Znáte nejčastější technické problémy automobilů?

Přístroj RobinOne si dává za cíl způsobit revoluci ve výměnách motorového oleje
Přístroj RobinOne si dává za cíl způsobit revoluci ve výměnách motorového oleje, foto: youtube.com
AutoRoad.cz 19. října 2017 12:22
Sdílej:

PR ČLÁNEK - Automobil má v dnešní době téměř každý. Jste na tom stejně? Potom je dobré myslet na to, že se u něho může mnoho věcí pokazit. Není to nic neobvyklého. Sestavili jste pro vás přehled velmi častých závad, které se u automobilů objevují. Pokud kupujete ojetý vůz, je dobré se zaměřit právě na jejich kontrolu. A co když už auto máte? Rozhodně nepodceňujte pravidelný servis.

Motorizace, konkrétně turbo

Velmi častá součást mnoha automobilů. Navíc to v posledních letech vypadá, že se bez něho ani budoucí modely neobejdou. Žijeme v době, kdy se snižují objemy motorů a právě turba jim pomáhají udržet si výkony. Na druhou stranu jde o součást, která je poměrně často náchylná na poškození, hlavně s ohledem na stoupající nájezd kilometrů. Poznáte to snadno, a to podle poklesu výkonu. Zatímco v minulosti byla tato porucha komplikovaná z hlediska vysokých cen náhradních dílů, nyní už to takový problém není. A to díky repasovaným náhradám, kdy lze snadno získat turbo na model Škoda, ale i na jakékoliv jiné vozy konkurenčních automobilek. Výhody jsou zde zcela jasné a mezi hlavní patří:

Dobrá a snadná dostupnost Příznivá pořizovací cena Záruka na funkčnost Máte ve voze filtr pevných částic?

Jezdíte s novějším naftovým vozem? Pokud ano, dá se očekávat, že filtr pevných částic bude jeho součástí. Důvodem je primárně snaha o ochranu přírody. Nutno ale říci, že se jedná o část vozu, která je poměrně poruchová – i proto si ho mnozí nechávají odstranit. To ale může být problém při technické kontrole, která tento postup odhalí. Správnou cestou by proto měla být spíše pravidelná péče, jako je precizní čištění DPF filtru. Jedině tak zajistíte, že bude fungovat přesně jak má, stejně jako zajistíte i to, že prodloužíte jeho životnost. Na tu však má vliv i styl vaší jízdy – ty krátké se moc nedoporučují.

Geometrie je věčným problémem

Správná geometrie je u vozu nezbytností, jelikož jedině tak máte jistotu toho, že se vám pneumatiky budou sjíždět rovnoměrně a prodloužíte tak jejich životnost. Dnes však stačí najet do větší díry, nebo prudčeji vyjet obrubník a dojde k tomu, že je nutné seřízení. Správná geometrie kol je dnes skutečně něco, co moc automobilů nemá. Proto ji musíme zařadit na seznam nejčastějších problémů současných aut. Důvody, proč si ji lidé nenechávají seřídit pravidelně, jsou mnohdy ty finanční. A tak raději riskují problémy, kam patří:

Nerovnoměrné sjíždění pneumatik Nedostatečný kontakt s vozovkou Horší jízdní vlastnosti Poškození mechanických dílů

Problém hlavně u starších vozidel. Jednoduše se zde projeví kombinace vyššího kilometrového nájezdu a klasické únavy materiálu. Poškození mechanických dílů není zase až tak nic výjimečného. Mohou to být otočná kolečka, či řada dalších věcí. Důležité je toto poškození včas odhalit a daný díl co nejdříve vyměnit. Proč? Pokud by došlo k plnému poškození během jízdy, mohlo by to mít za následek poškození i dalších částí vašeho vozu. Zde je dobré prevenci a včasnou opravu opravdu nepodceňovat.

Klasická nezpůsobilost

Co máme na mysli? Jsou to hlavně věci, které mnoho lidí jenom tak neřeší, ale na stanici technické kontroly s nimi nelze projít. Kdo chce vůz používat v práci a chce dodržovat BOZP, ten by měl dané problémy odstranit. O co se jedná nejčastěji? Třeba špatná funkčnost klasických brzd, nefunkčnost ruční brzdy, špatná funkčnost některých systémů vozu, komplikované startování. To je jenom krátký výčet problémů, které mohou mít vozy, které se zanedbávají. Důvodem je kombinace stáří a nájezdu, ale také nezodpovědnosti majitele, který technický stav vozu jednoduše neřeší. Zde kromě bezpečnosti pozor i na policejní kontroly – hlídka může dále zakázat jízdu.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?