Naše redakce AutoRoad.cz byla na prezentaci žhavé novinky v podobě plug in hybridního modelu DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4. Německá prémiová trojka by měla být na pozoru.
Nový plug in hybridní DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 v sobě kombinuje nejmódnější techniku, luxusně pojatý interiér a celek je zabalen do elegantní karoserie typu SUV.
K pohonu DS 7 slouží velice povedený přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 Puretech vyladěný na výkon 147 kW (200 koní) a točivý moment 300 N.m. Motor je spárovaný s 8 stupňovou automatickou převodovkou a pohání přední 19" kola. Spalovacímu motoru zdárně sekunduje hned dvojice elektromotorů. První z nich slouží k pohonu přední nápravy a poskytuje 81 kW (110 koní) / 337 N.m., ten druhý s výkonem 83 kW (112 koní) / 166 N.m. pohání zadní kola. Jak jistě mnozí z vás ví, celkový výkon nelze počítat jednoduchým sčítáním, takže maximální výkon všech motorů opravdu není 422 koní a 803 N.m. Ale i tak celkový maximální výkon není vůbec špatný. DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 nabízí 220 kW (300 koní) a působivý točivý moment vrcholí hodnotou 520 N.m.
Díky pohonu na všechna čtyři kola a vysokému výkonu je nová DS 7 až překvapivě. Poměrně veliké SUV s pohotovostní hmotností 1825 kg zvládá akcelerovat z 0 na 100 km/h za bleskových 5,9 s a kilometr s pevným startem zabere necelých 26 s. Maximální rychlost je dostatečných 235 km/h.
Co je ale důležitější, vůz zvládá jet čistě na elektrickou energii 135 km/h. Dojezd čistě na elektřinu je díky 13,2 kW/h lithium-iontové baterii až 58 km. Díky schopnosti čistě elektrické jízdy je kombinovaná spotřeba dle metodiky WLTP pouhých 1,3 litrů benzínu na 100 km. To je naprosto úžasné číslo, které ale v reálném světě nemusí odpovídat realitě. Vezměme si příklad. Budu E-TENSE jezdit po městě 15 km do práce a pak 20 km i s nákupem domů. Když budu mít možnost nabíjet baterie doma, popřípadě v práci, můžu se dostat na spotřebu lehce přes 0 litrů na 100 km. Opačný extrém by byla jízda plně naloženým vozem na dovolenou k moři, kde už se nedá počítat s energií ukrytou v bateriích. Vysoko postavený zaměstnanec firmy DS prozradil, že při dálkové jízdě, během které navíc na závodním okruhu zkoušel dynamické schopnosti nového DS, dosáhl průměrné spotřeby 8,5 litrů na 100 km. Což na velké SUV s výkonem 300 koní je stále skvělý výsledek.
Já osobně jsem měl tu čest být prvním českým motoristickým novinářem, který se touto žhavou novinkou svezl. Pravda, abych trochu sundal své ego, byl jsem první jen o pár minut a navíc kvůli velkému zájmu byla jízda velmi krátká. Za těch pár minut za volantem jsem moc dojmů načerpat nestihl. Ale o těch pár věcí, které jsem zjistil se rád podělím.
Po nasednutí do DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 na mě dýchla aura luxusu a výjimečnosti. Čekal jsem podobný interiér, jako například v Peugeotu 5008 a spol. Ale interiér v DS 7 je úplně jiný a na mnohem vyšší úrovni. Jediné, čeho jsem si všiml i v ostatních vozech PSA je volič automatické převodovky.
První věcí, které jsem si všiml po rozjezdu bylo naprosté ticho. Rozjezd byl čistě v režiji zadního elektromotoru. I po přišlápnutí pedálu akcelerátoru jsem jel čistě na elektřinu, až když jsem sešlápnul pedál úplně na podlahu, připojil se do hry i spalovák. Spalovací motor naskočí, nebo vypne téměř neznatelně, nebýt to zobrazeno na displeji infotainmentu, ani bych to nepostřehl. Zrychlení je plynulé a označit ho za svižné je jako označit Mount Everest za větší kopeček. Na krátké rovince jsem si chtěl ověřit také udávané zrychlení z 0 na 100 km/h. Na první pokus mi přišlo, že si auto není jisté, zda to s tím "plným plynem" myslím opravdu vážně a 100 km/h jsem dosáhl po 8 s. Na ten druhý pokus s tím DS 7 už počítala a 100 km/h jsem opravdu dosáhl za necelých 6 s.
Po pár minutách a ujetých metrech jsem vůz musel vrátit. Pro bližší seznámení bych potřeboval víc času. Proto doufám, že i přes obrovský zájem ostatních motoristických médií se brzy dostane s testem i na nás.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.