Druhá generace Peugeotu 3008 se z crossoveru transformovala na konvenční SUV, konkurující Volkswagenu Tiguan, Hyundai Tucson nebo chystané druhé generaci Škody Yeti. Proměna s sebou nese velkou spoustu výhod, na druhou stranu se i kvůli ní dá na absenci pohonu všech kol hledět pouze se zdviženým ukazováčkem. Hned na startu je totiž Peugeot oproti konkurenci výrazně znevýhodněn.
Původní Peugeot 3008 měl být francouzskou odpovědí na Nissan Qashqai, jenomže na SUV nebyl dostatečně dobrodružný a na alternativu k hatchbacku zase dostatečně prostorný a variabilní. Přesto se především ve Francii těšil možná až pozoruhodné popularitě. Druhá generace míří na širší procento zákazníků, segment SUV je totiž velmi populární a 3008 představuje nejen designově opravdu svěží vítr. Výrazná je vnější inspirace hatchbackem a kombi 308, to znamená vykrojená přední světla, lví drápy vzadu a masku ve vyšších verzích s decentními chromovanými ploškami. Hotovou revoluci ale představuje v segmentu unikátní řešení i-Cockpit, zde prezentované ve druhé generaci. Že jde o malý volant a výše posazený přístrojový štít asi zmiňovat nemusíme, v 3008 jsou ale budíky už v základu plně digitální. Existuje navíc i v provedení, „posilující jednotlivé smysly“. Mimo má novinka i zajímavou palubní desku a především příkladnou variabilitu. Dozadu se vejde každý, mínusem je snad jen nízká poloha sedáků. Nestrádá ani kufr o objemu 520 litrů s dvojitou podlahou a do roviny sklopitelnými zadními sedadly.
Méně potěší prostor pod kapotou, kde i u tak velkého automobilu tvoří základ přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech o výkonu 96 kW (130 k) v kombinaci s manuálním nebo automatickým šestikvaltem. Výkonnější, leč méně mainstreamovou, benzínovou verzí je 1.6 THP se 121 kW (165 k). Na přední kola ale přenáší sílu pouze automatická šestistupňová převodovka. Větší popularitě se budou určitě těšit turbodiesely 1.6 BlueHDi. Nejslabší má 88 kW (120 k), ale také možnost výběru mezi manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Prostředek nabídky představuje výkonová varianta se 110 kW (150 k) a manuální šestistupňovou převodovkou. Vrcholem celé nabídky 3008 bude verze GT s dvoulitrem BlueHDi o výkonu 133 kW (180 k) v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou. Jak již byl naznačeno, pohon všech kol Peugeot minimálně zatím nenabídne. Místo něj je možné si od druhého výbavového stupně připlatit (+ 22 800 nebo 12 000 korun podle výbavy) za systém Grip Control, pracující v pěti režimech, v kombinaci s asistentem sjíždění kopců. Ačkoliv statistika říká, že lidé kupují SUV často bez čtyřkolky, její absence 3008 výrazně penalizuje už na startu.
Technické údaje
1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.6 THP 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 2.0 BlueHDi Výkon: 96 kW 96 kW 121 kW 88 kW 88 kW 110 kW 133 kW Toč. mom.: 230 Nm 230 Nm 240 Nm 300 Nm 300 Nm 370 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 6 AT 6 AT 6 MT 6 AT 6 MT 6 AT Zrychlení: 10,8 s 10,5 s 8,9 s 11,2 s 11,6 s 9,6 s 8,9 s Max. rychl.: 188 km/h 188 km/h 191 km/h 189 km/h 195 km/h 207 km/h 207 km/h Spotřeba: 5,1 l 5,1 l 5,7 l 4,0 l 4,2 l 4,4 l 4,8 l Rozměry: 4447 x 1841 x 1623 mm Rozvor: 2675 mm Kufr: 520/1482 lZákladní výbava Access obsahuje šest airbagů, Isofix pro zadní sedadla, regulátor a omezovač rychlosti, asistent pro jízdu do kopce, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, rádio se šesti reproduktory, MP3, USB a Bluetooth, digitální i-Cockpit, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá linie Active přidává varování při opuštění jízdního pruhu, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio se šesti reproduktory, MP3, USB, Bluetooth a osmipalcovým displejem, kožený multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, mlhovky nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Peugeot 3008/3008 GT
Access Active Allure GT 1.2 PureTech (96 kW) 510 000 Kč 560 000 Kč 600 000 Kč ---------- 1.2 PureTech EAT6 (96 kW) ---------- 610 000 Kč 650 000 Kč ---------- 1.6 THP EAT6 (121 kW) ---------- 645 000 Kč 685 000 Kč ---------- 1.6 BlueHDi (88 kW) 570 000 Kč 620 000 Kč 660 000 Kč ---------- 1.6 BlueHDi EAT6 (88 kW) ---------- 670 000 Kč 710 000 Kč ---------- 1.6 BlueHDi (110 kW) ---------- 655 000 Kč 695 000 Kč ---------- 2.0 BlueHDi EAT6 (133 kW) ---------- ---------- ---------- 895 000 KčStupeň Allure má navíc přední parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, audiosystém s WiFi hotspotem a rozhraním Mirror Screen, sedadlo spolujezdce sklopné do polohy stolku nebo 18palcová litá kola. Úplný vrchol představuje provedení GT navíc s přednárazovým systémem, automatickým nouzovým brzděním, sledováním mrtvého úhlu, hlídáním bdělosti řidiče, udržováním v jízdním pruhu, automatickým přepínáním dálkových světel, couvací kamerou, čalouněním umělou kůží a Alcantarou, infotainmentem s osmipalcovou obrazovkou, navigací, rozhraním Mirror Screen, hlasovým ovládáním šesti reproduktory, MP3, USB, Bluetooth a WiFi, i-Cockpitem Amplify, bezklíčkovým startováním a odemykáním, full-LED předními světly, LED mlhovkami, několika designovými doplňky, střešními ližinami nebo 19palcovými koly.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?