Sedanů nižší střední třídy aby u nás jeden počítal na prstech ruskou zasloužilého dřevorubce. Přesto má i tato okrajová část trhu své věrné zástupce, mezi něž patří francouzský Renault. Ten po tříprostorovém Méganu a „opravdové limuzíně“ Fluence přichází s kupé. Lépe řečeno s poslední generací Méganu se stupňovitou zádí a jménem GrandCoupé.
Není to tak dávno, co se v nabídce řady Mégane objevovalo klasické třídveřové kupé, u v pořadí čtvrtého vydání svého bestselleru nižší střední třídy ale Renault s ničím takovým nepočítá. Místo toho nosí vzletné označení GrandCoupé klasický tříprostorový sedan, ačkoliv jde o skutečně elegantní auto. Linie střechy elegantně přechází ve víko zavazadlového prostoru, které zdobí až do středu protažené světlomety. Takový malý Talisman, chtělo by se říct. Pohled na přední část a především do interiéru ale prozradí, že 4632 milimetrů dlouhý konkurent Octavie s rozvorem 2711 milimetrů skutečně náleží k hatchbacku a kombi Mégane.
Paleta pohonných jednotek však byla oproti dalším karosářským variantám pro český trh značně osekána. Z benzínových agregátů tak dostanete jen atmosférickou šestnáctistovku SCe o výkonu 84 kW (115 k) v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou a přeplňovanou dvanáctistovku TCe o výkonu 96 kW (130 k) se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. To z naftových motorů můžete mít hned dvě verze patnáctistovky dCi. Ta slabší má 66 kW (90 k) a šestistupňový manuál, ta silnější 81 kW (110 k) a šestistupňový manuál nebo dvouspojkový automat EDC. Nejsilnější šestnáctistovka dCi má 96 kW (130 k) a šestistupňovou manuální převodovku.
Technické údaje
1.6 SCe 1.2 TCe 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi 1.6 dCi Výkon: 84 kW 96 kW 66 kW 81 kW 81 kW 96 kW Toč. moment: 156 Nm 205 Nm 220 Nm 260 Nm 250 Nm 320 Nm Převodovka: 5 MT 7 EDC 6 MT 6 MT 6 EDC 6 MT Zrychlení: 11,8 s 10,9 s 13,7 s 11,6 s 12,5 s 10,5 s Max. rychlost: 190 km/h 200 km/h 176 km/h 190 km/h 190 km/h 201 km/h Spotřeba: 6,3 l/100 km 5,4 l/100 km 3,7 l/100 km 3,7 l/100 km 3,7 l/100 km 4,0 l/100 km Rozměry: 4632 x 1814 x 1443 mm Rozvor: 2711 mm Kufr: 550/987 lStejně jako nabídka motorů byla osekána i nabídka výbavových stupňů. Základní Life obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix pro zadní boční sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, elektrická přední a zadní okna, rádio s 4,2palcovým displejem, MP3, USB, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, multifunkční volant, v šesti směrech stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola.
Ceník - Renault Mégane GrandCoupé
Life Zen Intens 1.6 SCe (84 kW) 349 900 Kč 369 900 Kč 404 900 Kč 1.2 TCe (96 kW) ---------- ---------- 489 900 Kč 1.5 dCi (66 kW) 409 900 Kč 429 900 Kč ---------- 1.5 dCi (81 kW) ---------- 454 900 Kč 489 900 Kč 1.5 dCi EDC (81 kW) ---------- 494 900 Kč 529 900 Kč 1.6 dCi (96 kW) ---------- ---------- 519 900 KčDruhá linie Zen přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrická zadní okna, manuálně nastavitelnou bederní opěrku sedadla řidiče, kožený volant nebo mlhovky. Vrcholná výbava Intens přináší navíc zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, hands-free kartu, přístrojový štít se sedmipalcovým TFT displejem, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystémem s osmi reproduktory, navigací, Bluetooth a USB připojením, čalounění kombinací látky a koženky, volant potažený kůží Nappa, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo 16palcová litá kola.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?