Pokud dnes nějaké SUV na českém trhu nabízí hybridní nebo plug-in hybridní pohon, je to vždy jako doplněk klasického spalovacího motoru. Proto představuje Kia Niro takovou malou revoluci, nabízena totiž bude výhradně s hybridním ústrojím. Na druhou stranu tomu odpovídá také cena.
Když se řekne hybrid, představíte si množství ekologických detailů, včetně zaslepené masky chladiče, nevzhledných krytů kol a podivného, avšak přísně aerodynamického tvaru karosérie. Kia Niro je v tomto ohledu jiná, že jde o hybrid poznáte vlastně pouze podle označení. A auto klame tělem i dále, na délku má totiž jen 4355 milimetrů, rozvor náprav 2700 milimetrů je ale větší než u Mitsubishi Outlander, Toyoty RAV4 nebo Subaru Forester. Ani se tak není co divit, že na zadních sedadlech je v podélném směru místa skutečně královsky, žádný z přímých konkurentů se tady nechytá. Katastrofa to ale není ani v oblasti ramen a hlavy. Palubní deska obsahuje, stejně jako karosérie, detaily tolik typické pro dnešní modely jihokorejského výrobce. Nechybí tak pěti- nebo sedmipalcová obrazovka mezi centrálními výdechy ventilace či kruhové ovládání klimatizace. Stylovou záležitostí jsou bíle lakované segmenty dveří.
Pod kapotou spolupracuje zážehová šestnáctistovka GDi o výkonu 77 kW (105 k) s elektromotorem o výkonu 32 kW (44 k). Kombinovaný výkon se vyšplhá k hodnotě 104 kW (141 k), točivý moment je potom 265 Nm. Přední kola pohání standardní šestistupňový dvouspojkový automat, do něhož je umístěna elektrická pohonná jednotka. Energii jí dodává lithium-polymerový akumulátor o kapacitě 1,56 kWh, vážící pouze 33 kilogramů. I kvůli němu klesla kombinovaná spotřeba na pouhých 3,8 l/100 km. Zajímavostí je možnost táhnout až 1300 kilogramů těžký přívěs, na segment hybridů jde o sympaticky vysokou hodnotu.
Technické údaje
1.6 GDI HEV Výkon (spalovací motor): 77 kW Toč. moment (spalovací motor): 147 Nm Výkon (elektromotor): 32 kW Toč. moment (elektromotor): 170 Nm Výkon (systém): 104 kW Toč. moment (systém): 265 Nm Převodovka: 6 DCT Zrychlení: 11,5 s Max. rychlost: 162 km/h Spotřeba: 3,8/4,4 l/100 km Rozměry: 4355 x 1805 x 1545 mm Rozvor: 2700 mm Kufr: 427/1425 lPoznámka: Údaje za lomítkem platí pro 18palcová kola.
Základní výbava Comfort obsahuje sedm airbagů, aktivní systém pro jízdu v pruzích, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix pro zadní krajní sedadla, zadní parkovací senzory, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s MP3 a pětipalcovým displejem, Bluetooth, 3,5palcovou obrazovku na přístrojovém panelu, multifunkční kožený volant, výškově stavitelná přední sedadla, LED diody pro denní svícení, zadní LED světla, mlhovky, střešní ližiny nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Kia Niro
Comfort Exclusive 1.6 GDI HEV (104 kW) 599 980 Kč 669 980 KčDruhý stupeň Exclusive přidává autonomní nouzové brzdění, adaptivní tempomat, dešťový senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s LED blinkry, multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, GPS navigací, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, Bluetooth a zadní parkovací kamerou, 4,2palcovou obrazovku na přístrojovém panelu, bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů, vyhřívaný volant, vyhřívaná přední sedadla, polokožené čalounění, bezklíčkové startování a odemykání nebo 18palcová litá kola.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?