Pokud dnes nějaké SUV na českém trhu nabízí hybridní nebo plug-in hybridní pohon, je to vždy jako doplněk klasického spalovacího motoru. Proto představuje Kia Niro takovou malou revoluci, nabízena totiž bude výhradně s hybridním ústrojím. Na druhou stranu tomu odpovídá také cena.
Když se řekne hybrid, představíte si množství ekologických detailů, včetně zaslepené masky chladiče, nevzhledných krytů kol a podivného, avšak přísně aerodynamického tvaru karosérie. Kia Niro je v tomto ohledu jiná, že jde o hybrid poznáte vlastně pouze podle označení. A auto klame tělem i dále, na délku má totiž jen 4355 milimetrů, rozvor náprav 2700 milimetrů je ale větší než u Mitsubishi Outlander, Toyoty RAV4 nebo Subaru Forester. Ani se tak není co divit, že na zadních sedadlech je v podélném směru místa skutečně královsky, žádný z přímých konkurentů se tady nechytá. Katastrofa to ale není ani v oblasti ramen a hlavy. Palubní deska obsahuje, stejně jako karosérie, detaily tolik typické pro dnešní modely jihokorejského výrobce. Nechybí tak pěti- nebo sedmipalcová obrazovka mezi centrálními výdechy ventilace či kruhové ovládání klimatizace. Stylovou záležitostí jsou bíle lakované segmenty dveří.
Pod kapotou spolupracuje zážehová šestnáctistovka GDi o výkonu 77 kW (105 k) s elektromotorem o výkonu 32 kW (44 k). Kombinovaný výkon se vyšplhá k hodnotě 104 kW (141 k), točivý moment je potom 265 Nm. Přední kola pohání standardní šestistupňový dvouspojkový automat, do něhož je umístěna elektrická pohonná jednotka. Energii jí dodává lithium-polymerový akumulátor o kapacitě 1,56 kWh, vážící pouze 33 kilogramů. I kvůli němu klesla kombinovaná spotřeba na pouhých 3,8 l/100 km. Zajímavostí je možnost táhnout až 1300 kilogramů těžký přívěs, na segment hybridů jde o sympaticky vysokou hodnotu.
Technické údaje
1.6 GDI HEV Výkon (spalovací motor): 77 kW Toč. moment (spalovací motor): 147 Nm Výkon (elektromotor): 32 kW Toč. moment (elektromotor): 170 Nm Výkon (systém): 104 kW Toč. moment (systém): 265 Nm Převodovka: 6 DCT Zrychlení: 11,5 s Max. rychlost: 162 km/h Spotřeba: 3,8/4,4 l/100 km Rozměry: 4355 x 1805 x 1545 mm Rozvor: 2700 mm Kufr: 427/1425 lPoznámka: Údaje za lomítkem platí pro 18palcová kola.
Základní výbava Comfort obsahuje sedm airbagů, aktivní systém pro jízdu v pruzích, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix pro zadní krajní sedadla, zadní parkovací senzory, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s MP3 a pětipalcovým displejem, Bluetooth, 3,5palcovou obrazovku na přístrojovém panelu, multifunkční kožený volant, výškově stavitelná přední sedadla, LED diody pro denní svícení, zadní LED světla, mlhovky, střešní ližiny nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Kia Niro
Comfort Exclusive 1.6 GDI HEV (104 kW) 599 980 Kč 669 980 KčDruhý stupeň Exclusive přidává autonomní nouzové brzdění, adaptivní tempomat, dešťový senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s LED blinkry, multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, GPS navigací, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, Bluetooth a zadní parkovací kamerou, 4,2palcovou obrazovku na přístrojovém panelu, bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů, vyhřívaný volant, vyhřívaná přední sedadla, polokožené čalounění, bezklíčkové startování a odemykání nebo 18palcová litá kola.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.