Toyota Proace přichází na český trh, je levnější než konkurence

ar6, 12. srpna 2016, 13:32 Google+

Zatímco Citroën Jumpy i Peugeot Expert lze na našem trhu již nějaký ten pátek objednávat, Toyota s uvedením modelu Proace, třetího ze sourozenců, nějakou dobu otálela. Zájemci o ní tak mohou začít své objednávky skládat až v těchto dnech. Kdo si však počkal, toho Toyota odmění nižší cenou než u francouzských dvojčat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Proace přichází na český trh i v krátkém provedení City.

Toyota Proace přichází na český trh i v krátkém provedení City. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Zatímco Jumpy i Expert jsou na trhu již ve třetí generaci, Proace přichází teprve ve svém druhém vydání. I to první přitom vycházelo ze spolupráce s koncernem PSA a také Fiatem. Italové už se však odtrhli a zůstala tak pouze francouzsko-japonská spolupráce. I když se designéři s novou přední částí hodně snažili, původ u lva či dvojitého šípu zamaskovat tak úplně nejde. Interiér je pak také ve všech ohledech stejný, jen to logo na volantu či v menu palubních systémů je rozdílné. Proace se tak alespoň liší v šířce nabízených variant. U nás bude zatím dostupný jen furgon, a to pouze ve dvou délkách.

Kratší City má délku 4609 milimetrů, šířku 1920 milimetrů, výšku 1905 milimetrů a rozvor 2925 milimetrů. Nákladový prostor se chlubí objemem 4,6 m3 (5,1 m3 s paketem Praktik, který znamená sklopné sedadlo spolujezdce a otevíratelnou přepážku mezi nákladovým prostorem a kabinou), délkou 2162 milimetrů (3324 milimetrů s paketem Praktik) a šířkou 1258 milimetrů mezi podběhy. Nosnost je 1000 nebo 1200 kilogramů v závislosti na motorizaci a výbavě, celkem se tak do auta vejdou tři lidé a dvě europalety. Větší provedení se jmenuje prostě jen Proace a má na délku 4959 milimetrů, na šířku 1920 milimetrů, na výšku 1895 milimetrů a mezi nápravami 3275 milimetrů. Nákladový prostor má objem 5,3 m3 (5,8 m3 s paketem Praktik), délku 2512 milimetrů (3674 milimetrů s paketem Praktik) a šířku 1258 milimetrů mezi podběhy. Užitečná hmotnost je v závislosti na motoru a výbavě 1000, 1200 nebo 1400 kilogramů, prostor je celkově určen třem europaletám. Oba modely pak sdílí zadní převis o délce 803 milimetrů a světlou výšku 150, respektive 175 milimetrů ve zvýšené podobě.

Technické údaje

  1.6 D-4D 1.6 D-4D 2.0 D-4D
Výkon: 70 kW 85 kW 90 kW
Toč. moment: 210 Nm 300 Nm 340 Nm
Převodovka: 5 MT 6 MT 6 MT
Zrychlení: 15,5 s 12,9 s 13,3 s
Max. rychlost: 145 km/h 160 km/h 170 km/h
Spotřeba: 5,5 l/100 km 5,1 l/100 km 5,3 l/100 km

Pod karosérií se ukrývá platforma EMP2 se specificky upravenou zadní nápravou pro co největší užitečnou hmotnost. V motorovém prostoru obou modelů se střídají tři motory. Klasika i City mají společné vznětové šestnáctistovky D-4D o výkonu 70 kW (95 k) a 85 kW (116 k) s pěti- respektive šestistupňovou manuální převodovkou v případě silnějšího naladění. To disponuje také systémem stop & start. Proace pak má i nejsilnější dvoulitr D-4D o výkonu 90 kW (122 k) s manuální šestistupňovou převodovkou. Ten také disponuje nosností 1400 kilogramů, prostřední motor má vždy 1000 kilogramů a nejslabší volbu mezi 1000 nebo 1200 kilogramy.

Ceník - Toyota Proace

  Nosnost Proace City Proace
Live Active Live Active
1.6 D-4D (70 kW) 1000 kg 399 900 Kč 434 900 Kč 464 900 Kč 499 900 Kč
1200 kg 404 900 Kč 439 900 Kč 469 900 Kč 504 900 Kč
1.6 D-4D (85 kW) 1000 kg ---------- 459 900 Kč ---------- 524 900 Kč
2.0 D-4D (90 kW) 1400 kg ---------- ---------- ---------- 554 900 Kč

Poznámka: Uvedené ceny jsou bez DPH.

Základní výbava Live obsahuje airbag řidiče a spolujezdce, asistent rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání, manuální ovládání zrcátek, elektrická okna vpředu, přípravu pro rádio, palubní počítač, výškově a podélně stavitelný volant, zadní dvoukřídlé dveře s úhlem otevření 180 stupňů, boční posuvné dveře na pravé straně, pevnou dělící přepážku, kotevní oka v nákladovém prostoru, nelakované nárazníky, kliky a zrcátka nebo 16palcová ocelová kola. Druhá úroveň Active přidává dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, audiosystém s Bluetooth, USB a čtyřmi reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, čalounění v kombinaci umělé kůže a látky a chlazenou schránku před spolujezdcem.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Toyota Proace přichází na český trh, je levnější než konkurence

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota představila modernizovaný Prius Plug-in hybrid

Potřebujete odvézt i tchýni? Levně? Toyota Prius Plug-in Hybrid prošla inovací

BMW ukázalo, čím plánuje ohromit zákazníky u připravovaného revolučního modelu iNEXT

BMW připravuje unikátní volant. Jeho nasazení ale schválně oddaluje

elektrická Cupra

Cupra poodhaluje něco tajemného... První exkluzivní elektrické SUV kupé

Audi SQ7

Nové Audi SQ7 po faceliftu: BYL VŮBEC NUTNÝ?

NEJKRÁSNĚJŠÍ CABRIO? Nové BMW M3 šokuje krásou!

NEJKRÁSNĚJŠÍ CABRIO? Nové BMW M8 šokuje krásou!

Ilustrační foto

Autem do Itálie? Víme za kolik, jak nepanikařit u pumpy a jak nepřijít o 200 tisíc za absurdní pokutu

Lexus intenzívně pracuje na systému aktivní bezpečnosti Safety System+

Lexus a aktivní bezpečnost. Jak je na tom s vývojem?

Chevrolet Corvette C8 2020

Chevrolet Corvette C8 JE TADY! "Americké ferrari" má po premiéře...

Toyota představila elektrický osobní přepravník APM pro olympijské a paralympijské hry v Tokiu 2020

Pro nejlepší sportovce planety větší golfový vozík. Toyota ukázala přepravník APM

ceny pohonných hmot

Kolik litrů paliva si můžete koupit za průměrnou mzdu v Evropě a v Česku?

reklama

Doporučujeme

Porsche 911 Targa 4S Exclusive

Porsche ukázalo 911 Targa 4S Exclusive. Odkazuje na historii značky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. NOVÝ Volkswagen Passat facelift 2019: Cena, výbava, motory, fotky

  2. Autem do Itálie? Víme za kolik, jak nepanikařit u pumpy a jak nepřijít o 200 tisíc za absurdní pokutu

  3. Chevrolet Corvette C8 JE TADY! "Americké ferrari" má po premiéře...

  4. PSA se pochlubilo pokrokem. Je však otázkou, kolik řidičů tím potěší

  5. Kolik litrů paliva si můžete koupit za průměrnou mzdu v Evropě a v Česku?

  6. Tajemství myčky aut: Nestačí do ní jen najet. Jak je používat efektivně?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud