Druhá generace Peugeotu 3008 se z crossoveru transformovala na konvenční SUV, konkurující Volkswagenu Tiguan, Hyundai Tucson nebo chystané druhé generaci Škody Yeti. Proměna s sebou nese velkou spoustu výhod, na druhou stranu se i kvůli ní dá na absenci pohonu všech kol hledět pouze se zdviženým ukazováčkem. Hned na startu je totiž Peugeot oproti konkurenci výrazně znevýhodněn.
Původní Peugeot 3008 měl být francouzskou odpovědí na Nissan Qashqai, jenomže na SUV nebyl dostatečně dobrodružný a na alternativu k hatchbacku zase dostatečně prostorný a variabilní. Přesto se především ve Francii těšil možná až pozoruhodné popularitě. Druhá generace míří na širší procento zákazníků, segment SUV je totiž velmi populární a 3008 představuje nejen designově opravdu svěží vítr. Výrazná je vnější inspirace hatchbackem a kombi 308, to znamená vykrojená přední světla, lví drápy vzadu a masku ve vyšších verzích s decentními chromovanými ploškami. Hotovou revoluci ale představuje v segmentu unikátní řešení i-Cockpit, zde prezentované ve druhé generaci. Že jde o malý volant a výše posazený přístrojový štít asi zmiňovat nemusíme, v 3008 jsou ale budíky už v základu plně digitální. Existuje navíc i v provedení, „posilující jednotlivé smysly“. Mimo má novinka i zajímavou palubní desku a především příkladnou variabilitu. Dozadu se vejde každý, mínusem je snad jen nízká poloha sedáků. Nestrádá ani kufr o objemu 520 litrů s dvojitou podlahou a do roviny sklopitelnými zadními sedadly.
Méně potěší prostor pod kapotou, kde i u tak velkého automobilu tvoří základ přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech o výkonu 96 kW (130 k) v kombinaci s manuálním nebo automatickým šestikvaltem. Výkonnější, leč méně mainstreamovou, benzínovou verzí je 1.6 THP se 121 kW (165 k). Na přední kola ale přenáší sílu pouze automatická šestistupňová převodovka. Větší popularitě se budou určitě těšit turbodiesely 1.6 BlueHDi. Nejslabší má 88 kW (120 k), ale také možnost výběru mezi manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Prostředek nabídky představuje výkonová varianta se 110 kW (150 k) a manuální šestistupňovou převodovkou. Vrcholem celé nabídky 3008 bude verze GT s dvoulitrem BlueHDi o výkonu 133 kW (180 k) v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou. Jak již byl naznačeno, pohon všech kol Peugeot minimálně zatím nenabídne. Místo něj je možné si od druhého výbavového stupně připlatit (+ 22 800 nebo 12 000 korun podle výbavy) za systém Grip Control, pracující v pěti režimech, v kombinaci s asistentem sjíždění kopců. Ačkoliv statistika říká, že lidé kupují SUV často bez čtyřkolky, její absence 3008 výrazně penalizuje už na startu.
Technické údaje
1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.6 THP 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 2.0 BlueHDi Výkon: 96 kW 96 kW 121 kW 88 kW 88 kW 110 kW 133 kW Toč. mom.: 230 Nm 230 Nm 240 Nm 300 Nm 300 Nm 370 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 6 AT 6 AT 6 MT 6 AT 6 MT 6 AT Zrychlení: 10,8 s 10,5 s 8,9 s 11,2 s 11,6 s 9,6 s 8,9 s Max. rychl.: 188 km/h 188 km/h 191 km/h 189 km/h 195 km/h 207 km/h 207 km/h Spotřeba: 5,1 l 5,1 l 5,7 l 4,0 l 4,2 l 4,4 l 4,8 l Rozměry: 4447 x 1841 x 1623 mm Rozvor: 2675 mm Kufr: 520/1482 lZákladní výbava Access obsahuje šest airbagů, Isofix pro zadní sedadla, regulátor a omezovač rychlosti, asistent pro jízdu do kopce, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, rádio se šesti reproduktory, MP3, USB a Bluetooth, digitální i-Cockpit, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá linie Active přidává varování při opuštění jízdního pruhu, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio se šesti reproduktory, MP3, USB, Bluetooth a osmipalcovým displejem, kožený multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, mlhovky nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Peugeot 3008/3008 GT
Access Active Allure GT 1.2 PureTech (96 kW) 510 000 Kč 560 000 Kč 600 000 Kč ---------- 1.2 PureTech EAT6 (96 kW) ---------- 610 000 Kč 650 000 Kč ---------- 1.6 THP EAT6 (121 kW) ---------- 645 000 Kč 685 000 Kč ---------- 1.6 BlueHDi (88 kW) 570 000 Kč 620 000 Kč 660 000 Kč ---------- 1.6 BlueHDi EAT6 (88 kW) ---------- 670 000 Kč 710 000 Kč ---------- 1.6 BlueHDi (110 kW) ---------- 655 000 Kč 695 000 Kč ---------- 2.0 BlueHDi EAT6 (133 kW) ---------- ---------- ---------- 895 000 KčStupeň Allure má navíc přední parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, audiosystém s WiFi hotspotem a rozhraním Mirror Screen, sedadlo spolujezdce sklopné do polohy stolku nebo 18palcová litá kola. Úplný vrchol představuje provedení GT navíc s přednárazovým systémem, automatickým nouzovým brzděním, sledováním mrtvého úhlu, hlídáním bdělosti řidiče, udržováním v jízdním pruhu, automatickým přepínáním dálkových světel, couvací kamerou, čalouněním umělou kůží a Alcantarou, infotainmentem s osmipalcovou obrazovkou, navigací, rozhraním Mirror Screen, hlasovým ovládáním šesti reproduktory, MP3, USB, Bluetooth a WiFi, i-Cockpitem Amplify, bezklíčkovým startováním a odemykáním, full-LED předními světly, LED mlhovkami, několika designovými doplňky, střešními ližinami nebo 19palcovými koly.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.