Druhá generace Audi A5 se opět zařadí mezi silné hráče v segmentu sportovně laděných modelů střední třídy. Jeho nabídka bude stejně jako doposud tvořena kupé, čtyřdveřovým kupé a kabrioletem. Jako první přijíždí do českých showroomů klasické kupé, vyznačující se bohatou motorovou paletou.
V některých případech to platit nemusí, u Audi A5 je tomu tak stoprocentně. Řeč je o tom, že celá modelová řada je od základu nová, nikoliv jen velmi výrazně omlazená. Výchozím bodem při tvorbě vozu byla modulární platforma MLB Evo s délkou 4673 milimetrů a rozvorem o hodnotě 2764 milimetrů. Na jejím základě postavená A5 možná na první pohled až příliš připomíná řadu A4, na ten druhý má ale vlastně naprosto svébytnou tvář. Více je příbuznost se sedanem či kombi střední třídy vidět v interiéru, jemuž dominuje volně stojící obrazovka multimediálního systému. Dalším charakteristickým prvkem jsou výdechy ventilace a 12,3palcová obrazovka místo přístrojové desky, stojící podle verze 14 300 nebo 7 200 korun. A5 je vůbec plná zajímavých technologických řešení, za 54 300 korun (nebo 20 300 korun u S5) můžete mít přední světla Matrix LED a na 46 900 korun přijde bezpečnostní balíček s asistentem jízdy v koloně.
Bohatá je nabídka pohonných jednotek, začínající na benzínové straně u dvoulitrů TFSI o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 320 Nm, respektive o výkonu 185 kW (252 k) s točivým momentem 370 Nm. Naftovou paletu reprezentují dvoulitr TDI o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 400 Nm a třílitrový šestiválec TDI o síle 160 kW (218 k) a 400 Nm. Pro všechny motorizace, s výjimkou nejslabšího dvoulitru TFSI, je za příplatek dodáván pohon všech kol quattro. Přenos síly na kola mají na starosti šestistupňový manuál nebo sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic. Na výběr takto mají slabší 2.0 TFSI, 2.0 TDI i s pohonem všech kol a silnější 2.0 TFSI s pohonem všech kol. Třílitr TDI a 2.0 TFSI s pohonem přední nápravy mají standardně převodovku S tronic. Vrcholem celé nabídky je provedení S5 s třílitrovým TFSI o výkonu 260 kW (354 k) s točivým momentem 500 Nm, pohonem všech kol a osmistupňovým automatem Tiptronic.
Technické údaje
2.0 TFSI 2.0 TFSI 2.0 TFSIquattro 2.0 TDI 2.0 TDIquattro 3.0 TDI 3.0 TDIquattro 3.0 TFSIquattro Výkon: 140 kW 185 kW 185 kW 140 kW 140 kW 160 kW 160 kW 260 kW Toč. mom.: 320 Nm 370 Nm 370 Nm 400 Nm 400 Nm 400 Nm 400 Nm 500 Nm Převodovka: 6 MT/7 DCT 7 DCT 6 MT/7 DCT 6 MT/7 DCT 6 MT/7 DCT 7 DCT 7 DCT 8 AT Zrychlení: 7,2/7,3 s 6,3 s NA/5,8 s 7,7 s NA/7,2 s 6,6 s 6,2 s 4,7 s Max. rychl.: 240 km/h 250 km/h 250 km/h 240/238 km/h NA/235 km/h 250 km/h 250 km/h 250 km/h Spotřeba: 5,9/5,4 l 6,0 l 6,3 l 4,5/4,3 l 4,6 l 4,5 l 4,8 l 7,4 l Délka: 4673 mm 4692 mm Šířka: 1846 mm 1846 mm Výška: 1371 mm 1368 mm Rozvor: 2764 mm 2764 mm Kufr: 465 l 465 lZákladní výbava obsahuje kompletní sadu airbagů, systém Pre Sense City, úchyty Isofix pro vnější zadní sedadla a sedadlo spolujezdce, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou klimatizaci, MMI rádio plus se sedmipalcovou obrazovkou, osmi reproduktory, Bluetooth a USB, kožený multifunkční tříramenný volant, látkové čalounění, xenonová světla nebo 17palcová litá kola. Audi vedle základního modelu nabídne zároveň také dvě specifické provedení. Sport se odlišuje 18palcovými koly s pěti paprsky, sportovními exteriérovými prvky, bezrámovým vnitřním zpětným zrcátkem, hliníkovými dekoračními lištami uvnitř, koženým multifunkčním volantem plus, sportovními sedadly, barevným palubním počítačem a elektricky sklopnými a vyhřívanými zrcátky.
Ceník - Audi A5/S5
Základ Sport Design S5 2.0 TFSI (140 kW) 1 034 900 Kč 1 098 900 Kč 1 098 900 Kč ---------- 2.0 TFSI AT (140 kW) 1 094 900 Kč 1 158 900 Kč 1 158 900 Kč ---------- 2.0 TFSI AT (185 kW) 1 188 900 Kč 1 252 900 Kč 1 252 900 Kč ---------- 2.0 TFSI quattro (185 kW) 1 196 900 Kč 1 260 900 Kč 1 260 900 Kč ---------- 2.0 TFSI quattro AT (185 kW) 1 256 900 Kč 1 320 900 Kč 1 320 900 Kč ---------- 3.0 TFSI quattro AT (260 kW) ---------- ---------- ---------- 1 727 900 Kč 2.0 TDI (140 kW) 1 084 900 Kč 1 148 900 Kč 1 148 900 Kč ---------- 2.0 TDI AT (140 kW) 1 144 900 Kč 1 208 900 Kč 1 208 900 Kč ---------- 2.0 TDI quattro (140 kW) 1 152 900 Kč 1 216 900 Kč 1 216 900 Kč ---------- 2.0 TDI quattro AT (140 kW) 1 212 900 Kč 1 276 900 Kč 1 276 900 Kč ---------- 3.0 TDI AT (160 kW) 1 237 900 Kč 1 301 900 Kč 1 301 900 Kč ---------- 3.0 TDI quattro AT (160 kW) 1 305 900 Kč 1 369 900 Kč 1 369 900 Kč ----------Design má navíc 18palcová kola s deseti paprsky, specifické exteriérové prvky, bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, hliníkové dekorační lišty uvnitř, kožené kolenní opěrky v dolní části středového tunelu, kožený multifunkční volant plus, barevný palubní počítač a elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka. Jak už bylo řečeno, vrcholem je model S5, který má oproti základnímu modelu navíc specifická 18palcová kola s pěti paprsky, optický bodykit karosérie, elektricky nastavitelná sportovní sedadla s vyhříváním a potahem kombinací Alcantary a kůže nebo Audi sound system.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?