Nový crossover Škody Auto pod názvem Kamiq si ještě před uvedením na trh objednalo 1600 zákazníků. ČTK to řekl ředitel Škody Auto ČR Luboš Vlček. Vůz se v Mladé Boleslavi vyrábí od července, oficiální prodej začne 4. září a dnes ho automobilka ve Štrasburku představila novinářům.
Škoda svým třetím SUV a zároveň prvním městským crossoverem vstupuje do nového segmentu. Ten loni v Evropě rostl o 13 procent. Vozu bude konkurovat zejména Dacia Duster, Peugeot 2008 nebo Renault Captur. Kamiq nabídne některé prvky, které jsou obvyklé ve vyšších třídách.
"Věřím, že Kamiq bude dalším vozem v naší nabídce, kterého prodáme více než 100.000 za rok," uvedl Vlček s tím, že stotisícovou hranici chce automobilka atakovat již příští rok po náběhu na hlavní trhy.
Škoda chce do konce roku dodat zákazníkům v ČR fyzicky okolo 2000 aut. "V příštím roce očekáváme prodej mezi 9000 a 10.000 vozů a získání třetinového podílu v segmentu malých SUV," dodal Vlček.
Kamiq bude při zahájení prodeje k dostání v benzinové nebo dieselové verzi, ve 4. čtvrtletí přijde s pohonem na zemní plyn G-TEC. Cena tohoto provedení by se měla pohybovat lehce nad 400.000 Kč.
Ještě letos chce Škoda představit elektrickou verzi modelu Citigo a také čtvrtou generaci Octavie, která se začne prodávat v příštím roce. V roce 2020 přijde i Octavie v provedení plug-in hybrid a další malý SUV elektromobil. Škoda se na elektromobilitu podle Vlčka připravuje, vyškolila mimo jiné 10.000 lidí, z toho 1000 expertů. Prodávat a servisovat elektromobily budou schopni všichni dealeři značky.
Do výroby modelu Kamiq investovala automobilka v Mladé Boleslavi přibližně 100 milionů eur, tedy přes 2,5 miliardy Kč. Kamiq je vedle modelů Kodiaq a Karoq třetím SUV značky určeným pro evropský trh a kombinuje výhody SUV, jakými jsou vyšší světlá výška nebo zvýšená pozice sedadel, s agilitou kompaktního vozu. Cena vozu na českém trhu začíná na 379.900 Kč, tedy o 10.000 Kč více než Scala. Nejmenší SUV od mladoboleslavského výrobce vyšší cenu vynahrazuje rozsáhlejší výbavou. Má například již v základu devět airbagů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?