Na začátku prázdnin uvedlo tuzemské zastoupení Volkswagenu omlazený minivůz up!. To dostalo několik designových změn, výbavu z většího Pola a především litrový tříválec TSI, s nímž je stejný rychlé jako první Golf GTI. Nyní míří do prodeje speciální hudební série up! beats, žádná láce to ale není.
Standardní Volkswagen up! u náas koupíte ve třech výbavových liniích – take up!, move up! a high up!. Nyní míří do prodeje také speciální up! beats, který vznikl ve spolupráci s americkou firmou Beats Audio. Ta se zabývá výrobou zvukových aparatur, sluchátek, zkrátka všeho, co nějak souvisí s hudebním průmyslem. Není tedy překvapením, že nejzajímavějším prvkem tohoto Volkswagenu je zvuková aparatura o výkonu 300 W. Její součástí jsou také osmikanálový zesilovač, digitální signálový procesor DSP a především sedm reproduktorů. Dva vysokotónové reproduktory nalezneme v A-sloupcích, dva hlubokotónové v předních dveřích, dva širokopásmové jsou umístěny vzadu a v prohlubni pro náhradní kolo se nachází subwoofer.
Další výbava tří- nebo pětidveřového vozu vychází z linie move up! (mimo jiné čtyři airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická přední okna, manuální klimatizace nebo LED pro denní svícení), navíc však má audiosystém Composition Phone a systém pro integraci chytrého telefonu maps + more dock. Od klasického modelu poznáte up! beats díky 15palcovým litým kolům s barevnými kryty středů, ozdobným fóliím v designu beats, tónovaným zadním oknům, barevně odlišeným vnějším zpětným zrcátkům a logu Beats na B-sloupku. Uvnitř jsou sedadla čalouněná tkaninou beats, barevné bezpečnostní pásy, dekorační plochy v provedení deep dimension, volant s bílým dekorem, kobercové rohože vpředu i vzadu, specifické prahy dveří a bílé ambientní osvětlení.
Paleta pohonných jednotek obsahuje oba atmosférické litrové tříválce o výkonu 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k), respektive také nový přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 66 kW (90 k). V prvních dvou případech je možnost volit mezi manuální pětistupňovou nebo robotizovanou pětistupňovou převodovkou, TSI je dodáváno výhradně s pětistupňovým manuálem. Základní cena vozu je 265 900 korun, což je o 25 000 korun více než u modelu move up!. Silnější atmosférická jednotka přijde na 279 900 korun, přeplňovaný tříválec začíná na 298 900 korunách. Příplatek za robota činí 29 000 korun.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?