Nikdo ho nechce, přesto je tady. Facelift Subaru BRZ dorazil i do Čech. A cena?

Na český trh míří omlazené Subaru BRZ.
Na český trh míří omlazené Subaru BRZ., foto: Subaru
ar6 27. ledna 2017 14:34
Sdílej:

Subaru BRZ je na tom s tuzemskými prodeji podobně bídně jako Toyota GT86. Ročně se prodá několik jednotek kusů, a to přesto, že jde o jeden z poslední relativně dostupných řidičských sporťáků. Jeden by čekal, že to Japonci zabalí, už loni však přijela do Čech omlazená GT86 a v těchto dnech ji následuje i BRZ.

Čekáte vyšší výkon nebo dokonce verzi STI? Ani jedno v rámci evropského faceliftu Subaru BRZ nedostalo. Poznat ho ale nebude problém, vpředu totiž najdeme Bi-LED světlomety s automatickým vyrovnáváním výšky, diodami pro denní svícení i diodovými blinkry. Upravena byla rovněž optika zadních LED světel, na víku kufru potom nechybí hliníkový spoiler. Kosmetickou změnou je upravený design 17palcových litých kol. Uvnitř jako první uhodí do očí zmenšený multifunkční volant. Dále nechybí kvalitnější materiály, mírně upravené ovladače některých funkcí a 6,2palcová dotyková obrazovka infotainmentu Starlink.

Co zájemce o tento vůz asi potěší více, to jsou změny techniky. Subaru sice dvoulitrový Boxer ponechalo beze změny, to znamená výkon 147 kW (200 k) a točivý moment 205 Nm, o to více ale zapracovalo na podvozku. Ten má přepracované tlumiče, pružiny i elektronický posilovač řízení, tužší jsou nyní stabilizátory. K dispozici je šestistupňová manuální nebo šestistupňová automatická převodovka, v obou případech má vůz zadní samosvorný diferenciál nebo režim Track. Pro automat (překvapivě) jsou k dispozici i režimy Sport a Snow, u nichž lze vypnout kontrolu stability.

Technické údaje + ceník

2.0 Boxer 2.0 Boxer Výkon: 147 kW 147 kW Toč. moment: 205 Nm 205 Nm Převodovka: 6 MT 6 AT Zrychlení: 7,6 s 8,2 s Max. rychlost: 226 km/h 210 km/h Spotřeba: 7,8 l/100 km 7,1 l/100 km Rozměry: 4240 x 1775 x 1320 mm Rozvor: 2570 mm Kufr: 243/330 l Cena Sport: 814 000 Kč 854 000 Kč

Jediná dostupná výbava Sport obsahuje sedm airbagů, Isofix pro zadní sedadla, tempomat, kontrolu trakce, asistent rozjezdu do kopce, bezklíčkové odemykání a startování, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Starlink s 6,2palcovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, Bluetooth, USB  a šesti reproduktory, palubní počítač, multifunkční kožený volant, nastavitelný v obou osách, sklopná zadní sedadla, Bi-LED přední světla, diody pro denní svícení, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Jediným příplatkem jsou kožená sedadla vpředu s vyhříváním za 60 000 korun.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.