Volkswagen up! prodělal začátkem letošního roku omlazovací kúru, která vedle nových designových prvků a modernější výbavy přinesla také přeplňovaný litrový tříválec. Těsně před začátkem prázdnin zahájilo tuzemské zastoupení značky předprodej vozu za ceny od 220 tisíc korun.
Jak poznat omlazený up! na první pohled? Zaměřte se na nárazník a hlavní světla. V prvním případě dostalo bratislavské mini „serióznější“ tvář, v tom druhém zase standardní LED diody pro denní svícení. V kabině čekají nový volant a přehlednější přístrojový panel. Především na mladou generaci cílí multimediální výbava, zahrnující nejen rádio s monochromatickým displejem, ale též volitelnou couvací kamerou a konektivitu s chytrými telefony. Dalšími novými položkami příplatkové výbavy jsou automatická třízónová klimatizace nebo audiosystém Beats.
Pod kapotou je novinkou litrový tříválec TSI o výkonu 90 koní s točivým momentem 160 Nm, pohánějící přední kola prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky. V nabídce však i nadále zůstávají atmosférické litrové tříválce. Ten slabší má 60 koní a 95 Nm, silnější potom 75 koní a 95 Nm. V obou případech je možné sáhnout po pětistupňové manuální převodovce nebo pětistupňovém robotizovaném manuálu Shiftmatic. Alternativu k benzínovým agregátům představuje tříválec na CNG o výkonu 68 koní s točivým momentem 90 Nm. Jedinou dostupnou převodovkou je tady pětistupňový manuál.
Technické údaje
1.0 1.0 1.0 1.0 1.0 TSI 1.0 CNG Výkon: 60 k 60 k 75 k 75 k 90 k 68 k Toč. moment: 95 Nm 95 Nm 95 Nm 95 Nm 160 Nm 90 Nm Převodovka: 5 MT 5 ASG 5 MT 5 ASG 5 MT 5 MT Zrychlení: 14,4 s 15,3 s 13,5 s 14,9 s 9,9 s 16,3 s Max. rychlost: 162 km/h 162 km/h 172 km/h 172 km/h 185 km/h 165 km/h Spotřeba: 4,4 l/100 km 4,1 l/100 km 4,1 l/100 km 4,2 l/100 km 4,4 l/100 km 2,9 kg/100 kmZákladní výbava take up! obsahuje přední a boční airbagy, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuálně stavitelná zpětná zrcátka, elektrická přední okna, přípravu pro rádio se dvěma reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení, 14palcová ocelová kola nebo 14palcovou ocelovou rezervu. Základní model je rovněž dostupný jen s třídveřovou karosérií. Linie move up! má navíc uzavřenou schránku před spolujezdcem, manuální klimatizaci, rádio Composition s 3,1palcovým monochromatickým displejem, vstup USB, kožený volant, dělená zadní opěradla nebo zrcátka v barvě karosérie. Move up! rovněž přidává druhý pár dveří.
Ceník - Volkswagen up! 2016
take up! move up! high up! 1.0 (60 k) 219 900 Kč 240 900 Kč ---------- 1.0 ASG (60 k) ---------- 269 900 Kč ---------- 1.0 (75 k) ---------- 254 900 Kč 283 900 Kč 1.0 ASG (75 k) ---------- 283 900 Kč 312 900 Kč 1.0 TSI (90 k) ---------- ---------- 302 900 Kč 1.0 CNG (68 k) ---------- 302 900 Kč 331 900 KčNejvýše položená verze high up! přidává tempomat, parkovací senzory, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, držák Maps & more pro chytrý telefon s možností USB nabíjení, palubní počítač, rádio Composition Phone, vyhřívaná přední sedadla, bílé ambientní osvětlení interiéru, mlhovky nebo 15palcová litá kola. Pro omlazený up! nabízí Volkswagen rovněž větší možnosti individualizace, a to skrze designové pakety, barevně odlišené střechy, polepy karosérie nebo 16palcová litá kola. Na začátku srpna přijde do prodeje elektrický e-up!, v prosinci bude následovat pseudoterénní cross up!. Někdy v průběhu roku by měla dorazit také limitovaná série Beats up!.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.