Pokud dnes nějaké SUV na českém trhu nabízí hybridní nebo plug-in hybridní pohon, je to vždy jako doplněk klasického spalovacího motoru. Proto představuje Kia Niro takovou malou revoluci, nabízena totiž bude výhradně s hybridním ústrojím. Na druhou stranu tomu odpovídá také cena.
Když se řekne hybrid, představíte si množství ekologických detailů, včetně zaslepené masky chladiče, nevzhledných krytů kol a podivného, avšak přísně aerodynamického tvaru karosérie. Kia Niro je v tomto ohledu jiná, že jde o hybrid poznáte vlastně pouze podle označení. A auto klame tělem i dále, na délku má totiž jen 4355 milimetrů, rozvor náprav 2700 milimetrů je ale větší než u Mitsubishi Outlander, Toyoty RAV4 nebo Subaru Forester. Ani se tak není co divit, že na zadních sedadlech je v podélném směru místa skutečně královsky, žádný z přímých konkurentů se tady nechytá. Katastrofa to ale není ani v oblasti ramen a hlavy. Palubní deska obsahuje, stejně jako karosérie, detaily tolik typické pro dnešní modely jihokorejského výrobce. Nechybí tak pěti- nebo sedmipalcová obrazovka mezi centrálními výdechy ventilace či kruhové ovládání klimatizace. Stylovou záležitostí jsou bíle lakované segmenty dveří.
Pod kapotou spolupracuje zážehová šestnáctistovka GDi o výkonu 77 kW (105 k) s elektromotorem o výkonu 32 kW (44 k). Kombinovaný výkon se vyšplhá k hodnotě 104 kW (141 k), točivý moment je potom 265 Nm. Přední kola pohání standardní šestistupňový dvouspojkový automat, do něhož je umístěna elektrická pohonná jednotka. Energii jí dodává lithium-polymerový akumulátor o kapacitě 1,56 kWh, vážící pouze 33 kilogramů. I kvůli němu klesla kombinovaná spotřeba na pouhých 3,8 l/100 km. Zajímavostí je možnost táhnout až 1300 kilogramů těžký přívěs, na segment hybridů jde o sympaticky vysokou hodnotu.
Technické údaje
1.6 GDI HEV Výkon (spalovací motor): 77 kW Toč. moment (spalovací motor): 147 Nm Výkon (elektromotor): 32 kW Toč. moment (elektromotor): 170 Nm Výkon (systém): 104 kW Toč. moment (systém): 265 Nm Převodovka: 6 DCT Zrychlení: 11,5 s Max. rychlost: 162 km/h Spotřeba: 3,8/4,4 l/100 km Rozměry: 4355 x 1805 x 1545 mm Rozvor: 2700 mm Kufr: 427/1425 lPoznámka: Údaje za lomítkem platí pro 18palcová kola.
Základní výbava Comfort obsahuje sedm airbagů, aktivní systém pro jízdu v pruzích, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix pro zadní krajní sedadla, zadní parkovací senzory, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s MP3 a pětipalcovým displejem, Bluetooth, 3,5palcovou obrazovku na přístrojovém panelu, multifunkční kožený volant, výškově stavitelná přední sedadla, LED diody pro denní svícení, zadní LED světla, mlhovky, střešní ližiny nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Kia Niro
Comfort Exclusive 1.6 GDI HEV (104 kW) 599 980 Kč 669 980 KčDruhý stupeň Exclusive přidává autonomní nouzové brzdění, adaptivní tempomat, dešťový senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s LED blinkry, multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, GPS navigací, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, Bluetooth a zadní parkovací kamerou, 4,2palcovou obrazovku na přístrojovém panelu, bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů, vyhřívaný volant, vyhřívaná přední sedadla, polokožené čalounění, bezklíčkové startování a odemykání nebo 18palcová litá kola.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?