Sedanů nižší střední třídy aby u nás jeden počítal na prstech ruskou zasloužilého dřevorubce. Přesto má i tato okrajová část trhu své věrné zástupce, mezi něž patří francouzský Renault. Ten po tříprostorovém Méganu a „opravdové limuzíně“ Fluence přichází s kupé. Lépe řečeno s poslední generací Méganu se stupňovitou zádí a jménem GrandCoupé.
Není to tak dávno, co se v nabídce řady Mégane objevovalo klasické třídveřové kupé, u v pořadí čtvrtého vydání svého bestselleru nižší střední třídy ale Renault s ničím takovým nepočítá. Místo toho nosí vzletné označení GrandCoupé klasický tříprostorový sedan, ačkoliv jde o skutečně elegantní auto. Linie střechy elegantně přechází ve víko zavazadlového prostoru, které zdobí až do středu protažené světlomety. Takový malý Talisman, chtělo by se říct. Pohled na přední část a především do interiéru ale prozradí, že 4632 milimetrů dlouhý konkurent Octavie s rozvorem 2711 milimetrů skutečně náleží k hatchbacku a kombi Mégane.
Paleta pohonných jednotek však byla oproti dalším karosářským variantám pro český trh značně osekána. Z benzínových agregátů tak dostanete jen atmosférickou šestnáctistovku SCe o výkonu 84 kW (115 k) v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou a přeplňovanou dvanáctistovku TCe o výkonu 96 kW (130 k) se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. To z naftových motorů můžete mít hned dvě verze patnáctistovky dCi. Ta slabší má 66 kW (90 k) a šestistupňový manuál, ta silnější 81 kW (110 k) a šestistupňový manuál nebo dvouspojkový automat EDC. Nejsilnější šestnáctistovka dCi má 96 kW (130 k) a šestistupňovou manuální převodovku.
Technické údaje
1.6 SCe 1.2 TCe 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi 1.6 dCi Výkon: 84 kW 96 kW 66 kW 81 kW 81 kW 96 kW Toč. moment: 156 Nm 205 Nm 220 Nm 260 Nm 250 Nm 320 Nm Převodovka: 5 MT 7 EDC 6 MT 6 MT 6 EDC 6 MT Zrychlení: 11,8 s 10,9 s 13,7 s 11,6 s 12,5 s 10,5 s Max. rychlost: 190 km/h 200 km/h 176 km/h 190 km/h 190 km/h 201 km/h Spotřeba: 6,3 l/100 km 5,4 l/100 km 3,7 l/100 km 3,7 l/100 km 3,7 l/100 km 4,0 l/100 km Rozměry: 4632 x 1814 x 1443 mm Rozvor: 2711 mm Kufr: 550/987 lStejně jako nabídka motorů byla osekána i nabídka výbavových stupňů. Základní Life obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix pro zadní boční sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, elektrická přední a zadní okna, rádio s 4,2palcovým displejem, MP3, USB, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, multifunkční volant, v šesti směrech stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola.
Ceník - Renault Mégane GrandCoupé
Life Zen Intens 1.6 SCe (84 kW) 349 900 Kč 369 900 Kč 404 900 Kč 1.2 TCe (96 kW) ---------- ---------- 489 900 Kč 1.5 dCi (66 kW) 409 900 Kč 429 900 Kč ---------- 1.5 dCi (81 kW) ---------- 454 900 Kč 489 900 Kč 1.5 dCi EDC (81 kW) ---------- 494 900 Kč 529 900 Kč 1.6 dCi (96 kW) ---------- ---------- 519 900 KčDruhá linie Zen přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrická zadní okna, manuálně nastavitelnou bederní opěrku sedadla řidiče, kožený volant nebo mlhovky. Vrcholná výbava Intens přináší navíc zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, hands-free kartu, přístrojový štít se sedmipalcovým TFT displejem, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystémem s osmi reproduktory, navigací, Bluetooth a USB připojením, čalounění kombinací látky a koženky, volant potažený kůží Nappa, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo 16palcová litá kola.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?