Zatímco za volantem prvních dvou generací Citroënu C3 budete pravděpodobně vídat častěji zástupkyně něžného pohlaví, nové vydání by konečně mohlo zaujmout i mužskou část populace. Inspiraci si totiž bere z robustní C4 Cactus, po jejímž vzoru má pětidveřový hatchback třeba panely Airbump. Nyní k pěknému zevnějšku můžeme přiřadit i cenu s výbavou a vězte, že i na tomto poli umí C3 zaujmout.
Představovat zdlouhavě design nových Citroënů snad ani příliš nejde. Výstřednější vozidla byste na trhu aktuálně nejspíše nenašli, přesto to Francouzi s grácií sobě vlastní obrátili ve svou hlavní ctnost. Třetí vydání C3 na silnici zkrátka nepřehlédnete, a to ať už kvůli dvoustupňovým světlům, nebo prvkům Airbump. Ty jsou standardem třetího výbavového stupně, u druhého stojí 5500 korun. Kombinovat je navíc lze s devíti barvami karosérie, třemi odstíny střechy a třemi hliníkovými disky kol. K tomu je potřeba připočíst ještě čtyři různá schémata interiéru a téměř každá C3 bude originál. Tedy pokud si bude majitel ochotný za styl připlatit. Jednotlivé prvky totiž rozhodně nejsou zadarmo. A když už byla řeč o interiéru, také on přebírá mnohé vychytávky z modelu Cactus. Přístrojová deska je naštěstí analogová, vyšší linie výbavy ale mají na středové konzoli dotykový displej multimediálního systému, dveře pro změnu dostaly madla ve stylu cestovních zavazadel. Mimořádně pohodlná jsou také přední sedadla, na těch zadních už je ale poznat, že prostorové rekordy třídy nováček trhat nechce.
Na začátku prodejů nabídne Citroën čtveřici motorů – zážehové tříválce 1.2 PureTech a vznětové čtyřválce 1.6 BlueHDi. Úplný základ má 50 kW (68 k) a 106 Nm, což spolu s pětistupňovým manuálem tak akorát stačí na popojíždění po městě. Mimo něj bude lepší zvolit silnější variantu s výkonem 60 kW (82 k) a točivým momentem 118 Nm, rovněž s pětistupňovou manuální převodovkou. Slabší nafta má 55 kW (75 k) a 233 Nm, silnější 73 kW (99 k) a 254 Nm. V obou případech roztáčí přední kola manuální pětikvalt. Jedinou výjimku z tohoto bude představovat do prodeje příští rok v květnu uvedená 1.2 PureTech o výkonu 81 kW (110 k), která dostane šestistupňovou automatickou převodovku. Technicky hodně zaujme palubní kamera ConnectedCAM (u linie Shine za 7000 korun) za vnitřním zpětným zrcátkem, nahrávající řidičovu jízdu nebo jen zachycující fotografie přírody. Přes speciální aplikaci pak lze záběry ihned sdílet s ostatními. Parametry kamery mimochodem nejsou vůbec špatné, full HD rozlišení, 2 miliony pixelů, 120stupňovů úhel, GPS a paměť 16 GB. Při nehodě se navíc kamera spustí automaticky a dokáže nahrát 30 sekund před a 60 sekund po incidentu, což může pomoci při řešení podobných přestupků.
Technické údaje
1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi Výkon: 50 kW 60 kW 55 kW 73 kW Toč. moment: 106 Nm 118 Nm 233 Nm 254 Nm Převodovka: 5 MT 5 MT 5 MT 5 MT Zrychlení: 15,9 s 14,6 s 15,3 s 11,9 s Max. rychlost: 173 km/h 173 km/h 171 km/h 188 km/h Spotřeba: 4,7 l/100 km 4,7 l/100 km 3,5 l/100 km 3,6 l/100 km Rozměry: 3996 x 1749 x 1474 mm Rozvor: 2540 mm Zavazadelník: 300/922 lZákladní výbava Live možná leckoho překvapí, protože obsahuje šest airbagů, funkci Coffee Brake Alert, tempomat, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek omezujících rychlost, asistent rozjezdu do kopce (ne pro základní benzín) Isofix pro zadní krajní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální nastavování zrcátek, elektrická přední okna, palubní počítač, přípravu pro rádio se dvěma reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, ve dvou osách stavitelný volant, dělená zadní opěradla, nárazníky v barvě karosérie, černá zrcátka a kliky nebo 15palcová kola s okrasnými kryty. Zajímavostí je, že základní barvou není bílá, ale zelená Almond. Co se týče příplatků, tak rádio se čtyřmi reproduktory, Bluetooth a USB přijde na 12 000 korun a klimatizace na 15 000 korun (spolu v paketu tyto prvky stojí 22 000 korun).
Ceník - Citroën C3
Live Feel Shine 1.2 PureTech (50 kW) 234 900 Kč 254 900 Kč 299 900 Kč 1.2 PureTech (60 kW) 244 900 Kč 264 900 Kč 309 900 Kč 1.2 PureTech EAT6 (81 kW) ---------- 334 900 Kč 379 900 Kč 1.6 BlueHDi (55 kW) 304 900 Kč 324 900 Kč 374 900 Kč 1.6 BlueHDi (73 kW) 319 900 Kč 339 900 Kč 389 900 KčDruhá linie Feel přidává elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, rádio se čtyřmi reproduktory, Bluetooth a USB, manuální klimatizaci, LED denní svícení nebo jiné kryty kol. Nejvyšší stupeň Shine obsahuje navíc dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, rádio se šesti reproduktory, Bluetooth a sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, kožený volant, LED osvětlení interiéru, mlhovky, dvoubarevné lakování, prvky Airbump, kliky v barvě karosérie nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?