Čistě elektrické nebo ve verzi s prodlužovačem dojezdu (REX) se BMW i3 osvědčuje jako vhodný vůz ve výjezdových skupinách záchranných služeb doslova po celém světě. Nyní se k nim přidává také Česká republika. Šestici vozů BMW i3 si do půlročního užívání (nebo 9000 km) převzalo šest útvarů státních i soukromých záchranných a zdravotnických služeb z celého území České republiky.
Kromě dvou vozů pro hlavní město Praha usednou za volant BMW i3 také členové záchranných a zdravotnických služeb Brna, Hradce Králové, Ostravy a Zlína. Ze šesti poskytnutých vozidel BMW i3 jsou dvě čistě elektrická a čtyři s prodlužovačem dojezdu ve formě spalovacího motoru. Ve všech případech jde o verze BMW i3 94 Ah se zvětšeným akumulátorem a dojezdem 200, resp. 350 (REX) kilometrů. Pomyslný klíč od vozidel převzal MUDr. Martin Houdek, člen výkonné rady Asociace zdravotnických záchranných služeb.
Všechny vozy splňují podmínky vozidel zvláštního určení. Jsou upravené a vybavené technologiemi americké společnosti WHELEN v souladu s vyhláškou 295/2012 pro převoz zdravotnických pracovníků a krevních derivátů. Jde zejména o certifikované majáky a výstražná světla. Každý vůz bude rovněž vybaven kabelem pro rychlé dobíjení a Charge Now kartou.
„Zápůjčkou šesti vozidel BMW i3 pro potřeby záchranné a zdravotnické služby bychom chtěli navázat na předchozí úspěch s jedenácti poskytnutými vozidly BMW i3 do služeb policie. Ten byl odstartován již na začátku dubna 2017 a předčil naše očekávání. Věřím, že elektromobily mají i v tomto sektoru uplatnění. Pokud alespoň jednou některé z vozidel bude využito při záchraně lidského života, budu považovat tuto spolupráci za úspěšnou. Velice si vážím BMW i agentů, kteří tímto ve spolupráci s BMW Group Česká republika podpořili dobrou věc,“ dodává Jana Dvořáková, BMW i Manager BMW Group Česká republika.
Do poskytnutí speciálně upravených vozů BMW i3 záchranným službám se ve spolupráci s BMW Group Česká republika zapojili také BMW i agenti Renocar Brno, Stratos Hradec Králové a Synot Auto Zlín.
BMW i3 s unikátní konstrukcí, využívající pro nosnou část uhlíkové kompozity (karbon), stále na trhu nemá v prémiovém segmentu konkurenci. S elektromotorem o výkonu 125 kW/170 k poskytuje nejen lokálně bezemisní mobilitu, ale také působivou dynamiku. Záchranná služba jistě ocení nejen vynikající výhled z vozu, daný výše umístěnými sedadly, ale také vyspělé služby vycházející z trvalého připojení vozidel k internetu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?