen Smart Roadster. Jeho zadní kola roztáčí přeplňovaný tříválec o objemu 698 ccm s výkonem 60 kW (82 koní) a točivým momentem 110 N.m. Že nejde o bůh ví jaký výkon snad nemusím zdůrazňovat. Ale díky muší váze pouhých 790 kg přeci jen brzdou provozu nebudete. Smart je na "stovce" za 10,9 s a maximální rychlost činí 180 km/h. 

img-responsive

MG-F | foto: wikimedia.org

Motor uprostřed: MG-F
Vozů s koncepcí supersportů není mnoho a za rozumnou cenu ještě méně. Při přípravě článku jsem sázel na Toyotu MR2, ale ta se bohužel za požadovanou cenu dnes už shání těžko. Jako nejlepší vůz s touto koncepcí nám nakonec vyšel britský roadster MG-F,  i když se slabším motorem. Tím je uprostřed uložený čtyřválec s objemem 1796 ccm o výkonu 88 kW (120 koní) a točivým momentem 165 N.m. 1060 kg vážící MG zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,2 s a může dál akcelerovat až do rychlosti 193 km/h.

Všechny tyto vozy ve slušném stavu a platnou STK je možné pořídit za ekvivalent dvou průměrných měsíčních platů. Samozřejmě se jedná o vozy vyrobené již před dvěma dekádami, tudíž se musí budoucí majitel při delším užívání zcela jistě připravit na určité náklady spojené se servisem. Ale bude odměněn pocitem výjimečnosti, sluncem nad hlavou a skvělým pocitem z řízení.

Vytisknout

Diskuze: ZA PÁR KAČEK. Čtyři starší roadstery s rozdílnou koncepcí. Stačí si vybrat...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Nový Ford Kuga

Ford má "strategii šepotu". Co to je a proč jsme za to opravdu rádi?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

  2. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud