Revoluční Kia přichází na český trh. Niro zaujme prostorem, cenami už tolik ne

ar6, 9. listopadu 2016, 23:58 Google+

Pokud dnes nějaké SUV na českém trhu nabízí hybridní nebo plug-in hybridní pohon, je to vždy jako doplněk klasického spalovacího motoru. Proto představuje Kia Niro takovou malou revoluci, nabízena totiž bude výhradně s hybridním ústrojím. Na druhou stranu tomu odpovídá také cena.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia Niro přichází do českých showroomů jako čistý hybrid.

Kia Niro přichází do českých showroomů jako čistý hybrid. | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

Když se řekne hybrid, představíte si množství ekologických detailů, včetně zaslepené masky chladiče, nevzhledných krytů kol a podivného, avšak přísně aerodynamického tvaru karosérie. Kia Niro je v tomto ohledu jiná, že jde o hybrid poznáte vlastně pouze podle označení. A auto klame tělem i dále, na délku má totiž jen 4355 milimetrů, rozvor náprav 2700 milimetrů je ale větší než u Mitsubishi Outlander, Toyoty RAV4 nebo Subaru Forester. Ani se tak není co divit, že na zadních sedadlech je v podélném směru místa skutečně královsky, žádný z přímých konkurentů se tady nechytá. Katastrofa to ale není ani v oblasti ramen a hlavy. Palubní deska obsahuje, stejně jako karosérie, detaily tolik typické pro dnešní modely jihokorejského výrobce. Nechybí tak pěti- nebo sedmipalcová obrazovka mezi centrálními výdechy ventilace či kruhové ovládání klimatizace. Stylovou záležitostí jsou bíle lakované segmenty dveří.

Pod kapotou spolupracuje zážehová šestnáctistovka GDi o výkonu 77 kW (105 k) s elektromotorem o výkonu 32 kW (44 k). Kombinovaný výkon se vyšplhá k hodnotě 104 kW (141 k), točivý moment je potom 265 Nm. Přední kola pohání standardní šestistupňový dvouspojkový automat, do něhož je umístěna elektrická pohonná jednotka. Energii jí dodává lithium-polymerový akumulátor o kapacitě 1,56 kWh, vážící pouze 33 kilogramů. I kvůli němu klesla kombinovaná spotřeba na pouhých 3,8 l/100 km. Zajímavostí je možnost táhnout až 1300 kilogramů těžký přívěs, na segment hybridů jde o sympaticky vysokou hodnotu.

Technické údaje

  1.6 GDI HEV
Výkon (spalovací motor): 77 kW
Toč. moment (spalovací motor): 147 Nm
Výkon (elektromotor): 32 kW
Toč. moment (elektromotor): 170 Nm
Výkon (systém): 104 kW
Toč. moment (systém): 265 Nm
Převodovka: 6 DCT
Zrychlení: 11,5 s
Max. rychlost: 162 km/h
Spotřeba: 3,8/4,4 l/100 km
Rozměry: 4355 x 1805 x 1545 mm
Rozvor: 2700 mm
Kufr: 427/1425 l

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro 18palcová kola.

Základní výbava Comfort obsahuje sedm airbagů, aktivní systém pro jízdu v pruzích, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix pro zadní krajní sedadla, zadní parkovací senzory, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s MP3 a pětipalcovým displejem, Bluetooth, 3,5palcovou obrazovku na přístrojovém panelu, multifunkční kožený volant, výškově stavitelná přední sedadla, LED diody pro denní svícení, zadní LED světla, mlhovky, střešní ližiny nebo 16palcová litá kola.

Ceník - Kia Niro

  Comfort Exclusive
1.6 GDI HEV (104 kW) 599 980 Kč 669 980 Kč

Druhý stupeň Exclusive přidává autonomní nouzové brzdění, adaptivní tempomat, dešťový senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s LED blinkry, multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, GPS navigací, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, Bluetooth a zadní parkovací kamerou, 4,2palcovou obrazovku na přístrojovém panelu, bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů, vyhřívaný volant, vyhřívaná přední sedadla, polokožené čalounění, bezklíčkové startování a odemykání nebo 18palcová litá kola.

Vytisknout

Diskuze: Revoluční Kia přichází na český trh. Niro zaujme prostorem, cenami už tolik ne

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Jaguar F-Type SVR & F-Type Convertible SVR

Naftový motor a Jaguar F-Type? Ano, tohle je blížící se realita

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud