Od 1. června 2017 začne platit Novela zákona 56/2001Sb., která, mimo jiné, upravuje udělování evidenční kontroly nutné k převodu vozidla. Podle této novely neobdrží vozidlo s upraveným počtem ujetých kilometrů tzv. Evidenční kontrolu, resp. taková kontrola pozbyde platnosti a vůz tak nepůjde převést na nového majitele. Podle odhadů nezávislé iniciativy NEKUPUJ AUTO NA ULICI (NANU) se může v soukromé inzerci nacházet až několik desítek tisíc takových vozidel.
„Situace je naprosto alarmující,“ říká Petr Přikryl z NANU a vysvětluje proč: „Autobazary ročně odmítnou vykoupit několik stovek tisíc automobilů, právě z důvodu špatného technického stavu nebo stočených tachometrů. Tyto vozy pak skončí v soukromé inzerci, protože jinak se jich jejich majitelé nezbaví“. Podle Přikryla tak nový vlastník vozidla může až při přepisu zjistit, že koupil vůz, který nelze přihlásit, protože má přetočený tachometr. „Vozidlo tedy vlastnit nebude a to i přesto, že za něj řádně zaplatil,“ varuje Přikryl.
Podle Přikryla připravuje Ministerstvo dopravy v oblasti stáčení tachometrů ještě další zpřísnění zákona 56/2001 Sb. „Od příštího roku by vozidlo se stočeným tachometrem nemělo vůbec projít technickou kontrolou,“ říká Přikryl. Podle něj tak reálně hrozí, že kdo zakoupí neprověřené vozidlo na ulici, přijde nejen o možnost vozidlo přihlásit, ale pravděpodobně i o investované finanční prostředky. „Dá se totiž předpokládat, že prodávající nebude ochoten o vrácení prodejní sumy jakkoliv diskutovat, nebo že do prodejní smlouvy zakomponuje takovou formulaci, která ho z případného vrácení kupní ceny vyváže,“ uzavírá Přikryl.
V autobazaru, který prodávané vozy vlastní, však takové riziko nehrozí. Všechny vozy v majetku autobazaru totiž evidenční kontrolu mají, což v praxi znamená, že u takového vozidla nebyl v Centrálním registru vozidel zjištěn nesoulad ve stavu tachometru. „Pozor ale na případy komisního prodeje, kdy prodejce prodávané vozy nevlastní a vystupuje pouze jako zprostředkovatel mezi prodávajícím a kupujícím,“ varuje Přikryl.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?