Kdo chtěl Mazdu MX-5, musel se až doteď spokojit pouze s plátěnou střechou. V příštích týdnech se ale u dealerů postupně začne objevovat také model se dvěma písmenky RF. Ty krátí spojení Retractable Fastback a znamenají pevnou skládací střechu. Spolu s ní přichází na český trh také automat, základní cena ale leckoho překvapí.
Mazda MX-5 RF se od svého sourozence s plátěnou střechou odlišuje již na první pohled. Tam, kde by normálně bylo plátno je dnes kus plechu, který ovládají elektromotorky. Za 13 sekund a při rychlostech do 10 km/h je střecha dole a nad cestujícími je otevřené nebe. Konstrukce za hlavami cestujících vozu zůstává a při natažené střeše tak dává pocit, že je RF vlastně plnohodnotným kupé, které se objevilo u japonské specifikace druhé generace. Na výběr bude střecha v klavírní černi nebo laku karosérie, spolu s dodatečnou nabídkou šedého odstínu Machine je to ale vlastně všechno, čím se Retractable Fastback vizuálně liší od roadsteru. Do interiéru pak vedle tlačítka ovládání střechy přibyla specifická grafika, zobrazující na 4,6palcovým TFT displej palubního počítače proces skládání.
Zajímavější to začne být pod kapotou, kam se nastěhovala pro puristy možná ne úplně atraktivní volba. Základní patnáctistovka Skyactiv-G o výkonu 96 kW (130 k) v kombinaci s manuální šestikvaltem a pohonem zadních kol nicméně zůstala. Ona diskutabilní volba se objevuje u dvoulitru Skyactiv-G o výkonu 118 kW (160 k). Jde o šestistupňovou automatickou převodovku, která je sice pro mnohé komfortnější, výrazně ale omezuje dynamiku automobilu. Naštěstí pro většinu zájemců, standardem je i u většího motoru stále šestistupňová manuální převodovka.
Technické údaje
1.5 Sky-G 2.0 Sky-G 2.0 Sky-G Výkon: 96 kW 118 kW 118 kW Toč. moment: 150 Nm 200 Nm 200 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT Zrychlení: 8,6 s 7,5 s 8,5 s Max. rychlost: 203 km/h 215 km/h 194 km/h Spotřeba: 6,1 l 6,6 l 6,4 l Rozměry: 3915 x 1735 x 1230 (1236) mm Rozvor: 2310 mm Kufr: 127 lCeník, s nímž dnes přišel magazín Mazda News, obsahuje hned několik překvapení. Tím prvním je základní cena vozu, tedy 779 900 korun. To je o 150 900 korun více než kolik stojí základní roadster. Klíč je ovšem v tom, že model s pevnou střechou je dostupný až od třetího výbavového stupně Attraction, relevantní rozdíl v ceně tak činí přijatelnějších 70 000 korun. Již zmíněný základ obsahuje čtyři airbagy, kontrolu trakce, tempomat, světelný a dešťový senzor, varování před opuštěním jízdního pruhu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna, automatickou klimatizaci, infotainment Mazda Connect se sedmipalcovou obrazovkou, Bluetooth, USB, digitálním rádiem a šesti reproduktory, palubní počítač, multifunkční kožený volant, kožená vyhřívaná sedadla, full-LED světlomety, diody pro denní svícení nebo tmavě šedá 16palcová litá kola. Docela slušná porce, co říkáte?
Ceník - Mazda MX-5 RF
Attraction Revolution Revolution TOP 1.5 Sky-G (96 kW) 779 900 Kč 819 900 Kč ----------- 2.0 Sky-G (118 kW) ----------- 853 900 Kč 912 900 Kč 2.0 Sky-G AT (118 kW) ----------- 907 900 Kč -----------Dalším stupněm v pořadí je Revolution, obsahující navíc hlídání mrtvého úhlu, sledování provozu za autem, zadní parkovací senzory, audio Bose s devíti reproduktory, GPS navigaci, adaptivní přední světlomety, bezklíčkové odemykání a pro dvoulitr také systémy i-stop a i-Eloop, diferenciál s omezenou svorností a 17palcová litá kola. Nejvyšší linie Revolution TOP přidává sportovní sedadla Recaro v kombinaci kůže a Alcantary a tlumiče Bilstein. Podle Mazda News jednotliví dealeři již dnes přijímají objednávky na vůz, minimálně na začátku prodejů se ale bude český trh potýkat s nedostatkem automobilů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.