Sedanů nižší střední třídy aby u nás jeden počítal na prstech ruskou zasloužilého dřevorubce. Přesto má i tato okrajová část trhu své věrné zástupce, mezi něž patří francouzský Renault. Ten po tříprostorovém Méganu a „opravdové limuzíně“ Fluence přichází s kupé. Lépe řečeno s poslední generací Méganu se stupňovitou zádí a jménem GrandCoupé.
Není to tak dávno, co se v nabídce řady Mégane objevovalo klasické třídveřové kupé, u v pořadí čtvrtého vydání svého bestselleru nižší střední třídy ale Renault s ničím takovým nepočítá. Místo toho nosí vzletné označení GrandCoupé klasický tříprostorový sedan, ačkoliv jde o skutečně elegantní auto. Linie střechy elegantně přechází ve víko zavazadlového prostoru, které zdobí až do středu protažené světlomety. Takový malý Talisman, chtělo by se říct. Pohled na přední část a především do interiéru ale prozradí, že 4632 milimetrů dlouhý konkurent Octavie s rozvorem 2711 milimetrů skutečně náleží k hatchbacku a kombi Mégane.
Paleta pohonných jednotek však byla oproti dalším karosářským variantám pro český trh značně osekána. Z benzínových agregátů tak dostanete jen atmosférickou šestnáctistovku SCe o výkonu 84 kW (115 k) v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou a přeplňovanou dvanáctistovku TCe o výkonu 96 kW (130 k) se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. To z naftových motorů můžete mít hned dvě verze patnáctistovky dCi. Ta slabší má 66 kW (90 k) a šestistupňový manuál, ta silnější 81 kW (110 k) a šestistupňový manuál nebo dvouspojkový automat EDC. Nejsilnější šestnáctistovka dCi má 96 kW (130 k) a šestistupňovou manuální převodovku.
Technické údaje
1.6 SCe 1.2 TCe 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi 1.6 dCi Výkon: 84 kW 96 kW 66 kW 81 kW 81 kW 96 kW Toč. moment: 156 Nm 205 Nm 220 Nm 260 Nm 250 Nm 320 Nm Převodovka: 5 MT 7 EDC 6 MT 6 MT 6 EDC 6 MT Zrychlení: 11,8 s 10,9 s 13,7 s 11,6 s 12,5 s 10,5 s Max. rychlost: 190 km/h 200 km/h 176 km/h 190 km/h 190 km/h 201 km/h Spotřeba: 6,3 l/100 km 5,4 l/100 km 3,7 l/100 km 3,7 l/100 km 3,7 l/100 km 4,0 l/100 km Rozměry: 4632 x 1814 x 1443 mm Rozvor: 2711 mm Kufr: 550/987 lStejně jako nabídka motorů byla osekána i nabídka výbavových stupňů. Základní Life obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix pro zadní boční sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, elektrická přední a zadní okna, rádio s 4,2palcovým displejem, MP3, USB, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, multifunkční volant, v šesti směrech stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola.
Ceník - Renault Mégane GrandCoupé
Life Zen Intens 1.6 SCe (84 kW) 349 900 Kč 369 900 Kč 404 900 Kč 1.2 TCe (96 kW) ---------- ---------- 489 900 Kč 1.5 dCi (66 kW) 409 900 Kč 429 900 Kč ---------- 1.5 dCi (81 kW) ---------- 454 900 Kč 489 900 Kč 1.5 dCi EDC (81 kW) ---------- 494 900 Kč 529 900 Kč 1.6 dCi (96 kW) ---------- ---------- 519 900 KčDruhá linie Zen přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrická zadní okna, manuálně nastavitelnou bederní opěrku sedadla řidiče, kožený volant nebo mlhovky. Vrcholná výbava Intens přináší navíc zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, hands-free kartu, přístrojový štít se sedmipalcovým TFT displejem, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystémem s osmi reproduktory, navigací, Bluetooth a USB připojením, čalounění kombinací látky a koženky, volant potažený kůží Nappa, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo 16palcová litá kola.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.