Více výkonu ne, razantní zdražení ano. Toyota uvádí na trh zmodernizovanou GT86

ar6, 21. října 2016, 19:17 Google+

Toyota GT86, potažmo jeho dvojče od Subaru, platí od uvedení na trh za relativně dostupnou cestu k jednomu z nejzábavnějších aut vůbec. Zapomeňte na trubo, řízení zadních kol a moderní elektroniku, „Toyobaru“ je hlavně o řidiči a jeho umění přenést 200 koní skrze zadní kola na vozovku. Nyní se na trh dostává omlazená podoba GT86, zásadní změny se jí však vyhnuly obloukem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota GT86 prošla omlazovací kúrou, více výkonu nemá, vyšší cenu ano.

Toyota GT86 prošla omlazovací kúrou, více výkonu nemá, vyšší cenu ano. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Potřebuje vůbec Toyota GT86 nějakým způsobem omladit? Styl, jakým poskytuje řidiči radost z jízdy je i dnes unikátní, takže i Japonci naznali, že přílišných zásahů do čtyřmístného kupé netřeba. Přesto hned na úvod nutno podotknout, že na rozdíl od severoamerické specifikace se ta evropská nedočkala byť jen decentního navýšení výkonu. Dvoulitrový čtyřválec typu Boxer tak má i nadále 147 kW (200 k) a 205 Nm místo amerických 155 kW (208 k) a 212 Nm. Inženýři se však na jízdní výkony přece jen zaměřili, a to prostřednictvím zvýšení tuhosti karosérie, přepracovaného zavěšení kol a zlepšené aerodynamiky. Komfort a stabilitu přinášejí pro změnu nové pružiny a jinak naladěné tlumiče Showa.

Technické údaje

  2.0 D-4S 2.0 D-4S
Výkon: 147 kW 147 kW
Toč. moment: 205 Nm 205 Nm
Převodovka: 6 MT 6 AT
Zrychlení: 7,6 s 8,2 s
Max. rychlost: 226 km/h 210 km/h
Spotřeba: 7,8 l/100 km 7,1 l/100 km
Rozměry (d x š x v): 4240 x 1775 x 1320 mm
Rozvor: 2570 mm
Kufr: 243 l

Změny aerodynamiky se zároveň podepsaly i na vzhledu celé karosérie, přední partie s novým nárazníkem i širším a níže uloženým nasávacím otvorem jsou tak celkově posazeny níže. Vzadu pak čeká upravený nárazník s výraznějším difuzorem. Vpředu a na bocích jsou pak umístěny lamely, usměrňující obtékající vzduch kolem vozu, vzadu je „ve jménu“ aerodynamiky nový spoiler. Standardem obou výbavových stupňů jsou bi-LED přední světlomety s novým tvarem i optikou. Diodové jsou rovněž blinkry a denní svícení, respektive skupinové svítilny. Paletu litých kol pak doplnily sedmnáctky v novém designu.

Kabinu zdobí nový multifunkční volant s průměrem 362 milimetrů, což je historicky nejméně v kterémkoliv sériovém osobním voze Toyota. Před ním se skví kaplička přístrojů, volitelně čalouněná semišem, se třemi budíky, u vyšší výbavy Executive je pak pravý ciferník nahrazen 4,2palcovým TFT displejem. Otáčkoměr má nově maximální hodnotu 7000 ot./min zobrazovanou v nejvyšším bodě kruhového ukazatele. Toyota rovněž upozorňuje na tlačítko, aktivující režim Track, jehož prostřednictvím může řidič navolit citlivost systému elektronického řízení stability a trakce, včetně jeho úplného vypnutí. Na středové konzoli je 6,1palcový displej infotainmentu Toyota Touch 2 s navigací Go (+ 17 000 korun) a intuitivnějším rozhraním. Celkové změny dotváří černý dekor palubní desky, potlačující odrazy a odlesky světla, karbonový povrch kolem ovladačů ve dveřích a ventilace na středové konzole a čalounění v kombinaci kůže a Alcantaray v čistě černém nebo černočerveném provedení.

Ceník - Toyota GT86 2017

  Sport Executive
2.0 D-4S (147 kW) 819 900 Kč 919 900 Kč
2.0 D-4S AT (147 kW) 859 900 Kč 959 900 Kč

Vstupní výbava Sport obsahuje sedm airbagů, Isofix pro zadní sedadla, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, infotainment Toyota Touch 2 s 6,1palcovou obrazovkou, Bluetooth a audiem se šesti reproduktory, tříramenný kožený multifunkční volant, látkové čalounění, bi-LED přední světla, diody pro denní svícení, LED zadní světla, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Linie Executive přidává tempomat, světelný senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, 4,2palcový TFT displej v pravém ciferníku, čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, dva inteligentní klíče, ventilované kotouče nebo 17palcová litá kola. Jakkoliv je však auto jízdně stabilnější a aerodynamicky vyspělejší, cena srovnatelné výbavy stoupla oproti provedení před faceliftem o nezanedbatelných 105 000 korun. Na to, že těch změn zase tolik není…  

Vytisknout

Diskuze: Více výkonu ne, razantní zdražení ano. Toyota uvádí na trh zmodernizovanou GT86

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Suzuki Ignis je nejnovějším přírůstkem do segmentu těch nejmenších SUV.

Nejstylovější malé SUV je z Japonska. Suzuki Ignis mění evropské standardy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud