Ačkoliv vysoké teploty už se tu a tam objevily, kalendářně začne léto až za pár dnů. A do tropů asi není lepšího automobilu než kabrioletu. Možná i proto si české zastoupení Mercedesu naplánovalo uvedení otevřené třídy C na trh právě v těchto dnech.
Móda kupé-kabrioletů je zřejmě definitivně pryč. Většina novinek již disponuje plátěnou střechou, a jinak tomu není ani u třídy C. Její plátno je ovládáno výhradně elektricky, za sedadly pak zmizí do dvaceti sekund i v rychlostech ne větších než 50 km/h. Základní barva je černá, více vrstev a dodatečné tlumící materiály, jsoucí k dispozici samozřejmě za příplatek, pak přináší výběr mezi hnědou, modrou, černou nebo červenou. Vizuálně by se pak kabriolet dal charakterizovat zkrátka jako kupé bez střechy, z některých úhlů si dokonce konkurenta BMW řady 4 můžete splést s větší třídou S. Náhoda? Spíše záměr a pro některé jistě velmi lákavý záměr.
Motorová paleta začíná u modelu C 180 s výkonem 156 koní a točivým momentem 250 Nm. Z benzínových verzí je dále v nabídce C 200 & C 200 4Matic (184 koní a 300 Nm), C 250 (211 koní a 350 Nm), C 300 (245 koní a 370 Nm) a C 400 4Matic (333 koní a 480 Nm). Naftovou paletu tvoří C 220 d & C 220 d 4Matic (170 koní a 400 Nm), respektive C 250 d (204 koní a 500 Nm). S výjimkou dvou nejslabších benzínových a nejslabšího naftového motoru, vždy s pohonem jedné nápravy, které dostaly šestistupňový manuál, mají všechny jednotky devítistupňový automat 9G-Tronic. A i tam, kde automat není, je možnost si za něj připlatit 66 828 korun. Vrcholem nabídky budou modely od AMG. Slabší C 43 4Matic má 367 koní a 520 Nm, přenášené na vozovku prostřednictvím devítistupňového automatu, silnější C 63 (476 koní a 650 Nm) a C 63 S (510 koní a 700 Nm) mají „pouze“ sedmistupňový automat AMG Speedshift.
Ceník - Mercedes-Benz třídy C Kabriolet
třída C Kabriolet AMG C 180 (156 k) 1 082 950 Kč ---------- C 200 (184 k) 1 137 400 Kč ---------- C 200 4Matic (184 k) 1 264 450 Kč ---------- C 250 (211 k) 1 270 500 Kč ---------- C 300 (245 k) 1 324 950 Kč ---------- C 400 4Matic (333 k) 1 542 750 Kč ---------- AMG C 43 4Matic (367 k) ---------- 1 766 600 Kč AMG C 63 (476 k) ---------- 2 231 240 Kč AMG C 63 S (510 k) ---------- 2 461 140 Kč C 220 d (170 k) 1 172 490 Kč ---------- C 220 d 4Matic (170 k) 1 293 490 Kč ---------- C 250 d (204 k) 1 320 110 Kč ----------Základní výbava obsahuje sedm airbagů, hlídání bdělosti řidiče, přednárazový systém, adaptivní brzdy, Isofix pro zadní sedadla, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou dvouzónovou klimatizaci, audio 20 USB, kožený multifunkční volant, zadní LED světlomety nebo 17palcová litá kola. Modely s automatem mají navíc tempomat, zadní výstražné světlo při brzdění a volič jízdních režimů Dynamic Select. Provedení AMG C 43 přichází s bodykitem, sportovním výfukem, 18palcovými koly, anatomickými sedačkami, sportovním volantem a dalšími doplňky interiéru. AMG C 63 a C 63 S mají ještě o něco agresivnější styling karosérie i interiéru, 19palcová kola nebo přepracované nastavení řízení a podvozku. Vedle AMG s upravenou technikou nabídne Mercedes také optický a interiérový paket AMG Line.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.