Toyota GT86, potažmo jeho dvojče od Subaru, platí od uvedení na trh za relativně dostupnou cestu k jednomu z nejzábavnějších aut vůbec. Zapomeňte na trubo, řízení zadních kol a moderní elektroniku, „Toyobaru“ je hlavně o řidiči a jeho umění přenést 200 koní skrze zadní kola na vozovku. Nyní se na trh dostává omlazená podoba GT86, zásadní změny se jí však vyhnuly obloukem.
Potřebuje vůbec Toyota GT86 nějakým způsobem omladit? Styl, jakým poskytuje řidiči radost z jízdy je i dnes unikátní, takže i Japonci naznali, že přílišných zásahů do čtyřmístného kupé netřeba. Přesto hned na úvod nutno podotknout, že na rozdíl od severoamerické specifikace se ta evropská nedočkala byť jen decentního navýšení výkonu. Dvoulitrový čtyřválec typu Boxer tak má i nadále 147 kW (200 k) a 205 Nm místo amerických 155 kW (208 k) a 212 Nm. Inženýři se však na jízdní výkony přece jen zaměřili, a to prostřednictvím zvýšení tuhosti karosérie, přepracovaného zavěšení kol a zlepšené aerodynamiky. Komfort a stabilitu přinášejí pro změnu nové pružiny a jinak naladěné tlumiče Showa.
Technické údaje
2.0 D-4S 2.0 D-4S Výkon: 147 kW 147 kW Toč. moment: 205 Nm 205 Nm Převodovka: 6 MT 6 AT Zrychlení: 7,6 s 8,2 s Max. rychlost: 226 km/h 210 km/h Spotřeba: 7,8 l/100 km 7,1 l/100 km Rozměry (d x š x v): 4240 x 1775 x 1320 mm Rozvor: 2570 mm Kufr: 243 lZměny aerodynamiky se zároveň podepsaly i na vzhledu celé karosérie, přední partie s novým nárazníkem i širším a níže uloženým nasávacím otvorem jsou tak celkově posazeny níže. Vzadu pak čeká upravený nárazník s výraznějším difuzorem. Vpředu a na bocích jsou pak umístěny lamely, usměrňující obtékající vzduch kolem vozu, vzadu je „ve jménu“ aerodynamiky nový spoiler. Standardem obou výbavových stupňů jsou bi-LED přední světlomety s novým tvarem i optikou. Diodové jsou rovněž blinkry a denní svícení, respektive skupinové svítilny. Paletu litých kol pak doplnily sedmnáctky v novém designu.
Kabinu zdobí nový multifunkční volant s průměrem 362 milimetrů, což je historicky nejméně v kterémkoliv sériovém osobním voze Toyota. Před ním se skví kaplička přístrojů, volitelně čalouněná semišem, se třemi budíky, u vyšší výbavy Executive je pak pravý ciferník nahrazen 4,2palcovým TFT displejem. Otáčkoměr má nově maximální hodnotu 7000 ot./min zobrazovanou v nejvyšším bodě kruhového ukazatele. Toyota rovněž upozorňuje na tlačítko, aktivující režim Track, jehož prostřednictvím může řidič navolit citlivost systému elektronického řízení stability a trakce, včetně jeho úplného vypnutí. Na středové konzoli je 6,1palcový displej infotainmentu Toyota Touch 2 s navigací Go (+ 17 000 korun) a intuitivnějším rozhraním. Celkové změny dotváří černý dekor palubní desky, potlačující odrazy a odlesky světla, karbonový povrch kolem ovladačů ve dveřích a ventilace na středové konzole a čalounění v kombinaci kůže a Alcantaray v čistě černém nebo černočerveném provedení.
Ceník - Toyota GT86 2017
Sport Executive 2.0 D-4S (147 kW) 819 900 Kč 919 900 Kč 2.0 D-4S AT (147 kW) 859 900 Kč 959 900 KčVstupní výbava Sport obsahuje sedm airbagů, Isofix pro zadní sedadla, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, infotainment Toyota Touch 2 s 6,1palcovou obrazovkou, Bluetooth a audiem se šesti reproduktory, tříramenný kožený multifunkční volant, látkové čalounění, bi-LED přední světla, diody pro denní svícení, LED zadní světla, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Linie Executive přidává tempomat, světelný senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, 4,2palcový TFT displej v pravém ciferníku, čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, dva inteligentní klíče, ventilované kotouče nebo 17palcová litá kola. Jakkoliv je však auto jízdně stabilnější a aerodynamicky vyspělejší, cena srovnatelné výbavy stoupla oproti provedení před faceliftem o nezanedbatelných 105 000 korun. Na to, že těch změn zase tolik není…
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?