Není to tak dávno, co téměř každý výrobce nabízel svůj model v ekologické variantě. Zmiňme třeba Volkswagen BlueMotion, Seat Ecomotive, Ford Econetic nebo Škodu GreenLine. Postupně však tyto verze z ceníků v tichosti mizí. Naposledy se k tomuto kroku uchýlila tuzemská automobilka.
Ještě před dvěma třemi lety měla ekologickou verzi GreenLine každá nová Škodovka (Fabia a Roomster se pak právě v této variantě potýkají s Dieselgate). Předností této verze byla především nízká spotřeba, zajištěná sníženou světlou výškou, pneumatikami s nižším valivým odporem nebo zakrytovanou maskou chladiče. Někdy také dostala tato ekologická varianta specifický motor, jenž nebyl dostupný pro žádné jiné provedení. Doba, kdy těmto autům u nás kvetla pšenka, je ale nejspíše nenávratně pryč. Škoda totiž vyřadila z tuzemské nabídky i poslední model s označením GreenLine, nový Superb. S touto informací přišel server Aktuálně.cz.
Konec Superbu GreenLine je přitom poměrně překvapivý, auto s naftovým motorem 1.6 TDI o výkonu 88 kW (120 k) a manuální šestistupňovou převodovkou se na trh dostalo teprve loni na podzim. Jeho průměrná spotřeba byla papírově 3,7 l/100 km, cena startovala na 632 900 korunách za liftback a 662 900 korunách za kombi. Za koncem označení GreenLine stojí podle Aktuálně.cz orientace Škody na modely G-Tec s pohonem na CNG, pro něž sahají i zákazníci, toužící po nižších nákladech. Dnes toto provedení najdeme v nabídce Citiga a Octavie, v budoucnu by se však mělo dostat i na další vozy.
Jak víme také z dřívějška, v rámci úspory paliva chce Škoda hodně sázet na plug-in hybridy. První vlaštovkou by v tomto směru měl být podle mluvčího Škody Vítězslava Pelce, jehož citoval server Aktuálně.cz, Superb. Ten je údajně již ve fázi příprav. Dalším vozem „do zásuvky“ se stane SUV Kodiaq. Pelc také uvedl, že v případě zájmu velkoodběratelů je Superb i Octavii GreenLine (ta měla 1.6 TDI o výkonu 81 kW/110 k) možné vyrobit individuálně. A pokud by se našel zájemce i z řad běžných zákazníků, může si pro Superb GreenLine zajet například do Německa.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.