Subaru BRZ je na tom s tuzemskými prodeji podobně bídně jako Toyota GT86. Ročně se prodá několik jednotek kusů, a to přesto, že jde o jeden z poslední relativně dostupných řidičských sporťáků. Jeden by čekal, že to Japonci zabalí, už loni však přijela do Čech omlazená GT86 a v těchto dnech ji následuje i BRZ.
Čekáte vyšší výkon nebo dokonce verzi STI? Ani jedno v rámci evropského faceliftu Subaru BRZ nedostalo. Poznat ho ale nebude problém, vpředu totiž najdeme Bi-LED světlomety s automatickým vyrovnáváním výšky, diodami pro denní svícení i diodovými blinkry. Upravena byla rovněž optika zadních LED světel, na víku kufru potom nechybí hliníkový spoiler. Kosmetickou změnou je upravený design 17palcových litých kol. Uvnitř jako první uhodí do očí zmenšený multifunkční volant. Dále nechybí kvalitnější materiály, mírně upravené ovladače některých funkcí a 6,2palcová dotyková obrazovka infotainmentu Starlink.
Co zájemce o tento vůz asi potěší více, to jsou změny techniky. Subaru sice dvoulitrový Boxer ponechalo beze změny, to znamená výkon 147 kW (200 k) a točivý moment 205 Nm, o to více ale zapracovalo na podvozku. Ten má přepracované tlumiče, pružiny i elektronický posilovač řízení, tužší jsou nyní stabilizátory. K dispozici je šestistupňová manuální nebo šestistupňová automatická převodovka, v obou případech má vůz zadní samosvorný diferenciál nebo režim Track. Pro automat (překvapivě) jsou k dispozici i režimy Sport a Snow, u nichž lze vypnout kontrolu stability.
Technické údaje + ceník
2.0 Boxer 2.0 Boxer Výkon: 147 kW 147 kW Toč. moment: 205 Nm 205 Nm Převodovka: 6 MT 6 AT Zrychlení: 7,6 s 8,2 s Max. rychlost: 226 km/h 210 km/h Spotřeba: 7,8 l/100 km 7,1 l/100 km Rozměry: 4240 x 1775 x 1320 mm Rozvor: 2570 mm Kufr: 243/330 l Cena Sport: 814 000 Kč 854 000 KčJediná dostupná výbava Sport obsahuje sedm airbagů, Isofix pro zadní sedadla, tempomat, kontrolu trakce, asistent rozjezdu do kopce, bezklíčkové odemykání a startování, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Starlink s 6,2palcovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, Bluetooth, USB a šesti reproduktory, palubní počítač, multifunkční kožený volant, nastavitelný v obou osách, sklopná zadní sedadla, Bi-LED přední světla, diody pro denní svícení, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Jediným příplatkem jsou kožená sedadla vpředu s vyhříváním za 60 000 korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?