Propojení automobilismu a průmyslu je stále markantnější

AutoRoad.cz, 12. listopadu 2018, 02:58 Google+

I když se to na první pohled nemusí zdát, propojení těchto dvou světů je celkem výrazné. Jedna oblast čerpá z té druhé a naopak. Pokud vám to na první pohled nepřijde, podívejte se společně s námi na několik jasných příkladů, které to jenom potvrzují.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Propojení automobilismu a průmyslu je stále markantnější

Propojení automobilismu a průmyslu je stále markantnější | foto: Toyota

Sdílejte článek

Transport věcí

Když potřebujete ve svém automobilu převézt něco většího a objemnějšího, neobejdete se bez přídavného vleku. Ten dnes existuje v celé řadě různých variant. A to třeba v té brzděné, nebo také nebrzděné. Když se podíváme do oblasti průmyslu a výroby, i zde je podobný pomocník k dispozici. U velkého a těžkého nákladu oceníte manipulační vozíky, které jsou dnes v podstatě nezbytnou součástí většiny závodů, které existují. Mohou být spojeny s manipulační technikou, stejně jako mohou být tlačeny ručně.

Varianty pohonů

I toto je oblast, která má mnoho společného. A i tady samozřejmě musíme zůstat u automobilů. Co je ohání, to je více než jasné. je to motor. V segmentu automobilismu dnes jasně dominují především tři věci. A to jsou motory:

  • Benzinové
  • Naftové
  • Elektrické

Jejich úkolem je zajistit, aby byl s minimální spotřebou zajištěn co největší možný výkon. A to je směr, který najdete i v oblasti průmyslu. I tady firmy dodávají pohony, které musí dané kritérium splňovat. Hlavně s vyžitím celé řady různých převodů lze docílit požadovaného výsledku. Laicky řečeno schopnosti nabídnout adekvátní výkon, třeba v souvislosti se zdvihem.

Neustálý vývoj

Podívejte se, s čím se jezdilo před 15 lety a s jakými vozy se jezdí dnes. Vše se výrazně posouvá kupředu. A to s ohledem na levnou výrobu, ale i bezpečnost, nebo lepší výsledné vlastnosti. A mluvíme jak o základní konstrukci vozu, tak i o dalších jeho nedílných součástech. Třeba v oblasti pneumatik, které jsou výrazně jinde, než tomu bylo dříve.

A podobné vývoje se dnes týkají také průmyslové oblasti, kde se vše neustále zlepšuje a stále se inovuje s cílem dosáhnout vysoké efektivity. Když se budeme držet našeho příkladu, není problém pořídit vhodná průmyslová kolečka s ohledem na konkrétní použití, ale i s ohledem na nutné vlastnosti, které mají mít. Třeba pokud jde o materiály, ale také jejich kvalitu a celkovou životnost.

Co nejlevnější opravy

Pokud se vám rozbije automobil, je celkem jasné, že musíte do servisu. Zde zaplatíte nejenom za práci, ale také za náhradní díly. Trendem je dnes používat buď náhradní díly označené jako neoriginální, nebo se vydat cestou takzvaných repasovaných. Do této kategorie spadá také možná údržba s vozem spojená. Pokud máte naftový motor, potřebujete repas DPF. Díky tomu získá zpět svou funkčnost, a to bez nutnosti kupovat filtr nový, který by byl několikrát dražší.

A podobně je to i v oblasti průmyslu. Vzhledem k ceně strojů a náhradních dílů se i tady častěji hovoří o využití dílů, které jsou označovány jako repasované. Proč? Mají mnoho výhod. My se společně podíváme na trojici hlavních kladů, a to:

  • Příznivá cena
  • Jistota funkčnosti
  • Záruka

Alternativní cesty

Pokud by se nehledaly možné alternativní cesty, tak se v průmyslu ještě dost možná používá pára. A místo vozidel bychom jezdily v povozech, které jsou tažené koňmi. I v daném segmentu je možné vidět mnoho společného. A to v souvislosti a faktem, že mnoho vozů dnes potřebuje jednu věc. Jejich majitelé musí využívat nabíječku autobaterií, a to hlavně k tomu, aby měli energii pro jízdu. Máme na mysli alternativní pohon v podobě elektřiny. Ten už není něčím samozřejmým jenom u aut, ale dostává se i do oblastí průmyslu, do oblastí výroby a podobných segmentů. I toto jasně ukazuje na fakt, nakolik mohou být dané oblasti propojené. A také to ukazuje na fakt, že elektřina určitě bude mít v oblasti jízdy autem své místo. I když to zatím nevypadá úplně ideálně.

Vytisknout

Diskuze: Propojení automobilismu a průmyslu je stále markantnější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Iž 14

Zapomenutý soupeř Lady Niva? Sověti mohli mít dva úspěšné terénní vozy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud