Naše redakce AutoRoad.cz byla na prezentaci žhavé novinky v podobě plug in hybridního modelu DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4. Německá prémiová trojka by měla být na pozoru.
Nový plug in hybridní DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 v sobě kombinuje nejmódnější techniku, luxusně pojatý interiér a celek je zabalen do elegantní karoserie typu SUV.
K pohonu DS 7 slouží velice povedený přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 Puretech vyladěný na výkon 147 kW (200 koní) a točivý moment 300 N.m. Motor je spárovaný s 8 stupňovou automatickou převodovkou a pohání přední 19" kola. Spalovacímu motoru zdárně sekunduje hned dvojice elektromotorů. První z nich slouží k pohonu přední nápravy a poskytuje 81 kW (110 koní) / 337 N.m., ten druhý s výkonem 83 kW (112 koní) / 166 N.m. pohání zadní kola. Jak jistě mnozí z vás ví, celkový výkon nelze počítat jednoduchým sčítáním, takže maximální výkon všech motorů opravdu není 422 koní a 803 N.m. Ale i tak celkový maximální výkon není vůbec špatný. DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 nabízí 220 kW (300 koní) a působivý točivý moment vrcholí hodnotou 520 N.m.
Díky pohonu na všechna čtyři kola a vysokému výkonu je nová DS 7 až překvapivě. Poměrně veliké SUV s pohotovostní hmotností 1825 kg zvládá akcelerovat z 0 na 100 km/h za bleskových 5,9 s a kilometr s pevným startem zabere necelých 26 s. Maximální rychlost je dostatečných 235 km/h.
Co je ale důležitější, vůz zvládá jet čistě na elektrickou energii 135 km/h. Dojezd čistě na elektřinu je díky 13,2 kW/h lithium-iontové baterii až 58 km. Díky schopnosti čistě elektrické jízdy je kombinovaná spotřeba dle metodiky WLTP pouhých 1,3 litrů benzínu na 100 km. To je naprosto úžasné číslo, které ale v reálném světě nemusí odpovídat realitě. Vezměme si příklad. Budu E-TENSE jezdit po městě 15 km do práce a pak 20 km i s nákupem domů. Když budu mít možnost nabíjet baterie doma, popřípadě v práci, můžu se dostat na spotřebu lehce přes 0 litrů na 100 km. Opačný extrém by byla jízda plně naloženým vozem na dovolenou k moři, kde už se nedá počítat s energií ukrytou v bateriích. Vysoko postavený zaměstnanec firmy DS prozradil, že při dálkové jízdě, během které navíc na závodním okruhu zkoušel dynamické schopnosti nového DS, dosáhl průměrné spotřeby 8,5 litrů na 100 km. Což na velké SUV s výkonem 300 koní je stále skvělý výsledek.
Já osobně jsem měl tu čest být prvním českým motoristickým novinářem, který se touto žhavou novinkou svezl. Pravda, abych trochu sundal své ego, byl jsem první jen o pár minut a navíc kvůli velkému zájmu byla jízda velmi krátká. Za těch pár minut za volantem jsem moc dojmů načerpat nestihl. Ale o těch pár věcí, které jsem zjistil se rád podělím.
Po nasednutí do DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 na mě dýchla aura luxusu a výjimečnosti. Čekal jsem podobný interiér, jako například v Peugeotu 5008 a spol. Ale interiér v DS 7 je úplně jiný a na mnohem vyšší úrovni. Jediné, čeho jsem si všiml i v ostatních vozech PSA je volič automatické převodovky.
První věcí, které jsem si všiml po rozjezdu bylo naprosté ticho. Rozjezd byl čistě v režiji zadního elektromotoru. I po přišlápnutí pedálu akcelerátoru jsem jel čistě na elektřinu, až když jsem sešlápnul pedál úplně na podlahu, připojil se do hry i spalovák. Spalovací motor naskočí, nebo vypne téměř neznatelně, nebýt to zobrazeno na displeji infotainmentu, ani bych to nepostřehl. Zrychlení je plynulé a označit ho za svižné je jako označit Mount Everest za větší kopeček. Na krátké rovince jsem si chtěl ověřit také udávané zrychlení z 0 na 100 km/h. Na první pokus mi přišlo, že si auto není jisté, zda to s tím "plným plynem" myslím opravdu vážně a 100 km/h jsem dosáhl po 8 s. Na ten druhý pokus s tím DS 7 už počítala a 100 km/h jsem opravdu dosáhl za necelých 6 s.
Po pár minutách a ujetých metrech jsem vůz musel vrátit. Pro bližší seznámení bych potřeboval víc času. Proto doufám, že i přes obrovský zájem ostatních motoristických médií se brzy dostane s testem i na nás.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.