Společnost Hyundai Motor oznámila zahájení výroby vozů Kona Electric ve svém výrobním závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Výroba bude zahájena začátkem března 2020.
HMMC se sídlem v Nošovicích je jednou z největších a nejmodernějších automobilek v Evropě. Závod plánuje ročně vyrobit 30 000 kusů automobilů Kona Electric. Spolu s výrobou z továrny Hyundai v Ulsanu v Koreji společnost více než ztrojnásobí dostupnost vozů Kona Electric pro své zákazníky v Evropě, což povede k výraznému zkrácení čekací doby.Hyundai také umožní zákazníkům sledovat předpokládanou dobu dodání jejich vozu Kona Electric pomocí nástroje ETA (estimated time of arrival). Zákazník bude moci po objednání vozidla sledovat proces vyřizování jeho zakázky prodejcem, uvidí, zda a kde se jeho vůz právě vyrábí, či kde je přepravován. Nástroj ETA mu také poskytne předpokládaný termín předání vozidla.
„Se zahájením výroby vozů Kona Electric v závodě HMMC společnost Hyundai dále upevňuje své postavení předního poskytovatele řešení elektromobility v Evropě,“ řekl Dong Woo Choi, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „Rozšířením výroby do Evropy budeme ještě lépe schopni uspokojovat poptávku na evropském trhu. V tomto kroku spatřujeme další rozšíření naší filozofie „vyrobeno v Evropě pro Evropu“. Rovněž tím ještě více posilujeme pozici Evropy jako místa výroby řešení pro budoucí mobilitu.“
Také baterie budou dodávány z Evropy. To zaručí stabilitu dodávek s kratší vzdáleností do závodu a také pevně dané množství baterií potřebných pro výrobu.
Příprava závodu na výrobu elektrického vozu Kona Electric probíhala během posledních několika měsíců. Hlavní změny v rámci výroby byly provedeny na lisovně a svařovně. Stroje se zde mění několikrát denně, aby se vyrobily různé části vozů pro modelové řady i30, Tucson a nyní i Konu Electric. Každou formu pro lisování musí být možné vyměnit během pěti minut. Vzhledem k tomu, že Kona Electric je prvním vozem v HMMC, který je nabízen s barevně odlišnou střechou, musela také lakovna provést změny v procesu lakování. A jelikož se Kona Electric vyrábí na stejné výrobní lince jako i30 a Tucson, bylo potřeba odpovídajícím způsobem vybavit také linku finální montáže a speciálně proškolit zaměstnance.
Speciálně pro elektromobil pak vznikla nová fáze výroby zahrnující skladování a instalaci elektrických baterií. Byl vytvořen nový sklad baterií s vlastní distribucí uvnitř závodu s automatizovanými roboty dodávající baterie na nově uspořádanou montážní linku.
Hyundai nabídne v roce 2020 Hyundai evropským zákazníkům přibližně 80 000 kusů vozidel s nulovými emisemi, což bude zahrnovat vozy Kona Electric, IONIQ Electric a SUV NEXO poháněný vodíkovým palivovým článkem. Při tomto vývoji Hyundai očekává, že se v roce 2020 stane největším poskytovatelem vozidel s nulovými emisemi v Evropě.
O společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC)Vysokokapacitní nošovický závod HMMC s technicky vyspělým zařízením je prvním výrobním závodem Hyundai v Evropě, který zahájil výrobu v listopadu 2008 a zaměstnává 3 300 lidí. Vyrábí 1.500 aut denně a více než 300.000 ročně. V loňském roce závod oslavil výrobu svého třímiliontého vozu a miliontého Tucsonu, jehož výroba tvoří 70% výrobní kapacity. Auta z HMMC byla loni distribuována do 69 zemí na 5 kontinentech.
Kona Electric se připojí k pěti dalším modelům, které jsou v současné době vyráběny: i30 hatchback, i30 fastback, i30 kombi, i30 N a Tucson. Celá tato výrobní řada je mladší než dva roky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.