Toyota Proace přichází na český trh, je levnější než konkurence

Toyota Proace City Van
Toyota Proace City Van, foto: Toyota
ar6 12. srpna 2016 13:32
Sdílej:

Zatímco Citroën Jumpy i Peugeot Expert lze na našem trhu již nějaký ten pátek objednávat, Toyota s uvedením modelu Proace, třetího ze sourozenců, nějakou dobu otálela. Zájemci o ní tak mohou začít své objednávky skládat až v těchto dnech. Kdo si však počkal, toho Toyota odmění nižší cenou než u francouzských dvojčat.

Zatímco Jumpy i Expert jsou na trhu již ve třetí generaci, Proace přichází teprve ve svém druhém vydání. I to první přitom vycházelo ze spolupráce s koncernem PSA a také Fiatem. Italové už se však odtrhli a zůstala tak pouze francouzsko-japonská spolupráce. I když se designéři s novou přední částí hodně snažili, původ u lva či dvojitého šípu zamaskovat tak úplně nejde. Interiér je pak také ve všech ohledech stejný, jen to logo na volantu či v menu palubních systémů je rozdílné. Proace se tak alespoň liší v šířce nabízených variant. U nás bude zatím dostupný jen furgon, a to pouze ve dvou délkách.

Kratší City má délku 4609 milimetrů, šířku 1920 milimetrů, výšku 1905 milimetrů a rozvor 2925 milimetrů. Nákladový prostor se chlubí objemem 4,6 m3 (5,1 m3 s paketem Praktik, který znamená sklopné sedadlo spolujezdce a otevíratelnou přepážku mezi nákladovým prostorem a kabinou), délkou 2162 milimetrů (3324 milimetrů s paketem Praktik) a šířkou 1258 milimetrů mezi podběhy. Nosnost je 1000 nebo 1200 kilogramů v závislosti na motorizaci a výbavě, celkem se tak do auta vejdou tři lidé a dvě europalety. Větší provedení se jmenuje prostě jen Proace a má na délku 4959 milimetrů, na šířku 1920 milimetrů, na výšku 1895 milimetrů a mezi nápravami 3275 milimetrů. Nákladový prostor má objem 5,3 m3 (5,8 m3 s paketem Praktik), délku 2512 milimetrů (3674 milimetrů s paketem Praktik) a šířku 1258 milimetrů mezi podběhy. Užitečná hmotnost je v závislosti na motoru a výbavě 1000, 1200 nebo 1400 kilogramů, prostor je celkově určen třem europaletám. Oba modely pak sdílí zadní převis o délce 803 milimetrů a světlou výšku 150, respektive 175 milimetrů ve zvýšené podobě.

Technické údaje

  1.6 D-4D 1.6 D-4D 2.0 D-4D Výkon: 70 kW 85 kW 90 kW Toč. moment: 210 Nm 300 Nm 340 Nm Převodovka: 5 MT 6 MT 6 MT Zrychlení: 15,5 s 12,9 s 13,3 s Max. rychlost: 145 km/h 160 km/h 170 km/h Spotřeba: 5,5 l/100 km 5,1 l/100 km 5,3 l/100 km

Pod karosérií se ukrývá platforma EMP2 se specificky upravenou zadní nápravou pro co největší užitečnou hmotnost. V motorovém prostoru obou modelů se střídají tři motory. Klasika i City mají společné vznětové šestnáctistovky D-4D o výkonu 70 kW (95 k) a 85 kW (116 k) s pěti- respektive šestistupňovou manuální převodovkou v případě silnějšího naladění. To disponuje také systémem stop & start. Proace pak má i nejsilnější dvoulitr D-4D o výkonu 90 kW (122 k) s manuální šestistupňovou převodovkou. Ten také disponuje nosností 1400 kilogramů, prostřední motor má vždy 1000 kilogramů a nejslabší volbu mezi 1000 nebo 1200 kilogramy.

Ceník - Toyota Proace

  Nosnost Proace City Proace Live Active Live Active 1.6 D-4D (70 kW) 1000 kg 399 900 Kč 434 900 Kč 464 900 Kč 499 900 Kč 1200 kg 404 900 Kč 439 900 Kč 469 900 Kč 504 900 Kč 1.6 D-4D (85 kW) 1000 kg ---------- 459 900 Kč ---------- 524 900 Kč 2.0 D-4D (90 kW) 1400 kg ---------- ---------- ---------- 554 900 Kč

Poznámka: Uvedené ceny jsou bez DPH.

Základní výbava Live obsahuje airbag řidiče a spolujezdce, asistent rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání, manuální ovládání zrcátek, elektrická okna vpředu, přípravu pro rádio, palubní počítač, výškově a podélně stavitelný volant, zadní dvoukřídlé dveře s úhlem otevření 180 stupňů, boční posuvné dveře na pravé straně, pevnou dělící přepážku, kotevní oka v nákladovém prostoru, nelakované nárazníky, kliky a zrcátka nebo 16palcová ocelová kola. Druhá úroveň Active přidává dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, audiosystém s Bluetooth, USB a čtyřmi reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, čalounění v kombinaci umělé kůže a látky a chlazenou schránku před spolujezdcem.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.