Společnost Hyundai Motor oznámila zahájení výroby vozů Kona Electric ve svém výrobním závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Výroba bude zahájena začátkem března 2020.
HMMC se sídlem v Nošovicích je jednou z největších a nejmodernějších automobilek v Evropě. Závod plánuje ročně vyrobit 30 000 kusů automobilů Kona Electric. Spolu s výrobou z továrny Hyundai v Ulsanu v Koreji společnost více než ztrojnásobí dostupnost vozů Kona Electric pro své zákazníky v Evropě, což povede k výraznému zkrácení čekací doby.Hyundai také umožní zákazníkům sledovat předpokládanou dobu dodání jejich vozu Kona Electric pomocí nástroje ETA (estimated time of arrival). Zákazník bude moci po objednání vozidla sledovat proces vyřizování jeho zakázky prodejcem, uvidí, zda a kde se jeho vůz právě vyrábí, či kde je přepravován. Nástroj ETA mu také poskytne předpokládaný termín předání vozidla.
„Se zahájením výroby vozů Kona Electric v závodě HMMC společnost Hyundai dále upevňuje své postavení předního poskytovatele řešení elektromobility v Evropě,“ řekl Dong Woo Choi, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „Rozšířením výroby do Evropy budeme ještě lépe schopni uspokojovat poptávku na evropském trhu. V tomto kroku spatřujeme další rozšíření naší filozofie „vyrobeno v Evropě pro Evropu“. Rovněž tím ještě více posilujeme pozici Evropy jako místa výroby řešení pro budoucí mobilitu.“
Také baterie budou dodávány z Evropy. To zaručí stabilitu dodávek s kratší vzdáleností do závodu a také pevně dané množství baterií potřebných pro výrobu.
Příprava závodu na výrobu elektrického vozu Kona Electric probíhala během posledních několika měsíců. Hlavní změny v rámci výroby byly provedeny na lisovně a svařovně. Stroje se zde mění několikrát denně, aby se vyrobily různé části vozů pro modelové řady i30, Tucson a nyní i Konu Electric. Každou formu pro lisování musí být možné vyměnit během pěti minut. Vzhledem k tomu, že Kona Electric je prvním vozem v HMMC, který je nabízen s barevně odlišnou střechou, musela také lakovna provést změny v procesu lakování. A jelikož se Kona Electric vyrábí na stejné výrobní lince jako i30 a Tucson, bylo potřeba odpovídajícím způsobem vybavit také linku finální montáže a speciálně proškolit zaměstnance.
Speciálně pro elektromobil pak vznikla nová fáze výroby zahrnující skladování a instalaci elektrických baterií. Byl vytvořen nový sklad baterií s vlastní distribucí uvnitř závodu s automatizovanými roboty dodávající baterie na nově uspořádanou montážní linku.
Hyundai nabídne v roce 2020 Hyundai evropským zákazníkům přibližně 80 000 kusů vozidel s nulovými emisemi, což bude zahrnovat vozy Kona Electric, IONIQ Electric a SUV NEXO poháněný vodíkovým palivovým článkem. Při tomto vývoji Hyundai očekává, že se v roce 2020 stane největším poskytovatelem vozidel s nulovými emisemi v Evropě.
O společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC)Vysokokapacitní nošovický závod HMMC s technicky vyspělým zařízením je prvním výrobním závodem Hyundai v Evropě, který zahájil výrobu v listopadu 2008 a zaměstnává 3 300 lidí. Vyrábí 1.500 aut denně a více než 300.000 ročně. V loňském roce závod oslavil výrobu svého třímiliontého vozu a miliontého Tucsonu, jehož výroba tvoří 70% výrobní kapacity. Auta z HMMC byla loni distribuována do 69 zemí na 5 kontinentech.
Kona Electric se připojí k pěti dalším modelům, které jsou v současné době vyráběny: i30 hatchback, i30 fastback, i30 kombi, i30 N a Tucson. Celá tato výrobní řada je mladší než dva roky.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).