V závěru roku nabízejí prodejci nových i ojetých automobilů desetitisícové slevy. Pořízení ojetého vozu před letošními Vánoci se vyplatí rovněž z toho důvodu, že nová auta v příštích letech citelně podraží.
Prodeje nových automobilů klesají a poptávka se bude pozvolna přesouvat na sekundární trh, zejména k zánovním vozům, ale nevynechá ani běžné ojetiny.
Každoročně před koncem roku poskytují prodejci ojetých aut výrazné slevy. Ceny zánovních vozů klesají řádově o desítky tisíc korun a jsou tedy dostupnější než během roku.
„Češi s oblibou využívají předvánoční slevy a trh s automobily v tomto ohledu není výjimkou. Motivací ke koupi vozu těsně před Vánoci nemusí být jen finanční úspora, ale mnohdy také záměr překvapit své blízké. Najdou se však i tací, kteří si nadělí auto pod stromeček sami,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings, který provozuje síť autocenter AAA AUTO a zánovních vozů Mototechna.
Zvýšený zájem o ojeté vozy na konci roku potvrzují dlouhodobé prodejní statistiky AAA AUTO: v posledních pěti letech rostly prodeje v průměru o 12 procent. Domácí ekonomice se v současné i nedávné době nebývale daří a dařilo, nezaměstnanost je minimální, výdělky pracujících stabilně rostou a lidé tedy neváhají investovat do nákupu automobilů.
Pádným argumentem pro pořízení ojetého vozu do konce letošního roku je též očekávaný růst cen v následujících letech. „Prodeje nových vozidel začínají klesat a poptávka se bude postupně přelévat na sekundární trh, zejména k zánovním ojetinám. Nové automobily navíc musejí splňovat stále přísnější emisní limity a zvýšené náklady spojené s vývojem a zaváděním nových technologií promítnou automobilky do prodejních cen. Postupně budou zdražovat nová auta, což pochopitelně povede i ke zdražení u ojetin,“ uvádí Stanislav Gálik, ředitel inovační laboratoře AuresLab, která se zabývá analýzami na trhu zánovních a ojetých vozů.
Stejně jako při výběru parfému, šatů nebo knihy pod stromeček se můžete snadno zmýlit i při koupi automobilu. Myslete na to, že zcela jinou představu má o ideálním autě teenager s čerstvým řidičským průkazem, matka s malými dětmi nebo senior. Podle statistik AAA AUTO si řidiči do 25 let pořizují nejčastěji vozidla typu hatchback s benzínovým motorem a manuální převodovkou.
„Pro začínající řidiče je ideální volbou ojetý vůz nižší střední třídy v perfektním technickém stavu. Mladí muži se při výběru vozu zajímají o výkon motoru a často požadují sportovnější vzhled. Pro dívky je důležitá především barva vozu, praktičnost a bezpečnost,“ potvrzuje Petr Vaněček. U mladých mužů patří mezi nejprodávanější modely jednoznačně Škoda Octavia a Fabia, dále následují VW Golf, Passat a Ford Focus. Mladé ženy si nejčastěji pořizují menší Fabii.
Požadavky na automobil se změní s prvním přírůstkem do rodiny. Stanislav Gálik k tomu dodává: „Vedle bezpečnosti, spolehlivosti a nízkých provozních nákladů je dalším důležitým parametrem praktičnost, velký zavazadlový prostor a dostatek odkládacích prostor. V těchto bodech u českých rodin jasně vítězí Škoda Octavie. Velmi oblíbený je také Volkswagen Touran a Hyundai ix35.“
Specifické požadavky pak mají i senioři, kteří stále častěji vyhledávají automobily s vyšším posezem. Tyto vozy jsou totiž pohodlné a dobře se do nich nastupuje a vystupuje. Žádané jsou například značky Ford Fusion, Hyundai ix20, Dacia Duster či Suzuki Vitara.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.