Představením Třídy X vstoupila automobilka Mercedes-Benz do pro něj nového segmentu středně velkých pick-upů. Nyní bylo rozhodnuto, že koncem května letošního roku bude jeho výroba ukončena.
Když automobilka Mercedes-Benz uvedla studii nového terénního pick-upu, zvedly se velmi pozitivní reakce. Já sám jsem doslova toužil se s tímto vozem někdy svést. Avšak s příchodem sériového provedení přišlo částečné vystřízlivění. Kromě Austrálie a Jihoafrické republiky zaznamenala automobilka se svým modelem X relativně mizivé prodeje. Globální prodeje dosáhly něco přes 30 000 automobilů. V České republice se za celou dobu produkce prodalo 181 kusů, z čehož téměř polovina připadla na vrcholné provedení X350d.
Zastoupení automobilky uvádí, že zákazníci mají poslední možnost k objednání X350d. K dispozici je ještě nevelké množství skladových vozů a to jak se čtyřváleci, tak i s šestiválci. O případném nástupci se prozatím nemluví a je dost pravděpodobné, že se nástupce nedočkáme. Takže jestli toužíte po pick-upu s hvězdou ve znaku, radil bych moc neotálet.
A proč vlastně nebyla Třída X i přes očekávání úspěšná?Důvodů může být hned několik. Zde si dovolím vyjádřit svůj osobní názor. Když se objevil koncept Třídy X, byl jsem z vozu nadšený. Po uvedení sérového provedení na trh mé nadšení částečně opadlo, ale stále jsem Xko považoval za nejlepší pick-up na trhu. Nyní pro vás připravuji týdenní test a už si tvrzením, že jde o nejlepší pick-up na našem trhu nejsem úplně jistý. Přijde mi, že u Mercedesu promarnili příležitost. Třída X vychází z Nissanu Navara a na stejném základně vzniká i Renault Alaskan. A v tom je asi právě ten problém. Mercedes-Benz se snaží ze Třídy X udělat prémiový produkt, ale v podstatě jen maskuje plebiscitní původ a jeho jediným trumfem je úžasný 3.0 litrový šestiválec.
Ale co s tím?Každému kdo je jen trochu v obraze, je jasné, že aby automobilky prosperovaly, sdílet díly prostě musí. Ale Navarra není šťastná volba. Kabina není nijak zvlášť prostorná a ani svou velikostí nebudí patřičný respekt. U Nissanu a Renaultu asi o.k., ale Mercedes by přeci jen měl mířit někam úplně jinam.
A pak mi to došlo, když sem byl s X350d v Krkonoších, potkal jsem za 3 dny pouze jedno jediné další Xko. Ostatních japonských pick-upů, popřípadně Amaraků od VW jsem napočítal dohromady asi 15. Ale k mému překvapení nejhojnější pick-up, kterého jsem na horách potakl, byl ten, který se k nám oficiálně ani nedováží. Byl jím Dodge RAM. Jen tohoto jediného modelu jezdilo v té oblasti stejné, ne-li větší množství, než všech ostatních pick-upů dobromady. Přesně tohle Mercedes potřebuje, Full-Size pick-up. S ním by byl na evropském trhu vskutku nepřehlédnutelný a jedinečný.
Podíval jsem se na portfolio uskupení Renault-Nissan a narazil na ve Státech prodáváný Nissan Titan. Již jako Nissan vypadá pick-up úžasně. A to jak z věnci, tak i uvnitř. V porovnání s mnou testovanou X350d byl skoro o tolik dál, o kolik je Superb oproti Fabii. Kdyby Mercedes přišel s novou generací Třídy X postavenou na základě Titana s hranatým designem Třídy G, asi bych prodal ledvinu, abych si ho mohl koupit. To o současné, končící generaci říci nemůžu.
Pokud tyto řádky čte někdo od Mercedesu, budu rád když se tato má myšlenka dostane někam výš k vedení automobilky. A kdyby náhodou uznali, že se jedná o skvělý nápad, tak bych jako všimné uvítal jeden Titan X350d ve své garáži.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?