Audi Sport nyní nabízí Audi RS 5 Sportback také v České republice. Pětidveřový supersportovní model kombinuje výjimečný design a mimořádnou praktičnost pro každodenní provoz s maximálními výkony. Pod kapotou totiž ukrývá motor 2.9 TFSI V6 Biturbo o výkon 450 koní, který zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a umožňuje dosáhnout rychlosti až 280 km/h.
Progresivní vnější design s dlouhým rozvorem, krátkými převisy a dlouhou kapotou, zasahující do stran a opatřenou výraznými podélnými vybouleními, umocňuje dynamiku modelu Audi RS 5 Sportback. Příď zdobí široká, nízká maska chladiče Singleframe s matně černým nápisem quattro a mimořádně velké otvory pro přívod vzduchu se specifickými voštinovými mřížkami RS. Typický difuzor RS, výfuková soustava RS s oválnými koncovkami a spoiler dodávají sportovní charakter zádi. RS 5 Sportback je sériově vybaven 19“ kovanými koly, na přání jsou k dispozici kola s průměrem ráfku 20 palců. Zákazníci si mohou nový model RS 5 Sportback individualizovat stylistickými pakety, které zahrnují leskle černé nebo matně hliníkové doplňky, resp. díly z uhlíkového kompozitu. Exkluzivně pro Audi RS 5 se dodává metalický lak v odstínu zelená Sonoma.
„Audi Sport je důležitou součástí DNA Audi. Modely RS jsou velmi oblíbené pro svoje výkony a precizní jízdní vlastnosti,“ říká Marcel Archleb, vedoucí divize Audi společnosti Porsche Česká republika. „Model RS5 je od uvedení na trh velmi úspěšný v provedení Coupé a mám velkou radost, že nyní můžeme nabídnout i karosářskou verzi Sportback. Tato verze nabízí univerzálnější provedení interiéru při zachování skvělých jízdních vlastností.“
Velmi kvalitně a funkčně vybavený interiér nového modelu Audi RS 5 Sportback je zcela černý a nabízí dostatek prostoru pěti cestujícím. Detaily, jako jsou sportovní sedadla RS, na přání čalouněná jemnou kůží Nappa s kosočtvercovým prošíváním, a multifunkční sportovní volant RS s dole zploštělým věncem obšitým kůží, umocňují sportovní charakter pětidveřového supersportovního kupé.
RS 5 Sportback nabízí také mimořádné výkony ve spojení s pozoruhodnou hospodárností. Motor 2.9 TFSI V6 Biturbo poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k). Maximální točivý moment 600 N.m je k dispozici od 1900 do 5000 otáček za minutu. Audi RS 5 Sportback zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy a na přání dosahuje nejvyšší rychlosti 280 km/h.
Osmistupňová převodovka tiptronic se vyznačuje sportovním charakterem a optimalizovanou rychlostí řazení. Hnací síla motoru 2.9 TFSI je dále přenášena trvalým pohonem všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, který rozděluje točivý moment mezi nápravy asymetricky v poměru 40:60 %. Tím jsou zaručeny jak dynamické jízdní vlastnosti s optimální trakcí, tak i nejvyšší možná úroveň bezpečnosti. Dojde-li na jedné nápravě k prokluzu kol, je velká část hnací síly okamžitě přenesena na druhou nápravu – až 70 procent dopředu, nebo až 85 procent dozadu. Tyto vysoké hodnoty svornosti umožňují jasně definované rozdělování točivého momentu a precizní spolupráci systémů pro řízení jízdní dynamiky. Ještě dynamičtější reakce při změně směru jízdy a zrychlování ze zatáček zajišťuje na přání dodávaný sportovní diferenciál se specifickým nastavením RS. Jeho úkolem je aktivní a cílené rozdělování hnací síly mezi zadní kola.
Díky pětiprvkovým konstrukcím přední a zadní nápravy si mohou cestující užívat komfort navzdory důsledně sportovnímu nastavení. RS 5 Sportback se sériově dodávaným sportovním podvozkem RS má o 7 mm nižší světlou výšku v porovnání s modelem Audi S5 Sportback. Audi Sport nabízí jako alternativu sportovní podvozek RS plus se systémem Dynamic Ride Control (DRC), keramickými brzdovými kotouči a dynamickým řízením se specifickým nastavením RS.
Audi RS 5 Sportback lze již objednávat a u prodejců bude k dispozici od poloviny roku 2019. Vstupní cena 2 313 900 Kč je shodná pro karosářské verze Coupé i Sportback.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?