Ačkoliv vysoké teploty už se tu a tam objevily, kalendářně začne léto až za pár dnů. A do tropů asi není lepšího automobilu než kabrioletu. Možná i proto si české zastoupení Mercedesu naplánovalo uvedení otevřené třídy C na trh právě v těchto dnech.
Móda kupé-kabrioletů je zřejmě definitivně pryč. Většina novinek již disponuje plátěnou střechou, a jinak tomu není ani u třídy C. Její plátno je ovládáno výhradně elektricky, za sedadly pak zmizí do dvaceti sekund i v rychlostech ne větších než 50 km/h. Základní barva je černá, více vrstev a dodatečné tlumící materiály, jsoucí k dispozici samozřejmě za příplatek, pak přináší výběr mezi hnědou, modrou, černou nebo červenou. Vizuálně by se pak kabriolet dal charakterizovat zkrátka jako kupé bez střechy, z některých úhlů si dokonce konkurenta BMW řady 4 můžete splést s větší třídou S. Náhoda? Spíše záměr a pro některé jistě velmi lákavý záměr.
Motorová paleta začíná u modelu C 180 s výkonem 156 koní a točivým momentem 250 Nm. Z benzínových verzí je dále v nabídce C 200 & C 200 4Matic (184 koní a 300 Nm), C 250 (211 koní a 350 Nm), C 300 (245 koní a 370 Nm) a C 400 4Matic (333 koní a 480 Nm). Naftovou paletu tvoří C 220 d & C 220 d 4Matic (170 koní a 400 Nm), respektive C 250 d (204 koní a 500 Nm). S výjimkou dvou nejslabších benzínových a nejslabšího naftového motoru, vždy s pohonem jedné nápravy, které dostaly šestistupňový manuál, mají všechny jednotky devítistupňový automat 9G-Tronic. A i tam, kde automat není, je možnost si za něj připlatit 66 828 korun. Vrcholem nabídky budou modely od AMG. Slabší C 43 4Matic má 367 koní a 520 Nm, přenášené na vozovku prostřednictvím devítistupňového automatu, silnější C 63 (476 koní a 650 Nm) a C 63 S (510 koní a 700 Nm) mají „pouze“ sedmistupňový automat AMG Speedshift.
Ceník - Mercedes-Benz třídy C Kabriolet
třída C Kabriolet AMG C 180 (156 k) 1 082 950 Kč ---------- C 200 (184 k) 1 137 400 Kč ---------- C 200 4Matic (184 k) 1 264 450 Kč ---------- C 250 (211 k) 1 270 500 Kč ---------- C 300 (245 k) 1 324 950 Kč ---------- C 400 4Matic (333 k) 1 542 750 Kč ---------- AMG C 43 4Matic (367 k) ---------- 1 766 600 Kč AMG C 63 (476 k) ---------- 2 231 240 Kč AMG C 63 S (510 k) ---------- 2 461 140 Kč C 220 d (170 k) 1 172 490 Kč ---------- C 220 d 4Matic (170 k) 1 293 490 Kč ---------- C 250 d (204 k) 1 320 110 Kč ----------Základní výbava obsahuje sedm airbagů, hlídání bdělosti řidiče, přednárazový systém, adaptivní brzdy, Isofix pro zadní sedadla, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou dvouzónovou klimatizaci, audio 20 USB, kožený multifunkční volant, zadní LED světlomety nebo 17palcová litá kola. Modely s automatem mají navíc tempomat, zadní výstražné světlo při brzdění a volič jízdních režimů Dynamic Select. Provedení AMG C 43 přichází s bodykitem, sportovním výfukem, 18palcovými koly, anatomickými sedačkami, sportovním volantem a dalšími doplňky interiéru. AMG C 63 a C 63 S mají ještě o něco agresivnější styling karosérie i interiéru, 19palcová kola nebo přepracované nastavení řízení a podvozku. Vedle AMG s upravenou technikou nabídne Mercedes také optický a interiérový paket AMG Line.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.