Společnost Hyundai Motor oznámila zahájení výroby vozů Kona Electric ve svém výrobním závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Výroba bude zahájena začátkem března 2020.
HMMC se sídlem v Nošovicích je jednou z největších a nejmodernějších automobilek v Evropě. Závod plánuje ročně vyrobit 30 000 kusů automobilů Kona Electric. Spolu s výrobou z továrny Hyundai v Ulsanu v Koreji společnost více než ztrojnásobí dostupnost vozů Kona Electric pro své zákazníky v Evropě, což povede k výraznému zkrácení čekací doby.Hyundai také umožní zákazníkům sledovat předpokládanou dobu dodání jejich vozu Kona Electric pomocí nástroje ETA (estimated time of arrival). Zákazník bude moci po objednání vozidla sledovat proces vyřizování jeho zakázky prodejcem, uvidí, zda a kde se jeho vůz právě vyrábí, či kde je přepravován. Nástroj ETA mu také poskytne předpokládaný termín předání vozidla.
„Se zahájením výroby vozů Kona Electric v závodě HMMC společnost Hyundai dále upevňuje své postavení předního poskytovatele řešení elektromobility v Evropě,“ řekl Dong Woo Choi, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „Rozšířením výroby do Evropy budeme ještě lépe schopni uspokojovat poptávku na evropském trhu. V tomto kroku spatřujeme další rozšíření naší filozofie „vyrobeno v Evropě pro Evropu“. Rovněž tím ještě více posilujeme pozici Evropy jako místa výroby řešení pro budoucí mobilitu.“
Také baterie budou dodávány z Evropy. To zaručí stabilitu dodávek s kratší vzdáleností do závodu a také pevně dané množství baterií potřebných pro výrobu.
Příprava závodu na výrobu elektrického vozu Kona Electric probíhala během posledních několika měsíců. Hlavní změny v rámci výroby byly provedeny na lisovně a svařovně. Stroje se zde mění několikrát denně, aby se vyrobily různé části vozů pro modelové řady i30, Tucson a nyní i Konu Electric. Každou formu pro lisování musí být možné vyměnit během pěti minut. Vzhledem k tomu, že Kona Electric je prvním vozem v HMMC, který je nabízen s barevně odlišnou střechou, musela také lakovna provést změny v procesu lakování. A jelikož se Kona Electric vyrábí na stejné výrobní lince jako i30 a Tucson, bylo potřeba odpovídajícím způsobem vybavit také linku finální montáže a speciálně proškolit zaměstnance.
Speciálně pro elektromobil pak vznikla nová fáze výroby zahrnující skladování a instalaci elektrických baterií. Byl vytvořen nový sklad baterií s vlastní distribucí uvnitř závodu s automatizovanými roboty dodávající baterie na nově uspořádanou montážní linku.
Hyundai nabídne v roce 2020 Hyundai evropským zákazníkům přibližně 80 000 kusů vozidel s nulovými emisemi, což bude zahrnovat vozy Kona Electric, IONIQ Electric a SUV NEXO poháněný vodíkovým palivovým článkem. Při tomto vývoji Hyundai očekává, že se v roce 2020 stane největším poskytovatelem vozidel s nulovými emisemi v Evropě.
O společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC)Vysokokapacitní nošovický závod HMMC s technicky vyspělým zařízením je prvním výrobním závodem Hyundai v Evropě, který zahájil výrobu v listopadu 2008 a zaměstnává 3 300 lidí. Vyrábí 1.500 aut denně a více než 300.000 ročně. V loňském roce závod oslavil výrobu svého třímiliontého vozu a miliontého Tucsonu, jehož výroba tvoří 70% výrobní kapacity. Auta z HMMC byla loni distribuována do 69 zemí na 5 kontinentech.
Kona Electric se připojí k pěti dalším modelům, které jsou v současné době vyráběny: i30 hatchback, i30 fastback, i30 kombi, i30 N a Tucson. Celá tato výrobní řada je mladší než dva roky.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.