Od 1. června 2017 začne platit Novela zákona 56/2001Sb., která, mimo jiné, upravuje udělování evidenční kontroly nutné k převodu vozidla. Podle této novely neobdrží vozidlo s upraveným počtem ujetých kilometrů tzv. Evidenční kontrolu, resp. taková kontrola pozbyde platnosti a vůz tak nepůjde převést na nového majitele. Podle odhadů nezávislé iniciativy NEKUPUJ AUTO NA ULICI (NANU) se může v soukromé inzerci nacházet až několik desítek tisíc takových vozidel.
„Situace je naprosto alarmující,“ říká Petr Přikryl z NANU a vysvětluje proč: „Autobazary ročně odmítnou vykoupit několik stovek tisíc automobilů, právě z důvodu špatného technického stavu nebo stočených tachometrů. Tyto vozy pak skončí v soukromé inzerci, protože jinak se jich jejich majitelé nezbaví“. Podle Přikryla tak nový vlastník vozidla může až při přepisu zjistit, že koupil vůz, který nelze přihlásit, protože má přetočený tachometr. „Vozidlo tedy vlastnit nebude a to i přesto, že za něj řádně zaplatil,“ varuje Přikryl.
Podle Přikryla připravuje Ministerstvo dopravy v oblasti stáčení tachometrů ještě další zpřísnění zákona 56/2001 Sb. „Od příštího roku by vozidlo se stočeným tachometrem nemělo vůbec projít technickou kontrolou,“ říká Přikryl. Podle něj tak reálně hrozí, že kdo zakoupí neprověřené vozidlo na ulici, přijde nejen o možnost vozidlo přihlásit, ale pravděpodobně i o investované finanční prostředky. „Dá se totiž předpokládat, že prodávající nebude ochoten o vrácení prodejní sumy jakkoliv diskutovat, nebo že do prodejní smlouvy zakomponuje takovou formulaci, která ho z případného vrácení kupní ceny vyváže,“ uzavírá Přikryl.
V autobazaru, který prodávané vozy vlastní, však takové riziko nehrozí. Všechny vozy v majetku autobazaru totiž evidenční kontrolu mají, což v praxi znamená, že u takového vozidla nebyl v Centrálním registru vozidel zjištěn nesoulad ve stavu tachometru. „Pozor ale na případy komisního prodeje, kdy prodejce prodávané vozy nevlastní a vystupuje pouze jako zprostředkovatel mezi prodávajícím a kupujícím,“ varuje Přikryl.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?