Zatímco za volantem prvních dvou generací Citroënu C3 budete pravděpodobně vídat častěji zástupkyně něžného pohlaví, nové vydání by konečně mohlo zaujmout i mužskou část populace. Inspiraci si totiž bere z robustní C4 Cactus, po jejímž vzoru má pětidveřový hatchback třeba panely Airbump. Nyní k pěknému zevnějšku můžeme přiřadit i cenu s výbavou a vězte, že i na tomto poli umí C3 zaujmout.
Představovat zdlouhavě design nových Citroënů snad ani příliš nejde. Výstřednější vozidla byste na trhu aktuálně nejspíše nenašli, přesto to Francouzi s grácií sobě vlastní obrátili ve svou hlavní ctnost. Třetí vydání C3 na silnici zkrátka nepřehlédnete, a to ať už kvůli dvoustupňovým světlům, nebo prvkům Airbump. Ty jsou standardem třetího výbavového stupně, u druhého stojí 5500 korun. Kombinovat je navíc lze s devíti barvami karosérie, třemi odstíny střechy a třemi hliníkovými disky kol. K tomu je potřeba připočíst ještě čtyři různá schémata interiéru a téměř každá C3 bude originál. Tedy pokud si bude majitel ochotný za styl připlatit. Jednotlivé prvky totiž rozhodně nejsou zadarmo. A když už byla řeč o interiéru, také on přebírá mnohé vychytávky z modelu Cactus. Přístrojová deska je naštěstí analogová, vyšší linie výbavy ale mají na středové konzoli dotykový displej multimediálního systému, dveře pro změnu dostaly madla ve stylu cestovních zavazadel. Mimořádně pohodlná jsou také přední sedadla, na těch zadních už je ale poznat, že prostorové rekordy třídy nováček trhat nechce.
Na začátku prodejů nabídne Citroën čtveřici motorů – zážehové tříválce 1.2 PureTech a vznětové čtyřválce 1.6 BlueHDi. Úplný základ má 50 kW (68 k) a 106 Nm, což spolu s pětistupňovým manuálem tak akorát stačí na popojíždění po městě. Mimo něj bude lepší zvolit silnější variantu s výkonem 60 kW (82 k) a točivým momentem 118 Nm, rovněž s pětistupňovou manuální převodovkou. Slabší nafta má 55 kW (75 k) a 233 Nm, silnější 73 kW (99 k) a 254 Nm. V obou případech roztáčí přední kola manuální pětikvalt. Jedinou výjimku z tohoto bude představovat do prodeje příští rok v květnu uvedená 1.2 PureTech o výkonu 81 kW (110 k), která dostane šestistupňovou automatickou převodovku. Technicky hodně zaujme palubní kamera ConnectedCAM (u linie Shine za 7000 korun) za vnitřním zpětným zrcátkem, nahrávající řidičovu jízdu nebo jen zachycující fotografie přírody. Přes speciální aplikaci pak lze záběry ihned sdílet s ostatními. Parametry kamery mimochodem nejsou vůbec špatné, full HD rozlišení, 2 miliony pixelů, 120stupňovů úhel, GPS a paměť 16 GB. Při nehodě se navíc kamera spustí automaticky a dokáže nahrát 30 sekund před a 60 sekund po incidentu, což může pomoci při řešení podobných přestupků.
Technické údaje
1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi Výkon: 50 kW 60 kW 55 kW 73 kW Toč. moment: 106 Nm 118 Nm 233 Nm 254 Nm Převodovka: 5 MT 5 MT 5 MT 5 MT Zrychlení: 15,9 s 14,6 s 15,3 s 11,9 s Max. rychlost: 173 km/h 173 km/h 171 km/h 188 km/h Spotřeba: 4,7 l/100 km 4,7 l/100 km 3,5 l/100 km 3,6 l/100 km Rozměry: 3996 x 1749 x 1474 mm Rozvor: 2540 mm Zavazadelník: 300/922 lZákladní výbava Live možná leckoho překvapí, protože obsahuje šest airbagů, funkci Coffee Brake Alert, tempomat, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek omezujících rychlost, asistent rozjezdu do kopce (ne pro základní benzín) Isofix pro zadní krajní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální nastavování zrcátek, elektrická přední okna, palubní počítač, přípravu pro rádio se dvěma reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, ve dvou osách stavitelný volant, dělená zadní opěradla, nárazníky v barvě karosérie, černá zrcátka a kliky nebo 15palcová kola s okrasnými kryty. Zajímavostí je, že základní barvou není bílá, ale zelená Almond. Co se týče příplatků, tak rádio se čtyřmi reproduktory, Bluetooth a USB přijde na 12 000 korun a klimatizace na 15 000 korun (spolu v paketu tyto prvky stojí 22 000 korun).
Ceník - Citroën C3
Live Feel Shine 1.2 PureTech (50 kW) 234 900 Kč 254 900 Kč 299 900 Kč 1.2 PureTech (60 kW) 244 900 Kč 264 900 Kč 309 900 Kč 1.2 PureTech EAT6 (81 kW) ---------- 334 900 Kč 379 900 Kč 1.6 BlueHDi (55 kW) 304 900 Kč 324 900 Kč 374 900 Kč 1.6 BlueHDi (73 kW) 319 900 Kč 339 900 Kč 389 900 KčDruhá linie Feel přidává elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, rádio se čtyřmi reproduktory, Bluetooth a USB, manuální klimatizaci, LED denní svícení nebo jiné kryty kol. Nejvyšší stupeň Shine obsahuje navíc dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, rádio se šesti reproduktory, Bluetooth a sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, kožený volant, LED osvětlení interiéru, mlhovky, dvoubarevné lakování, prvky Airbump, kliky v barvě karosérie nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.