Není to tak dávno, co téměř každý výrobce nabízel svůj model v ekologické variantě. Zmiňme třeba Volkswagen BlueMotion, Seat Ecomotive, Ford Econetic nebo Škodu GreenLine. Postupně však tyto verze z ceníků v tichosti mizí. Naposledy se k tomuto kroku uchýlila tuzemská automobilka.
Ještě před dvěma třemi lety měla ekologickou verzi GreenLine každá nová Škodovka (Fabia a Roomster se pak právě v této variantě potýkají s Dieselgate). Předností této verze byla především nízká spotřeba, zajištěná sníženou světlou výškou, pneumatikami s nižším valivým odporem nebo zakrytovanou maskou chladiče. Někdy také dostala tato ekologická varianta specifický motor, jenž nebyl dostupný pro žádné jiné provedení. Doba, kdy těmto autům u nás kvetla pšenka, je ale nejspíše nenávratně pryč. Škoda totiž vyřadila z tuzemské nabídky i poslední model s označením GreenLine, nový Superb. S touto informací přišel server Aktuálně.cz.
Konec Superbu GreenLine je přitom poměrně překvapivý, auto s naftovým motorem 1.6 TDI o výkonu 88 kW (120 k) a manuální šestistupňovou převodovkou se na trh dostalo teprve loni na podzim. Jeho průměrná spotřeba byla papírově 3,7 l/100 km, cena startovala na 632 900 korunách za liftback a 662 900 korunách za kombi. Za koncem označení GreenLine stojí podle Aktuálně.cz orientace Škody na modely G-Tec s pohonem na CNG, pro něž sahají i zákazníci, toužící po nižších nákladech. Dnes toto provedení najdeme v nabídce Citiga a Octavie, v budoucnu by se však mělo dostat i na další vozy.
Jak víme také z dřívějška, v rámci úspory paliva chce Škoda hodně sázet na plug-in hybridy. První vlaštovkou by v tomto směru měl být podle mluvčího Škody Vítězslava Pelce, jehož citoval server Aktuálně.cz, Superb. Ten je údajně již ve fázi příprav. Dalším vozem „do zásuvky“ se stane SUV Kodiaq. Pelc také uvedl, že v případě zájmu velkoodběratelů je Superb i Octavii GreenLine (ta měla 1.6 TDI o výkonu 81 kW/110 k) možné vyrobit individuálně. A pokud by se našel zájemce i z řad běžných zákazníků, může si pro Superb GreenLine zajet například do Německa.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.