Druhá generace Audi A5 se opět zařadí mezi silné hráče v segmentu sportovně laděných modelů střední třídy. Jeho nabídka bude stejně jako doposud tvořena kupé, čtyřdveřovým kupé a kabrioletem. Jako první přijíždí do českých showroomů klasické kupé, vyznačující se bohatou motorovou paletou.
V některých případech to platit nemusí, u Audi A5 je tomu tak stoprocentně. Řeč je o tom, že celá modelová řada je od základu nová, nikoliv jen velmi výrazně omlazená. Výchozím bodem při tvorbě vozu byla modulární platforma MLB Evo s délkou 4673 milimetrů a rozvorem o hodnotě 2764 milimetrů. Na jejím základě postavená A5 možná na první pohled až příliš připomíná řadu A4, na ten druhý má ale vlastně naprosto svébytnou tvář. Více je příbuznost se sedanem či kombi střední třídy vidět v interiéru, jemuž dominuje volně stojící obrazovka multimediálního systému. Dalším charakteristickým prvkem jsou výdechy ventilace a 12,3palcová obrazovka místo přístrojové desky, stojící podle verze 14 300 nebo 7 200 korun. A5 je vůbec plná zajímavých technologických řešení, za 54 300 korun (nebo 20 300 korun u S5) můžete mít přední světla Matrix LED a na 46 900 korun přijde bezpečnostní balíček s asistentem jízdy v koloně.
Bohatá je nabídka pohonných jednotek, začínající na benzínové straně u dvoulitrů TFSI o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 320 Nm, respektive o výkonu 185 kW (252 k) s točivým momentem 370 Nm. Naftovou paletu reprezentují dvoulitr TDI o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 400 Nm a třílitrový šestiválec TDI o síle 160 kW (218 k) a 400 Nm. Pro všechny motorizace, s výjimkou nejslabšího dvoulitru TFSI, je za příplatek dodáván pohon všech kol quattro. Přenos síly na kola mají na starosti šestistupňový manuál nebo sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic. Na výběr takto mají slabší 2.0 TFSI, 2.0 TDI i s pohonem všech kol a silnější 2.0 TFSI s pohonem všech kol. Třílitr TDI a 2.0 TFSI s pohonem přední nápravy mají standardně převodovku S tronic. Vrcholem celé nabídky je provedení S5 s třílitrovým TFSI o výkonu 260 kW (354 k) s točivým momentem 500 Nm, pohonem všech kol a osmistupňovým automatem Tiptronic.
Technické údaje
2.0 TFSI 2.0 TFSI 2.0 TFSIquattro 2.0 TDI 2.0 TDIquattro 3.0 TDI 3.0 TDIquattro 3.0 TFSIquattro Výkon: 140 kW 185 kW 185 kW 140 kW 140 kW 160 kW 160 kW 260 kW Toč. mom.: 320 Nm 370 Nm 370 Nm 400 Nm 400 Nm 400 Nm 400 Nm 500 Nm Převodovka: 6 MT/7 DCT 7 DCT 6 MT/7 DCT 6 MT/7 DCT 6 MT/7 DCT 7 DCT 7 DCT 8 AT Zrychlení: 7,2/7,3 s 6,3 s NA/5,8 s 7,7 s NA/7,2 s 6,6 s 6,2 s 4,7 s Max. rychl.: 240 km/h 250 km/h 250 km/h 240/238 km/h NA/235 km/h 250 km/h 250 km/h 250 km/h Spotřeba: 5,9/5,4 l 6,0 l 6,3 l 4,5/4,3 l 4,6 l 4,5 l 4,8 l 7,4 l Délka: 4673 mm 4692 mm Šířka: 1846 mm 1846 mm Výška: 1371 mm 1368 mm Rozvor: 2764 mm 2764 mm Kufr: 465 l 465 lZákladní výbava obsahuje kompletní sadu airbagů, systém Pre Sense City, úchyty Isofix pro vnější zadní sedadla a sedadlo spolujezdce, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou klimatizaci, MMI rádio plus se sedmipalcovou obrazovkou, osmi reproduktory, Bluetooth a USB, kožený multifunkční tříramenný volant, látkové čalounění, xenonová světla nebo 17palcová litá kola. Audi vedle základního modelu nabídne zároveň také dvě specifické provedení. Sport se odlišuje 18palcovými koly s pěti paprsky, sportovními exteriérovými prvky, bezrámovým vnitřním zpětným zrcátkem, hliníkovými dekoračními lištami uvnitř, koženým multifunkčním volantem plus, sportovními sedadly, barevným palubním počítačem a elektricky sklopnými a vyhřívanými zrcátky.
Ceník - Audi A5/S5
Základ Sport Design S5 2.0 TFSI (140 kW) 1 034 900 Kč 1 098 900 Kč 1 098 900 Kč ---------- 2.0 TFSI AT (140 kW) 1 094 900 Kč 1 158 900 Kč 1 158 900 Kč ---------- 2.0 TFSI AT (185 kW) 1 188 900 Kč 1 252 900 Kč 1 252 900 Kč ---------- 2.0 TFSI quattro (185 kW) 1 196 900 Kč 1 260 900 Kč 1 260 900 Kč ---------- 2.0 TFSI quattro AT (185 kW) 1 256 900 Kč 1 320 900 Kč 1 320 900 Kč ---------- 3.0 TFSI quattro AT (260 kW) ---------- ---------- ---------- 1 727 900 Kč 2.0 TDI (140 kW) 1 084 900 Kč 1 148 900 Kč 1 148 900 Kč ---------- 2.0 TDI AT (140 kW) 1 144 900 Kč 1 208 900 Kč 1 208 900 Kč ---------- 2.0 TDI quattro (140 kW) 1 152 900 Kč 1 216 900 Kč 1 216 900 Kč ---------- 2.0 TDI quattro AT (140 kW) 1 212 900 Kč 1 276 900 Kč 1 276 900 Kč ---------- 3.0 TDI AT (160 kW) 1 237 900 Kč 1 301 900 Kč 1 301 900 Kč ---------- 3.0 TDI quattro AT (160 kW) 1 305 900 Kč 1 369 900 Kč 1 369 900 Kč ----------Design má navíc 18palcová kola s deseti paprsky, specifické exteriérové prvky, bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, hliníkové dekorační lišty uvnitř, kožené kolenní opěrky v dolní části středového tunelu, kožený multifunkční volant plus, barevný palubní počítač a elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka. Jak už bylo řečeno, vrcholem je model S5, který má oproti základnímu modelu navíc specifická 18palcová kola s pěti paprsky, optický bodykit karosérie, elektricky nastavitelná sportovní sedadla s vyhříváním a potahem kombinací Alcantary a kůže nebo Audi sound system.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.