Není to tak dávno, co téměř každý výrobce nabízel svůj model v ekologické variantě. Zmiňme třeba Volkswagen BlueMotion, Seat Ecomotive, Ford Econetic nebo Škodu GreenLine. Postupně však tyto verze z ceníků v tichosti mizí. Naposledy se k tomuto kroku uchýlila tuzemská automobilka.
Ještě před dvěma třemi lety měla ekologickou verzi GreenLine každá nová Škodovka (Fabia a Roomster se pak právě v této variantě potýkají s Dieselgate). Předností této verze byla především nízká spotřeba, zajištěná sníženou světlou výškou, pneumatikami s nižším valivým odporem nebo zakrytovanou maskou chladiče. Někdy také dostala tato ekologická varianta specifický motor, jenž nebyl dostupný pro žádné jiné provedení. Doba, kdy těmto autům u nás kvetla pšenka, je ale nejspíše nenávratně pryč. Škoda totiž vyřadila z tuzemské nabídky i poslední model s označením GreenLine, nový Superb. S touto informací přišel server Aktuálně.cz.
Konec Superbu GreenLine je přitom poměrně překvapivý, auto s naftovým motorem 1.6 TDI o výkonu 88 kW (120 k) a manuální šestistupňovou převodovkou se na trh dostalo teprve loni na podzim. Jeho průměrná spotřeba byla papírově 3,7 l/100 km, cena startovala na 632 900 korunách za liftback a 662 900 korunách za kombi. Za koncem označení GreenLine stojí podle Aktuálně.cz orientace Škody na modely G-Tec s pohonem na CNG, pro něž sahají i zákazníci, toužící po nižších nákladech. Dnes toto provedení najdeme v nabídce Citiga a Octavie, v budoucnu by se však mělo dostat i na další vozy.
Jak víme také z dřívějška, v rámci úspory paliva chce Škoda hodně sázet na plug-in hybridy. První vlaštovkou by v tomto směru měl být podle mluvčího Škody Vítězslava Pelce, jehož citoval server Aktuálně.cz, Superb. Ten je údajně již ve fázi příprav. Dalším vozem „do zásuvky“ se stane SUV Kodiaq. Pelc také uvedl, že v případě zájmu velkoodběratelů je Superb i Octavii GreenLine (ta měla 1.6 TDI o výkonu 81 kW/110 k) možné vyrobit individuálně. A pokud by se našel zájemce i z řad běžných zákazníků, může si pro Superb GreenLine zajet například do Německa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.