Společnost M Motors na podzim začlení do modelové nabídky oblíbený Space Star. Model, který díky vynikajícímu poměru hodnoty a ceny přinese alternativu k tradiční nabídce crossoverů a SUV.
„Mitsubishi Space Star přináší nový styl. Je hbitý, lehký a aerodynamický – prostě navržený tak, aby se bez problémů pohyboval po městě. Je pohodlný, dobře vybavený a navíc mimořádně praktický“ říká Marek Vodička, Marketingový a PR manažer M Motors CZ.
Space Star disponuje úspornými tříválci o objemu 1,0 nebo 1,2 l se spotřebou jen 4,6 l, ale i překvapivou dynamikou, díky které za sebou při akceleraci necháte mnohé konkurenty. Za snadným manévrováním stojí vynikající rozhled všemi směry a velmi malý poloměr otáčení, který dokonale doplňuje elektrický posilovač řízení. Brzdy vždy hbitě reagují a podvozek se chová zcela čitelně.
V souhrnu je Space Star zábavný a skromný současně; pro řadu majitelů zkrátka splňuje všechny požadavky. Největším luxusem v malém voze je vždy prostor. V této tradici pokračuje i Space Star; vlastně ho lze chápat jako vítěze v obestavění prostoru. Je zde tak dost místa i pro pasažéry s výškou nad 180 cm. Pohodlná sedadla s dobrou oporou jsou vzadu sklopná a dělená v poměru 60:40. V interiéru cestující naleznou řadu moderních technologií pro příjemnou jízdu včetně digitálního rádia, přehrávače CD s podporou formátu MP3, USB, čtyři reproduktory, ovládání na volantu, nebo klimatizaci.
„Jsme přesvědčeni, že Space Star se stane oblíbeným modelem pro všechny věkové skupiny našich zákazníků. Každému nabídne něco ze svých praktických vlastností. Kvalitu, bohatou výbavu, prostor, úsporné motory i bezpečnost na cestách“., dodává Vodička.
1,0 MIVEC
Výkon [k/ot./min]: 71/6000Točivý moment [Nm/ot./min]: 88/50000–100 km/h [s]: 16,7Maximální rychlost [km/h]: 172Kombinovaná spotřeba [l/100 km]: 4,6
1,2 MIVEC
Výkon [k/ot./min]: 80/6000Točivý moment [Nm/ot./min]: 106/40000–100 km/h [s]: 12,7 (13,5)Maximální rychlost [km/h]: 180 (173)Kombinovaná spotřeba [l/100 km]: 4,9 (5,0)
*Údaje v závorce platí pro automatickou převodovku.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.