Druhá generace Audi A5 se opět zařadí mezi silné hráče v segmentu sportovně laděných modelů střední třídy. Jeho nabídka bude stejně jako doposud tvořena kupé, čtyřdveřovým kupé a kabrioletem. Jako první přijíždí do českých showroomů klasické kupé, vyznačující se bohatou motorovou paletou.
V některých případech to platit nemusí, u Audi A5 je tomu tak stoprocentně. Řeč je o tom, že celá modelová řada je od základu nová, nikoliv jen velmi výrazně omlazená. Výchozím bodem při tvorbě vozu byla modulární platforma MLB Evo s délkou 4673 milimetrů a rozvorem o hodnotě 2764 milimetrů. Na jejím základě postavená A5 možná na první pohled až příliš připomíná řadu A4, na ten druhý má ale vlastně naprosto svébytnou tvář. Více je příbuznost se sedanem či kombi střední třídy vidět v interiéru, jemuž dominuje volně stojící obrazovka multimediálního systému. Dalším charakteristickým prvkem jsou výdechy ventilace a 12,3palcová obrazovka místo přístrojové desky, stojící podle verze 14 300 nebo 7 200 korun. A5 je vůbec plná zajímavých technologických řešení, za 54 300 korun (nebo 20 300 korun u S5) můžete mít přední světla Matrix LED a na 46 900 korun přijde bezpečnostní balíček s asistentem jízdy v koloně.
Bohatá je nabídka pohonných jednotek, začínající na benzínové straně u dvoulitrů TFSI o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 320 Nm, respektive o výkonu 185 kW (252 k) s točivým momentem 370 Nm. Naftovou paletu reprezentují dvoulitr TDI o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 400 Nm a třílitrový šestiválec TDI o síle 160 kW (218 k) a 400 Nm. Pro všechny motorizace, s výjimkou nejslabšího dvoulitru TFSI, je za příplatek dodáván pohon všech kol quattro. Přenos síly na kola mají na starosti šestistupňový manuál nebo sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic. Na výběr takto mají slabší 2.0 TFSI, 2.0 TDI i s pohonem všech kol a silnější 2.0 TFSI s pohonem všech kol. Třílitr TDI a 2.0 TFSI s pohonem přední nápravy mají standardně převodovku S tronic. Vrcholem celé nabídky je provedení S5 s třílitrovým TFSI o výkonu 260 kW (354 k) s točivým momentem 500 Nm, pohonem všech kol a osmistupňovým automatem Tiptronic.
Technické údaje
2.0 TFSI 2.0 TFSI 2.0 TFSIquattro 2.0 TDI 2.0 TDIquattro 3.0 TDI 3.0 TDIquattro 3.0 TFSIquattro Výkon: 140 kW 185 kW 185 kW 140 kW 140 kW 160 kW 160 kW 260 kW Toč. mom.: 320 Nm 370 Nm 370 Nm 400 Nm 400 Nm 400 Nm 400 Nm 500 Nm Převodovka: 6 MT/7 DCT 7 DCT 6 MT/7 DCT 6 MT/7 DCT 6 MT/7 DCT 7 DCT 7 DCT 8 AT Zrychlení: 7,2/7,3 s 6,3 s NA/5,8 s 7,7 s NA/7,2 s 6,6 s 6,2 s 4,7 s Max. rychl.: 240 km/h 250 km/h 250 km/h 240/238 km/h NA/235 km/h 250 km/h 250 km/h 250 km/h Spotřeba: 5,9/5,4 l 6,0 l 6,3 l 4,5/4,3 l 4,6 l 4,5 l 4,8 l 7,4 l Délka: 4673 mm 4692 mm Šířka: 1846 mm 1846 mm Výška: 1371 mm 1368 mm Rozvor: 2764 mm 2764 mm Kufr: 465 l 465 lZákladní výbava obsahuje kompletní sadu airbagů, systém Pre Sense City, úchyty Isofix pro vnější zadní sedadla a sedadlo spolujezdce, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou klimatizaci, MMI rádio plus se sedmipalcovou obrazovkou, osmi reproduktory, Bluetooth a USB, kožený multifunkční tříramenný volant, látkové čalounění, xenonová světla nebo 17palcová litá kola. Audi vedle základního modelu nabídne zároveň také dvě specifické provedení. Sport se odlišuje 18palcovými koly s pěti paprsky, sportovními exteriérovými prvky, bezrámovým vnitřním zpětným zrcátkem, hliníkovými dekoračními lištami uvnitř, koženým multifunkčním volantem plus, sportovními sedadly, barevným palubním počítačem a elektricky sklopnými a vyhřívanými zrcátky.
Ceník - Audi A5/S5
Základ Sport Design S5 2.0 TFSI (140 kW) 1 034 900 Kč 1 098 900 Kč 1 098 900 Kč ---------- 2.0 TFSI AT (140 kW) 1 094 900 Kč 1 158 900 Kč 1 158 900 Kč ---------- 2.0 TFSI AT (185 kW) 1 188 900 Kč 1 252 900 Kč 1 252 900 Kč ---------- 2.0 TFSI quattro (185 kW) 1 196 900 Kč 1 260 900 Kč 1 260 900 Kč ---------- 2.0 TFSI quattro AT (185 kW) 1 256 900 Kč 1 320 900 Kč 1 320 900 Kč ---------- 3.0 TFSI quattro AT (260 kW) ---------- ---------- ---------- 1 727 900 Kč 2.0 TDI (140 kW) 1 084 900 Kč 1 148 900 Kč 1 148 900 Kč ---------- 2.0 TDI AT (140 kW) 1 144 900 Kč 1 208 900 Kč 1 208 900 Kč ---------- 2.0 TDI quattro (140 kW) 1 152 900 Kč 1 216 900 Kč 1 216 900 Kč ---------- 2.0 TDI quattro AT (140 kW) 1 212 900 Kč 1 276 900 Kč 1 276 900 Kč ---------- 3.0 TDI AT (160 kW) 1 237 900 Kč 1 301 900 Kč 1 301 900 Kč ---------- 3.0 TDI quattro AT (160 kW) 1 305 900 Kč 1 369 900 Kč 1 369 900 Kč ----------Design má navíc 18palcová kola s deseti paprsky, specifické exteriérové prvky, bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, hliníkové dekorační lišty uvnitř, kožené kolenní opěrky v dolní části středového tunelu, kožený multifunkční volant plus, barevný palubní počítač a elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka. Jak už bylo řečeno, vrcholem je model S5, který má oproti základnímu modelu navíc specifická 18palcová kola s pěti paprsky, optický bodykit karosérie, elektricky nastavitelná sportovní sedadla s vyhříváním a potahem kombinací Alcantary a kůže nebo Audi sound system.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.