Omlazený Fiat 500 přišel na náš trh už skoro před rokem. I po devíti letech se mu navíc daří výborně, což český importér potvrzuje uvedením dvou nových verzí městského hatchbacku nebo kabrioletu. Zatímco 500 Sport hraje na sportovní notu, 500 Riva je vyloženě luxusní záležitostí.
Fiat 500 Sport se poprvé představil už na jaře v Ženevě. Tehdy dokázal zaujmout stylem, připomínajícím sportovní verze s logem Abarth, avšak bez patřičných a pro někoho zbytečných změn v technice. Malá „pětistovka“ tak dostala 15palcová litá kola s pěti paprsky, nové nárazníky, chromovanou koncovku výfuku, grafitové kryty zrcátek nebo decentní zadní spoiler. Specialitou tohoto provedení jsou pak příplatkové odstíny modrá metalická Italia a zelená matná Alpi. Druhá barva ale přijde na 23 000 korun. Pokud jde o skladbu výbavy, ta odpovídá druhému výbavovém stupni Plus (7 airbagů, manuální klimatizace, elektrická přední okna a zrcátka), doplněném o sedmipalcový TFT displej, rádio Uconnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, Bluetooth, šesti reproduktory, USB a Aux a mlhovky. Oproti jiným trhům pak u nás dostanete jen třídveřový hatchback.
To 500 Riva je daleko exkluzivnější záležitostí. Hatchback nebo kabriolet v unikátní modré metalíze (kabriolet má modrou plátěnou střechu, hatchback pevnou prosklenou) s dvojitým tyrkysovou linií kolem vozu, chromovanými prvky a 16palcovými litými koly se inspiroval světem luxusních člunů (Riva patří k jejich předním světovým výrobcům). Tomu odpovídá i interiér s palubní deskou, hlavicí řadící páky a prahovými lištami v dřevěném provedení s ručním lakováním. Koberec v kufru má potom dřevěnou lištu. Celá kabina je čalouněná kůží ve slonovinovém odstínu s modrým prošíváním. Ve výbavě se oproti modelu Sport objevují automatická klimatizace a zadní parkovací senzory.
Ceník - Fiat 500 Sport/Riva
Sport Riva Riva C 0.9 TwinAir (77 kW) 398 000 Kč 512 100 Kč ---------- 1.2 (69 kW) 353 000 Kč 462 100 Kč 532 100 KčObě nové varianty mohou být poháněny jen dvěma motory. Slabší je atmosférická dvanáctistovka o výkonu 51 kW (69 k) s točivým momentem 102 Nm a pětistupňovou manuální převodovkou, silnější přeplňovaná dvouválcová devítistovka o výkonu 77 kW (105 k) s točivým momentem 145 Nm a šestistupňovou manuální převodovkou. Fiat 500C v provedení Riva pak bude dostupný jen se atmosférickou dvanáctistovkou. Ta akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,9 sekundy, jede maximálně 160 km/h a spotřebuje 4,9 l/100 km. Dvouválec je na 100 km/h za 10 sekund, dosáhne maximálně 188 km/h a díky standardnímu systému start & stop spotřebuje jen 4,2 l/100 km. Fiat dále nabízí také slabší dvouválec 0.9 TwinAir o výkonu 62 kW (85 k) s točivým momentem 145 Nm a naftovou třináctistovku MultiJet o výkonu 70 kW (95 k) s točivým momentem 200 Nm. V obou případech pohání přední kola pětistupňový manuál.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?