Nový DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4, elektrizující výkon v módním kabátě

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 29. ledna 2020, 20:16 Google+

Naše redakce AutoRoad.cz byla na prezentaci žhavé novinky v podobě plug in hybridního modelu DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4. Německá prémiová trojka by měla být na pozoru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
DS 7 Crossback

DS 7 Crossback | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Nový plug in hybridní DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 v sobě kombinuje nejmódnější techniku, luxusně pojatý interiér a celek je zabalen do elegantní karoserie typu SUV.

K pohonu DS 7 slouží velice povedený přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 Puretech vyladěný na výkon 147 kW (200 koní) a točivý moment 300 N.m. Motor je spárovaný s 8 stupňovou automatickou převodovkou a pohání přední 19" kola. Spalovacímu motoru zdárně sekunduje hned dvojice elektromotorů. První z nich slouží k pohonu přední nápravy a poskytuje 81 kW (110 koní) / 337 N.m., ten druhý s výkonem 83 kW (112 koní) / 166 N.m. pohání zadní kola. Jak jistě mnozí z vás ví, celkový výkon nelze počítat jednoduchým sčítáním, takže maximální výkon všech motorů opravdu není 422 koní a 803 N.m. Ale i tak celkový maximální výkon není vůbec špatný. DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 nabízí 220 kW (300 koní) a působivý točivý moment vrcholí hodnotou 520 N.m.

img-responsive

DS 7 Crossback | foto: Petr Boháč

Díky pohonu na všechna čtyři kola a vysokému výkonu je nová DS 7 až překvapivě. Poměrně veliké SUV s pohotovostní hmotností 1825 kg zvládá akcelerovat z 0 na 100 km/h za bleskových 5,9 s a kilometr s pevným startem zabere necelých 26 s. Maximální rychlost je dostatečných 235 km/h.

Co je ale důležitější, vůz zvládá jet čistě na elektrickou energii 135 km/h. Dojezd čistě na elektřinu je díky 13,2 kW/h lithium-iontové baterii až 58 km. Díky schopnosti čistě elektrické jízdy je kombinovaná spotřeba dle metodiky WLTP pouhých 1,3 litrů benzínu na 100 km. To je naprosto úžasné číslo, které ale v reálném světě nemusí odpovídat realitě. Vezměme si příklad. Budu E-TENSE jezdit po městě 15 km do práce a pak 20 km i s nákupem domů. Když budu mít možnost nabíjet baterie doma, popřípadě v práci, můžu se dostat na spotřebu lehce přes 0 litrů na 100 km. Opačný extrém by byla jízda plně naloženým vozem na dovolenou k moři, kde už se nedá počítat s energií ukrytou v bateriích. Vysoko postavený zaměstnanec firmy DS prozradil, že při dálkové jízdě, během které navíc na závodním okruhu zkoušel dynamické schopnosti nového DS, dosáhl průměrné spotřeby 8,5 litrů na 100 km. Což na velké SUV s výkonem 300 koní je stále skvělý výsledek.

Já osobně jsem  měl tu čest být prvním českým motoristickým novinářem, který se touto žhavou novinkou svezl. Pravda, abych trochu  sundal své ego, byl jsem první jen o pár minut a navíc kvůli velkému zájmu byla jízda velmi krátká. Za těch pár minut za volantem jsem moc dojmů načerpat nestihl. Ale o těch pár věcí, které jsem zjistil se rád podělím.

Po nasednutí do DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 na mě dýchla aura luxusu a výjimečnosti. Čekal jsem podobný interiér, jako například v Peugeotu 5008 a spol. Ale interiér v DS 7 je úplně jiný a na mnohem vyšší úrovni. Jediné, čeho jsem si všiml i v ostatních vozech PSA je volič automatické převodovky.

img-responsive

DS 7 Crossback | foto: Petr Boháč

První věcí, které jsem si všiml po rozjezdu bylo naprosté ticho. Rozjezd byl čistě v režiji zadního elektromotoru. I po přišlápnutí pedálu akcelerátoru jsem jel čistě na elektřinu, až když jsem sešlápnul pedál úplně na podlahu, připojil se do hry i spalovák.  Spalovací motor naskočí, nebo vypne téměř neznatelně, nebýt to zobrazeno na displeji infotainmentu, ani bych to nepostřehl. Zrychlení je plynulé a označit ho za svižné je jako označit Mount Everest za větší kopeček. Na krátké rovince jsem si chtěl ověřit také udávané zrychlení z 0 na 100 km/h. Na první pokus mi přišlo, že si auto není jisté, zda to s tím "plným plynem" myslím opravdu vážně a 100 km/h jsem dosáhl po 8 s. Na ten druhý pokus s tím DS 7 už počítala a 100 km/h jsem opravdu dosáhl za necelých 6 s.

Po pár minutách a ujetých metrech jsem vůz musel vrátit. Pro bližší seznámení bych potřeboval víc času. Proto doufám, že i přes obrovský zájem ostatních motoristických médií se brzy dostane s testem i na nás.

img-responsive

DS 7 Crossback | foto: Petr Boháč

img-responsive

DS 7 Crossback | foto: Petr Boháč

Vytisknout

Diskuze: Nový DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4, elektrizující výkon v módním kabátě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Nový Volkswagen Polo nabídne jako jeden z prvních modelů ve své třídě částečně automatizovanou jízdu

Volkswagen zjistil únik dat zákazníků

Tesla Model S Plaid

Z nuly na sto za neuvěřitelné dvě vteřiny? Musk představil Teslu Model S Plaid

Emise CO2

Dieselgate u PSA? Přinášíme prohlášení k soudnímu šetření týkajícímu se emisí dieselových motorů ve Francii

Ilustrační foto

Ford zavedl zdarma chytrou aplikaci. Řadě majitelů udělá radost

Seat Alhambra modelového roku 2022 bude dostupný s motorem 1.4 TSI 110 kW (150 k) a výbavou Xcellence za 964 900 Kč

Seat vrací v Česku do prodeje model, po kterém lidé volali, diesel ale bohužel nenajdou

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

Ojetá auta zdražila. Průměrný Superb o 16.159 Kč, Octavii koupíte v průměru za 273.000 Kč

reklama

Doporučujeme

Peugeot 5008

Test: Peugeot 5008 ALLURE 1,5 blueHDi 130 EAT8, francouzský rodinný dostavník

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Dieselgate u PSA? Přinášíme prohlášení k soudnímu šetření týkajícímu se emisí dieselových motorů ve Francii

  2. Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

  3. V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

  4. Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

  5. Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

  6. Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud