Volkswagen up! prodělal začátkem letošního roku omlazovací kúru, která vedle nových designových prvků a modernější výbavy přinesla také přeplňovaný litrový tříválec. Těsně před začátkem prázdnin zahájilo tuzemské zastoupení značky předprodej vozu za ceny od 220 tisíc korun.
Jak poznat omlazený up! na první pohled? Zaměřte se na nárazník a hlavní světla. V prvním případě dostalo bratislavské mini „serióznější“ tvář, v tom druhém zase standardní LED diody pro denní svícení. V kabině čekají nový volant a přehlednější přístrojový panel. Především na mladou generaci cílí multimediální výbava, zahrnující nejen rádio s monochromatickým displejem, ale též volitelnou couvací kamerou a konektivitu s chytrými telefony. Dalšími novými položkami příplatkové výbavy jsou automatická třízónová klimatizace nebo audiosystém Beats.
Pod kapotou je novinkou litrový tříválec TSI o výkonu 90 koní s točivým momentem 160 Nm, pohánějící přední kola prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky. V nabídce však i nadále zůstávají atmosférické litrové tříválce. Ten slabší má 60 koní a 95 Nm, silnější potom 75 koní a 95 Nm. V obou případech je možné sáhnout po pětistupňové manuální převodovce nebo pětistupňovém robotizovaném manuálu Shiftmatic. Alternativu k benzínovým agregátům představuje tříválec na CNG o výkonu 68 koní s točivým momentem 90 Nm. Jedinou dostupnou převodovkou je tady pětistupňový manuál.
Technické údaje
1.0 1.0 1.0 1.0 1.0 TSI 1.0 CNG Výkon: 60 k 60 k 75 k 75 k 90 k 68 k Toč. moment: 95 Nm 95 Nm 95 Nm 95 Nm 160 Nm 90 Nm Převodovka: 5 MT 5 ASG 5 MT 5 ASG 5 MT 5 MT Zrychlení: 14,4 s 15,3 s 13,5 s 14,9 s 9,9 s 16,3 s Max. rychlost: 162 km/h 162 km/h 172 km/h 172 km/h 185 km/h 165 km/h Spotřeba: 4,4 l/100 km 4,1 l/100 km 4,1 l/100 km 4,2 l/100 km 4,4 l/100 km 2,9 kg/100 kmZákladní výbava take up! obsahuje přední a boční airbagy, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuálně stavitelná zpětná zrcátka, elektrická přední okna, přípravu pro rádio se dvěma reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení, 14palcová ocelová kola nebo 14palcovou ocelovou rezervu. Základní model je rovněž dostupný jen s třídveřovou karosérií. Linie move up! má navíc uzavřenou schránku před spolujezdcem, manuální klimatizaci, rádio Composition s 3,1palcovým monochromatickým displejem, vstup USB, kožený volant, dělená zadní opěradla nebo zrcátka v barvě karosérie. Move up! rovněž přidává druhý pár dveří.
Ceník - Volkswagen up! 2016
take up! move up! high up! 1.0 (60 k) 219 900 Kč 240 900 Kč ---------- 1.0 ASG (60 k) ---------- 269 900 Kč ---------- 1.0 (75 k) ---------- 254 900 Kč 283 900 Kč 1.0 ASG (75 k) ---------- 283 900 Kč 312 900 Kč 1.0 TSI (90 k) ---------- ---------- 302 900 Kč 1.0 CNG (68 k) ---------- 302 900 Kč 331 900 KčNejvýše položená verze high up! přidává tempomat, parkovací senzory, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, držák Maps & more pro chytrý telefon s možností USB nabíjení, palubní počítač, rádio Composition Phone, vyhřívaná přední sedadla, bílé ambientní osvětlení interiéru, mlhovky nebo 15palcová litá kola. Pro omlazený up! nabízí Volkswagen rovněž větší možnosti individualizace, a to skrze designové pakety, barevně odlišené střechy, polepy karosérie nebo 16palcová litá kola. Na začátku srpna přijde do prodeje elektrický e-up!, v prosinci bude následovat pseudoterénní cross up!. Někdy v průběhu roku by měla dorazit také limitovaná série Beats up!.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.