Revoluční Kia přichází na český trh. Niro zaujme prostorem, cenami už tolik ne

Kia Niro přichází do českých showroomů jako čistý hybrid.
Kia Niro přichází do českých showroomů jako čistý hybrid., foto: Kia Motors
ar6 9. listopadu 2016 23:58
Sdílej:

Pokud dnes nějaké SUV na českém trhu nabízí hybridní nebo plug-in hybridní pohon, je to vždy jako doplněk klasického spalovacího motoru. Proto představuje Kia Niro takovou malou revoluci, nabízena totiž bude výhradně s hybridním ústrojím. Na druhou stranu tomu odpovídá také cena.

Když se řekne hybrid, představíte si množství ekologických detailů, včetně zaslepené masky chladiče, nevzhledných krytů kol a podivného, avšak přísně aerodynamického tvaru karosérie. Kia Niro je v tomto ohledu jiná, že jde o hybrid poznáte vlastně pouze podle označení. A auto klame tělem i dále, na délku má totiž jen 4355 milimetrů, rozvor náprav 2700 milimetrů je ale větší než u Mitsubishi Outlander, Toyoty RAV4 nebo Subaru Forester. Ani se tak není co divit, že na zadních sedadlech je v podélném směru místa skutečně královsky, žádný z přímých konkurentů se tady nechytá. Katastrofa to ale není ani v oblasti ramen a hlavy. Palubní deska obsahuje, stejně jako karosérie, detaily tolik typické pro dnešní modely jihokorejského výrobce. Nechybí tak pěti- nebo sedmipalcová obrazovka mezi centrálními výdechy ventilace či kruhové ovládání klimatizace. Stylovou záležitostí jsou bíle lakované segmenty dveří.

Pod kapotou spolupracuje zážehová šestnáctistovka GDi o výkonu 77 kW (105 k) s elektromotorem o výkonu 32 kW (44 k). Kombinovaný výkon se vyšplhá k hodnotě 104 kW (141 k), točivý moment je potom 265 Nm. Přední kola pohání standardní šestistupňový dvouspojkový automat, do něhož je umístěna elektrická pohonná jednotka. Energii jí dodává lithium-polymerový akumulátor o kapacitě 1,56 kWh, vážící pouze 33 kilogramů. I kvůli němu klesla kombinovaná spotřeba na pouhých 3,8 l/100 km. Zajímavostí je možnost táhnout až 1300 kilogramů těžký přívěs, na segment hybridů jde o sympaticky vysokou hodnotu.

Technické údaje

  1.6 GDI HEV Výkon (spalovací motor): 77 kW Toč. moment (spalovací motor): 147 Nm Výkon (elektromotor): 32 kW Toč. moment (elektromotor): 170 Nm Výkon (systém): 104 kW Toč. moment (systém): 265 Nm Převodovka: 6 DCT Zrychlení: 11,5 s Max. rychlost: 162 km/h Spotřeba: 3,8/4,4 l/100 km Rozměry: 4355 x 1805 x 1545 mm Rozvor: 2700 mm Kufr: 427/1425 l

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro 18palcová kola.

Základní výbava Comfort obsahuje sedm airbagů, aktivní systém pro jízdu v pruzích, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix pro zadní krajní sedadla, zadní parkovací senzory, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s MP3 a pětipalcovým displejem, Bluetooth, 3,5palcovou obrazovku na přístrojovém panelu, multifunkční kožený volant, výškově stavitelná přední sedadla, LED diody pro denní svícení, zadní LED světla, mlhovky, střešní ližiny nebo 16palcová litá kola.

Ceník - Kia Niro

  Comfort Exclusive 1.6 GDI HEV (104 kW) 599 980 Kč 669 980 Kč

Druhý stupeň Exclusive přidává autonomní nouzové brzdění, adaptivní tempomat, dešťový senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s LED blinkry, multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, GPS navigací, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, Bluetooth a zadní parkovací kamerou, 4,2palcovou obrazovku na přístrojovém panelu, bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů, vyhřívaný volant, vyhřívaná přední sedadla, polokožené čalounění, bezklíčkové startování a odemykání nebo 18palcová litá kola.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.