Potřebuje vůbec Toyota GT86 nějakým způsobem omladit? Styl, jakým poskytuje řidiči radost z jízdy je i dnes unikátní, takže i Japonci naznali, že přílišných zásahů do čtyřmístného kupé netřeba. Přesto hned na úvod nutno podotknout, že na rozdíl od severoamerické specifikace se ta evropská nedočkala byť jen decentního navýšení výkonu. Dvoulitrový čtyřválec typu Boxer tak má i nadále 147 kW (200 k) a 205 Nm místo amerických 155 kW (208 k) a 212 Nm. Inženýři se však na jízdní výkony přece jen zaměřili, a to prostřednictvím zvýšení tuhosti karosérie, přepracovaného zavěšení kol a zlepšené aerodynamiky. Komfort a stabilitu přinášejí pro změnu nové pružiny a jinak naladěné tlumiče Showa.
Technické údaje
2.0 D-4S | 2.0 D-4S | |
Výkon: | 147 kW | 147 kW |
Toč. moment: | 205 Nm | 205 Nm |
Převodovka: | 6 MT | 6 AT |
Zrychlení: | 7,6 s | 8,2 s |
Max. rychlost: | 226 km/h | 210 km/h |
Spotřeba: | 7,8 l/100 km | 7,1 l/100 km |
Rozměry (d x š x v): | 4240 x 1775 x 1320 mm | |
Rozvor: | 2570 mm | |
Kufr: | 243 l |
Změny aerodynamiky se zároveň podepsaly i na vzhledu celé karosérie, přední partie s novým nárazníkem i širším a níže uloženým nasávacím otvorem jsou tak celkově posazeny níže. Vzadu pak čeká upravený nárazník s výraznějším difuzorem. Vpředu a na bocích jsou pak umístěny lamely, usměrňující obtékající vzduch kolem vozu, vzadu je „ve jménu“ aerodynamiky nový spoiler. Standardem obou výbavových stupňů jsou bi-LED přední světlomety s novým tvarem i optikou. Diodové jsou rovněž blinkry a denní svícení, respektive skupinové svítilny. Paletu litých kol pak doplnily sedmnáctky v novém designu.
Kabinu zdobí nový multifunkční volant s průměrem 362 milimetrů, což je historicky nejméně v kterémkoliv sériovém osobním voze Toyota. Před ním se skví kaplička přístrojů, volitelně čalouněná semišem, se třemi budíky, u vyšší výbavy Executive je pak pravý ciferník nahrazen 4,2palcovým TFT displejem. Otáčkoměr má nově maximální hodnotu 7000 ot./min zobrazovanou v nejvyšším bodě kruhového ukazatele. Toyota rovněž upozorňuje na tlačítko, aktivující režim Track, jehož prostřednictvím může řidič navolit citlivost systému elektronického řízení stability a trakce, včetně jeho úplného vypnutí. Na středové konzoli je 6,1palcový displej infotainmentu Toyota Touch 2 s navigací Go (+ 17 000 korun) a intuitivnějším rozhraním. Celkové změny dotváří černý dekor palubní desky, potlačující odrazy a odlesky světla, karbonový povrch kolem ovladačů ve dveřích a ventilace na středové konzole a čalounění v kombinaci kůže a Alcantaray v čistě černém nebo černočerveném provedení.
Sport | Executive | |
2.0 D-4S (147 kW) | 819 900 Kč | 919 900 Kč |
2.0 D-4S AT (147 kW) | 859 900 Kč | 959 900 Kč |
Vstupní výbava Sport obsahuje sedm airbagů, Isofix pro zadní sedadla, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, infotainment Toyota Touch 2 s 6,1palcovou obrazovkou, Bluetooth a audiem se šesti reproduktory, tříramenný kožený multifunkční volant, látkové čalounění, bi-LED přední světla, diody pro denní svícení, LED zadní světla, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Linie Executive přidává tempomat, světelný senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, 4,2palcový TFT displej v pravém ciferníku, čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, dva inteligentní klíče, ventilované kotouče nebo 17palcová litá kola. Jakkoliv je však auto jízdně stabilnější a aerodynamicky vyspělejší, cena srovnatelné výbavy stoupla oproti provedení před faceliftem o nezanedbatelných 105 000 korun. Na to, že těch změn zase tolik není…