V červnu se na český trh vydal omlazený Fiat Fiorino, nyní přichází řada na jeho osobního sourozence se jménem Qubo. Ten doznal prakticky stejných změn jako dodávka, poměrem ceny a prostornosti pak nabízí zajímavou alternativu k malým kombíkům nebo kompaktním hatchbackům.
Už při představení faceliftu jsme psali, že by právě nová tvář mohla trochu pomoct jinak mizerným prodejům malého MPV, případně jej alespoň dostat do povědomí potenciálních zákazníků. Provedené změny jsou ale spíše decentního charakteru, ani osm let po premiéře totiž Qubo nevypadá vyloženě špatně. Po vzoru Fiorina tak došlo na novou masku i nárazník, respektive oživenou paletu barev a litých kol. Uvnitř zůstala zachována variabilita, díky níž lze sedačky uspořádat až do šestnácti různých konfigurací. K tomu je nutné také připočíst kufr o objemu 330 až 2500 litrů, což umí dneska málokteré malé auto. A právě těm se hodně přiblížil interiér vozu s novým volantem a rádiem s pětipalcovým barevným displejem. Ten je k dispozici i v kombinaci s navigací, což je u tohoto modelu novinka.
Základním motorem je zážehová čtrnáctistovka o výkonu 57 kW (77 k), naftové třináctistovky MultiJet disponují výkonem 59 kW (80 k) nebo 70 kW (95 k) a čtrnáctistovka Natural Power na CNG má 51 kW (70 k). Všechny jednotky plní emisní normu Euro 6 a přední kola pohání přes pětistupňový manuál. Slabší turbodiesel ale může dostat volitelně pětistupňového robota Dualogic, pro obě naftové jednotky je připraven systém start & stop za 10 000 korun.
Technické údaje
1.4 1.3 MultiJet 1.3 MultiJet 1.3 MultiJet 1.4 CNG Výkon: 57 kW 59 kW 59 kW 70 kW 51 kW Toč. moment: 115 Nm 200 Nm 200 Nm 200 Nm 104 Nm Převodovka: 5 MT 5 MT 5 AMT 5 MT 5 MT Zrychlení: 14,7 s 13,9 s 13,9 s 11,9 s 17,5 s Max. rychlost: 155 km/h 161 km/h 161 km/h 167 km/h 149 km/h Spotřeba: 6,9 l/100 km 4,5 l/100 km 3,9 l/100 km 4,5 l/100 km 4,3 kg/100 km Délka: 3957 mm (3971 mm) Šířka: 1716 mm Výška: 1735 mm (1810 mm) Rozvor: 2513 mm Kufr: 330/2500 l 250/2400 lPoznámka: Údaje v závorce platí pro verzi Trekking.
Nejnižší výbava Plus obsahuje čtyři airbagy, úchyty Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, mechanicky ovládaná zrcátka, elektrická přední okna, přípravu pro rádio, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, dvojici bočních posuvných dveří nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhý stupeň Lounge přidává elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, rádio s pětipalcovým dotykovým displejem, MP3, USB, Bluetooth a šesti reproduktory, multifunkční volant, dělená a sklopná zadní opěradla, zrcátka a nárazníky v barvě karosérie nebo mlhovky.
Ceník - Fiat Qubo 2016
Plus Lounge Trekking 1.4 (57 kW) 264 900 Kč 293 900 Kč ---------- 1.3 MultiJet (59 kW) ---------- 370 900 Kč ---------- 1.3 MultiJet MTA (59 kW) ---------- 405 900 Kč ---------- 1.3 MultiJet (70 kW) ---------- 383 900 Kč 400 900 Kč 1.4 Natural Power (51 kW) 338 900 Kč 370 900 Kč ----------Nejvyšší linie Trekking má výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, přední loketní opěrku, střešní ližiny, sadu optických doplňků, 15palcová litá kola s celoročními pneumatikami, o 10 milimetrů vyšší světlou výšku, spodní ochranný kryt motoru či systém Traction+.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.