Několik plastů znamená tučný příplatek. Volkswagen uvádí na trh stylový cross up!

Omlazený Volkswagen cross up! je mnohem dražší než klasický up!.
Omlazený Volkswagen cross up! je mnohem dražší než klasický up!., foto: Volkswagen
ar6 3. listopadu 2016 21:02
Sdílej:

Omlazený Volkswagen up! přijel ještě před začátkem prázdnin jako tří- i pětidveřový hatchback, a to včetně litrového tříválce TSI. V srpnu následoval elektrický e-up! a užitkový load-up!, z dříve dostupných derivátů tak chyběl pouze terénní cross up!. A pro jeho uvedení na trh neexistuje vhodnější doba než podzim, kdy se každý milimetr světlé výšky bude hodit.

Móda pseudoterénních automobilů zasáhla i nejmenší části trhu. Opel Adam Rocks to u nás už sice vzdal, Volkswagen to ale s cross up!em zkouší dál. Nyní se navíc do prodeje dostává mírně omlazená varianta, přebírající základní prvky z běžného pětidveřového hatchbacku. Navíc má ale třeba o 15 milimetrů vyšší světlou výšku, plasty obehnanou spodní část karosérie se stříbrně lakovanými středy nárazníků, stříbrné kryty zrcátek, 16palcová litá kola či stříbrně eloxované střešní ližiny. Také samotný tvar nárazníků je robustnější než u výchozího modelu, délka vozu tak stoupla na 3628 milimetrů.

Do kabiny se nastěhovalo oranžové ambientní osvětlení, specifické látkové čalounění a dekorační plocha palubní desky s logem „cross up!“, další prvky jsou ale závislé na výbavě. Ta vychází ze stupně move up!, což znamená třeba čtyři airbagy, asistent rozjezdu do kopce, dálkové centrální zamykání, manuální klimatizaci, elektrická přední okna, kožený volant nebo LEDky pro denní svícení. Navíc pak má cross up! v základu rádio Composition Phone, systém pro integraci chytrého telefonu maps & more a zimní paket (elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, vyhřívaná přední sedadla a mlhová světla).

V útrobách vozu najdeme dva motory – základní litrový tříválec má 55 kW (75 k) a 95 Nm, v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou pak zrychluje na 100 km/h za 14,5 sekundy, rozjede se na 158 km/h a spotřebuje 4,3 l/100 km. Základní cena této varianty je 337 900 korun. Jinou ligu hraje litrový tříválec TSI o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 160 Nm. Ten v kombinaci s manuálním pětikvaltem zrychluje na 100 km/h za 10,8 sekundy, rozjede se na 179 km/h a spotřebuje průměrně 4,6 l/100 km. Pokud zatoužíte po turbodmychadle, budete si však muset připravit nejméně 356 900 korun.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.