PR ČLÁNEK - Automobil má v dnešní době téměř každý. Jste na tom stejně? Potom je dobré myslet na to, že se u něho může mnoho věcí pokazit. Není to nic neobvyklého. Sestavili jste pro vás přehled velmi častých závad, které se u automobilů objevují. Pokud kupujete ojetý vůz, je dobré se zaměřit právě na jejich kontrolu. A co když už auto máte? Rozhodně nepodceňujte pravidelný servis.
Velmi častá součást mnoha automobilů. Navíc to v posledních letech vypadá, že se bez něho ani budoucí modely neobejdou. Žijeme v době, kdy se snižují objemy motorů a právě turba jim pomáhají udržet si výkony. Na druhou stranu jde o součást, která je poměrně často náchylná na poškození, hlavně s ohledem na stoupající nájezd kilometrů. Poznáte to snadno, a to podle poklesu výkonu. Zatímco v minulosti byla tato porucha komplikovaná z hlediska vysokých cen náhradních dílů, nyní už to takový problém není. A to díky repasovaným náhradám, kdy lze snadno získat turbo na model Škoda, ale i na jakékoliv jiné vozy konkurenčních automobilek. Výhody jsou zde zcela jasné a mezi hlavní patří:
Dobrá a snadná dostupnost Příznivá pořizovací cena Záruka na funkčnost Máte ve voze filtr pevných částic?Jezdíte s novějším naftovým vozem? Pokud ano, dá se očekávat, že filtr pevných částic bude jeho součástí. Důvodem je primárně snaha o ochranu přírody. Nutno ale říci, že se jedná o část vozu, která je poměrně poruchová – i proto si ho mnozí nechávají odstranit. To ale může být problém při technické kontrole, která tento postup odhalí. Správnou cestou by proto měla být spíše pravidelná péče, jako je precizní čištění DPF filtru. Jedině tak zajistíte, že bude fungovat přesně jak má, stejně jako zajistíte i to, že prodloužíte jeho životnost. Na tu však má vliv i styl vaší jízdy – ty krátké se moc nedoporučují.
Geometrie je věčným problémemSprávná geometrie je u vozu nezbytností, jelikož jedině tak máte jistotu toho, že se vám pneumatiky budou sjíždět rovnoměrně a prodloužíte tak jejich životnost. Dnes však stačí najet do větší díry, nebo prudčeji vyjet obrubník a dojde k tomu, že je nutné seřízení. Správná geometrie kol je dnes skutečně něco, co moc automobilů nemá. Proto ji musíme zařadit na seznam nejčastějších problémů současných aut. Důvody, proč si ji lidé nenechávají seřídit pravidelně, jsou mnohdy ty finanční. A tak raději riskují problémy, kam patří:
Nerovnoměrné sjíždění pneumatik Nedostatečný kontakt s vozovkou Horší jízdní vlastnosti Poškození mechanických dílůProblém hlavně u starších vozidel. Jednoduše se zde projeví kombinace vyššího kilometrového nájezdu a klasické únavy materiálu. Poškození mechanických dílů není zase až tak nic výjimečného. Mohou to být otočná kolečka, či řada dalších věcí. Důležité je toto poškození včas odhalit a daný díl co nejdříve vyměnit. Proč? Pokud by došlo k plnému poškození během jízdy, mohlo by to mít za následek poškození i dalších částí vašeho vozu. Zde je dobré prevenci a včasnou opravu opravdu nepodceňovat.
Klasická nezpůsobilostCo máme na mysli? Jsou to hlavně věci, které mnoho lidí jenom tak neřeší, ale na stanici technické kontroly s nimi nelze projít. Kdo chce vůz používat v práci a chce dodržovat BOZP, ten by měl dané problémy odstranit. O co se jedná nejčastěji? Třeba špatná funkčnost klasických brzd, nefunkčnost ruční brzdy, špatná funkčnost některých systémů vozu, komplikované startování. To je jenom krátký výčet problémů, které mohou mít vozy, které se zanedbávají. Důvodem je kombinace stáří a nájezdu, ale také nezodpovědnosti majitele, který technický stav vozu jednoduše neřeší. Zde kromě bezpečnosti pozor i na policejní kontroly – hlídka může dále zakázat jízdu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?