Druhá generace Peugeotu 3008 se z crossoveru transformovala na konvenční SUV, konkurující Volkswagenu Tiguan, Hyundai Tucson nebo chystané druhé generaci Škody Yeti. Proměna s sebou nese velkou spoustu výhod, na druhou stranu se i kvůli ní dá na absenci pohonu všech kol hledět pouze se zdviženým ukazováčkem. Hned na startu je totiž Peugeot oproti konkurenci výrazně znevýhodněn.
Původní Peugeot 3008 měl být francouzskou odpovědí na Nissan Qashqai, jenomže na SUV nebyl dostatečně dobrodružný a na alternativu k hatchbacku zase dostatečně prostorný a variabilní. Přesto se především ve Francii těšil možná až pozoruhodné popularitě. Druhá generace míří na širší procento zákazníků, segment SUV je totiž velmi populární a 3008 představuje nejen designově opravdu svěží vítr. Výrazná je vnější inspirace hatchbackem a kombi 308, to znamená vykrojená přední světla, lví drápy vzadu a masku ve vyšších verzích s decentními chromovanými ploškami. Hotovou revoluci ale představuje v segmentu unikátní řešení i-Cockpit, zde prezentované ve druhé generaci. Že jde o malý volant a výše posazený přístrojový štít asi zmiňovat nemusíme, v 3008 jsou ale budíky už v základu plně digitální. Existuje navíc i v provedení, „posilující jednotlivé smysly“. Mimo má novinka i zajímavou palubní desku a především příkladnou variabilitu. Dozadu se vejde každý, mínusem je snad jen nízká poloha sedáků. Nestrádá ani kufr o objemu 520 litrů s dvojitou podlahou a do roviny sklopitelnými zadními sedadly.
Méně potěší prostor pod kapotou, kde i u tak velkého automobilu tvoří základ přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech o výkonu 96 kW (130 k) v kombinaci s manuálním nebo automatickým šestikvaltem. Výkonnější, leč méně mainstreamovou, benzínovou verzí je 1.6 THP se 121 kW (165 k). Na přední kola ale přenáší sílu pouze automatická šestistupňová převodovka. Větší popularitě se budou určitě těšit turbodiesely 1.6 BlueHDi. Nejslabší má 88 kW (120 k), ale také možnost výběru mezi manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Prostředek nabídky představuje výkonová varianta se 110 kW (150 k) a manuální šestistupňovou převodovkou. Vrcholem celé nabídky 3008 bude verze GT s dvoulitrem BlueHDi o výkonu 133 kW (180 k) v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou. Jak již byl naznačeno, pohon všech kol Peugeot minimálně zatím nenabídne. Místo něj je možné si od druhého výbavového stupně připlatit (+ 22 800 nebo 12 000 korun podle výbavy) za systém Grip Control, pracující v pěti režimech, v kombinaci s asistentem sjíždění kopců. Ačkoliv statistika říká, že lidé kupují SUV často bez čtyřkolky, její absence 3008 výrazně penalizuje už na startu.
Technické údaje
1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.6 THP 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 2.0 BlueHDi Výkon: 96 kW 96 kW 121 kW 88 kW 88 kW 110 kW 133 kW Toč. mom.: 230 Nm 230 Nm 240 Nm 300 Nm 300 Nm 370 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 6 AT 6 AT 6 MT 6 AT 6 MT 6 AT Zrychlení: 10,8 s 10,5 s 8,9 s 11,2 s 11,6 s 9,6 s 8,9 s Max. rychl.: 188 km/h 188 km/h 191 km/h 189 km/h 195 km/h 207 km/h 207 km/h Spotřeba: 5,1 l 5,1 l 5,7 l 4,0 l 4,2 l 4,4 l 4,8 l Rozměry: 4447 x 1841 x 1623 mm Rozvor: 2675 mm Kufr: 520/1482 lZákladní výbava Access obsahuje šest airbagů, Isofix pro zadní sedadla, regulátor a omezovač rychlosti, asistent pro jízdu do kopce, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, rádio se šesti reproduktory, MP3, USB a Bluetooth, digitální i-Cockpit, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá linie Active přidává varování při opuštění jízdního pruhu, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio se šesti reproduktory, MP3, USB, Bluetooth a osmipalcovým displejem, kožený multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, mlhovky nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Peugeot 3008/3008 GT
Access Active Allure GT 1.2 PureTech (96 kW) 510 000 Kč 560 000 Kč 600 000 Kč ---------- 1.2 PureTech EAT6 (96 kW) ---------- 610 000 Kč 650 000 Kč ---------- 1.6 THP EAT6 (121 kW) ---------- 645 000 Kč 685 000 Kč ---------- 1.6 BlueHDi (88 kW) 570 000 Kč 620 000 Kč 660 000 Kč ---------- 1.6 BlueHDi EAT6 (88 kW) ---------- 670 000 Kč 710 000 Kč ---------- 1.6 BlueHDi (110 kW) ---------- 655 000 Kč 695 000 Kč ---------- 2.0 BlueHDi EAT6 (133 kW) ---------- ---------- ---------- 895 000 KčStupeň Allure má navíc přední parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, audiosystém s WiFi hotspotem a rozhraním Mirror Screen, sedadlo spolujezdce sklopné do polohy stolku nebo 18palcová litá kola. Úplný vrchol představuje provedení GT navíc s přednárazovým systémem, automatickým nouzovým brzděním, sledováním mrtvého úhlu, hlídáním bdělosti řidiče, udržováním v jízdním pruhu, automatickým přepínáním dálkových světel, couvací kamerou, čalouněním umělou kůží a Alcantarou, infotainmentem s osmipalcovou obrazovkou, navigací, rozhraním Mirror Screen, hlasovým ovládáním šesti reproduktory, MP3, USB, Bluetooth a WiFi, i-Cockpitem Amplify, bezklíčkovým startováním a odemykáním, full-LED předními světly, LED mlhovkami, několika designovými doplňky, střešními ližinami nebo 19palcovými koly.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.