Nový crossover Škody Auto pod názvem Kamiq si ještě před uvedením na trh objednalo 1600 zákazníků. ČTK to řekl ředitel Škody Auto ČR Luboš Vlček. Vůz se v Mladé Boleslavi vyrábí od července, oficiální prodej začne 4. září a dnes ho automobilka ve Štrasburku představila novinářům.
Škoda svým třetím SUV a zároveň prvním městským crossoverem vstupuje do nového segmentu. Ten loni v Evropě rostl o 13 procent. Vozu bude konkurovat zejména Dacia Duster, Peugeot 2008 nebo Renault Captur. Kamiq nabídne některé prvky, které jsou obvyklé ve vyšších třídách.
"Věřím, že Kamiq bude dalším vozem v naší nabídce, kterého prodáme více než 100.000 za rok," uvedl Vlček s tím, že stotisícovou hranici chce automobilka atakovat již příští rok po náběhu na hlavní trhy.
Škoda chce do konce roku dodat zákazníkům v ČR fyzicky okolo 2000 aut. "V příštím roce očekáváme prodej mezi 9000 a 10.000 vozů a získání třetinového podílu v segmentu malých SUV," dodal Vlček.
Kamiq bude při zahájení prodeje k dostání v benzinové nebo dieselové verzi, ve 4. čtvrtletí přijde s pohonem na zemní plyn G-TEC. Cena tohoto provedení by se měla pohybovat lehce nad 400.000 Kč.
Ještě letos chce Škoda představit elektrickou verzi modelu Citigo a také čtvrtou generaci Octavie, která se začne prodávat v příštím roce. V roce 2020 přijde i Octavie v provedení plug-in hybrid a další malý SUV elektromobil. Škoda se na elektromobilitu podle Vlčka připravuje, vyškolila mimo jiné 10.000 lidí, z toho 1000 expertů. Prodávat a servisovat elektromobily budou schopni všichni dealeři značky.
Do výroby modelu Kamiq investovala automobilka v Mladé Boleslavi přibližně 100 milionů eur, tedy přes 2,5 miliardy Kč. Kamiq je vedle modelů Kodiaq a Karoq třetím SUV značky určeným pro evropský trh a kombinuje výhody SUV, jakými jsou vyšší světlá výška nebo zvýšená pozice sedadel, s agilitou kompaktního vozu. Cena vozu na českém trhu začíná na 379.900 Kč, tedy o 10.000 Kč více než Scala. Nejmenší SUV od mladoboleslavského výrobce vyšší cenu vynahrazuje rozsáhlejší výbavou. Má například již v základu devět airbagů.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?