Na začátku prázdnin uvedlo tuzemské zastoupení Volkswagenu omlazený minivůz up!. To dostalo několik designových změn, výbavu z většího Pola a především litrový tříválec TSI, s nímž je stejný rychlé jako první Golf GTI. Nyní míří do prodeje speciální hudební série up! beats, žádná láce to ale není.
Standardní Volkswagen up! u náas koupíte ve třech výbavových liniích – take up!, move up! a high up!. Nyní míří do prodeje také speciální up! beats, který vznikl ve spolupráci s americkou firmou Beats Audio. Ta se zabývá výrobou zvukových aparatur, sluchátek, zkrátka všeho, co nějak souvisí s hudebním průmyslem. Není tedy překvapením, že nejzajímavějším prvkem tohoto Volkswagenu je zvuková aparatura o výkonu 300 W. Její součástí jsou také osmikanálový zesilovač, digitální signálový procesor DSP a především sedm reproduktorů. Dva vysokotónové reproduktory nalezneme v A-sloupcích, dva hlubokotónové v předních dveřích, dva širokopásmové jsou umístěny vzadu a v prohlubni pro náhradní kolo se nachází subwoofer.
Další výbava tří- nebo pětidveřového vozu vychází z linie move up! (mimo jiné čtyři airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická přední okna, manuální klimatizace nebo LED pro denní svícení), navíc však má audiosystém Composition Phone a systém pro integraci chytrého telefonu maps + more dock. Od klasického modelu poznáte up! beats díky 15palcovým litým kolům s barevnými kryty středů, ozdobným fóliím v designu beats, tónovaným zadním oknům, barevně odlišeným vnějším zpětným zrcátkům a logu Beats na B-sloupku. Uvnitř jsou sedadla čalouněná tkaninou beats, barevné bezpečnostní pásy, dekorační plochy v provedení deep dimension, volant s bílým dekorem, kobercové rohože vpředu i vzadu, specifické prahy dveří a bílé ambientní osvětlení.
Paleta pohonných jednotek obsahuje oba atmosférické litrové tříválce o výkonu 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k), respektive také nový přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 66 kW (90 k). V prvních dvou případech je možnost volit mezi manuální pětistupňovou nebo robotizovanou pětistupňovou převodovkou, TSI je dodáváno výhradně s pětistupňovým manuálem. Základní cena vozu je 265 900 korun, což je o 25 000 korun více než u modelu move up!. Silnější atmosférická jednotka přijde na 279 900 korun, přeplňovaný tříválec začíná na 298 900 korunách. Příplatek za robota činí 29 000 korun.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.