Naše redakce AutoRoad.cz byla na prezentaci žhavé novinky v podobě plug in hybridního modelu DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4. Německá prémiová trojka by měla být na pozoru.
Nový plug in hybridní DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 v sobě kombinuje nejmódnější techniku, luxusně pojatý interiér a celek je zabalen do elegantní karoserie typu SUV.
K pohonu DS 7 slouží velice povedený přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 Puretech vyladěný na výkon 147 kW (200 koní) a točivý moment 300 N.m. Motor je spárovaný s 8 stupňovou automatickou převodovkou a pohání přední 19" kola. Spalovacímu motoru zdárně sekunduje hned dvojice elektromotorů. První z nich slouží k pohonu přední nápravy a poskytuje 81 kW (110 koní) / 337 N.m., ten druhý s výkonem 83 kW (112 koní) / 166 N.m. pohání zadní kola. Jak jistě mnozí z vás ví, celkový výkon nelze počítat jednoduchým sčítáním, takže maximální výkon všech motorů opravdu není 422 koní a 803 N.m. Ale i tak celkový maximální výkon není vůbec špatný. DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 nabízí 220 kW (300 koní) a působivý točivý moment vrcholí hodnotou 520 N.m.
Díky pohonu na všechna čtyři kola a vysokému výkonu je nová DS 7 až překvapivě. Poměrně veliké SUV s pohotovostní hmotností 1825 kg zvládá akcelerovat z 0 na 100 km/h za bleskových 5,9 s a kilometr s pevným startem zabere necelých 26 s. Maximální rychlost je dostatečných 235 km/h.
Co je ale důležitější, vůz zvládá jet čistě na elektrickou energii 135 km/h. Dojezd čistě na elektřinu je díky 13,2 kW/h lithium-iontové baterii až 58 km. Díky schopnosti čistě elektrické jízdy je kombinovaná spotřeba dle metodiky WLTP pouhých 1,3 litrů benzínu na 100 km. To je naprosto úžasné číslo, které ale v reálném světě nemusí odpovídat realitě. Vezměme si příklad. Budu E-TENSE jezdit po městě 15 km do práce a pak 20 km i s nákupem domů. Když budu mít možnost nabíjet baterie doma, popřípadě v práci, můžu se dostat na spotřebu lehce přes 0 litrů na 100 km. Opačný extrém by byla jízda plně naloženým vozem na dovolenou k moři, kde už se nedá počítat s energií ukrytou v bateriích. Vysoko postavený zaměstnanec firmy DS prozradil, že při dálkové jízdě, během které navíc na závodním okruhu zkoušel dynamické schopnosti nového DS, dosáhl průměrné spotřeby 8,5 litrů na 100 km. Což na velké SUV s výkonem 300 koní je stále skvělý výsledek.
Já osobně jsem měl tu čest být prvním českým motoristickým novinářem, který se touto žhavou novinkou svezl. Pravda, abych trochu sundal své ego, byl jsem první jen o pár minut a navíc kvůli velkému zájmu byla jízda velmi krátká. Za těch pár minut za volantem jsem moc dojmů načerpat nestihl. Ale o těch pár věcí, které jsem zjistil se rád podělím.
Po nasednutí do DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 na mě dýchla aura luxusu a výjimečnosti. Čekal jsem podobný interiér, jako například v Peugeotu 5008 a spol. Ale interiér v DS 7 je úplně jiný a na mnohem vyšší úrovni. Jediné, čeho jsem si všiml i v ostatních vozech PSA je volič automatické převodovky.
První věcí, které jsem si všiml po rozjezdu bylo naprosté ticho. Rozjezd byl čistě v režiji zadního elektromotoru. I po přišlápnutí pedálu akcelerátoru jsem jel čistě na elektřinu, až když jsem sešlápnul pedál úplně na podlahu, připojil se do hry i spalovák. Spalovací motor naskočí, nebo vypne téměř neznatelně, nebýt to zobrazeno na displeji infotainmentu, ani bych to nepostřehl. Zrychlení je plynulé a označit ho za svižné je jako označit Mount Everest za větší kopeček. Na krátké rovince jsem si chtěl ověřit také udávané zrychlení z 0 na 100 km/h. Na první pokus mi přišlo, že si auto není jisté, zda to s tím "plným plynem" myslím opravdu vážně a 100 km/h jsem dosáhl po 8 s. Na ten druhý pokus s tím DS 7 už počítala a 100 km/h jsem opravdu dosáhl za necelých 6 s.
Po pár minutách a ujetých metrech jsem vůz musel vrátit. Pro bližší seznámení bych potřeboval víc času. Proto doufám, že i přes obrovský zájem ostatních motoristických médií se brzy dostane s testem i na nás.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?