Volkswagen up! prodělal začátkem letošního roku omlazovací kúru, která vedle nových designových prvků a modernější výbavy přinesla také přeplňovaný litrový tříválec. Těsně před začátkem prázdnin zahájilo tuzemské zastoupení značky předprodej vozu za ceny od 220 tisíc korun.
Jak poznat omlazený up! na první pohled? Zaměřte se na nárazník a hlavní světla. V prvním případě dostalo bratislavské mini „serióznější“ tvář, v tom druhém zase standardní LED diody pro denní svícení. V kabině čekají nový volant a přehlednější přístrojový panel. Především na mladou generaci cílí multimediální výbava, zahrnující nejen rádio s monochromatickým displejem, ale též volitelnou couvací kamerou a konektivitu s chytrými telefony. Dalšími novými položkami příplatkové výbavy jsou automatická třízónová klimatizace nebo audiosystém Beats.
Pod kapotou je novinkou litrový tříválec TSI o výkonu 90 koní s točivým momentem 160 Nm, pohánějící přední kola prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky. V nabídce však i nadále zůstávají atmosférické litrové tříválce. Ten slabší má 60 koní a 95 Nm, silnější potom 75 koní a 95 Nm. V obou případech je možné sáhnout po pětistupňové manuální převodovce nebo pětistupňovém robotizovaném manuálu Shiftmatic. Alternativu k benzínovým agregátům představuje tříválec na CNG o výkonu 68 koní s točivým momentem 90 Nm. Jedinou dostupnou převodovkou je tady pětistupňový manuál.
Technické údaje
1.0 1.0 1.0 1.0 1.0 TSI 1.0 CNG Výkon: 60 k 60 k 75 k 75 k 90 k 68 k Toč. moment: 95 Nm 95 Nm 95 Nm 95 Nm 160 Nm 90 Nm Převodovka: 5 MT 5 ASG 5 MT 5 ASG 5 MT 5 MT Zrychlení: 14,4 s 15,3 s 13,5 s 14,9 s 9,9 s 16,3 s Max. rychlost: 162 km/h 162 km/h 172 km/h 172 km/h 185 km/h 165 km/h Spotřeba: 4,4 l/100 km 4,1 l/100 km 4,1 l/100 km 4,2 l/100 km 4,4 l/100 km 2,9 kg/100 kmZákladní výbava take up! obsahuje přední a boční airbagy, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuálně stavitelná zpětná zrcátka, elektrická přední okna, přípravu pro rádio se dvěma reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení, 14palcová ocelová kola nebo 14palcovou ocelovou rezervu. Základní model je rovněž dostupný jen s třídveřovou karosérií. Linie move up! má navíc uzavřenou schránku před spolujezdcem, manuální klimatizaci, rádio Composition s 3,1palcovým monochromatickým displejem, vstup USB, kožený volant, dělená zadní opěradla nebo zrcátka v barvě karosérie. Move up! rovněž přidává druhý pár dveří.
Ceník - Volkswagen up! 2016
take up! move up! high up! 1.0 (60 k) 219 900 Kč 240 900 Kč ---------- 1.0 ASG (60 k) ---------- 269 900 Kč ---------- 1.0 (75 k) ---------- 254 900 Kč 283 900 Kč 1.0 ASG (75 k) ---------- 283 900 Kč 312 900 Kč 1.0 TSI (90 k) ---------- ---------- 302 900 Kč 1.0 CNG (68 k) ---------- 302 900 Kč 331 900 KčNejvýše položená verze high up! přidává tempomat, parkovací senzory, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, držák Maps & more pro chytrý telefon s možností USB nabíjení, palubní počítač, rádio Composition Phone, vyhřívaná přední sedadla, bílé ambientní osvětlení interiéru, mlhovky nebo 15palcová litá kola. Pro omlazený up! nabízí Volkswagen rovněž větší možnosti individualizace, a to skrze designové pakety, barevně odlišené střechy, polepy karosérie nebo 16palcová litá kola. Na začátku srpna přijde do prodeje elektrický e-up!, v prosinci bude následovat pseudoterénní cross up!. Někdy v průběhu roku by měla dorazit také limitovaná série Beats up!.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?