Omlazený Fiat 500 přišel na náš trh už skoro před rokem. I po devíti letech se mu navíc daří výborně, což český importér potvrzuje uvedením dvou nových verzí městského hatchbacku nebo kabrioletu. Zatímco 500 Sport hraje na sportovní notu, 500 Riva je vyloženě luxusní záležitostí.
Fiat 500 Sport se poprvé představil už na jaře v Ženevě. Tehdy dokázal zaujmout stylem, připomínajícím sportovní verze s logem Abarth, avšak bez patřičných a pro někoho zbytečných změn v technice. Malá „pětistovka“ tak dostala 15palcová litá kola s pěti paprsky, nové nárazníky, chromovanou koncovku výfuku, grafitové kryty zrcátek nebo decentní zadní spoiler. Specialitou tohoto provedení jsou pak příplatkové odstíny modrá metalická Italia a zelená matná Alpi. Druhá barva ale přijde na 23 000 korun. Pokud jde o skladbu výbavy, ta odpovídá druhému výbavovém stupni Plus (7 airbagů, manuální klimatizace, elektrická přední okna a zrcátka), doplněném o sedmipalcový TFT displej, rádio Uconnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, Bluetooth, šesti reproduktory, USB a Aux a mlhovky. Oproti jiným trhům pak u nás dostanete jen třídveřový hatchback.
To 500 Riva je daleko exkluzivnější záležitostí. Hatchback nebo kabriolet v unikátní modré metalíze (kabriolet má modrou plátěnou střechu, hatchback pevnou prosklenou) s dvojitým tyrkysovou linií kolem vozu, chromovanými prvky a 16palcovými litými koly se inspiroval světem luxusních člunů (Riva patří k jejich předním světovým výrobcům). Tomu odpovídá i interiér s palubní deskou, hlavicí řadící páky a prahovými lištami v dřevěném provedení s ručním lakováním. Koberec v kufru má potom dřevěnou lištu. Celá kabina je čalouněná kůží ve slonovinovém odstínu s modrým prošíváním. Ve výbavě se oproti modelu Sport objevují automatická klimatizace a zadní parkovací senzory.
Ceník - Fiat 500 Sport/Riva
Sport Riva Riva C 0.9 TwinAir (77 kW) 398 000 Kč 512 100 Kč ---------- 1.2 (69 kW) 353 000 Kč 462 100 Kč 532 100 KčObě nové varianty mohou být poháněny jen dvěma motory. Slabší je atmosférická dvanáctistovka o výkonu 51 kW (69 k) s točivým momentem 102 Nm a pětistupňovou manuální převodovkou, silnější přeplňovaná dvouválcová devítistovka o výkonu 77 kW (105 k) s točivým momentem 145 Nm a šestistupňovou manuální převodovkou. Fiat 500C v provedení Riva pak bude dostupný jen se atmosférickou dvanáctistovkou. Ta akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,9 sekundy, jede maximálně 160 km/h a spotřebuje 4,9 l/100 km. Dvouválec je na 100 km/h za 10 sekund, dosáhne maximálně 188 km/h a díky standardnímu systému start & stop spotřebuje jen 4,2 l/100 km. Fiat dále nabízí také slabší dvouválec 0.9 TwinAir o výkonu 62 kW (85 k) s točivým momentem 145 Nm a naftovou třináctistovku MultiJet o výkonu 70 kW (95 k) s točivým momentem 200 Nm. V obou případech pohání přední kola pětistupňový manuál.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.