Kdo chtěl Mazdu MX-5, musel se až doteď spokojit pouze s plátěnou střechou. V příštích týdnech se ale u dealerů postupně začne objevovat také model se dvěma písmenky RF. Ty krátí spojení Retractable Fastback a znamenají pevnou skládací střechu. Spolu s ní přichází na český trh také automat, základní cena ale leckoho překvapí.
Mazda MX-5 RF se od svého sourozence s plátěnou střechou odlišuje již na první pohled. Tam, kde by normálně bylo plátno je dnes kus plechu, který ovládají elektromotorky. Za 13 sekund a při rychlostech do 10 km/h je střecha dole a nad cestujícími je otevřené nebe. Konstrukce za hlavami cestujících vozu zůstává a při natažené střeše tak dává pocit, že je RF vlastně plnohodnotným kupé, které se objevilo u japonské specifikace druhé generace. Na výběr bude střecha v klavírní černi nebo laku karosérie, spolu s dodatečnou nabídkou šedého odstínu Machine je to ale vlastně všechno, čím se Retractable Fastback vizuálně liší od roadsteru. Do interiéru pak vedle tlačítka ovládání střechy přibyla specifická grafika, zobrazující na 4,6palcovým TFT displej palubního počítače proces skládání.
Zajímavější to začne být pod kapotou, kam se nastěhovala pro puristy možná ne úplně atraktivní volba. Základní patnáctistovka Skyactiv-G o výkonu 96 kW (130 k) v kombinaci s manuální šestikvaltem a pohonem zadních kol nicméně zůstala. Ona diskutabilní volba se objevuje u dvoulitru Skyactiv-G o výkonu 118 kW (160 k). Jde o šestistupňovou automatickou převodovku, která je sice pro mnohé komfortnější, výrazně ale omezuje dynamiku automobilu. Naštěstí pro většinu zájemců, standardem je i u většího motoru stále šestistupňová manuální převodovka.
Technické údaje
1.5 Sky-G 2.0 Sky-G 2.0 Sky-G Výkon: 96 kW 118 kW 118 kW Toč. moment: 150 Nm 200 Nm 200 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT Zrychlení: 8,6 s 7,5 s 8,5 s Max. rychlost: 203 km/h 215 km/h 194 km/h Spotřeba: 6,1 l 6,6 l 6,4 l Rozměry: 3915 x 1735 x 1230 (1236) mm Rozvor: 2310 mm Kufr: 127 lCeník, s nímž dnes přišel magazín Mazda News, obsahuje hned několik překvapení. Tím prvním je základní cena vozu, tedy 779 900 korun. To je o 150 900 korun více než kolik stojí základní roadster. Klíč je ovšem v tom, že model s pevnou střechou je dostupný až od třetího výbavového stupně Attraction, relevantní rozdíl v ceně tak činí přijatelnějších 70 000 korun. Již zmíněný základ obsahuje čtyři airbagy, kontrolu trakce, tempomat, světelný a dešťový senzor, varování před opuštěním jízdního pruhu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna, automatickou klimatizaci, infotainment Mazda Connect se sedmipalcovou obrazovkou, Bluetooth, USB, digitálním rádiem a šesti reproduktory, palubní počítač, multifunkční kožený volant, kožená vyhřívaná sedadla, full-LED světlomety, diody pro denní svícení nebo tmavě šedá 16palcová litá kola. Docela slušná porce, co říkáte?
Ceník - Mazda MX-5 RF
Attraction Revolution Revolution TOP 1.5 Sky-G (96 kW) 779 900 Kč 819 900 Kč ----------- 2.0 Sky-G (118 kW) ----------- 853 900 Kč 912 900 Kč 2.0 Sky-G AT (118 kW) ----------- 907 900 Kč -----------Dalším stupněm v pořadí je Revolution, obsahující navíc hlídání mrtvého úhlu, sledování provozu za autem, zadní parkovací senzory, audio Bose s devíti reproduktory, GPS navigaci, adaptivní přední světlomety, bezklíčkové odemykání a pro dvoulitr také systémy i-stop a i-Eloop, diferenciál s omezenou svorností a 17palcová litá kola. Nejvyšší linie Revolution TOP přidává sportovní sedadla Recaro v kombinaci kůže a Alcantary a tlumiče Bilstein. Podle Mazda News jednotliví dealeři již dnes přijímají objednávky na vůz, minimálně na začátku prodejů se ale bude český trh potýkat s nedostatkem automobilů.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.