Druhá generace Audi A5 se opět zařadí mezi silné hráče v segmentu sportovně laděných modelů střední třídy. Jeho nabídka bude stejně jako doposud tvořena kupé, čtyřdveřovým kupé a kabrioletem. Jako první přijíždí do českých showroomů klasické kupé, vyznačující se bohatou motorovou paletou.
V některých případech to platit nemusí, u Audi A5 je tomu tak stoprocentně. Řeč je o tom, že celá modelová řada je od základu nová, nikoliv jen velmi výrazně omlazená. Výchozím bodem při tvorbě vozu byla modulární platforma MLB Evo s délkou 4673 milimetrů a rozvorem o hodnotě 2764 milimetrů. Na jejím základě postavená A5 možná na první pohled až příliš připomíná řadu A4, na ten druhý má ale vlastně naprosto svébytnou tvář. Více je příbuznost se sedanem či kombi střední třídy vidět v interiéru, jemuž dominuje volně stojící obrazovka multimediálního systému. Dalším charakteristickým prvkem jsou výdechy ventilace a 12,3palcová obrazovka místo přístrojové desky, stojící podle verze 14 300 nebo 7 200 korun. A5 je vůbec plná zajímavých technologických řešení, za 54 300 korun (nebo 20 300 korun u S5) můžete mít přední světla Matrix LED a na 46 900 korun přijde bezpečnostní balíček s asistentem jízdy v koloně.
Bohatá je nabídka pohonných jednotek, začínající na benzínové straně u dvoulitrů TFSI o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 320 Nm, respektive o výkonu 185 kW (252 k) s točivým momentem 370 Nm. Naftovou paletu reprezentují dvoulitr TDI o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 400 Nm a třílitrový šestiválec TDI o síle 160 kW (218 k) a 400 Nm. Pro všechny motorizace, s výjimkou nejslabšího dvoulitru TFSI, je za příplatek dodáván pohon všech kol quattro. Přenos síly na kola mají na starosti šestistupňový manuál nebo sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic. Na výběr takto mají slabší 2.0 TFSI, 2.0 TDI i s pohonem všech kol a silnější 2.0 TFSI s pohonem všech kol. Třílitr TDI a 2.0 TFSI s pohonem přední nápravy mají standardně převodovku S tronic. Vrcholem celé nabídky je provedení S5 s třílitrovým TFSI o výkonu 260 kW (354 k) s točivým momentem 500 Nm, pohonem všech kol a osmistupňovým automatem Tiptronic.
Technické údaje
2.0 TFSI 2.0 TFSI 2.0 TFSIquattro 2.0 TDI 2.0 TDIquattro 3.0 TDI 3.0 TDIquattro 3.0 TFSIquattro Výkon: 140 kW 185 kW 185 kW 140 kW 140 kW 160 kW 160 kW 260 kW Toč. mom.: 320 Nm 370 Nm 370 Nm 400 Nm 400 Nm 400 Nm 400 Nm 500 Nm Převodovka: 6 MT/7 DCT 7 DCT 6 MT/7 DCT 6 MT/7 DCT 6 MT/7 DCT 7 DCT 7 DCT 8 AT Zrychlení: 7,2/7,3 s 6,3 s NA/5,8 s 7,7 s NA/7,2 s 6,6 s 6,2 s 4,7 s Max. rychl.: 240 km/h 250 km/h 250 km/h 240/238 km/h NA/235 km/h 250 km/h 250 km/h 250 km/h Spotřeba: 5,9/5,4 l 6,0 l 6,3 l 4,5/4,3 l 4,6 l 4,5 l 4,8 l 7,4 l Délka: 4673 mm 4692 mm Šířka: 1846 mm 1846 mm Výška: 1371 mm 1368 mm Rozvor: 2764 mm 2764 mm Kufr: 465 l 465 lZákladní výbava obsahuje kompletní sadu airbagů, systém Pre Sense City, úchyty Isofix pro vnější zadní sedadla a sedadlo spolujezdce, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou klimatizaci, MMI rádio plus se sedmipalcovou obrazovkou, osmi reproduktory, Bluetooth a USB, kožený multifunkční tříramenný volant, látkové čalounění, xenonová světla nebo 17palcová litá kola. Audi vedle základního modelu nabídne zároveň také dvě specifické provedení. Sport se odlišuje 18palcovými koly s pěti paprsky, sportovními exteriérovými prvky, bezrámovým vnitřním zpětným zrcátkem, hliníkovými dekoračními lištami uvnitř, koženým multifunkčním volantem plus, sportovními sedadly, barevným palubním počítačem a elektricky sklopnými a vyhřívanými zrcátky.
Ceník - Audi A5/S5
Základ Sport Design S5 2.0 TFSI (140 kW) 1 034 900 Kč 1 098 900 Kč 1 098 900 Kč ---------- 2.0 TFSI AT (140 kW) 1 094 900 Kč 1 158 900 Kč 1 158 900 Kč ---------- 2.0 TFSI AT (185 kW) 1 188 900 Kč 1 252 900 Kč 1 252 900 Kč ---------- 2.0 TFSI quattro (185 kW) 1 196 900 Kč 1 260 900 Kč 1 260 900 Kč ---------- 2.0 TFSI quattro AT (185 kW) 1 256 900 Kč 1 320 900 Kč 1 320 900 Kč ---------- 3.0 TFSI quattro AT (260 kW) ---------- ---------- ---------- 1 727 900 Kč 2.0 TDI (140 kW) 1 084 900 Kč 1 148 900 Kč 1 148 900 Kč ---------- 2.0 TDI AT (140 kW) 1 144 900 Kč 1 208 900 Kč 1 208 900 Kč ---------- 2.0 TDI quattro (140 kW) 1 152 900 Kč 1 216 900 Kč 1 216 900 Kč ---------- 2.0 TDI quattro AT (140 kW) 1 212 900 Kč 1 276 900 Kč 1 276 900 Kč ---------- 3.0 TDI AT (160 kW) 1 237 900 Kč 1 301 900 Kč 1 301 900 Kč ---------- 3.0 TDI quattro AT (160 kW) 1 305 900 Kč 1 369 900 Kč 1 369 900 Kč ----------Design má navíc 18palcová kola s deseti paprsky, specifické exteriérové prvky, bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, hliníkové dekorační lišty uvnitř, kožené kolenní opěrky v dolní části středového tunelu, kožený multifunkční volant plus, barevný palubní počítač a elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka. Jak už bylo řečeno, vrcholem je model S5, který má oproti základnímu modelu navíc specifická 18palcová kola s pěti paprsky, optický bodykit karosérie, elektricky nastavitelná sportovní sedadla s vyhříváním a potahem kombinací Alcantary a kůže nebo Audi sound system.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?