Volkswagen up! prodělal začátkem letošního roku omlazovací kúru, která vedle nových designových prvků a modernější výbavy přinesla také přeplňovaný litrový tříválec. Těsně před začátkem prázdnin zahájilo tuzemské zastoupení značky předprodej vozu za ceny od 220 tisíc korun.
Jak poznat omlazený up! na první pohled? Zaměřte se na nárazník a hlavní světla. V prvním případě dostalo bratislavské mini „serióznější“ tvář, v tom druhém zase standardní LED diody pro denní svícení. V kabině čekají nový volant a přehlednější přístrojový panel. Především na mladou generaci cílí multimediální výbava, zahrnující nejen rádio s monochromatickým displejem, ale též volitelnou couvací kamerou a konektivitu s chytrými telefony. Dalšími novými položkami příplatkové výbavy jsou automatická třízónová klimatizace nebo audiosystém Beats.
Pod kapotou je novinkou litrový tříválec TSI o výkonu 90 koní s točivým momentem 160 Nm, pohánějící přední kola prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky. V nabídce však i nadále zůstávají atmosférické litrové tříválce. Ten slabší má 60 koní a 95 Nm, silnější potom 75 koní a 95 Nm. V obou případech je možné sáhnout po pětistupňové manuální převodovce nebo pětistupňovém robotizovaném manuálu Shiftmatic. Alternativu k benzínovým agregátům představuje tříválec na CNG o výkonu 68 koní s točivým momentem 90 Nm. Jedinou dostupnou převodovkou je tady pětistupňový manuál.
Technické údaje
1.0 1.0 1.0 1.0 1.0 TSI 1.0 CNG Výkon: 60 k 60 k 75 k 75 k 90 k 68 k Toč. moment: 95 Nm 95 Nm 95 Nm 95 Nm 160 Nm 90 Nm Převodovka: 5 MT 5 ASG 5 MT 5 ASG 5 MT 5 MT Zrychlení: 14,4 s 15,3 s 13,5 s 14,9 s 9,9 s 16,3 s Max. rychlost: 162 km/h 162 km/h 172 km/h 172 km/h 185 km/h 165 km/h Spotřeba: 4,4 l/100 km 4,1 l/100 km 4,1 l/100 km 4,2 l/100 km 4,4 l/100 km 2,9 kg/100 kmZákladní výbava take up! obsahuje přední a boční airbagy, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuálně stavitelná zpětná zrcátka, elektrická přední okna, přípravu pro rádio se dvěma reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení, 14palcová ocelová kola nebo 14palcovou ocelovou rezervu. Základní model je rovněž dostupný jen s třídveřovou karosérií. Linie move up! má navíc uzavřenou schránku před spolujezdcem, manuální klimatizaci, rádio Composition s 3,1palcovým monochromatickým displejem, vstup USB, kožený volant, dělená zadní opěradla nebo zrcátka v barvě karosérie. Move up! rovněž přidává druhý pár dveří.
Ceník - Volkswagen up! 2016
take up! move up! high up! 1.0 (60 k) 219 900 Kč 240 900 Kč ---------- 1.0 ASG (60 k) ---------- 269 900 Kč ---------- 1.0 (75 k) ---------- 254 900 Kč 283 900 Kč 1.0 ASG (75 k) ---------- 283 900 Kč 312 900 Kč 1.0 TSI (90 k) ---------- ---------- 302 900 Kč 1.0 CNG (68 k) ---------- 302 900 Kč 331 900 KčNejvýše položená verze high up! přidává tempomat, parkovací senzory, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, držák Maps & more pro chytrý telefon s možností USB nabíjení, palubní počítač, rádio Composition Phone, vyhřívaná přední sedadla, bílé ambientní osvětlení interiéru, mlhovky nebo 15palcová litá kola. Pro omlazený up! nabízí Volkswagen rovněž větší možnosti individualizace, a to skrze designové pakety, barevně odlišené střechy, polepy karosérie nebo 16palcová litá kola. Na začátku srpna přijde do prodeje elektrický e-up!, v prosinci bude následovat pseudoterénní cross up!. Někdy v průběhu roku by měla dorazit také limitovaná série Beats up!.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.