Omlazený Volkswagen up! přijel ještě před začátkem prázdnin jako tří- i pětidveřový hatchback, a to včetně litrového tříválce TSI. V srpnu následoval elektrický e-up! a užitkový load-up!, z dříve dostupných derivátů tak chyběl pouze terénní cross up!. A pro jeho uvedení na trh neexistuje vhodnější doba než podzim, kdy se každý milimetr světlé výšky bude hodit.
Móda pseudoterénních automobilů zasáhla i nejmenší části trhu. Opel Adam Rocks to u nás už sice vzdal, Volkswagen to ale s cross up!em zkouší dál. Nyní se navíc do prodeje dostává mírně omlazená varianta, přebírající základní prvky z běžného pětidveřového hatchbacku. Navíc má ale třeba o 15 milimetrů vyšší světlou výšku, plasty obehnanou spodní část karosérie se stříbrně lakovanými středy nárazníků, stříbrné kryty zrcátek, 16palcová litá kola či stříbrně eloxované střešní ližiny. Také samotný tvar nárazníků je robustnější než u výchozího modelu, délka vozu tak stoupla na 3628 milimetrů.
Do kabiny se nastěhovalo oranžové ambientní osvětlení, specifické látkové čalounění a dekorační plocha palubní desky s logem „cross up!“, další prvky jsou ale závislé na výbavě. Ta vychází ze stupně move up!, což znamená třeba čtyři airbagy, asistent rozjezdu do kopce, dálkové centrální zamykání, manuální klimatizaci, elektrická přední okna, kožený volant nebo LEDky pro denní svícení. Navíc pak má cross up! v základu rádio Composition Phone, systém pro integraci chytrého telefonu maps & more a zimní paket (elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, vyhřívaná přední sedadla a mlhová světla).
V útrobách vozu najdeme dva motory – základní litrový tříválec má 55 kW (75 k) a 95 Nm, v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou pak zrychluje na 100 km/h za 14,5 sekundy, rozjede se na 158 km/h a spotřebuje 4,3 l/100 km. Základní cena této varianty je 337 900 korun. Jinou ligu hraje litrový tříválec TSI o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 160 Nm. Ten v kombinaci s manuálním pětikvaltem zrychluje na 100 km/h za 10,8 sekundy, rozjede se na 179 km/h a spotřebuje průměrně 4,6 l/100 km. Pokud zatoužíte po turbodmychadle, budete si však muset připravit nejméně 356 900 korun.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?