Subaru BRZ je na tom s tuzemskými prodeji podobně bídně jako Toyota GT86. Ročně se prodá několik jednotek kusů, a to přesto, že jde o jeden z poslední relativně dostupných řidičských sporťáků. Jeden by čekal, že to Japonci zabalí, už loni však přijela do Čech omlazená GT86 a v těchto dnech ji následuje i BRZ.
Čekáte vyšší výkon nebo dokonce verzi STI? Ani jedno v rámci evropského faceliftu Subaru BRZ nedostalo. Poznat ho ale nebude problém, vpředu totiž najdeme Bi-LED světlomety s automatickým vyrovnáváním výšky, diodami pro denní svícení i diodovými blinkry. Upravena byla rovněž optika zadních LED světel, na víku kufru potom nechybí hliníkový spoiler. Kosmetickou změnou je upravený design 17palcových litých kol. Uvnitř jako první uhodí do očí zmenšený multifunkční volant. Dále nechybí kvalitnější materiály, mírně upravené ovladače některých funkcí a 6,2palcová dotyková obrazovka infotainmentu Starlink.
Co zájemce o tento vůz asi potěší více, to jsou změny techniky. Subaru sice dvoulitrový Boxer ponechalo beze změny, to znamená výkon 147 kW (200 k) a točivý moment 205 Nm, o to více ale zapracovalo na podvozku. Ten má přepracované tlumiče, pružiny i elektronický posilovač řízení, tužší jsou nyní stabilizátory. K dispozici je šestistupňová manuální nebo šestistupňová automatická převodovka, v obou případech má vůz zadní samosvorný diferenciál nebo režim Track. Pro automat (překvapivě) jsou k dispozici i režimy Sport a Snow, u nichž lze vypnout kontrolu stability.
Technické údaje + ceník
2.0 Boxer 2.0 Boxer Výkon: 147 kW 147 kW Toč. moment: 205 Nm 205 Nm Převodovka: 6 MT 6 AT Zrychlení: 7,6 s 8,2 s Max. rychlost: 226 km/h 210 km/h Spotřeba: 7,8 l/100 km 7,1 l/100 km Rozměry: 4240 x 1775 x 1320 mm Rozvor: 2570 mm Kufr: 243/330 l Cena Sport: 814 000 Kč 854 000 KčJediná dostupná výbava Sport obsahuje sedm airbagů, Isofix pro zadní sedadla, tempomat, kontrolu trakce, asistent rozjezdu do kopce, bezklíčkové odemykání a startování, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Starlink s 6,2palcovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, Bluetooth, USB a šesti reproduktory, palubní počítač, multifunkční kožený volant, nastavitelný v obou osách, sklopná zadní sedadla, Bi-LED přední světla, diody pro denní svícení, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Jediným příplatkem jsou kožená sedadla vpředu s vyhříváním za 60 000 korun.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.