Sedanů nižší střední třídy aby u nás jeden počítal na prstech ruskou zasloužilého dřevorubce. Přesto má i tato okrajová část trhu své věrné zástupce, mezi něž patří francouzský Renault. Ten po tříprostorovém Méganu a „opravdové limuzíně“ Fluence přichází s kupé. Lépe řečeno s poslední generací Méganu se stupňovitou zádí a jménem GrandCoupé.
Není to tak dávno, co se v nabídce řady Mégane objevovalo klasické třídveřové kupé, u v pořadí čtvrtého vydání svého bestselleru nižší střední třídy ale Renault s ničím takovým nepočítá. Místo toho nosí vzletné označení GrandCoupé klasický tříprostorový sedan, ačkoliv jde o skutečně elegantní auto. Linie střechy elegantně přechází ve víko zavazadlového prostoru, které zdobí až do středu protažené světlomety. Takový malý Talisman, chtělo by se říct. Pohled na přední část a především do interiéru ale prozradí, že 4632 milimetrů dlouhý konkurent Octavie s rozvorem 2711 milimetrů skutečně náleží k hatchbacku a kombi Mégane.
Paleta pohonných jednotek však byla oproti dalším karosářským variantám pro český trh značně osekána. Z benzínových agregátů tak dostanete jen atmosférickou šestnáctistovku SCe o výkonu 84 kW (115 k) v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou a přeplňovanou dvanáctistovku TCe o výkonu 96 kW (130 k) se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. To z naftových motorů můžete mít hned dvě verze patnáctistovky dCi. Ta slabší má 66 kW (90 k) a šestistupňový manuál, ta silnější 81 kW (110 k) a šestistupňový manuál nebo dvouspojkový automat EDC. Nejsilnější šestnáctistovka dCi má 96 kW (130 k) a šestistupňovou manuální převodovku.
Technické údaje
1.6 SCe 1.2 TCe 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi 1.6 dCi Výkon: 84 kW 96 kW 66 kW 81 kW 81 kW 96 kW Toč. moment: 156 Nm 205 Nm 220 Nm 260 Nm 250 Nm 320 Nm Převodovka: 5 MT 7 EDC 6 MT 6 MT 6 EDC 6 MT Zrychlení: 11,8 s 10,9 s 13,7 s 11,6 s 12,5 s 10,5 s Max. rychlost: 190 km/h 200 km/h 176 km/h 190 km/h 190 km/h 201 km/h Spotřeba: 6,3 l/100 km 5,4 l/100 km 3,7 l/100 km 3,7 l/100 km 3,7 l/100 km 4,0 l/100 km Rozměry: 4632 x 1814 x 1443 mm Rozvor: 2711 mm Kufr: 550/987 lStejně jako nabídka motorů byla osekána i nabídka výbavových stupňů. Základní Life obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix pro zadní boční sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, elektrická přední a zadní okna, rádio s 4,2palcovým displejem, MP3, USB, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, multifunkční volant, v šesti směrech stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola.
Ceník - Renault Mégane GrandCoupé
Life Zen Intens 1.6 SCe (84 kW) 349 900 Kč 369 900 Kč 404 900 Kč 1.2 TCe (96 kW) ---------- ---------- 489 900 Kč 1.5 dCi (66 kW) 409 900 Kč 429 900 Kč ---------- 1.5 dCi (81 kW) ---------- 454 900 Kč 489 900 Kč 1.5 dCi EDC (81 kW) ---------- 494 900 Kč 529 900 Kč 1.6 dCi (96 kW) ---------- ---------- 519 900 KčDruhá linie Zen přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrická zadní okna, manuálně nastavitelnou bederní opěrku sedadla řidiče, kožený volant nebo mlhovky. Vrcholná výbava Intens přináší navíc zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, hands-free kartu, přístrojový štít se sedmipalcovým TFT displejem, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystémem s osmi reproduktory, navigací, Bluetooth a USB připojením, čalounění kombinací látky a koženky, volant potažený kůží Nappa, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo 16palcová litá kola.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.