Ačkoliv vysoké teploty už se tu a tam objevily, kalendářně začne léto až za pár dnů. A do tropů asi není lepšího automobilu než kabrioletu. Možná i proto si české zastoupení Mercedesu naplánovalo uvedení otevřené třídy C na trh právě v těchto dnech.
Móda kupé-kabrioletů je zřejmě definitivně pryč. Většina novinek již disponuje plátěnou střechou, a jinak tomu není ani u třídy C. Její plátno je ovládáno výhradně elektricky, za sedadly pak zmizí do dvaceti sekund i v rychlostech ne větších než 50 km/h. Základní barva je černá, více vrstev a dodatečné tlumící materiály, jsoucí k dispozici samozřejmě za příplatek, pak přináší výběr mezi hnědou, modrou, černou nebo červenou. Vizuálně by se pak kabriolet dal charakterizovat zkrátka jako kupé bez střechy, z některých úhlů si dokonce konkurenta BMW řady 4 můžete splést s větší třídou S. Náhoda? Spíše záměr a pro některé jistě velmi lákavý záměr.
Motorová paleta začíná u modelu C 180 s výkonem 156 koní a točivým momentem 250 Nm. Z benzínových verzí je dále v nabídce C 200 & C 200 4Matic (184 koní a 300 Nm), C 250 (211 koní a 350 Nm), C 300 (245 koní a 370 Nm) a C 400 4Matic (333 koní a 480 Nm). Naftovou paletu tvoří C 220 d & C 220 d 4Matic (170 koní a 400 Nm), respektive C 250 d (204 koní a 500 Nm). S výjimkou dvou nejslabších benzínových a nejslabšího naftového motoru, vždy s pohonem jedné nápravy, které dostaly šestistupňový manuál, mají všechny jednotky devítistupňový automat 9G-Tronic. A i tam, kde automat není, je možnost si za něj připlatit 66 828 korun. Vrcholem nabídky budou modely od AMG. Slabší C 43 4Matic má 367 koní a 520 Nm, přenášené na vozovku prostřednictvím devítistupňového automatu, silnější C 63 (476 koní a 650 Nm) a C 63 S (510 koní a 700 Nm) mají „pouze“ sedmistupňový automat AMG Speedshift.
Ceník - Mercedes-Benz třídy C Kabriolet
třída C Kabriolet AMG C 180 (156 k) 1 082 950 Kč ---------- C 200 (184 k) 1 137 400 Kč ---------- C 200 4Matic (184 k) 1 264 450 Kč ---------- C 250 (211 k) 1 270 500 Kč ---------- C 300 (245 k) 1 324 950 Kč ---------- C 400 4Matic (333 k) 1 542 750 Kč ---------- AMG C 43 4Matic (367 k) ---------- 1 766 600 Kč AMG C 63 (476 k) ---------- 2 231 240 Kč AMG C 63 S (510 k) ---------- 2 461 140 Kč C 220 d (170 k) 1 172 490 Kč ---------- C 220 d 4Matic (170 k) 1 293 490 Kč ---------- C 250 d (204 k) 1 320 110 Kč ----------Základní výbava obsahuje sedm airbagů, hlídání bdělosti řidiče, přednárazový systém, adaptivní brzdy, Isofix pro zadní sedadla, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou dvouzónovou klimatizaci, audio 20 USB, kožený multifunkční volant, zadní LED světlomety nebo 17palcová litá kola. Modely s automatem mají navíc tempomat, zadní výstražné světlo při brzdění a volič jízdních režimů Dynamic Select. Provedení AMG C 43 přichází s bodykitem, sportovním výfukem, 18palcovými koly, anatomickými sedačkami, sportovním volantem a dalšími doplňky interiéru. AMG C 63 a C 63 S mají ještě o něco agresivnější styling karosérie i interiéru, 19palcová kola nebo přepracované nastavení řízení a podvozku. Vedle AMG s upravenou technikou nabídne Mercedes také optický a interiérový paket AMG Line.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?