Kdo chtěl Mazdu MX-5, musel se až doteď spokojit pouze s plátěnou střechou. V příštích týdnech se ale u dealerů postupně začne objevovat také model se dvěma písmenky RF. Ty krátí spojení Retractable Fastback a znamenají pevnou skládací střechu. Spolu s ní přichází na český trh také automat, základní cena ale leckoho překvapí.
Mazda MX-5 RF se od svého sourozence s plátěnou střechou odlišuje již na první pohled. Tam, kde by normálně bylo plátno je dnes kus plechu, který ovládají elektromotorky. Za 13 sekund a při rychlostech do 10 km/h je střecha dole a nad cestujícími je otevřené nebe. Konstrukce za hlavami cestujících vozu zůstává a při natažené střeše tak dává pocit, že je RF vlastně plnohodnotným kupé, které se objevilo u japonské specifikace druhé generace. Na výběr bude střecha v klavírní černi nebo laku karosérie, spolu s dodatečnou nabídkou šedého odstínu Machine je to ale vlastně všechno, čím se Retractable Fastback vizuálně liší od roadsteru. Do interiéru pak vedle tlačítka ovládání střechy přibyla specifická grafika, zobrazující na 4,6palcovým TFT displej palubního počítače proces skládání.
Zajímavější to začne být pod kapotou, kam se nastěhovala pro puristy možná ne úplně atraktivní volba. Základní patnáctistovka Skyactiv-G o výkonu 96 kW (130 k) v kombinaci s manuální šestikvaltem a pohonem zadních kol nicméně zůstala. Ona diskutabilní volba se objevuje u dvoulitru Skyactiv-G o výkonu 118 kW (160 k). Jde o šestistupňovou automatickou převodovku, která je sice pro mnohé komfortnější, výrazně ale omezuje dynamiku automobilu. Naštěstí pro většinu zájemců, standardem je i u většího motoru stále šestistupňová manuální převodovka.
Technické údaje
1.5 Sky-G 2.0 Sky-G 2.0 Sky-G Výkon: 96 kW 118 kW 118 kW Toč. moment: 150 Nm 200 Nm 200 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT Zrychlení: 8,6 s 7,5 s 8,5 s Max. rychlost: 203 km/h 215 km/h 194 km/h Spotřeba: 6,1 l 6,6 l 6,4 l Rozměry: 3915 x 1735 x 1230 (1236) mm Rozvor: 2310 mm Kufr: 127 lCeník, s nímž dnes přišel magazín Mazda News, obsahuje hned několik překvapení. Tím prvním je základní cena vozu, tedy 779 900 korun. To je o 150 900 korun více než kolik stojí základní roadster. Klíč je ovšem v tom, že model s pevnou střechou je dostupný až od třetího výbavového stupně Attraction, relevantní rozdíl v ceně tak činí přijatelnějších 70 000 korun. Již zmíněný základ obsahuje čtyři airbagy, kontrolu trakce, tempomat, světelný a dešťový senzor, varování před opuštěním jízdního pruhu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna, automatickou klimatizaci, infotainment Mazda Connect se sedmipalcovou obrazovkou, Bluetooth, USB, digitálním rádiem a šesti reproduktory, palubní počítač, multifunkční kožený volant, kožená vyhřívaná sedadla, full-LED světlomety, diody pro denní svícení nebo tmavě šedá 16palcová litá kola. Docela slušná porce, co říkáte?
Ceník - Mazda MX-5 RF
Attraction Revolution Revolution TOP 1.5 Sky-G (96 kW) 779 900 Kč 819 900 Kč ----------- 2.0 Sky-G (118 kW) ----------- 853 900 Kč 912 900 Kč 2.0 Sky-G AT (118 kW) ----------- 907 900 Kč -----------Dalším stupněm v pořadí je Revolution, obsahující navíc hlídání mrtvého úhlu, sledování provozu za autem, zadní parkovací senzory, audio Bose s devíti reproduktory, GPS navigaci, adaptivní přední světlomety, bezklíčkové odemykání a pro dvoulitr také systémy i-stop a i-Eloop, diferenciál s omezenou svorností a 17palcová litá kola. Nejvyšší linie Revolution TOP přidává sportovní sedadla Recaro v kombinaci kůže a Alcantary a tlumiče Bilstein. Podle Mazda News jednotliví dealeři již dnes přijímají objednávky na vůz, minimálně na začátku prodejů se ale bude český trh potýkat s nedostatkem automobilů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.