Pokud na českém trhu prodáváte variantu kombi některého z modelů nižší střední třídy, je vysoká pravděpodobnost, že zákazníci zvolí právě ji. Jasně nejpopulárnější je praktická karosérie u Škody Octavia, které ale za poslední měsíce přibylo několik nových vyzyvatelů. Tím posledním je Renault Mégane Grandtour, představený na ženevském autosalonu.
K modelové řadě Mégane už kombi tak nějak neodmyslitelně patří, ačkoliv jej Renault poprvé uvedl až s omlazeným Méganem první generace. Aktuální čtvrté vydání má na délku 4626 milimetrů a rozvor s hodnotou 2712 milimetrů, což jsou hodnoty větší než u předchůdce. Není tak překvapením, že základní objem zavazadlového prostoru 521 litrů lze navýšit na 1504 litrů, převézt jde předměty dlouhé až 2,77 metru. Pro nohy zadních cestujících je připraveno 216 milimetrů. V dalších ohledech už ale kombi věrně kopíruje hatchback. Nabídka motorů tak zahrnuje atmosférickou šestnáctistovku SCe o výkonu 84 kW (115 k), dvanáctistovku TCe o výkonu 74 nebo 96 kW (101 nebo 130 k), šestnáctistovku TCe o výkonu 151 kW (205 k), patnáctistovku dCi o výkonu 66 nebo 81 kW (90 nebo 110 k) a konečně šestnáctistovku dCi o výkonu 96 nebo 120 kW (130 nebo 165 k). Vybrané motory mají také dvouspojkový automat EDC.
Technické údaje
1.6 SCe 1.2 TCe 1.2 TCe 1.2 TCe 1.6 TCe 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi 1.6 dCi 1.6 dCi Výkon: 84 kW 74 kW 96 kW 96 kW 151 kW 66 kW 81 kW 81 kW 81 kW 120 kW Toč. moment: 156 Nm 175 Nm 205 Nm 205 Nm 280 Nm 220 Nm 260 Nm 250 Nm 320 Nm 380 Nm Převodovka: 5 MT 6 MT 6 MT 7 EDC 7 EDC 6 MT 6 MT 6 EDC 6 MT 6 EDC Zrychlení: 11,9 s 12,6 s 11,0 s 11,7 s 7,4 s 14,1 s 11,6 s 12,7 s 10,6 s 8,9 s Max. rychlost: 187 km/h 179 km/h 197 km/h 197 km/h 230 km/h 174 km/h 187 km/h 187 km/h 198 km/h 214 km/h Spotřeba: 6,3 l 5,4 l 5,3 l 5,4 l 6,0 l 3,7 l 3,7 l 3,7 l 4,0 l 4,7 l Délka: 4626 mm Šířka: 1814 mm Výška: 1449 mm Rozvor: 2712 mm Kufr: 521/1504 lZákladní výbava Life obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix pro zadní boční sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, elektrická přední okna, rádio s 4,2palcovým displejem, MP3, USB, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, v šesti směrech stavitelné sedadlo řidiče, LEDky denního svícení nebo 16palcová ocelová kola. Druhá úroveň Zen přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrická zadní okna, manuálně nastavitelnou bederní opěrku sedadla řidiče, kožený volant, mlhovky a střešní ližiny.
Linie Intens má navíc zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, hands-free kartu, přístrojový štít se sedmipalcovým TFT displejem, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystémem s osmi reproduktory, navigací, Bluetooth a USB připojením, manuálně nastavitelné sedadlo spolujezdce, čalounění kombinací látky a koženky, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo 16palcová litá kola. Výbava Bose přináší panoramatický kamerový systém, couvací kameru, parkovací asistent, varování před opuštěním jízdního pruhu, přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, volant potažený kůží Nappa, elektricky stavitelnou bederní opěrku řidiče s masážní funkcí, sklopné sedadlo řidiče, audiosystém Bose s deseti reproduktory a prostorovým zvukem nebo 17palcová kola.
Ceník - Renault Mégane Grandtour
Life Zen Intens Bose GT 1.6 SCe (84 kW) 369 900 Kč 389 900 Kč 429 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (74 kW) ---------- 407 900 Kč 447 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (96 kW) ---------- 424 900 Kč 464 900 Kč 514 900 Kč ---------- 1.2 TCe EDC (96 kW) ---------- ---------- 514 900 Kč 564 900 Kč ---------- 1.6 TCe EDC (151 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 624 900 Kč 1.5 dCi (66 kW) 429 900 Kč 449 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 dCi (81 kW) ---------- 474 900 Kč 514 900 Kč 564 900 Kč ---------- 1.5 dCi EDC (81 kW) ---------- ---------- 554 900 Kč 604 900 Kč ---------- 1.6 dCi (96 kW) ---------- ---------- 544 900 Kč 594 900 Kč ---------- 1.6 dCi EDC (120 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 684 900 KčMégane GT vychází z výbavy Intens, oproti níž má navíc optický bodykit karosérie, dvojitou koncovku výfuku, specifická 17palcová kola, sportovní volant a sedačky, varování před opuštěním jízdního pruhu, přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, infotainment R-Link 2 s 8,7palcovou obrazovkou, navigací a audiosystémem Bose s deseti reproduktory, systém 4Control, volič RS Drive, sportovní podvozek, Launch Control nebo přední světla LED Pure Vision.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.