Nové Audi A5 cenami nepřekvapilo. Dostane se nějaká verze pod milion?

ar6, 17. listopadu 2016, 16:51 Google+

Druhá generace Audi A5 se opět zařadí mezi silné hráče v segmentu sportovně laděných modelů střední třídy. Jeho nabídka bude stejně jako doposud tvořena kupé, čtyřdveřovým kupé a kabrioletem. Jako první přijíždí do českých showroomů klasické kupé, vyznačující se bohatou motorovou paletou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová generace Audi A5 přichází na český trh.

Nová generace Audi A5 přichází na český trh. | foto: Audi

Sdílejte článek

V některých případech to platit nemusí, u Audi A5 je tomu tak stoprocentně. Řeč je o tom, že celá modelová řada je od základu nová, nikoliv jen velmi výrazně omlazená. Výchozím bodem při tvorbě vozu byla modulární platforma MLB Evo s délkou 4673 milimetrů a rozvorem o hodnotě 2764 milimetrů. Na jejím základě postavená A5 možná na první pohled až příliš připomíná řadu A4, na ten druhý má ale vlastně naprosto svébytnou tvář. Více je příbuznost se sedanem či kombi střední třídy vidět v interiéru, jemuž dominuje volně stojící obrazovka multimediálního systému. Dalším charakteristickým prvkem jsou výdechy ventilace a 12,3palcová obrazovka místo přístrojové desky, stojící podle verze 14 300 nebo 7 200 korun. A5 je vůbec plná zajímavých technologických řešení, za 54 300 korun (nebo 20 300 korun u S5) můžete mít přední světla Matrix LED a na 46 900 korun přijde bezpečnostní balíček s asistentem jízdy v koloně.

Bohatá je nabídka pohonných jednotek, začínající na benzínové straně u dvoulitrů TFSI o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 320 Nm, respektive o výkonu 185 kW (252 k) s točivým momentem 370 Nm. Naftovou paletu reprezentují dvoulitr TDI o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 400 Nm a třílitrový šestiválec TDI o síle 160 kW (218 k) a 400 Nm. Pro všechny motorizace, s výjimkou nejslabšího dvoulitru TFSI, je za příplatek dodáván pohon všech kol quattro. Přenos síly na kola mají na starosti šestistupňový manuál nebo sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic. Na výběr takto mají slabší 2.0 TFSI, 2.0 TDI i s pohonem všech kol a silnější 2.0 TFSI s pohonem všech kol. Třílitr TDI a 2.0 TFSI s pohonem přední nápravy mají standardně převodovku S tronic. Vrcholem celé nabídky je provedení S5 s třílitrovým TFSI o výkonu 260 kW (354 k) s točivým momentem 500 Nm, pohonem všech kol a osmistupňovým automatem Tiptronic.

Technické údaje

  2.0 TFSI 2.0 TFSI 2.0 TFSI
quattro
2.0 TDI 2.0 TDI
quattro
3.0 TDI 3.0 TDI
quattro
3.0 TFSI
quattro
Výkon: 140 kW 185 kW 185 kW 140 kW 140 kW 160 kW 160 kW 260 kW
Toč. mom.: 320 Nm 370 Nm 370 Nm 400 Nm 400 Nm 400 Nm 400 Nm 500 Nm
Převodovka: 6 MT/7 DCT 7 DCT 6 MT/7 DCT 6 MT/7 DCT 6 MT/7 DCT 7 DCT 7 DCT 8 AT
Zrychlení: 7,2/7,3 s 6,3 s NA/5,8 s 7,7 s NA/7,2 s 6,6 s 6,2 s 4,7 s
Max. rychl.: 240 km/h 250 km/h 250 km/h 240/238 km/h NA/235 km/h 250 km/h 250 km/h 250 km/h
Spotřeba: 5,9/5,4 l 6,0 l 6,3 l 4,5/4,3 l 4,6 l 4,5 l 4,8 l 7,4 l
Délka: 4673 mm 4692 mm
Šířka: 1846 mm 1846 mm
Výška: 1371 mm 1368 mm
Rozvor: 2764 mm 2764 mm
Kufr: 465 l 465 l

Základní výbava obsahuje kompletní sadu airbagů, systém Pre Sense City, úchyty Isofix pro vnější zadní sedadla a sedadlo spolujezdce, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou klimatizaci, MMI rádio plus se sedmipalcovou obrazovkou, osmi reproduktory, Bluetooth a USB, kožený multifunkční tříramenný volant, látkové čalounění, xenonová světla nebo 17palcová litá kola. Audi vedle základního modelu nabídne zároveň také dvě specifické provedení. Sport se odlišuje 18palcovými koly s pěti paprsky, sportovními exteriérovými prvky, bezrámovým vnitřním zpětným zrcátkem, hliníkovými dekoračními lištami uvnitř, koženým multifunkčním volantem plus, sportovními sedadly, barevným palubním počítačem a elektricky sklopnými a vyhřívanými zrcátky.

Ceník - Audi A5/S5

  Základ Sport Design S5
2.0 TFSI (140 kW) 1 034 900 Kč 1 098 900 Kč 1 098 900 Kč ----------
2.0 TFSI AT (140 kW) 1 094 900 Kč 1 158 900 Kč 1 158 900 Kč ----------
2.0 TFSI AT (185 kW) 1 188 900 Kč 1 252 900 Kč 1 252 900 Kč ----------
2.0 TFSI quattro (185 kW) 1 196 900 Kč 1 260 900 Kč 1 260 900 Kč ----------
2.0 TFSI quattro AT (185 kW) 1 256 900 Kč 1 320 900 Kč 1 320 900 Kč ----------
3.0 TFSI quattro AT (260 kW) ---------- ---------- ---------- 1 727 900 Kč
2.0 TDI (140 kW) 1 084 900 Kč 1 148 900 Kč 1 148 900 Kč ----------
2.0 TDI AT (140 kW) 1 144 900 Kč 1 208 900 Kč 1 208 900 Kč ----------
2.0 TDI quattro (140 kW) 1 152 900 Kč 1 216 900 Kč 1 216 900 Kč ----------
2.0 TDI quattro AT (140 kW) 1 212 900 Kč 1 276 900 Kč 1 276 900 Kč ----------
3.0 TDI AT (160 kW) 1 237 900 Kč 1 301 900 Kč 1 301 900 Kč ----------
3.0 TDI quattro AT (160 kW) 1 305 900 Kč 1 369 900 Kč 1 369 900 Kč ----------

Design má navíc 18palcová kola s deseti paprsky, specifické exteriérové prvky, bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, hliníkové dekorační lišty uvnitř, kožené kolenní opěrky v dolní části středového tunelu, kožený multifunkční volant plus, barevný palubní počítač a elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka. Jak už bylo řečeno, vrcholem je model S5, který má oproti základnímu modelu navíc specifická 18palcová kola s pěti paprsky, optický bodykit karosérie, elektricky nastavitelná sportovní sedadla s vyhříváním a potahem kombinací Alcantary a kůže nebo Audi sound system.

Vytisknout

Diskuze: Nové Audi A5 cenami nepřekvapilo. Dostane se nějaká verze pod milion?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Cross Polo 1.2 TSI 66kW (2016)

TEST: Volkswagen Cross Polo 1.2 TSI (2016): Skaut v drahém obleku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud