Pokud na českém trhu prodáváte variantu kombi některého z modelů nižší střední třídy, je vysoká pravděpodobnost, že zákazníci zvolí právě ji. Jasně nejpopulárnější je praktická karosérie u Škody Octavia, které ale za poslední měsíce přibylo několik nových vyzyvatelů. Tím posledním je Renault Mégane Grandtour, představený na ženevském autosalonu.
K modelové řadě Mégane už kombi tak nějak neodmyslitelně patří, ačkoliv jej Renault poprvé uvedl až s omlazeným Méganem první generace. Aktuální čtvrté vydání má na délku 4626 milimetrů a rozvor s hodnotou 2712 milimetrů, což jsou hodnoty větší než u předchůdce. Není tak překvapením, že základní objem zavazadlového prostoru 521 litrů lze navýšit na 1504 litrů, převézt jde předměty dlouhé až 2,77 metru. Pro nohy zadních cestujících je připraveno 216 milimetrů. V dalších ohledech už ale kombi věrně kopíruje hatchback. Nabídka motorů tak zahrnuje atmosférickou šestnáctistovku SCe o výkonu 84 kW (115 k), dvanáctistovku TCe o výkonu 74 nebo 96 kW (101 nebo 130 k), šestnáctistovku TCe o výkonu 151 kW (205 k), patnáctistovku dCi o výkonu 66 nebo 81 kW (90 nebo 110 k) a konečně šestnáctistovku dCi o výkonu 96 nebo 120 kW (130 nebo 165 k). Vybrané motory mají také dvouspojkový automat EDC.
Technické údaje
1.6 SCe 1.2 TCe 1.2 TCe 1.2 TCe 1.6 TCe 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi 1.6 dCi 1.6 dCi Výkon: 84 kW 74 kW 96 kW 96 kW 151 kW 66 kW 81 kW 81 kW 81 kW 120 kW Toč. moment: 156 Nm 175 Nm 205 Nm 205 Nm 280 Nm 220 Nm 260 Nm 250 Nm 320 Nm 380 Nm Převodovka: 5 MT 6 MT 6 MT 7 EDC 7 EDC 6 MT 6 MT 6 EDC 6 MT 6 EDC Zrychlení: 11,9 s 12,6 s 11,0 s 11,7 s 7,4 s 14,1 s 11,6 s 12,7 s 10,6 s 8,9 s Max. rychlost: 187 km/h 179 km/h 197 km/h 197 km/h 230 km/h 174 km/h 187 km/h 187 km/h 198 km/h 214 km/h Spotřeba: 6,3 l 5,4 l 5,3 l 5,4 l 6,0 l 3,7 l 3,7 l 3,7 l 4,0 l 4,7 l Délka: 4626 mm Šířka: 1814 mm Výška: 1449 mm Rozvor: 2712 mm Kufr: 521/1504 lZákladní výbava Life obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix pro zadní boční sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, elektrická přední okna, rádio s 4,2palcovým displejem, MP3, USB, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, v šesti směrech stavitelné sedadlo řidiče, LEDky denního svícení nebo 16palcová ocelová kola. Druhá úroveň Zen přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrická zadní okna, manuálně nastavitelnou bederní opěrku sedadla řidiče, kožený volant, mlhovky a střešní ližiny.
Linie Intens má navíc zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, hands-free kartu, přístrojový štít se sedmipalcovým TFT displejem, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystémem s osmi reproduktory, navigací, Bluetooth a USB připojením, manuálně nastavitelné sedadlo spolujezdce, čalounění kombinací látky a koženky, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo 16palcová litá kola. Výbava Bose přináší panoramatický kamerový systém, couvací kameru, parkovací asistent, varování před opuštěním jízdního pruhu, přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, volant potažený kůží Nappa, elektricky stavitelnou bederní opěrku řidiče s masážní funkcí, sklopné sedadlo řidiče, audiosystém Bose s deseti reproduktory a prostorovým zvukem nebo 17palcová kola.
Ceník - Renault Mégane Grandtour
Life Zen Intens Bose GT 1.6 SCe (84 kW) 369 900 Kč 389 900 Kč 429 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (74 kW) ---------- 407 900 Kč 447 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (96 kW) ---------- 424 900 Kč 464 900 Kč 514 900 Kč ---------- 1.2 TCe EDC (96 kW) ---------- ---------- 514 900 Kč 564 900 Kč ---------- 1.6 TCe EDC (151 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 624 900 Kč 1.5 dCi (66 kW) 429 900 Kč 449 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 dCi (81 kW) ---------- 474 900 Kč 514 900 Kč 564 900 Kč ---------- 1.5 dCi EDC (81 kW) ---------- ---------- 554 900 Kč 604 900 Kč ---------- 1.6 dCi (96 kW) ---------- ---------- 544 900 Kč 594 900 Kč ---------- 1.6 dCi EDC (120 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 684 900 KčMégane GT vychází z výbavy Intens, oproti níž má navíc optický bodykit karosérie, dvojitou koncovku výfuku, specifická 17palcová kola, sportovní volant a sedačky, varování před opuštěním jízdního pruhu, přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, infotainment R-Link 2 s 8,7palcovou obrazovkou, navigací a audiosystémem Bose s deseti reproduktory, systém 4Control, volič RS Drive, sportovní podvozek, Launch Control nebo přední světla LED Pure Vision.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.