Teplých dnů rychle přibývá a co může být lepšího než si užívat slunečních paprsků s nebem nad hlavou. Server autoroad.cz vám přináší tipy na čtyři sportovní roadstery, které se dají koupit za dvojnásobek průměrného platu.
Nejprve si pojďme říct, co to vlastně roadster je. K mému překvapení se v definici roadsteru často chybuje. Roadster, také známý jako spyder nebo spider, je automobil s dvěma sedadly, většinou bez střechy nebo se skládací střechou. Neplést si s kabriolety, které poskytují nejčastěji 2+2 míst k sezení.
Pak tu máme různé automobilové koncepce, těmi jsou např. klasická, kde motor je vpředu a pohání zadní kola. Další koncepce je vše vpředu, kdy motor a poháněná kola jsou v přední části automobilu. A pak, v dřívějších dobách značně rozšířenou, koncepci vše vzadu, kdy motor se nachází v zadní části vozu a pohání kola zadní nápravy, no a nakonec tu máme koncepci s motorem umístěným uprostřed za sedadly posádky.
Klasická koncepce: Mazda MX-5Mazda MX-5 je zaslouženě nejprodávanějším roadsterem na světě. Díky klasické koncepci s motorem vpředu a náhonem zadních kol je neskutečně hravá a zábavná. Za dva průměrné platy lze pořídit druhou generaci a při troše hledání i se silnějším motorem a samosvorným diferenciálem. Tím motorem je otáčky milující čtyřválec o objemu 1840 ccm, který podává výkon 107 kW (146 koní) až v 7000 ot./min, točivý moment má hodnotu 168 N.m. To stačí 1140 kg vážícímu roadsteru ke zdolání rychlosti 100 km/h za 8,5 s a maximální rychlost je 205 km/h.
Vše vpředu: Fiat BarchettaMalý Fiátek používá platformu Punta první generace. Přední kola tohoto 1060 kg vážícího vozu roztáčí motor o objemu 1747 ccm, který má výkon 96 kW (130 koní) a točivý moment 164 N.m., díky čemuž Barchetta zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,9 s a může se rozjet až na 200 km/h. O tom, jak povedený roadster Fiat postavil svědčí i to, že v jednom díle Top Gearu se všichni tři hlavní protagonisté vzácně shodli na tom, že Barchetta byl z testovaných roadsterů tím nejlepším.
Vše vzadu: Smart RoadsterRoadsterů s motorem za zadní nápravou je jako šafránu a těch dostupných ještě míň. Do cenové hladiny se vejde snad jen Smart Roadster. Jeho zadní kola roztáčí přeplňovaný tříválec o objemu 698 ccm s výkonem 60 kW (82 koní) a točivým momentem 110 N.m. Že nejde o bůh ví jaký výkon snad nemusím zdůrazňovat. Ale díky muší váze pouhých 790 kg přeci jen brzdou provozu nebudete. Smart je na "stovce" za 10,9 s a maximální rychlost činí 180 km/h.
Motor uprostřed: MG-FVozů s koncepcí supersportů není mnoho a za rozumnou cenu ještě méně. Při přípravě článku jsem sázel na Toyotu MR2, ale ta se bohužel za požadovanou cenu dnes už shání těžko. Jako nejlepší vůz s touto koncepcí nám nakonec vyšel britský roadster MG-F, i když se slabším motorem. Tím je uprostřed uložený čtyřválec s objemem 1796 ccm o výkonu 88 kW (120 koní) a točivým momentem 165 N.m. 1060 kg vážící MG zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,2 s a může dál akcelerovat až do rychlosti 193 km/h.
Všechny tyto vozy ve slušném stavu a platnou STK je možné pořídit za ekvivalent dvou průměrných měsíčních platů. Samozřejmě se jedná o vozy vyrobené již před dvěma dekádami, tudíž se musí budoucí majitel při delším užívání zcela jistě připravit na určité náklady spojené se servisem. Ale bude odměněn pocitem výjimečnosti, sluncem nad hlavou a skvělým pocitem z řízení.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?