I když se to na první pohled nemusí zdát, propojení těchto dvou světů je celkem výrazné. Jedna oblast čerpá z té druhé a naopak. Pokud vám to na první pohled nepřijde, podívejte se společně s námi na několik jasných příkladů, které to jenom potvrzují.
Když potřebujete ve svém automobilu převézt něco většího a objemnějšího, neobejdete se bez přídavného vleku. Ten dnes existuje v celé řadě různých variant. A to třeba v té brzděné, nebo také nebrzděné. Když se podíváme do oblasti průmyslu a výroby, i zde je podobný pomocník k dispozici. U velkého a těžkého nákladu oceníte manipulační vozíky, které jsou dnes v podstatě nezbytnou součástí většiny závodů, které existují. Mohou být spojeny s manipulační technikou, stejně jako mohou být tlačeny ručně.
Varianty pohonůI toto je oblast, která má mnoho společného. A i tady samozřejmě musíme zůstat u automobilů. Co je ohání, to je více než jasné. je to motor. V segmentu automobilismu dnes jasně dominují především tři věci. A to jsou motory:
Benzinové Naftové ElektrickéJejich úkolem je zajistit, aby byl s minimální spotřebou zajištěn co největší možný výkon. A to je směr, který najdete i v oblasti průmyslu. I tady firmy dodávají pohony, které musí dané kritérium splňovat. Hlavně s vyžitím celé řady různých převodů lze docílit požadovaného výsledku. Laicky řečeno schopnosti nabídnout adekvátní výkon, třeba v souvislosti se zdvihem.
Neustálý vývojPodívejte se, s čím se jezdilo před 15 lety a s jakými vozy se jezdí dnes. Vše se výrazně posouvá kupředu. A to s ohledem na levnou výrobu, ale i bezpečnost, nebo lepší výsledné vlastnosti. A mluvíme jak o základní konstrukci vozu, tak i o dalších jeho nedílných součástech. Třeba v oblasti pneumatik, které jsou výrazně jinde, než tomu bylo dříve.
A podobné vývoje se dnes týkají také průmyslové oblasti, kde se vše neustále zlepšuje a stále se inovuje s cílem dosáhnout vysoké efektivity. Když se budeme držet našeho příkladu, není problém pořídit vhodná průmyslová kolečka s ohledem na konkrétní použití, ale i s ohledem na nutné vlastnosti, které mají mít. Třeba pokud jde o materiály, ale také jejich kvalitu a celkovou životnost.
Co nejlevnější opravyPokud se vám rozbije automobil, je celkem jasné, že musíte do servisu. Zde zaplatíte nejenom za práci, ale také za náhradní díly. Trendem je dnes používat buď náhradní díly označené jako neoriginální, nebo se vydat cestou takzvaných repasovaných. Do této kategorie spadá také možná údržba s vozem spojená. Pokud máte naftový motor, potřebujete repas DPF. Díky tomu získá zpět svou funkčnost, a to bez nutnosti kupovat filtr nový, který by byl několikrát dražší.
A podobně je to i v oblasti průmyslu. Vzhledem k ceně strojů a náhradních dílů se i tady častěji hovoří o využití dílů, které jsou označovány jako repasované. Proč? Mají mnoho výhod. My se společně podíváme na trojici hlavních kladů, a to:
Příznivá cena Jistota funkčnosti Záruka Alternativní cestyPokud by se nehledaly možné alternativní cesty, tak se v průmyslu ještě dost možná používá pára. A místo vozidel bychom jezdily v povozech, které jsou tažené koňmi. I v daném segmentu je možné vidět mnoho společného. A to v souvislosti a faktem, že mnoho vozů dnes potřebuje jednu věc. Jejich majitelé musí využívat nabíječku autobaterií, a to hlavně k tomu, aby měli energii pro jízdu. Máme na mysli alternativní pohon v podobě elektřiny. Ten už není něčím samozřejmým jenom u aut, ale dostává se i do oblastí průmyslu, do oblastí výroby a podobných segmentů. I toto jasně ukazuje na fakt, nakolik mohou být dané oblasti propojené. A také to ukazuje na fakt, že elektřina určitě bude mít v oblasti jízdy autem své místo. I když to zatím nevypadá úplně ideálně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.