Kdo chtěl Mazdu MX-5, musel se až doteď spokojit pouze s plátěnou střechou. V příštích týdnech se ale u dealerů postupně začne objevovat také model se dvěma písmenky RF. Ty krátí spojení Retractable Fastback a znamenají pevnou skládací střechu. Spolu s ní přichází na český trh také automat, základní cena ale leckoho překvapí.
Mazda MX-5 RF se od svého sourozence s plátěnou střechou odlišuje již na první pohled. Tam, kde by normálně bylo plátno je dnes kus plechu, který ovládají elektromotorky. Za 13 sekund a při rychlostech do 10 km/h je střecha dole a nad cestujícími je otevřené nebe. Konstrukce za hlavami cestujících vozu zůstává a při natažené střeše tak dává pocit, že je RF vlastně plnohodnotným kupé, které se objevilo u japonské specifikace druhé generace. Na výběr bude střecha v klavírní černi nebo laku karosérie, spolu s dodatečnou nabídkou šedého odstínu Machine je to ale vlastně všechno, čím se Retractable Fastback vizuálně liší od roadsteru. Do interiéru pak vedle tlačítka ovládání střechy přibyla specifická grafika, zobrazující na 4,6palcovým TFT displej palubního počítače proces skládání.
Zajímavější to začne být pod kapotou, kam se nastěhovala pro puristy možná ne úplně atraktivní volba. Základní patnáctistovka Skyactiv-G o výkonu 96 kW (130 k) v kombinaci s manuální šestikvaltem a pohonem zadních kol nicméně zůstala. Ona diskutabilní volba se objevuje u dvoulitru Skyactiv-G o výkonu 118 kW (160 k). Jde o šestistupňovou automatickou převodovku, která je sice pro mnohé komfortnější, výrazně ale omezuje dynamiku automobilu. Naštěstí pro většinu zájemců, standardem je i u většího motoru stále šestistupňová manuální převodovka.
Technické údaje
1.5 Sky-G 2.0 Sky-G 2.0 Sky-G Výkon: 96 kW 118 kW 118 kW Toč. moment: 150 Nm 200 Nm 200 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT Zrychlení: 8,6 s 7,5 s 8,5 s Max. rychlost: 203 km/h 215 km/h 194 km/h Spotřeba: 6,1 l 6,6 l 6,4 l Rozměry: 3915 x 1735 x 1230 (1236) mm Rozvor: 2310 mm Kufr: 127 lCeník, s nímž dnes přišel magazín Mazda News, obsahuje hned několik překvapení. Tím prvním je základní cena vozu, tedy 779 900 korun. To je o 150 900 korun více než kolik stojí základní roadster. Klíč je ovšem v tom, že model s pevnou střechou je dostupný až od třetího výbavového stupně Attraction, relevantní rozdíl v ceně tak činí přijatelnějších 70 000 korun. Již zmíněný základ obsahuje čtyři airbagy, kontrolu trakce, tempomat, světelný a dešťový senzor, varování před opuštěním jízdního pruhu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna, automatickou klimatizaci, infotainment Mazda Connect se sedmipalcovou obrazovkou, Bluetooth, USB, digitálním rádiem a šesti reproduktory, palubní počítač, multifunkční kožený volant, kožená vyhřívaná sedadla, full-LED světlomety, diody pro denní svícení nebo tmavě šedá 16palcová litá kola. Docela slušná porce, co říkáte?
Ceník - Mazda MX-5 RF
Attraction Revolution Revolution TOP 1.5 Sky-G (96 kW) 779 900 Kč 819 900 Kč ----------- 2.0 Sky-G (118 kW) ----------- 853 900 Kč 912 900 Kč 2.0 Sky-G AT (118 kW) ----------- 907 900 Kč -----------Dalším stupněm v pořadí je Revolution, obsahující navíc hlídání mrtvého úhlu, sledování provozu za autem, zadní parkovací senzory, audio Bose s devíti reproduktory, GPS navigaci, adaptivní přední světlomety, bezklíčkové odemykání a pro dvoulitr také systémy i-stop a i-Eloop, diferenciál s omezenou svorností a 17palcová litá kola. Nejvyšší linie Revolution TOP přidává sportovní sedadla Recaro v kombinaci kůže a Alcantary a tlumiče Bilstein. Podle Mazda News jednotliví dealeři již dnes přijímají objednávky na vůz, minimálně na začátku prodejů se ale bude český trh potýkat s nedostatkem automobilů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.