Audi Sport nyní nabízí Audi RS 5 Sportback také v České republice. Pětidveřový supersportovní model kombinuje výjimečný design a mimořádnou praktičnost pro každodenní provoz s maximálními výkony. Pod kapotou totiž ukrývá motor 2.9 TFSI V6 Biturbo o výkon 450 koní, který zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a umožňuje dosáhnout rychlosti až 280 km/h.
Progresivní vnější design s dlouhým rozvorem, krátkými převisy a dlouhou kapotou, zasahující do stran a opatřenou výraznými podélnými vybouleními, umocňuje dynamiku modelu Audi RS 5 Sportback. Příď zdobí široká, nízká maska chladiče Singleframe s matně černým nápisem quattro a mimořádně velké otvory pro přívod vzduchu se specifickými voštinovými mřížkami RS. Typický difuzor RS, výfuková soustava RS s oválnými koncovkami a spoiler dodávají sportovní charakter zádi. RS 5 Sportback je sériově vybaven 19“ kovanými koly, na přání jsou k dispozici kola s průměrem ráfku 20 palců. Zákazníci si mohou nový model RS 5 Sportback individualizovat stylistickými pakety, které zahrnují leskle černé nebo matně hliníkové doplňky, resp. díly z uhlíkového kompozitu. Exkluzivně pro Audi RS 5 se dodává metalický lak v odstínu zelená Sonoma.
„Audi Sport je důležitou součástí DNA Audi. Modely RS jsou velmi oblíbené pro svoje výkony a precizní jízdní vlastnosti,“ říká Marcel Archleb, vedoucí divize Audi společnosti Porsche Česká republika. „Model RS5 je od uvedení na trh velmi úspěšný v provedení Coupé a mám velkou radost, že nyní můžeme nabídnout i karosářskou verzi Sportback. Tato verze nabízí univerzálnější provedení interiéru při zachování skvělých jízdních vlastností.“
Velmi kvalitně a funkčně vybavený interiér nového modelu Audi RS 5 Sportback je zcela černý a nabízí dostatek prostoru pěti cestujícím. Detaily, jako jsou sportovní sedadla RS, na přání čalouněná jemnou kůží Nappa s kosočtvercovým prošíváním, a multifunkční sportovní volant RS s dole zploštělým věncem obšitým kůží, umocňují sportovní charakter pětidveřového supersportovního kupé.
RS 5 Sportback nabízí také mimořádné výkony ve spojení s pozoruhodnou hospodárností. Motor 2.9 TFSI V6 Biturbo poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k). Maximální točivý moment 600 N.m je k dispozici od 1900 do 5000 otáček za minutu. Audi RS 5 Sportback zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy a na přání dosahuje nejvyšší rychlosti 280 km/h.
Osmistupňová převodovka tiptronic se vyznačuje sportovním charakterem a optimalizovanou rychlostí řazení. Hnací síla motoru 2.9 TFSI je dále přenášena trvalým pohonem všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, který rozděluje točivý moment mezi nápravy asymetricky v poměru 40:60 %. Tím jsou zaručeny jak dynamické jízdní vlastnosti s optimální trakcí, tak i nejvyšší možná úroveň bezpečnosti. Dojde-li na jedné nápravě k prokluzu kol, je velká část hnací síly okamžitě přenesena na druhou nápravu – až 70 procent dopředu, nebo až 85 procent dozadu. Tyto vysoké hodnoty svornosti umožňují jasně definované rozdělování točivého momentu a precizní spolupráci systémů pro řízení jízdní dynamiky. Ještě dynamičtější reakce při změně směru jízdy a zrychlování ze zatáček zajišťuje na přání dodávaný sportovní diferenciál se specifickým nastavením RS. Jeho úkolem je aktivní a cílené rozdělování hnací síly mezi zadní kola.
Díky pětiprvkovým konstrukcím přední a zadní nápravy si mohou cestující užívat komfort navzdory důsledně sportovnímu nastavení. RS 5 Sportback se sériově dodávaným sportovním podvozkem RS má o 7 mm nižší světlou výšku v porovnání s modelem Audi S5 Sportback. Audi Sport nabízí jako alternativu sportovní podvozek RS plus se systémem Dynamic Ride Control (DRC), keramickými brzdovými kotouči a dynamickým řízením se specifickým nastavením RS.
Audi RS 5 Sportback lze již objednávat a u prodejců bude k dispozici od poloviny roku 2019. Vstupní cena 2 313 900 Kč je shodná pro karosářské verze Coupé i Sportback.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?