I když se to na první pohled nemusí zdát, propojení těchto dvou světů je celkem výrazné. Jedna oblast čerpá z té druhé a naopak. Pokud vám to na první pohled nepřijde, podívejte se společně s námi na několik jasných příkladů, které to jenom potvrzují.
Když potřebujete ve svém automobilu převézt něco většího a objemnějšího, neobejdete se bez přídavného vleku. Ten dnes existuje v celé řadě různých variant. A to třeba v té brzděné, nebo také nebrzděné. Když se podíváme do oblasti průmyslu a výroby, i zde je podobný pomocník k dispozici. U velkého a těžkého nákladu oceníte manipulační vozíky, které jsou dnes v podstatě nezbytnou součástí většiny závodů, které existují. Mohou být spojeny s manipulační technikou, stejně jako mohou být tlačeny ručně.
Varianty pohonůI toto je oblast, která má mnoho společného. A i tady samozřejmě musíme zůstat u automobilů. Co je ohání, to je více než jasné. je to motor. V segmentu automobilismu dnes jasně dominují především tři věci. A to jsou motory:
Benzinové Naftové ElektrickéJejich úkolem je zajistit, aby byl s minimální spotřebou zajištěn co největší možný výkon. A to je směr, který najdete i v oblasti průmyslu. I tady firmy dodávají pohony, které musí dané kritérium splňovat. Hlavně s vyžitím celé řady různých převodů lze docílit požadovaného výsledku. Laicky řečeno schopnosti nabídnout adekvátní výkon, třeba v souvislosti se zdvihem.
Neustálý vývojPodívejte se, s čím se jezdilo před 15 lety a s jakými vozy se jezdí dnes. Vše se výrazně posouvá kupředu. A to s ohledem na levnou výrobu, ale i bezpečnost, nebo lepší výsledné vlastnosti. A mluvíme jak o základní konstrukci vozu, tak i o dalších jeho nedílných součástech. Třeba v oblasti pneumatik, které jsou výrazně jinde, než tomu bylo dříve.
A podobné vývoje se dnes týkají také průmyslové oblasti, kde se vše neustále zlepšuje a stále se inovuje s cílem dosáhnout vysoké efektivity. Když se budeme držet našeho příkladu, není problém pořídit vhodná průmyslová kolečka s ohledem na konkrétní použití, ale i s ohledem na nutné vlastnosti, které mají mít. Třeba pokud jde o materiály, ale také jejich kvalitu a celkovou životnost.
Co nejlevnější opravyPokud se vám rozbije automobil, je celkem jasné, že musíte do servisu. Zde zaplatíte nejenom za práci, ale také za náhradní díly. Trendem je dnes používat buď náhradní díly označené jako neoriginální, nebo se vydat cestou takzvaných repasovaných. Do této kategorie spadá také možná údržba s vozem spojená. Pokud máte naftový motor, potřebujete repas DPF. Díky tomu získá zpět svou funkčnost, a to bez nutnosti kupovat filtr nový, který by byl několikrát dražší.
A podobně je to i v oblasti průmyslu. Vzhledem k ceně strojů a náhradních dílů se i tady častěji hovoří o využití dílů, které jsou označovány jako repasované. Proč? Mají mnoho výhod. My se společně podíváme na trojici hlavních kladů, a to:
Příznivá cena Jistota funkčnosti Záruka Alternativní cestyPokud by se nehledaly možné alternativní cesty, tak se v průmyslu ještě dost možná používá pára. A místo vozidel bychom jezdily v povozech, které jsou tažené koňmi. I v daném segmentu je možné vidět mnoho společného. A to v souvislosti a faktem, že mnoho vozů dnes potřebuje jednu věc. Jejich majitelé musí využívat nabíječku autobaterií, a to hlavně k tomu, aby měli energii pro jízdu. Máme na mysli alternativní pohon v podobě elektřiny. Ten už není něčím samozřejmým jenom u aut, ale dostává se i do oblastí průmyslu, do oblastí výroby a podobných segmentů. I toto jasně ukazuje na fakt, nakolik mohou být dané oblasti propojené. A také to ukazuje na fakt, že elektřina určitě bude mít v oblasti jízdy autem své místo. I když to zatím nevypadá úplně ideálně.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.