Desátá generace Hondy Civic je oproti předchůdci v mnoha ohledech revoluční. UFO vzhled karosérie i interiéru je pryč, praktická zadní sedadla Magic Seat také a pod kapotou jsou zatím jen přeplňované motory. Mírný šok pak způsobí pohled do ceníku pětidveřového hatchbacku.
Honda Civic desáté generace bude na náš trh oficiálně uvedena v březnu a stane se první ze dvou zásadních evropských novinek japonského výrobce aktuálních dvanácti měsíců. Na rozdíl od SUV CR-V si k Civicu, zatím jen s pětidveřovou karosérií (dojít má i na sedan), můžeme již přiřadit také ceny a fragmenty výbavy. Nepřišel s nimi importér, ale společnost Auto Jarov, jeden z dealerů značky, u nějž si bude vůz možné exkluzivně prohlédnout na konci ledna. Pokud se vám nechce čekat, můžete zkusit například naše první dojmy z loňského pařížského autosalonu.
Zpět ale k pětidveřovému hatchbacku, který bude minimálně do podzimu v nabídce výhradně s přeplňovanými zážehovými motory. Základem je litrový tříválec VTEC Turbo o výkonu 95 kW (129 k) s točivým momentem 200 Nm, výše stojí čtyřválcová patnáctistovka VTEC Turbo o výkonu 134 kW (182 k) s točivým momentem 240 Nm. V obou případech jsou poháněná přední kola, a to přes šestistupňovou manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovku (snižující točivý moment o 20 Nm). Ta však znamená příplatek 35 000 korun.
Kompletní soupis výbavy Civicu zatím neznáme, musíme si tedy vystačit s fragmenty. Základem je linie S, obsahující šest airbagů, soubor asistentů Honda Sensing (adaptivní tempomat, varování před čelní srážkou, systém pro zmírnění následků nehody, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti), elektrické ovládání oken, LCD přístrojový panel nebo čtyři reproduktory (ovšem bez rádia). Stupeň Comfort přidává vyhřívaná sedadla, automatickou klimatizaci, rádio s osmi reproduktory nebo 16palcová litá kola.
Elegance dostává parkovací kameru a senzory, multimediální systém Honda Connect se sedmipalcovou obrazovkou, navigací, Apple CarPlay a Android Auto, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zatmavená zadní okna, mlhovky a 17palcová kola. Executive má navíc hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, prémiové audio, bezklíčkový vstup, panoramatické střešní okno, adaptivní tlumiče nebo LED světla. Pořád se přitom bavíme o výbavových stupních, mající pod kapotou litrový tříválec, jehož cena se tak pohybuje mezi 469 900 až 639 900 korunami bez příplatků. Pro srovnání se podívejte například na ceník omlazené Octavie.
Ceník - Honda Civic
S Comfort Elegance Executive Sport Sport plus Prestige 1.0 VTEC Turbo (95 kW) 469 900 Kč 509 900 Kč 569 900 Kč 639 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 VTEC Turbo CVT (95 kW) 504 900 Kč 544 900 Kč 604 900 Kč 674 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 VTEC Turbo (134 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 639 900 Kč 689 900 Kč 719 900 Kč 1.5 VTEC Turbo CVT (134 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 674 900 Kč 724 900 Kč 754 900 KčPřeplňovaná patnáctistovka je k dispozici ve třech stupních, navazující na linii Elegance. Sport má navíc vnější optický bodykit a full-LED světla, Sport plus hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, prémiové audio, bezklíčkový vstup, panoramatické střešní okno nebo adaptivní tlumiče. Nejvýše postavený Civic Prestige má chromovanou masku chladiče, kožené čalounění, vyhřívaná zadní sedadla a bezdrátové nabíjení chytrých telefonů. Zájemci o čtyřválec pak v základu zaplatí částku mezi 639 900 až 719 900 korunami.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?