Nový crossover Škody Auto pod názvem Kamiq si ještě před uvedením na trh objednalo 1600 zákazníků. ČTK to řekl ředitel Škody Auto ČR Luboš Vlček. Vůz se v Mladé Boleslavi vyrábí od července, oficiální prodej začne 4. září a dnes ho automobilka ve Štrasburku představila novinářům.
Škoda svým třetím SUV a zároveň prvním městským crossoverem vstupuje do nového segmentu. Ten loni v Evropě rostl o 13 procent. Vozu bude konkurovat zejména Dacia Duster, Peugeot 2008 nebo Renault Captur. Kamiq nabídne některé prvky, které jsou obvyklé ve vyšších třídách.
"Věřím, že Kamiq bude dalším vozem v naší nabídce, kterého prodáme více než 100.000 za rok," uvedl Vlček s tím, že stotisícovou hranici chce automobilka atakovat již příští rok po náběhu na hlavní trhy.
Škoda chce do konce roku dodat zákazníkům v ČR fyzicky okolo 2000 aut. "V příštím roce očekáváme prodej mezi 9000 a 10.000 vozů a získání třetinového podílu v segmentu malých SUV," dodal Vlček.
Kamiq bude při zahájení prodeje k dostání v benzinové nebo dieselové verzi, ve 4. čtvrtletí přijde s pohonem na zemní plyn G-TEC. Cena tohoto provedení by se měla pohybovat lehce nad 400.000 Kč.
Ještě letos chce Škoda představit elektrickou verzi modelu Citigo a také čtvrtou generaci Octavie, která se začne prodávat v příštím roce. V roce 2020 přijde i Octavie v provedení plug-in hybrid a další malý SUV elektromobil. Škoda se na elektromobilitu podle Vlčka připravuje, vyškolila mimo jiné 10.000 lidí, z toho 1000 expertů. Prodávat a servisovat elektromobily budou schopni všichni dealeři značky.
Do výroby modelu Kamiq investovala automobilka v Mladé Boleslavi přibližně 100 milionů eur, tedy přes 2,5 miliardy Kč. Kamiq je vedle modelů Kodiaq a Karoq třetím SUV značky určeným pro evropský trh a kombinuje výhody SUV, jakými jsou vyšší světlá výška nebo zvýšená pozice sedadel, s agilitou kompaktního vozu. Cena vozu na českém trhu začíná na 379.900 Kč, tedy o 10.000 Kč více než Scala. Nejmenší SUV od mladoboleslavského výrobce vyšší cenu vynahrazuje rozsáhlejší výbavou. Má například již v základu devět airbagů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?