Toyota GT86, potažmo jeho dvojče od Subaru, platí od uvedení na trh za relativně dostupnou cestu k jednomu z nejzábavnějších aut vůbec. Zapomeňte na trubo, řízení zadních kol a moderní elektroniku, „Toyobaru“ je hlavně o řidiči a jeho umění přenést 200 koní skrze zadní kola na vozovku. Nyní se na trh dostává omlazená podoba GT86, zásadní změny se jí však vyhnuly obloukem.
Potřebuje vůbec Toyota GT86 nějakým způsobem omladit? Styl, jakým poskytuje řidiči radost z jízdy je i dnes unikátní, takže i Japonci naznali, že přílišných zásahů do čtyřmístného kupé netřeba. Přesto hned na úvod nutno podotknout, že na rozdíl od severoamerické specifikace se ta evropská nedočkala byť jen decentního navýšení výkonu. Dvoulitrový čtyřválec typu Boxer tak má i nadále 147 kW (200 k) a 205 Nm místo amerických 155 kW (208 k) a 212 Nm. Inženýři se však na jízdní výkony přece jen zaměřili, a to prostřednictvím zvýšení tuhosti karosérie, přepracovaného zavěšení kol a zlepšené aerodynamiky. Komfort a stabilitu přinášejí pro změnu nové pružiny a jinak naladěné tlumiče Showa.
Technické údaje
2.0 D-4S 2.0 D-4S Výkon: 147 kW 147 kW Toč. moment: 205 Nm 205 Nm Převodovka: 6 MT 6 AT Zrychlení: 7,6 s 8,2 s Max. rychlost: 226 km/h 210 km/h Spotřeba: 7,8 l/100 km 7,1 l/100 km Rozměry (d x š x v): 4240 x 1775 x 1320 mm Rozvor: 2570 mm Kufr: 243 lZměny aerodynamiky se zároveň podepsaly i na vzhledu celé karosérie, přední partie s novým nárazníkem i širším a níže uloženým nasávacím otvorem jsou tak celkově posazeny níže. Vzadu pak čeká upravený nárazník s výraznějším difuzorem. Vpředu a na bocích jsou pak umístěny lamely, usměrňující obtékající vzduch kolem vozu, vzadu je „ve jménu“ aerodynamiky nový spoiler. Standardem obou výbavových stupňů jsou bi-LED přední světlomety s novým tvarem i optikou. Diodové jsou rovněž blinkry a denní svícení, respektive skupinové svítilny. Paletu litých kol pak doplnily sedmnáctky v novém designu.
Kabinu zdobí nový multifunkční volant s průměrem 362 milimetrů, což je historicky nejméně v kterémkoliv sériovém osobním voze Toyota. Před ním se skví kaplička přístrojů, volitelně čalouněná semišem, se třemi budíky, u vyšší výbavy Executive je pak pravý ciferník nahrazen 4,2palcovým TFT displejem. Otáčkoměr má nově maximální hodnotu 7000 ot./min zobrazovanou v nejvyšším bodě kruhového ukazatele. Toyota rovněž upozorňuje na tlačítko, aktivující režim Track, jehož prostřednictvím může řidič navolit citlivost systému elektronického řízení stability a trakce, včetně jeho úplného vypnutí. Na středové konzoli je 6,1palcový displej infotainmentu Toyota Touch 2 s navigací Go (+ 17 000 korun) a intuitivnějším rozhraním. Celkové změny dotváří černý dekor palubní desky, potlačující odrazy a odlesky světla, karbonový povrch kolem ovladačů ve dveřích a ventilace na středové konzole a čalounění v kombinaci kůže a Alcantaray v čistě černém nebo černočerveném provedení.
Ceník - Toyota GT86 2017
Sport Executive 2.0 D-4S (147 kW) 819 900 Kč 919 900 Kč 2.0 D-4S AT (147 kW) 859 900 Kč 959 900 KčVstupní výbava Sport obsahuje sedm airbagů, Isofix pro zadní sedadla, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, infotainment Toyota Touch 2 s 6,1palcovou obrazovkou, Bluetooth a audiem se šesti reproduktory, tříramenný kožený multifunkční volant, látkové čalounění, bi-LED přední světla, diody pro denní svícení, LED zadní světla, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Linie Executive přidává tempomat, světelný senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, 4,2palcový TFT displej v pravém ciferníku, čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, dva inteligentní klíče, ventilované kotouče nebo 17palcová litá kola. Jakkoliv je však auto jízdně stabilnější a aerodynamicky vyspělejší, cena srovnatelné výbavy stoupla oproti provedení před faceliftem o nezanedbatelných 105 000 korun. Na to, že těch změn zase tolik není…
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.