Audi rozšiřuje nabídku motorů pro Q8. Na výběr jsou nově i šestiválce 3.0 TFSI a 3.0 TDI

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. února 2019, 08:48 Google+

Audi Q8 snoubí to nejlepší z obou světů – eleganci čtyřdveřového luxusního kupé a praktičnost SUV. Ideální partner pro podnikání i volný čas se vyznačuje velkoryse dimenzovaným interiérem s variabilním zavazadlovým prostorem, nejmodernějšími technologiemi pro ovládání i podvozek a inteligentními asistenčními systémy. Velké SUV ve stylu kupé nyní osloví ještě širší okruh zákazníků díky dvěma novým motorům.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi rozšiřuje nabídku motorů pro luxusní SUV Q8 o dva vidlicové šestiválce.

Audi rozšiřuje nabídku motorů pro luxusní SUV Q8 o dva vidlicové šestiválce. | foto: Audi

Sdílejte článek

V novém modelu Audi Q8 55 TFSI* pracuje zážehový šestiválec se zdvihovým objemem tři litry a přímým vstřikováním benzinu. Jeho nejvyšší výkon je 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 500 N.m poskytuje v širokém rozsahu otáček, od 1370 do 4500 min-1. Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový motor umožňuje modelu Audi Q8 zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

U druhého nového agregátu se jedná o další verzi třílitrového turbodieselu, která nabízí nejvyšší výkon 170 kW (231 k) a maximální točivý moment 500 N.m, dostupný od 1750 do 3250 min-1. Audi Q8 45 TDI* zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,1 sekundy a v akceleraci může pokračovat až do dosažení nejvyšší rychlosti 233 km/h.

Všechny motory v modelu Audi Q8 spolupracují s částečně hybridním systémem, který může snížit spotřebu paliva v praktickém provozu až o 0,7 litru na 100 kilometrů. Jeho nejdůležitějšími „stavebními kameny“ jsou lithium-iontový akumulátor a rozvodovým řemenem poháněné zařízení BAS (Belt Alternator Starter), které plní funkce generátoru i spouštěče a zajišťuje napájení 48V hlavní elektrické sítě tohoto SUV ve stylu kupé. BAS umožňuje při zpomalování rekuperaci kinetické energie o výkonu až 12 kW pro nabíjení akumulátoru. V rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h může Q8 jet setrvačností s vypnutým motorem po dobu až 40 sekund, pokud řidič uvolní pedál plynu. BAS poté zajistí rychlé a mimořádně komfortní spuštění šestiválce. Funkce start-stop se může aktivovat již při rychlosti 22 km/h.

I u nových motorů zajišťuje přenos hnací síly osmistupňová převodovka tiptronic ve spojení s trvalým pohonem všech kol quattro. Obě verze modelu Q8 jezdí sériově na 19“ kolech s pneumatikami rozměru 265/55. Součástí sériové výbavy je rovněž podvozek s adaptivními tlumiči, systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, vrcholný informační a zábavní systém MMI Navigation plus a digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit. Ovládání probíhá prostřednictvím dvou dotykových displejů s haptickou a akustickou odezvou. Audi Q8 55 TFSI stojí v České republice 1 980 900,- Kč, cena modelu Q8 45 TDI byla stanovena na 1 858 900,- Kč.

Hodnoty spotřeby paliva výše uvedených modelů:
(Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se liší v závislosti na zvolené výbavě)

Audi Q8 55 TFSI:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 9,1 – 8,9;
kombinované emise CO2 v g/km: 207 – 202

Audi Q8 45 TDI:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 6,7 – 6,4;
kombinované emise CO2 v g/km: 176 – 169

Vytisknout

Diskuze: Audi rozšiřuje nabídku motorů pro Q8. Na výběr jsou nově i šestiválce 3.0 TFSI a 3.0 TDI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lexus RC F, modernizované pro modelový rok 2020

Lexus RC F & RC F Track Edition: Zajímavosti, které by vám rozhodně neměly…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud