Na začátku prázdnin uvedlo tuzemské zastoupení Volkswagenu omlazený minivůz up!. To dostalo několik designových změn, výbavu z většího Pola a především litrový tříválec TSI, s nímž je stejný rychlé jako první Golf GTI. Nyní míří do prodeje speciální hudební série up! beats, žádná láce to ale není.
Standardní Volkswagen up! u náas koupíte ve třech výbavových liniích – take up!, move up! a high up!. Nyní míří do prodeje také speciální up! beats, který vznikl ve spolupráci s americkou firmou Beats Audio. Ta se zabývá výrobou zvukových aparatur, sluchátek, zkrátka všeho, co nějak souvisí s hudebním průmyslem. Není tedy překvapením, že nejzajímavějším prvkem tohoto Volkswagenu je zvuková aparatura o výkonu 300 W. Její součástí jsou také osmikanálový zesilovač, digitální signálový procesor DSP a především sedm reproduktorů. Dva vysokotónové reproduktory nalezneme v A-sloupcích, dva hlubokotónové v předních dveřích, dva širokopásmové jsou umístěny vzadu a v prohlubni pro náhradní kolo se nachází subwoofer.
Další výbava tří- nebo pětidveřového vozu vychází z linie move up! (mimo jiné čtyři airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická přední okna, manuální klimatizace nebo LED pro denní svícení), navíc však má audiosystém Composition Phone a systém pro integraci chytrého telefonu maps + more dock. Od klasického modelu poznáte up! beats díky 15palcovým litým kolům s barevnými kryty středů, ozdobným fóliím v designu beats, tónovaným zadním oknům, barevně odlišeným vnějším zpětným zrcátkům a logu Beats na B-sloupku. Uvnitř jsou sedadla čalouněná tkaninou beats, barevné bezpečnostní pásy, dekorační plochy v provedení deep dimension, volant s bílým dekorem, kobercové rohože vpředu i vzadu, specifické prahy dveří a bílé ambientní osvětlení.
Paleta pohonných jednotek obsahuje oba atmosférické litrové tříválce o výkonu 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k), respektive také nový přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 66 kW (90 k). V prvních dvou případech je možnost volit mezi manuální pětistupňovou nebo robotizovanou pětistupňovou převodovkou, TSI je dodáváno výhradně s pětistupňovým manuálem. Základní cena vozu je 265 900 korun, což je o 25 000 korun více než u modelu move up!. Silnější atmosférická jednotka přijde na 279 900 korun, přeplňovaný tříválec začíná na 298 900 korunách. Příplatek za robota činí 29 000 korun.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.