Již od listopadu je na českém trhu možné předobjednávat výrazně omlazenou Škodu Octavia. Dostupné zatím byly standardní varianty s karosérií liftback i kombi, dnešním dnem pak do nabídky přibývají také deriváty. Sportovní RS i terénní Scout sice oproti dřívějšku podražily, mají ale více výbavy.
Představovat blíže omlazenou podobu Škody Octavia je jako nosit dříví do lesa. O čtveřici předních světlometů bylo napsáno již mnohé a určitě se o nich mluvit ještě bude, tím spíše ve chvíli, kdy se jimi osazený vůz dostane na běžné silnice. RS a Scout přitom platí za nejhezčí „čtyřočka“ v nabídce modelu, nejvíce za to může asi fakt, že světla jsou standardně kompletní LED diodová. Také skupinové svítilny, nově mírně zatmavené, jsou u obou verzí LED diodové, RS pak přidává i mlhovky s touto světlenou technologií.
Uvnitř vsadila Škoda na moderní infotainenty, a tak se prostřednictvím příplatků můžete dostat až na úhlopříčku 9,2 palce, internetové připojení nebo DVD mechaniku. Základem RS i Scoutu je nicméně multimediální systém Bolero s osmipalcovým dotykovým displejem, rozhraním SmartLink+ a osmi reproduktory. Z dalších nových prvků výbavy obou modelů lze zmínit Bluetooth handsfree s hlasovým ovládáním, bezklíčkový přístup a startování KESSY či parkovací senzory vpředu i vzadu. RS přidává dále sportovní doplňky, 17paklcová litá kola, anatomická sedadla nebo multifunkční volant, Scout láká na vyšší světlou výšku, plastové obložení, vyhřívaný multifunkční volant, specifický režim Off-road, čalounění funkční tkaninou nebo deštníkem pod sedadlem spolujezdce.
Technické údaje - Škoda Octavia RS
2.0 TSI 2.0 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4 Výkon: 169 kW 169 kW 135 kW 135 kW 135 kW Toč. moment: 350 Nm 350 Nm 380 Nm 380 Nm 380 Nm Převodovka: 6 MT 6 DSG 6 MT 6 DSG 6 DSG Zrychlení: 6,7/6,8 s 6,8/7,0 s 7,9/8,0 s 7,9/8,0 s 7,6/7,7 s Max. rychlost: 250/247 km/h 249/245 km/h 232/230 km/h 230/228 km/h 228/224 km/h Spotřeba: 6,5 l 6,6 l 4,5 l 4,9 l 5,1 l Rozměry: 4689 x 1814 x 1448 mm/4689 x 1814 x 1452 mm Rozvor: 2680 mm Kufr: 590/1580 l/610/1740 lPoznámka: Údaje za lomítkem patří Octavii RS Combi.
Pod kapotou Octavie RS je nově umístěný dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 169 kW (230 k), známý z modelu RS 230. Na rozdíl od něj ale postrádá samosvorný diferenciál, volba mezi šestistupňový manuálem a šestistupňovou dvouspojkovým automatem DSG ale zůstala. Druhou možností je dvoulitrové TDI o výkonu 135 kW (184 k) se stejnou nabídkou převodovek a také pohonem všech kol pro verzi s DSG.
Ceník - Škoda Octavia RS/Scout
RS RS Combi Scout 1.8 TSI DSG 4x4 (132 kW) ---------- ---------- 771 900 Kč 2.0 TSI (169 kW) 696 900 Kč 731 900 Kč ---------- 2.0 TSI DSG (169 kW) 746 900 Kč 781 900 Kč ---------- 2.0 TDI 4x4 (110 kW) ---------- ---------- 811 900 Kč 2.0 TDI (135 kW) 707 900 Kč 742 900 Kč ---------- 2.0 TDI DSG (135 kW) 757 900 Kč 792 900 Kč ---------- 2.0 TDI DSG 4x4 (135 kW) 812 900 Kč 847 900 Kč 759 900 KčOctavia Scout je nabízena se zážehovým agregátem 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a šestistupňovým dvouspojkovým automatem nebo vznětovým dvoulitrem TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Slabší motor se pojí se šestistupňovou manuální převodovkou, silnější pro změnu se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Všechny motorizace jsou pak spojeny s pohonem obou náprav.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?