Desátá generace Hondy Civic je oproti předchůdci v mnoha ohledech revoluční. UFO vzhled karosérie i interiéru je pryč, praktická zadní sedadla Magic Seat také a pod kapotou jsou zatím jen přeplňované motory. Mírný šok pak způsobí pohled do ceníku pětidveřového hatchbacku.
Honda Civic desáté generace bude na náš trh oficiálně uvedena v březnu a stane se první ze dvou zásadních evropských novinek japonského výrobce aktuálních dvanácti měsíců. Na rozdíl od SUV CR-V si k Civicu, zatím jen s pětidveřovou karosérií (dojít má i na sedan), můžeme již přiřadit také ceny a fragmenty výbavy. Nepřišel s nimi importér, ale společnost Auto Jarov, jeden z dealerů značky, u nějž si bude vůz možné exkluzivně prohlédnout na konci ledna. Pokud se vám nechce čekat, můžete zkusit například naše první dojmy z loňského pařížského autosalonu.
Zpět ale k pětidveřovému hatchbacku, který bude minimálně do podzimu v nabídce výhradně s přeplňovanými zážehovými motory. Základem je litrový tříválec VTEC Turbo o výkonu 95 kW (129 k) s točivým momentem 200 Nm, výše stojí čtyřválcová patnáctistovka VTEC Turbo o výkonu 134 kW (182 k) s točivým momentem 240 Nm. V obou případech jsou poháněná přední kola, a to přes šestistupňovou manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovku (snižující točivý moment o 20 Nm). Ta však znamená příplatek 35 000 korun.
Kompletní soupis výbavy Civicu zatím neznáme, musíme si tedy vystačit s fragmenty. Základem je linie S, obsahující šest airbagů, soubor asistentů Honda Sensing (adaptivní tempomat, varování před čelní srážkou, systém pro zmírnění následků nehody, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti), elektrické ovládání oken, LCD přístrojový panel nebo čtyři reproduktory (ovšem bez rádia). Stupeň Comfort přidává vyhřívaná sedadla, automatickou klimatizaci, rádio s osmi reproduktory nebo 16palcová litá kola.
Elegance dostává parkovací kameru a senzory, multimediální systém Honda Connect se sedmipalcovou obrazovkou, navigací, Apple CarPlay a Android Auto, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zatmavená zadní okna, mlhovky a 17palcová kola. Executive má navíc hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, prémiové audio, bezklíčkový vstup, panoramatické střešní okno, adaptivní tlumiče nebo LED světla. Pořád se přitom bavíme o výbavových stupních, mající pod kapotou litrový tříválec, jehož cena se tak pohybuje mezi 469 900 až 639 900 korunami bez příplatků. Pro srovnání se podívejte například na ceník omlazené Octavie.
Ceník - Honda Civic
S Comfort Elegance Executive Sport Sport plus Prestige 1.0 VTEC Turbo (95 kW) 469 900 Kč 509 900 Kč 569 900 Kč 639 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 VTEC Turbo CVT (95 kW) 504 900 Kč 544 900 Kč 604 900 Kč 674 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 VTEC Turbo (134 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 639 900 Kč 689 900 Kč 719 900 Kč 1.5 VTEC Turbo CVT (134 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 674 900 Kč 724 900 Kč 754 900 KčPřeplňovaná patnáctistovka je k dispozici ve třech stupních, navazující na linii Elegance. Sport má navíc vnější optický bodykit a full-LED světla, Sport plus hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, prémiové audio, bezklíčkový vstup, panoramatické střešní okno nebo adaptivní tlumiče. Nejvýše postavený Civic Prestige má chromovanou masku chladiče, kožené čalounění, vyhřívaná zadní sedadla a bezdrátové nabíjení chytrých telefonů. Zájemci o čtyřválec pak v základu zaplatí částku mezi 639 900 až 719 900 korunami.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.