Nový Renault Megane R.S. Trophy nabízí vyšší výkon, je určený zejména pro milovníky sportovního řízení, a rozšiřuje řadu verzí Trophy v nabídce Renault Sport, které byly dostupné již od první generace Mégane R.S. Nový Mégane R.S. Trophy přichází s novou verzí motoru 1,8L turbo o výkonu 300 koní a 420 Nm využívající pokrokových technologií, zejména u turbodmychadla a výfuku. Tento motor může být spojen s manuální převodovkou nebo automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC.
Mégane R. S. Trophy zahrnuje nejnovější inovace Renaultu Sport v oblasti podvozku, systém 4CONTROL s aktivním řízením všech čtyř kol, tlumiče s hydraulickými dorazy a je rovněž sériově vybaven podvozkem Cup, vyznačující se tužším odpružením a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen®. Tato verze rovněž obsahuje bi-materiálové brzdové kotouče, specifický design 19" disků kol z lehkých slitin a vysoce výkonné pneumatiky Bridgestone, které lze kombinovat s novými exkluzivními odlehčenými 19“ disky kol. Aby mohl nový Mégane R. S. Trophy nabídnout co největší požitek z jízdy, může být vybaven i novou generací předních skořepinových sedadel Recaro, čalouněných materiálem Alcantara®.
Nadšence uspokojí, že verzi TROPHY® lze dál bez problémů používat pro každodenní potřeby při zachování všech trumfů Meganu R.S., zejména díky:
Možností volit mezi různými jízdními režimy díky systému Multi-Sense; Vynikajícímu výkonu Full LED světlometů LED Pure Vision s přídavnými světlomety R.S.Vision; Palubnímu telemetrickému systému R.S.Monitor."V souvislosti s procesem vývoje Mégane R. S. od loňského roku jsem velice rád, když vidím, že se tato řada rozrůstá o ještě sportovnější verzi! Každá z novinek, aplikovaných na novém Renaultu Mégane R. S. Trophy, se ubírá směrem větší sportovnosti. Je samozřejmě pozitivní mít vyšší výkon, mít lepší přilnavost díky pneumatikám a moci počítat s vyšší odolností brzd. Rovněž jsem velice ocenil pocit z nových sedadel: podpora pro sportovní využití je vynikající." uvedl Nico Hülkenberg, pilot Renault Sport Formula One Team a ambasador Renaultu Sport
Mégane R. S. Trophy: Sága pokračuje!
Mégane R.S.Trophy se poprvé objevuje v roce 2005, pouhých devět měsíců po prvním Meganu II R.S.. Změny jsou provedeny v oblasti podvozku, zvaného Sport2: lehčí kola, tužší odpružení, specifické tlumiče a vypínatelné ESP, to vše optimalizuje výkony.
Mégane III R.S. byl představen v roce 2009, ve verzi Trophy od roku 2011. Základem je podvozek Cup a další zvýšení výkonu motoru, který se posouvá od 250 k 265 koním. Díky výkonu jde o nejrychlejší vůz segmentu, o čemž svědčí rekord 8´07"97, kterého dosáhl testovací pilot Laurent Hurgon na Nordschleife okruhu Nürburgring. Tento úspěch se přenesl i na prodejní čísla, ta jsou dvakrát vyšší, než se čekalo!Příchod faceliftu „Mégane Collection 2014“ je poslední iterací založenou na Meganu III a při hledání výkonu jde ještě dál. Jak naznačuje název, 275 Trophy se vyznačuje novým, výkonnějším motorem. Tato verze Trophy přináší novinky v podobě titanového výfukového systému Akrapovič se sníženou hmotností a volitelnými nastavitelnými tlumiči Öhlins.
Motor: Technologie ve službách výkonu
Nový Mégane R. S., pohání motor 1,8 turbo s přímým vstřikováním, který je výsledkem synergií Aliance Renault-Nissan. Těží z vývoje, umožňujícího dosáhnout poprvé v rámci řady R.S. symbolického mezníku 300 koní (220 kW). Kroutící moment se zvýšil na 420 Nm (+30 Nm) u převodovky EDC a 400 Nm (+10 Nm) u manuální převodovky.
Vyšší výkon znamená lepší zrychlení, a to i při vyšších rychlostech, zatímco kroutící moment - jeden z nejlepších ve své kategorii - přispívá k potěšení z jízdy a řízení. Toto zvýšení výkonu je plně v souladu s novou emisní normou Euro6d-Temp, která vstoupila v platnost dne 1. září 2018.
Pro účely kompenzace výrazného zvýšení protitlaku výfukových plynů, souvisejícího s přidáním filtru pevných částic, se vývoj motoru soustředil zejména na účinnost turbodmychadla uplatněním technologie, odvozené přímo od Formule 1.
Rotor turbodmýchadla, který se otáčí rychlostí cca 200 000 ot./min., spoléhá nyní na keramické kuličkové ložisko. Keramika je lehčí, tvrdší a hladší než ocel a pomáhá tak snížit tření. Tato technologie snižuje tření o třetinu ve srovnání s obvyklou technologií kluzného ložiska (olejový film). To má za následek snížení reakční doby turbodmychadla.
Vedle turba je nový výfukový systém druhým faktorem zlepšení výkonu motoru u Nového Renaultu Mégane R. S. Trophy. Koncový tlumič je vybaven mechanickou klapkou, umožňující ovlivnit zvukový projev vozu. Poprvé v modelové řadě R.S.
Poloha klapky, ovládané automaticky v závislosti na zvoleném režimu Multi-Sense, poskytuje dvojí zvukovou charakteristiku:
Když je klapka uzavřená, výfukové plyny využívají cestu, určenou k filtrování nízkých frekvencí, zodpovědných za hluk a zpracování středních frekvencí. Zvuk má tedy sportovní charakter, a přesto je vhodný pro každodenní použití. Když je klapka otevřená, snížení průtokového odporu umožňuje výfukovým plynům zvolit přímou cestu ven. Veškerý sportovní potenciál motoru může být tedy vyjádřen nejen výkonem, ale stejně tak i zvukem.Stejně jako Nový Mégane R. S., i model Trophy je k dispozici s dvojí nabídkou šestistupňových převodovek - manuální nebo automatickou dvouspojkovou EDC s ovládáním pádly pod volantem. V případě převodovky EDC dosahuje kroutící moment hodnoty 420 Nm díky specifickému naladění.
Podvozek: To nejlepší od Renault Sport
Nový MEGANE R.S. TROPHY těží ze všech novinek, které přinesl MEGANE R.S., počínaje technologií 4CONTROL. Tento systém aktivního řízení všech čtyř kol umožňuje zlepšit obratnost v prudkých zatáčkách a stabilitu v rychlých zatáčkách.
Při nízké rychlosti se zadní kola natáčejí v opačném směru než přední kola, přímější řízení vede k přesným jízdním vlastnostem a „hravosti“, která je u vozidel s předním náhonem bezprecedentní. Při vysoké rychlosti se přední i zadní kola natáčejí stejným směrem, díky tomu jsou zadní kola perfektně sladěná a vůz získává na stabilitěNový MEGANE R.S. TROPHY, ještě více přizpůsobený sportovnímu využití, je standardně vybaven podvozkem Cup. Ve srovnání s podvozkem Sport se vyznačuje:
mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen®, jehož nová kalibrace zlepšuje jak chování v ostrých zatáčkách, tak při výjezdu ze zatáčky. tlumiči tužšími o 25%, odpružením tužším o 30%; stabilizátory tužšími o 10%.Standardně je Nový Mégane R. S. Trophy vybaven bi-materiálovými předními brzdovými kotouči. Snižují váhu neodpružené hmoty o 1,8 kg na kolo a poskytují lepší odvod tepla při intenzivním použití a lepší odolnost vůči vadnutí. Specifickým znakem podvozku Cup jsou červeně lakované třmeny Brembo®.
Nový Renault Mégane R. S. Trophy je rozpoznatelný díky specifickým 19“ diskům kol z lehkých slitin v designu Jerez. Obouvá pneumatiky Bridgestone Potenza S001, známé díky zvýšené úrovni přilnavosti.
V roce 2019 budou dostupné odlehčené 19“ disky kol Fuji Light, snižující váhu 2 kg na kolo, obuté do pneumatik Bridgestone Potenza S007. Tyto pneumatiky, vyvinuté speciálně pro Renault Sport, poskytují novému MEGANE R. S. TROPHY přesnější řízení, ještě vyšší přilnavost při průjezdu zatáčkou a delší životnost při sportovním využití.
Design: Duch R.S. až do nejmenšího detailu
Výrazný design ještě sportovnějšího Nového Renault Mégane R. S. Trophy se naplno projeví v provedení se speciálním žlutým lakem Žlutá Sirius, který je symbolem verzí Trophy. Tento lak s jedinečným leskem vyzdvihuje sošné linie vozu. Všechny laky z nabídky Megane R.S. jsou samozřejmě k dispozici.
S designem ve službách výkonu, nesoucím mnoho odkazů na svět automobilových závodů, je Nový Renault Mégane R. S. Trophy přirozeně výrazný.
Znalci poznají Nový Renault Mégane R. S. Trophy díky jeho charakteristickým znakům:
Nápis TROPHY na předním spojleru F1. Specifický design 19" kol Jerez, inspirovaný konceptem závodního vozuRenault Sport R.S.01, s diamantovou povrchovou úpravou s červenými linkami. Název těchto kol odkazuje na španělskou závodní trať v Jerezu, kde se závodní vůz R.S.01 poprvé ukázal veřejnosti.
Nový Renault Mégane R. S. Trophy může být vybaven volitelně novými skořepinovými sedadly Recaro. Tato sedadla byla přepracována oproti těm, která byla použita v Mégane III R.S.
Konstrukce původního sedadla byla upravena tak, aby poskytla ještě sportovnější vlastnosti při zachování vysoké úrovně bezpečnosti. Tato koncepce, kombinovaná s širšími možnostmi nastavení výšky, nabízí řidiči polohu sedadla až o 20 mm nižší v porovnání se standardními sedadly Nového Mégane R. S. Trophy pro ještě větší sportovní zážitek.
Opěradlo s tuhou skořepinou a integrovanou opěrkou hlavy bylo optimalizováno tak, aby se lépe přizpůsobilo řidiči, zejména díky plynulé regulaci sklonu pomocí vroubkovaného kolečka.
Sedadla Recaro, perfektně zakomponovaná do interiéru Nového Renaultu Mégane R. S. Trophy, jsou čalouněna materiálem Alcantara®. Tento materiál je velmi odolný proti opotřebení a poškrábání a málo citlivý vůči teplotním odchylkám, nabízí vysokou míru opory a přitom je dvakrát lehčí než kůže; spojuje jedinečné vlastnosti, zvláště vhodné pro potřeby milovníků sportovních vozů.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.