Pokud na českém trhu prodáváte variantu kombi některého z modelů nižší střední třídy, je vysoká pravděpodobnost, že zákazníci zvolí právě ji. Jasně nejpopulárnější je praktická karosérie u Škody Octavia, které ale za poslední měsíce přibylo několik nových vyzyvatelů. Tím posledním je Renault Mégane Grandtour, představený na ženevském autosalonu.
K modelové řadě Mégane už kombi tak nějak neodmyslitelně patří, ačkoliv jej Renault poprvé uvedl až s omlazeným Méganem první generace. Aktuální čtvrté vydání má na délku 4626 milimetrů a rozvor s hodnotou 2712 milimetrů, což jsou hodnoty větší než u předchůdce. Není tak překvapením, že základní objem zavazadlového prostoru 521 litrů lze navýšit na 1504 litrů, převézt jde předměty dlouhé až 2,77 metru. Pro nohy zadních cestujících je připraveno 216 milimetrů. V dalších ohledech už ale kombi věrně kopíruje hatchback. Nabídka motorů tak zahrnuje atmosférickou šestnáctistovku SCe o výkonu 84 kW (115 k), dvanáctistovku TCe o výkonu 74 nebo 96 kW (101 nebo 130 k), šestnáctistovku TCe o výkonu 151 kW (205 k), patnáctistovku dCi o výkonu 66 nebo 81 kW (90 nebo 110 k) a konečně šestnáctistovku dCi o výkonu 96 nebo 120 kW (130 nebo 165 k). Vybrané motory mají také dvouspojkový automat EDC.
Technické údaje
1.6 SCe 1.2 TCe 1.2 TCe 1.2 TCe 1.6 TCe 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi 1.6 dCi 1.6 dCi Výkon: 84 kW 74 kW 96 kW 96 kW 151 kW 66 kW 81 kW 81 kW 81 kW 120 kW Toč. moment: 156 Nm 175 Nm 205 Nm 205 Nm 280 Nm 220 Nm 260 Nm 250 Nm 320 Nm 380 Nm Převodovka: 5 MT 6 MT 6 MT 7 EDC 7 EDC 6 MT 6 MT 6 EDC 6 MT 6 EDC Zrychlení: 11,9 s 12,6 s 11,0 s 11,7 s 7,4 s 14,1 s 11,6 s 12,7 s 10,6 s 8,9 s Max. rychlost: 187 km/h 179 km/h 197 km/h 197 km/h 230 km/h 174 km/h 187 km/h 187 km/h 198 km/h 214 km/h Spotřeba: 6,3 l 5,4 l 5,3 l 5,4 l 6,0 l 3,7 l 3,7 l 3,7 l 4,0 l 4,7 l Délka: 4626 mm Šířka: 1814 mm Výška: 1449 mm Rozvor: 2712 mm Kufr: 521/1504 lZákladní výbava Life obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix pro zadní boční sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, elektrická přední okna, rádio s 4,2palcovým displejem, MP3, USB, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, v šesti směrech stavitelné sedadlo řidiče, LEDky denního svícení nebo 16palcová ocelová kola. Druhá úroveň Zen přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrická zadní okna, manuálně nastavitelnou bederní opěrku sedadla řidiče, kožený volant, mlhovky a střešní ližiny.
Linie Intens má navíc zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, hands-free kartu, přístrojový štít se sedmipalcovým TFT displejem, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystémem s osmi reproduktory, navigací, Bluetooth a USB připojením, manuálně nastavitelné sedadlo spolujezdce, čalounění kombinací látky a koženky, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo 16palcová litá kola. Výbava Bose přináší panoramatický kamerový systém, couvací kameru, parkovací asistent, varování před opuštěním jízdního pruhu, přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, volant potažený kůží Nappa, elektricky stavitelnou bederní opěrku řidiče s masážní funkcí, sklopné sedadlo řidiče, audiosystém Bose s deseti reproduktory a prostorovým zvukem nebo 17palcová kola.
Ceník - Renault Mégane Grandtour
Life Zen Intens Bose GT 1.6 SCe (84 kW) 369 900 Kč 389 900 Kč 429 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (74 kW) ---------- 407 900 Kč 447 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (96 kW) ---------- 424 900 Kč 464 900 Kč 514 900 Kč ---------- 1.2 TCe EDC (96 kW) ---------- ---------- 514 900 Kč 564 900 Kč ---------- 1.6 TCe EDC (151 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 624 900 Kč 1.5 dCi (66 kW) 429 900 Kč 449 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 dCi (81 kW) ---------- 474 900 Kč 514 900 Kč 564 900 Kč ---------- 1.5 dCi EDC (81 kW) ---------- ---------- 554 900 Kč 604 900 Kč ---------- 1.6 dCi (96 kW) ---------- ---------- 544 900 Kč 594 900 Kč ---------- 1.6 dCi EDC (120 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 684 900 KčMégane GT vychází z výbavy Intens, oproti níž má navíc optický bodykit karosérie, dvojitou koncovku výfuku, specifická 17palcová kola, sportovní volant a sedačky, varování před opuštěním jízdního pruhu, přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, infotainment R-Link 2 s 8,7palcovou obrazovkou, navigací a audiosystémem Bose s deseti reproduktory, systém 4Control, volič RS Drive, sportovní podvozek, Launch Control nebo přední světla LED Pure Vision.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.