Omlazený Fiat 500 přišel na náš trh už skoro před rokem. I po devíti letech se mu navíc daří výborně, což český importér potvrzuje uvedením dvou nových verzí městského hatchbacku nebo kabrioletu. Zatímco 500 Sport hraje na sportovní notu, 500 Riva je vyloženě luxusní záležitostí.
Fiat 500 Sport se poprvé představil už na jaře v Ženevě. Tehdy dokázal zaujmout stylem, připomínajícím sportovní verze s logem Abarth, avšak bez patřičných a pro někoho zbytečných změn v technice. Malá „pětistovka“ tak dostala 15palcová litá kola s pěti paprsky, nové nárazníky, chromovanou koncovku výfuku, grafitové kryty zrcátek nebo decentní zadní spoiler. Specialitou tohoto provedení jsou pak příplatkové odstíny modrá metalická Italia a zelená matná Alpi. Druhá barva ale přijde na 23 000 korun. Pokud jde o skladbu výbavy, ta odpovídá druhému výbavovém stupni Plus (7 airbagů, manuální klimatizace, elektrická přední okna a zrcátka), doplněném o sedmipalcový TFT displej, rádio Uconnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, Bluetooth, šesti reproduktory, USB a Aux a mlhovky. Oproti jiným trhům pak u nás dostanete jen třídveřový hatchback.
To 500 Riva je daleko exkluzivnější záležitostí. Hatchback nebo kabriolet v unikátní modré metalíze (kabriolet má modrou plátěnou střechu, hatchback pevnou prosklenou) s dvojitým tyrkysovou linií kolem vozu, chromovanými prvky a 16palcovými litými koly se inspiroval světem luxusních člunů (Riva patří k jejich předním světovým výrobcům). Tomu odpovídá i interiér s palubní deskou, hlavicí řadící páky a prahovými lištami v dřevěném provedení s ručním lakováním. Koberec v kufru má potom dřevěnou lištu. Celá kabina je čalouněná kůží ve slonovinovém odstínu s modrým prošíváním. Ve výbavě se oproti modelu Sport objevují automatická klimatizace a zadní parkovací senzory.
Ceník - Fiat 500 Sport/Riva
Sport Riva Riva C 0.9 TwinAir (77 kW) 398 000 Kč 512 100 Kč ---------- 1.2 (69 kW) 353 000 Kč 462 100 Kč 532 100 KčObě nové varianty mohou být poháněny jen dvěma motory. Slabší je atmosférická dvanáctistovka o výkonu 51 kW (69 k) s točivým momentem 102 Nm a pětistupňovou manuální převodovkou, silnější přeplňovaná dvouválcová devítistovka o výkonu 77 kW (105 k) s točivým momentem 145 Nm a šestistupňovou manuální převodovkou. Fiat 500C v provedení Riva pak bude dostupný jen se atmosférickou dvanáctistovkou. Ta akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,9 sekundy, jede maximálně 160 km/h a spotřebuje 4,9 l/100 km. Dvouválec je na 100 km/h za 10 sekund, dosáhne maximálně 188 km/h a díky standardnímu systému start & stop spotřebuje jen 4,2 l/100 km. Fiat dále nabízí také slabší dvouválec 0.9 TwinAir o výkonu 62 kW (85 k) s točivým momentem 145 Nm a naftovou třináctistovku MultiJet o výkonu 70 kW (95 k) s točivým momentem 200 Nm. V obou případech pohání přední kola pětistupňový manuál.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.