V závěru roku nabízejí prodejci nových i ojetých automobilů desetitisícové slevy. Pořízení ojetého vozu před letošními Vánoci se vyplatí rovněž z toho důvodu, že nová auta v příštích letech citelně podraží.
Prodeje nových automobilů klesají a poptávka se bude pozvolna přesouvat na sekundární trh, zejména k zánovním vozům, ale nevynechá ani běžné ojetiny.
Každoročně před koncem roku poskytují prodejci ojetých aut výrazné slevy. Ceny zánovních vozů klesají řádově o desítky tisíc korun a jsou tedy dostupnější než během roku.
„Češi s oblibou využívají předvánoční slevy a trh s automobily v tomto ohledu není výjimkou. Motivací ke koupi vozu těsně před Vánoci nemusí být jen finanční úspora, ale mnohdy také záměr překvapit své blízké. Najdou se však i tací, kteří si nadělí auto pod stromeček sami,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings, který provozuje síť autocenter AAA AUTO a zánovních vozů Mototechna.
Zvýšený zájem o ojeté vozy na konci roku potvrzují dlouhodobé prodejní statistiky AAA AUTO: v posledních pěti letech rostly prodeje v průměru o 12 procent. Domácí ekonomice se v současné i nedávné době nebývale daří a dařilo, nezaměstnanost je minimální, výdělky pracujících stabilně rostou a lidé tedy neváhají investovat do nákupu automobilů.
Pádným argumentem pro pořízení ojetého vozu do konce letošního roku je též očekávaný růst cen v následujících letech. „Prodeje nových vozidel začínají klesat a poptávka se bude postupně přelévat na sekundární trh, zejména k zánovním ojetinám. Nové automobily navíc musejí splňovat stále přísnější emisní limity a zvýšené náklady spojené s vývojem a zaváděním nových technologií promítnou automobilky do prodejních cen. Postupně budou zdražovat nová auta, což pochopitelně povede i ke zdražení u ojetin,“ uvádí Stanislav Gálik, ředitel inovační laboratoře AuresLab, která se zabývá analýzami na trhu zánovních a ojetých vozů.
Stejně jako při výběru parfému, šatů nebo knihy pod stromeček se můžete snadno zmýlit i při koupi automobilu. Myslete na to, že zcela jinou představu má o ideálním autě teenager s čerstvým řidičským průkazem, matka s malými dětmi nebo senior. Podle statistik AAA AUTO si řidiči do 25 let pořizují nejčastěji vozidla typu hatchback s benzínovým motorem a manuální převodovkou.
„Pro začínající řidiče je ideální volbou ojetý vůz nižší střední třídy v perfektním technickém stavu. Mladí muži se při výběru vozu zajímají o výkon motoru a často požadují sportovnější vzhled. Pro dívky je důležitá především barva vozu, praktičnost a bezpečnost,“ potvrzuje Petr Vaněček. U mladých mužů patří mezi nejprodávanější modely jednoznačně Škoda Octavia a Fabia, dále následují VW Golf, Passat a Ford Focus. Mladé ženy si nejčastěji pořizují menší Fabii.
Požadavky na automobil se změní s prvním přírůstkem do rodiny. Stanislav Gálik k tomu dodává: „Vedle bezpečnosti, spolehlivosti a nízkých provozních nákladů je dalším důležitým parametrem praktičnost, velký zavazadlový prostor a dostatek odkládacích prostor. V těchto bodech u českých rodin jasně vítězí Škoda Octavie. Velmi oblíbený je také Volkswagen Touran a Hyundai ix35.“
Specifické požadavky pak mají i senioři, kteří stále častěji vyhledávají automobily s vyšším posezem. Tyto vozy jsou totiž pohodlné a dobře se do nich nastupuje a vystupuje. Žádané jsou například značky Ford Fusion, Hyundai ix20, Dacia Duster či Suzuki Vitara.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?