Od 1. června 2017 začne platit Novela zákona 56/2001Sb., která, mimo jiné, upravuje udělování evidenční kontroly nutné k převodu vozidla. Podle této novely neobdrží vozidlo s upraveným počtem ujetých kilometrů tzv. Evidenční kontrolu, resp. taková kontrola pozbyde platnosti a vůz tak nepůjde převést na nového majitele. Podle odhadů nezávislé iniciativy NEKUPUJ AUTO NA ULICI (NANU) se může v soukromé inzerci nacházet až několik desítek tisíc takových vozidel.
„Situace je naprosto alarmující,“ říká Petr Přikryl z NANU a vysvětluje proč: „Autobazary ročně odmítnou vykoupit několik stovek tisíc automobilů, právě z důvodu špatného technického stavu nebo stočených tachometrů. Tyto vozy pak skončí v soukromé inzerci, protože jinak se jich jejich majitelé nezbaví“. Podle Přikryla tak nový vlastník vozidla může až při přepisu zjistit, že koupil vůz, který nelze přihlásit, protože má přetočený tachometr. „Vozidlo tedy vlastnit nebude a to i přesto, že za něj řádně zaplatil,“ varuje Přikryl.
Podle Přikryla připravuje Ministerstvo dopravy v oblasti stáčení tachometrů ještě další zpřísnění zákona 56/2001 Sb. „Od příštího roku by vozidlo se stočeným tachometrem nemělo vůbec projít technickou kontrolou,“ říká Přikryl. Podle něj tak reálně hrozí, že kdo zakoupí neprověřené vozidlo na ulici, přijde nejen o možnost vozidlo přihlásit, ale pravděpodobně i o investované finanční prostředky. „Dá se totiž předpokládat, že prodávající nebude ochoten o vrácení prodejní sumy jakkoliv diskutovat, nebo že do prodejní smlouvy zakomponuje takovou formulaci, která ho z případného vrácení kupní ceny vyváže,“ uzavírá Přikryl.
V autobazaru, který prodávané vozy vlastní, však takové riziko nehrozí. Všechny vozy v majetku autobazaru totiž evidenční kontrolu mají, což v praxi znamená, že u takového vozidla nebyl v Centrálním registru vozidel zjištěn nesoulad ve stavu tachometru. „Pozor ale na případy komisního prodeje, kdy prodejce prodávané vozy nevlastní a vystupuje pouze jako zprostředkovatel mezi prodávajícím a kupujícím,“ varuje Přikryl.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.