Modernizovaný Ford Mondeo přichází na český trh, v nabídce se objeví i hybridní kombi

mao / AutoRoad.cz, 5. února 2019, 08:48 Google+

Zákazníci v České republice si mohou objednat modernizovaný Ford Mondeo s novými designovými detaily a zejména s novou variantou Mondeo Hybrid kombi, která je v daném segmentu jedinečná. Benzino-elektrické hybridní hnací ústrojí Mondea Hybrid prošlo optimalizací, zaměřenou na ještě kultivovanější spolupráci obou pohonných jednotek. Dalšími novinkami jsou vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue a osmistupňová samočinná převodovka

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Modernizovaný Ford Mondeo hybrid 2019

Modernizovaný Ford Mondeo hybrid 2019 | foto: Ford

Sdílejte článek

Mondeo prodělalo několik významných změn v oblasti pohonu:

  • Úsporná varianta Mondeo Hybrid Kombi má nyní kultivovanější projev a nabízí mimořádně objemný zavazadlový prostor
  • Do Mondea přicházejí vznětové motory Ford 2.0 EcoBlue
  • Na přání je k dispozici nová osmistupňová samočinná převodovka se stylovým a ergonomickým otočným ovladačem

Soubor pokročilých asistenčních technologií Fordu Mondeo je doplněn adaptivním tempomatem, rozšířeným o funkci Stop & Go, která usnadňuje jízdu v hustém provozu s častým zastavováním, a inteligentní omezovač rychlosti.

img-responsive

Modernizovaný Ford Mondeo hybrid 2019 | foto: Ford

„Ford Mondeo Hybrid nabízí díky vytříbené automatické převodovce a schopnosti tichého rozjezdu velmi specifický zážitek z jízdy. Když k tomu připočteme výhodu nízkých emisí, očekáváme, že podíl hybridní varianty na prodejních výsledcích dosáhne až padesáti procent," řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Současně uvádíme nový vznětový motor se systémem SCR, který s rezervou splňuje požadavky emisních norem Euro 6d Temp, a novou osmistupňovou samočinnou převodovku."

Mondeo se vyrábí v moderním montážním závodu Fordu ve španělské Valencii. Čtvrtá generace Mondea, která se začala prodávat v roce 2015, má v Evropě na kontě již více než 250 000 prodaných vozů.

Všestrannost kombi a hospodárnost hybridu

Nové Mondeo Hybrid kombi zpřístupňuje přednosti hybridního pohonu i zákazníkům, kteří potřebují větší přepravní kapacitu. Použitá hnací soustava umožňuje v mnoha provozních scénářích jízdu na tichý a úsporný elektrický pohon, přitom však zachovává dojezd a svobodu tradičního spalovacího motoru.

Mondeo Hybrid může jezdit i v čistě elektrickém režimu. Zejména při popojíždění v městském provozu nabízí tichý a mimořádně hospodárný provoz. Zvolená koncepce hybridního ústrojí eliminuje obavy z nedostatečného dojezdu a nevyžaduje dobíjení baterie z externího zdroje.

Řídicí software hnacího ústrojí nyní zajišťuje plynulejší akceleraci i efektivnější využití točivého momentu zážehového motoru. Hnací soustavu Fordu Mondeo Hybrid tvoří speciálně vyvinutý zážehový motor 2,0 l, který pracuje v Atkinsonově cyklu, elektromotor sloužící jako podpora spalovacího motoru a generátor, jenž umožňuje rekuperační dobíjení kapalinou chlazené, recyklovatelné lithium-ion baterie o kapacitě 1,4 kWh, uložené za zadními sedadly.

Celkový výkon hybridní soustavy činí 138 kW (187 k), kola jsou poháněna přes automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem.

Rekuperací lze zachytit až 90 procent energie, která se při zpomalování či brzdění jinak ztrácí. I díky tomu nabízí Mondeo kombi HEV mimořádně nízkou spotřebu paliva. Očekávané hodnoty jsou 4,4 l/100 km, respektive 101 gramů CO2 na kilometr.

K úspornější jízdě řidičům pomáhají rovněž podpůrné systémy jako ukazatel Smartgauge, který usnadňuje sledování spotřeby paliva a elektrické energie; řízení s elektrickým posilovačem; a elektrický pohon klimatizace, chladicí soustavy a podtlakových systémů, který výrazně snižuje zatížení motoru.

Nová karosářská varianta kombi nabízí zavazadlový prostor o objemu 403 litrů v základní konfiguraci a až 1 508 l po sklopení zadních sedadel. Pod podlahou zavazadelníku se nachází další úložný prostor. Mondeo Kombi HEV tak představuje jednu z nejatraktivnějších nabídek v segmentu hybridních manažerských vozů – navíc často finančně výhodnější než hybridní automobily nižších tříd.

Velmi zajímavou výhodu nabízí Mondeo HEV pražským řidičům: může totiž po zaplacení velmi nízkého registračního poplatku zdarma parkovat kdekoli na modrých i fialových parkovacích zónách. Svému majiteli přitom hybridní Mondeo nabízí stejnou záruku jako ostatní varianty tohoto modelu, tedy pět let nebo 120 000 km.

Výkonné a úsporné motory

Do Mondea poprvé přichází technicky pokročilý vznětový motor 2.0 EcoBlue. K dispozici bude ve třech variantách:

  • 88 kW (120 k), předpokládaná spotřeba paliva od 4,5 l/100 km a předpokládané emise CO2 od 120 g/km
  • 110 kW (150 k), hodnoty od 4,7 l/100 km, respektive 120 g/km
  • 140 kW (190 k), hodnoty od 4,9 l/100 km, respektive 130 g/km

Ke splnění přísných požadavků emisní normy Euro 6d Temp motoru pomáhá integrované sání s leštěnými povrchy kanálů, turbodmychadlo s nízkou setrvačností a vysokotlaké přímé vstřikování, které je ještě preciznější, tišší a pohotovější než dříve. Redukci emisí NOx zajišťuje sériově montovaný systém selektivní katalytické redukce.

Varianty 110 kW a 140 kW bude možné kombinovat s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou, jež se vyznačuje následujícími funkcemi:

  • Adaptivní časování řazení, které zohledňuje individuální jízdní styl řidiče a tomu přizpůsobuje načasování změn převodových stupňů. Systém dokáže rozeznat jízdu do kopce i z kopce nebo průjezd ostrou zatáčkou a podle toho nastaví vhodný převodový stupeň pro plynulou a bezpečnou jízdu;
  • Adaptivní kvalita řazení, upravující tlak spojek s cílem dosáhnout co nejjemnější změny převodového stupně na základě údajů o vozidle a prostředí, v jakém se pohybuje. Tato technologie také reguluje plynulost řazení v závislosti na jízdním stylu řidiče.

Ve vybraných motorizacích lze Mondeo 2.0 EcoBlue objednávat také s inteligentním pohonem všech kol, který průběžně sleduje záběr (trakci) jednotlivých pneumatik a podle toho upravuje rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu až do poměru 50:50. Zareagovat dokáže za pouhých 20 milisekund – tedy dvacetkrát rychleji, než trvá mrknutí oka. Výsledkem je vyšší jistota řidiče a bezpečnost jízdy zejména na kluzkém povrchu.

img-responsive

Modernizovaný Ford Mondeo hybrid 2019 | foto: Ford

V nabídce nadále zůstává zážehový motor 1.5 EcoBoost o výkonu 121 kW (165 k) s integrovaným sběrným potrubím a vodním mezichladičem stlačeného vzduchu. Má spotřebu paliva od 6,4 l/100 km a emise CO2 od 147 g/km.

Jasnější rozdíly

Designové změny na exteriéru i v interiéru posilují prémiové vyznění všech tří karosářských variant a současně přinášejí výraznější vizuální odlišení výbavových stupňů Titanium, ST-Line Vignale.

Moderně tvarované přední partie se vyznačují těmito designovými prvky:

  • Aktualizovaný tvar lichoběžníkové horní mřížky s hlubším optickým efektem v přední části vozu; chromované provedení horizontálních lišt u modelů Titanium, černé drážkované provedení u ST-Line a exkluzivní matně stříbrné u Vignale;
  • Upravený design spodní mřížky, která u modelů Titanium a Vignale plynule přechází do vybrání pro mlhová světla a u ST-Line je orámovaná sportovními křidélky;
  • Nový design mlhových světel a LED denního svícení;
  • Sportovní provedení nárazníku se zvýrazněným spoilerem ve spodní části.

Vzadu se objevují nové koncové svítilny ve tvaru písmene V, protnuté stylovým dekoračním prvkem v matně stříbrné nebo chromované povrchové úpravě. Mondeo si i nadále zachovává dynamický boční profil, atleticky tvarovanou kapotu a protažený design předních světlometů.

Zájemcům o Mondeo se nově nabízejí širší možnosti individualizace vozu. K dispozici jsou nové vzory kol z lehké slitiny o průměru 17 nebo 18 palců, stejně jako 19palcová kola v prémiové úpravě třpytivý nikl. Paletu laků karoserie rozšiřují nové odstíny modrá Panther (exkluzivně pro Vignale), šedá Stealth (exkluzivně pro ST-Line) a modrá Urban Teal.

Novinky v interiéru představují nové látky potahů sedadel a nové dekorační prvky ve specifických provedeních pro varianty Titanium, ST‑Line a Vignale.

Díky přechodu na prostorově úsporný otočný ovladač samočinné převodovky se na středové konzole vytvořilo více volného místa. Působivost kvality vozu podtrhuje vylepšené dílenské zpracování komponentů mezi středovou konzolou a palubní deskou.

img-responsive

Modernizovaný Ford Mondeo hybrid 2019 | foto: Ford

Příjemnější cestování

Osmistupňová samočinná převodovka umožnila zástavbu zdokonaleného adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go, která významně usnadňuje popojíždění v hustém provozu s častým zastavováním a opětovnými rozjezdy. Pokud vůz stojí méně než tři sekundy, rozjede se zcela automaticky. Při delší prodlevě stačí, aby řidič stiskl tlačítko na volantu, nebo krátce sešlápl pedál akcelerátoru.

Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 umožňuje řidičům Mondea ovládat audio, navigaci, klimatizaci i připojený chytrý telefon jednoduchými hlasovými pokyny, popřípadě prostřednictvím dotykové obrazovky o úhlopříčce osm palců. SYNC 3 podporuje gesta zažitá z chytrých telefonů a je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto™.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Modernizovaný Ford Mondeo přichází na český trh, v nabídce se objeví i hybridní kombi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Zloději katalyzátorů se neštítili krádeže ani za bílého dne, katalyzátor z Priusu získali za necelou minutu (Twitter/@KeithPrinceAM)

Zloději mají nový cíl. Drahou součást vozu, bez které se neobejdete, odvezou za okamžik

Ilustrační foto

Tragické velikonoce na silnicích: 937 nehod, 250 zraněných a 6 mrtvých

Audi A7 Sportback

Světovým luxusním vozem roku 2019 se stala Audi A7

Škoda Scala

Scala přichází k prodejcům. Škoda nabízí testovací jízdy

Bezpečnostní kamery zachytily záhadné vznícení Tesly Model S

Tesla řeší záhadný požár Modelu S, jeho samovznícení zaznamenaly bezpečnostní kamery

Aurus Senat v provedení kabriolet (YouTube/Новости на Первом Канале)

Svět je překvapený z nového ruského Aurusu. Tenhle model nikdo nečekal

reklama
reklama

Doporučujeme

Renault Mégane R.S. Trophy

Renault Mégane R.S. Trophy dorazil na český trh! Vrcholná varianta vyjde na 880…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Stává se Jawa obětí vlastního úspěchu? Čekací lhůty začínají být problémem

  2. Pick-up GAZon Next je ruskou odpovědí na extrémně populární modely v USA

  3. Čínská kopie Škodovky? Klony Škody pomohly nastartovat čínský průmysl

  4. Jak jezdí do terénu Japonci? S minidodávkou na podvozku Suzuki Jimny

  5. V moskevské garáži postavil vlastní Jeep Cherokee. Oleko se povedlo a jezdí dodnes

  6. Předpověď vývoje cen benzínu a nafty. Analytici to vidí jasně

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud