Nepříjemný šok. V zrcadle českých cen desátého Civicu se i Octavia zdá být levná

ar6, 5. ledna 2017, 21:33 Google+

Desátá generace Hondy Civic je oproti předchůdci v mnoha ohledech revoluční. UFO vzhled karosérie i interiéru je pryč, praktická zadní sedadla Magic Seat také a pod kapotou jsou zatím jen přeplňované motory. Mírný šok pak způsobí pohled do ceníku pětidveřového hatchbacku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda Civic desáté generace přichází na český trh.

Honda Civic desáté generace přichází na český trh. | foto: Honda

Sdílejte článek

Honda Civic desáté generace bude na náš trh oficiálně uvedena v březnu a stane se první ze dvou zásadních evropských novinek japonského výrobce aktuálních dvanácti měsíců. Na rozdíl od SUV CR-V si k Civicu, zatím jen s pětidveřovou karosérií (dojít má i na sedan), můžeme již přiřadit také ceny a fragmenty výbavy. Nepřišel s nimi importér, ale společnost Auto Jarov, jeden z dealerů značky, u nějž si bude vůz možné exkluzivně prohlédnout na konci ledna. Pokud se vám nechce čekat, můžete zkusit například naše první dojmy z loňského pařížského autosalonu.

Zpět ale k pětidveřovému hatchbacku, který bude minimálně do podzimu v nabídce výhradně s přeplňovanými zážehovými motory. Základem je litrový tříválec VTEC Turbo o výkonu 95 kW (129 k) s točivým momentem 200 Nm, výše stojí čtyřválcová patnáctistovka VTEC Turbo o výkonu 134 kW (182 k) s točivým momentem 240 Nm. V obou případech jsou poháněná přední kola, a to přes šestistupňovou manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovku (snižující točivý moment o 20 Nm). Ta však znamená příplatek 35 000 korun.

Kompletní soupis výbavy Civicu zatím neznáme, musíme si tedy vystačit s fragmenty. Základem je linie S, obsahující šest airbagů, soubor asistentů Honda Sensing (adaptivní tempomat, varování před čelní srážkou, systém pro zmírnění následků nehody, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti), elektrické ovládání oken, LCD přístrojový panel nebo čtyři reproduktory (ovšem bez rádia). Stupeň Comfort přidává vyhřívaná sedadla, automatickou klimatizaci, rádio s osmi reproduktory nebo 16palcová litá kola.

Elegance dostává parkovací kameru a senzory, multimediální systém Honda Connect se sedmipalcovou obrazovkou, navigací, Apple CarPlay a Android Auto, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zatmavená zadní okna, mlhovky a 17palcová kola. Executive má navíc hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, prémiové audio, bezklíčkový vstup, panoramatické střešní okno, adaptivní tlumiče nebo LED světla. Pořád se přitom bavíme o výbavových stupních, mající pod kapotou litrový tříválec, jehož cena se tak pohybuje mezi 469 900 až 639 900 korunami bez příplatků. Pro srovnání se podívejte například na ceník omlazené Octavie.

Ceník - Honda Civic

  S Comfort Elegance Executive Sport Sport plus Prestige
1.0 VTEC Turbo (95 kW) 469 900 Kč 509 900 Kč 569 900 Kč 639 900 Kč ---------- ---------- ----------
1.0 VTEC Turbo CVT (95 kW) 504 900 Kč 544 900 Kč 604 900 Kč 674 900 Kč ---------- ---------- ----------
1.5 VTEC Turbo (134 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 639 900 Kč 689 900 Kč 719 900 Kč
1.5 VTEC Turbo CVT (134 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 674 900 Kč 724 900 Kč 754 900 Kč

Přeplňovaná patnáctistovka je k dispozici ve třech stupních, navazující na linii Elegance. Sport má navíc vnější optický bodykit a full-LED světla, Sport plus hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, prémiové audio, bezklíčkový vstup, panoramatické střešní okno nebo adaptivní tlumiče. Nejvýše postavený Civic Prestige má chromovanou masku chladiče, kožené čalounění, vyhřívaná zadní sedadla a bezdrátové nabíjení chytrých telefonů. Zájemci o čtyřválec pak v základu zaplatí částku mezi 639 900 až 719 900 korunami.

Vytisknout

Diskuze: Nepříjemný šok. V zrcadle českých cen desátého Civicu se i Octavia zdá být levná

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Citroën C3 1.6 BlueHDI 100 (2017)

TEST: Citroën C3 1.6 BlueHDI 100 (2017): Komfort ano, sport ne

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud