Renault s novým Scénicem vsadil na styl crossoveru a z klasického MPV udělal něco mezi Espacem a Capturem. První dojmy z vozu byly v Ženevě při nejmenším rozporuplné, malinko zlepšit je ale může český ceník. Francouzi už se cenově tolik nepodbízí, nabízí ale férovou porci výbavy, a to pro klasický pětimístný model, tak i pro prodloužený sedmimístný Grand.
Crossovery jsou v módě, naproti tomu klasické MPV na ústupu. Jestliže před několika lety přišel boom aut jako Opel Zafira, Peugeot 5008 nebo Renault Scénic, dnes se z většiny podobných aut stávají SUV nebo již zmíněné crossovery. Zákazníci to tak chtějí a nabízí jim to i Renault. Na praktičnost předchozího krátkého Scénicu zapomeňte (Grand je v tomto ohledu mnohem lepší), tedy se hraje na styl a toho má francouzská novinka na rozdávání. Už ve standardu disponuje dvacetipalcovými koly, třebaže pouze ocelovými s okrasnými kryty (od druhého stupně už jsou ve výbavě hliníkové disky). Jako výhodu uvádí Renault vyšší komfort než u srovnatelných menších kol, a to kvůli výšce bočnice pneumatiky na úrovni 107 milimetrů. Na špici je i úspornost vozu s těmito gumami a v neposlední řadě se jejich použitím zvedla světlá výška vozu.
Za přijatelných 10 tisíc korun pak k většině výbav dostanete i dvoubarevné lakování karosérie, další zajímavý a odlišující prvek. I bez něj je ale design obou typů karosérie povedený a na poslední dobu příjemně osvěžující. Důvěrně známým prostředním je kabina s rádiem, případně barevnou obrazovkou infotainmentu R-Link 2. Jednotlivé ovládací prvky jsou rozvrženy v podstatě jako u Méganu nebo Talismanu, občas je tedy něco méně intuitivní a hůře zpracované, jako celek to ale relativně funguje. Zvláště potěší množství chytrých odkládacích ploch, třeba klimatizovaný šuplík Easy Life před spolujezdcem o objemu 11,5 litru nebo velká středová konzole mezi předními sedadly. Obě karosérie jsou ve standardu pětimístné, třetí řadu sedadel dostane Grand za 15 tisíc korun.
Nabídka motorů je poměrně bohatá, základem je pod relativně krátkou kapotou dvanáctistovka TCe o výkonu 85 kW (116 k) nebo 96 kW (130 k) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Tou disponuje i 1.5 dCi s výkonem 81 kW (110 k), za příplatek jí lze ale vyměnit za šestistupňový dvouspojkový automat EDC. Silnější šestnáctistovka dCi má 96 kW (130 k) a manuální šestistupňovou převodovku. Úplný vrchol představuje stejný motor, naladěný na 118 kW (160 k), zkombinovaný se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. V budoucnu dojde i na verzi Hybrid Assist, párující naftovou patnáctistovku s elektromotorem a 48 V baterií. Do ní se ukládá energie při brzdění, jíž elektromotor využívá při akceleraci (navíc 10 kW a 15 Nm), při běžné jízdě naopak pomáhá snížit spotřebu na úroveň 3,5 l/100 km.
Technické údaje
1.2 TCe 1.2 TCe 1.5 dCi 1.5 dCi 1.6 dCi 1.6 dCi Výkon: 85 kW 96 kW 81 kW 81 kW 96 kW 118 kW Toč. moment: 190 Nm 205 Nm 260 Nm 260 Nm 320 Nm 360 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 MT 6 EDC 6 MT 6 EDC Zrychlení: 12,3/12,4 s 11,4 s 12,4 s 12,4 s 11,4 s 10,7 s Max. rychlost: 185/183 km/h 190/188 km/h 183 km/h 183 km/h 190 km/h 200 km/h Spotřeba: 5,8/6,1 l 5,8/6,1 l 3,9/4,0 l 4,0 l 4,5/4,6 l 4,5/4,7 l Rozměry: 4407 x 1866 x 1645/4634 x 1866 x 1660 mm Rozvor: 2734/2804 mm Kufr: 506/1554 l/718/1901 lPoznámka: Údaje za lomítkem patří modelu Grand Scénic.
Vstupní výbava Life je dostupná jen pro Scénic a nabízí šest airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, tempomat, čtení dopravních značek s varováním při překročení povolené rychlosti, přednárazový systém, nouzové brzdění s detekcí chodců, Isofix pro zadní krajní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, rádio s 4,2palcovým displejem, šesti reproduktory, USB a Bluetooth, kožený volant, manuálně stavitelná přední sedadla (řidič šest směrů, spolujezdec čtyř směry), LED denní svícení nebo 20palcová kola s okrasnými kryty. Druhá úroveň Zen (základ pro Grand) přidává světelný a dešťový senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, sedmispalcový TFT displej v přístrojovém panelu, kapsy na zadní straně předních sedadel, sedadlo řidiče s odkládacím prostorem pod ním, handsfree kartu, mlhovky, střešní ližiny (pouze Grand) nebo 20palcová litá kola.
Ceník - Renault Scénic/GrandScénic
Life Zen Intens Premiére Edition Bose 1.2 TCe (85 kW) 449 900 Kč 484 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.2 TCe (96 kW) ---------- 494 900 Kč 539 900 Kč 539 900 Kč 579 900 Kč 1.5 dCi (81 kW) ---------- 544 900 Kč 589 900 Kč 589 900 Kč ---------- 1.5 dCi EDC (81 kW) ---------- 594 900 Kč 639 900 Kč 639 900 Kč ---------- 1.6 dCi (96 kW) ---------- 574 900 Kč 619 900 Kč 619 900 Kč 659 900 Kč 1.6 dCi EDC (118 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 734 900 KčPoznámka: Příplatek za Grand Scénic je 15 000 korun, vyjma výbavy Life.
Třetí linie Intens má navíc varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídání únavy řidiče, přední a zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, infotainment R-Link 2 se sedmipalcovým displejem, navigací, hlasovým ovládáním, online službami a hudebním systémem Arkamys se šesti reproduktory, stolečky pro cestující ve druhé řadě sedadel, sedadlo spolujezdce stavitelné v šesti směrech, šuplík Easy Life nebo volič jízdních režimů Multi-Sense. Limitovaná série Premiére Edition má navíc sledování mrtvého úhlu, parkovací asistent, couvací kameru, panoramatické střešní okno s elektrickou clonou nebo dvoubarevnou karosérii. Vrcholem je výbava Bose (bez sledování mrtvého úhlu, parkovací kamery, parkovacího asistentu a panoramatického střešního okna) navíc s multimediálním systémem R-Link 2 s 8,7palcovým displejem, navigací, hlasovým ovládáním, online službami a hudebním systémem Bose s dvanácti reproduktory, sedadlem řidiče s masážní funkcí, sklopným sedadlem spolujezdce nebo předními světly LED Pure Vision.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?