V červnu se na český trh vydal omlazený Fiat Fiorino, nyní přichází řada na jeho osobního sourozence se jménem Qubo. Ten doznal prakticky stejných změn jako dodávka, poměrem ceny a prostornosti pak nabízí zajímavou alternativu k malým kombíkům nebo kompaktním hatchbackům.
Už při představení faceliftu jsme psali, že by právě nová tvář mohla trochu pomoct jinak mizerným prodejům malého MPV, případně jej alespoň dostat do povědomí potenciálních zákazníků. Provedené změny jsou ale spíše decentního charakteru, ani osm let po premiéře totiž Qubo nevypadá vyloženě špatně. Po vzoru Fiorina tak došlo na novou masku i nárazník, respektive oživenou paletu barev a litých kol. Uvnitř zůstala zachována variabilita, díky níž lze sedačky uspořádat až do šestnácti různých konfigurací. K tomu je nutné také připočíst kufr o objemu 330 až 2500 litrů, což umí dneska málokteré malé auto. A právě těm se hodně přiblížil interiér vozu s novým volantem a rádiem s pětipalcovým barevným displejem. Ten je k dispozici i v kombinaci s navigací, což je u tohoto modelu novinka.
Základním motorem je zážehová čtrnáctistovka o výkonu 57 kW (77 k), naftové třináctistovky MultiJet disponují výkonem 59 kW (80 k) nebo 70 kW (95 k) a čtrnáctistovka Natural Power na CNG má 51 kW (70 k). Všechny jednotky plní emisní normu Euro 6 a přední kola pohání přes pětistupňový manuál. Slabší turbodiesel ale může dostat volitelně pětistupňového robota Dualogic, pro obě naftové jednotky je připraven systém start & stop za 10 000 korun.
Technické údaje
1.4 1.3 MultiJet 1.3 MultiJet 1.3 MultiJet 1.4 CNG Výkon: 57 kW 59 kW 59 kW 70 kW 51 kW Toč. moment: 115 Nm 200 Nm 200 Nm 200 Nm 104 Nm Převodovka: 5 MT 5 MT 5 AMT 5 MT 5 MT Zrychlení: 14,7 s 13,9 s 13,9 s 11,9 s 17,5 s Max. rychlost: 155 km/h 161 km/h 161 km/h 167 km/h 149 km/h Spotřeba: 6,9 l/100 km 4,5 l/100 km 3,9 l/100 km 4,5 l/100 km 4,3 kg/100 km Délka: 3957 mm (3971 mm) Šířka: 1716 mm Výška: 1735 mm (1810 mm) Rozvor: 2513 mm Kufr: 330/2500 l 250/2400 lPoznámka: Údaje v závorce platí pro verzi Trekking.
Nejnižší výbava Plus obsahuje čtyři airbagy, úchyty Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, mechanicky ovládaná zrcátka, elektrická přední okna, přípravu pro rádio, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, dvojici bočních posuvných dveří nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhý stupeň Lounge přidává elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, rádio s pětipalcovým dotykovým displejem, MP3, USB, Bluetooth a šesti reproduktory, multifunkční volant, dělená a sklopná zadní opěradla, zrcátka a nárazníky v barvě karosérie nebo mlhovky.
Ceník - Fiat Qubo 2016
Plus Lounge Trekking 1.4 (57 kW) 264 900 Kč 293 900 Kč ---------- 1.3 MultiJet (59 kW) ---------- 370 900 Kč ---------- 1.3 MultiJet MTA (59 kW) ---------- 405 900 Kč ---------- 1.3 MultiJet (70 kW) ---------- 383 900 Kč 400 900 Kč 1.4 Natural Power (51 kW) 338 900 Kč 370 900 Kč ----------Nejvyšší linie Trekking má výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, přední loketní opěrku, střešní ližiny, sadu optických doplňků, 15palcová litá kola s celoročními pneumatikami, o 10 milimetrů vyšší světlou výšku, spodní ochranný kryt motoru či systém Traction+.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?