Proč je Mazda MX-5 RF v základu tak drahá? A kolik stojí automat?

ar6, 20. ledna 2017, 18:29 Google+

Kdo chtěl Mazdu MX-5, musel se až doteď spokojit pouze s plátěnou střechou. V příštích týdnech se ale u dealerů postupně začne objevovat také model se dvěma písmenky RF. Ty krátí spojení Retractable Fastback a znamenají pevnou skládací střechu. Spolu s ní přichází na český trh také automat, základní cena ale leckoho překvapí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mazda MX-5 RF přichází na český trh.

Mazda MX-5 RF přichází na český trh. | foto: Mazda Motor

Sdílejte článek

Mazda MX-5 RF se od svého sourozence s plátěnou střechou odlišuje již na první pohled. Tam, kde by normálně bylo plátno je dnes kus plechu, který ovládají elektromotorky. Za 13 sekund a při rychlostech do 10 km/h je střecha dole a nad cestujícími je otevřené nebe. Konstrukce za hlavami cestujících vozu zůstává a při natažené střeše tak dává pocit, že je RF vlastně plnohodnotným kupé, které se objevilo u japonské specifikace druhé generace. Na výběr bude střecha v klavírní černi nebo laku karosérie, spolu s dodatečnou nabídkou šedého odstínu Machine je to ale vlastně všechno, čím se Retractable Fastback vizuálně liší od roadsteru. Do interiéru pak vedle tlačítka ovládání střechy přibyla specifická grafika, zobrazující na 4,6palcovým TFT displej palubního počítače proces skládání.

Zajímavější to začne být pod kapotou, kam se nastěhovala pro puristy možná ne úplně atraktivní volba. Základní patnáctistovka Skyactiv-G o výkonu 96 kW (130 k) v kombinaci s manuální šestikvaltem a pohonem zadních kol nicméně zůstala. Ona diskutabilní volba se objevuje u dvoulitru Skyactiv-G o výkonu 118 kW (160 k). Jde o šestistupňovou automatickou převodovku, která je sice pro mnohé komfortnější, výrazně ale omezuje dynamiku automobilu. Naštěstí pro většinu zájemců, standardem je i u většího motoru stále šestistupňová manuální převodovka.

Technické údaje

  1.5 Sky-G 2.0 Sky-G 2.0 Sky-G
Výkon: 96 kW 118 kW 118 kW
Toč. moment: 150 Nm 200 Nm 200 Nm
Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT
Zrychlení: 8,6 s 7,5 s 8,5 s
Max. rychlost: 203 km/h 215 km/h 194 km/h
Spotřeba: 6,1 l 6,6 l 6,4 l
Rozměry: 3915 x 1735 x 1230 (1236) mm
Rozvor: 2310 mm
Kufr: 127 l

Ceník, s nímž dnes přišel magazín Mazda News, obsahuje hned několik překvapení. Tím prvním je základní cena vozu, tedy 779 900 korun. To je o 150 900 korun více než kolik stojí základní roadster. Klíč je ovšem v tom, že model s pevnou střechou je dostupný až od třetího výbavového stupně Attraction, relevantní rozdíl v ceně tak činí přijatelnějších 70 000 korun. Již zmíněný základ obsahuje čtyři airbagy, kontrolu trakce, tempomat, světelný a dešťový senzor, varování před opuštěním jízdního pruhu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna, automatickou klimatizaci, infotainment Mazda Connect se sedmipalcovou obrazovkou, Bluetooth, USB, digitálním rádiem a šesti reproduktory, palubní počítač, multifunkční kožený volant, kožená vyhřívaná sedadla, full-LED světlomety, diody pro denní svícení nebo tmavě šedá 16palcová litá kola. Docela slušná porce, co říkáte?

Ceník - Mazda MX-5 RF

  Attraction Revolution Revolution TOP
1.5 Sky-G (96 kW) 779 900 Kč 819 900 Kč ----------- 
2.0 Sky-G (118 kW) ----------- 853 900 Kč 912 900 Kč
2.0 Sky-G AT (118 kW) -----------  907 900 Kč ----------- 

Dalším stupněm v pořadí je Revolution, obsahující navíc hlídání mrtvého úhlu, sledování provozu za autem, zadní parkovací senzory, audio Bose s devíti reproduktory, GPS navigaci, adaptivní přední světlomety, bezklíčkové odemykání a pro dvoulitr také systémy i-stop a i-Eloop, diferenciál s omezenou svorností a 17palcová litá kola. Nejvyšší linie Revolution TOP přidává sportovní sedadla Recaro v kombinaci kůže a Alcantary a tlumiče Bilstein. Podle Mazda News jednotliví dealeři již dnes přijímají objednávky na vůz, minimálně na začátku prodejů se ale bude český trh potýkat s nedostatkem automobilů.

Vytisknout

Diskuze: Proč je Mazda MX-5 RF v základu tak drahá? A kolik stojí automat?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

smyk vozu se zadním pohonem

Jak projíždět zatáčky na zasněžených nebo zledovatělých silnicích?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud