Buďte v létě in, Mercedes uvádí na trh třídu C bez střechy

Mercedes-Benz třídy C Cabriolet
Mercedes-Benz třídy C Cabriolet, foto: Mercedes-Benz
ar6 18. června 2016 04:00
Sdílej:

Ačkoliv vysoké teploty už se tu a tam objevily, kalendářně začne léto až za pár dnů. A do tropů asi není lepšího automobilu než kabrioletu. Možná i proto si české zastoupení Mercedesu naplánovalo uvedení otevřené třídy C na trh právě v těchto dnech.

Móda kupé-kabrioletů je zřejmě definitivně pryč. Většina novinek již disponuje plátěnou střechou, a jinak tomu není ani u třídy C. Její plátno je ovládáno výhradně elektricky, za sedadly pak zmizí do dvaceti sekund i v rychlostech ne větších než 50 km/h. Základní barva je černá, více vrstev a dodatečné tlumící materiály, jsoucí k dispozici samozřejmě za příplatek, pak přináší výběr mezi hnědou, modrou, černou nebo červenou. Vizuálně by se pak kabriolet dal charakterizovat zkrátka jako kupé bez střechy, z některých úhlů si dokonce konkurenta BMW řady 4 můžete splést s větší třídou S. Náhoda? Spíše záměr a pro některé jistě velmi lákavý záměr.

Motorová paleta začíná u modelu C 180 s výkonem 156 koní a točivým momentem 250 Nm. Z benzínových verzí je dále v nabídce C 200 & C 200 4Matic (184 koní a 300 Nm), C 250 (211 koní a 350 Nm), C 300 (245 koní a 370 Nm) a C 400 4Matic (333 koní a 480 Nm). Naftovou paletu tvoří C 220 d & C 220 d 4Matic (170 koní a 400 Nm), respektive C 250 d (204 koní a 500 Nm). S výjimkou dvou nejslabších benzínových a nejslabšího naftového motoru, vždy s pohonem jedné nápravy, které dostaly šestistupňový manuál, mají všechny jednotky devítistupňový automat 9G-Tronic. A i tam, kde automat není, je možnost si za něj připlatit 66 828 korun. Vrcholem nabídky budou modely od AMG. Slabší C 43 4Matic má 367 koní a 520 Nm, přenášené na vozovku prostřednictvím devítistupňového automatu, silnější C 63 (476 koní a 650 Nm) a C 63 S (510 koní a 700 Nm) mají „pouze“ sedmistupňový automat AMG Speedshift.

Ceník - Mercedes-Benz třídy C Kabriolet

  třída C Kabriolet AMG C 180 (156 k) 1 082 950 Kč ---------- C 200 (184 k) 1 137 400 Kč ---------- C 200 4Matic (184 k) 1 264 450 Kč ---------- C 250 (211 k) 1 270 500 Kč ---------- C 300 (245 k) 1 324 950 Kč ---------- C 400 4Matic (333 k) 1 542 750 Kč ---------- AMG C 43 4Matic (367 k) ---------- 1 766 600 Kč AMG C 63 (476 k) ---------- 2 231 240 Kč AMG C 63 S (510 k) ---------- 2 461 140 Kč C 220 d (170 k) 1 172 490 Kč ---------- C 220 d 4Matic (170 k) 1 293 490 Kč ---------- C 250 d (204 k) 1 320 110 Kč ----------

Základní výbava obsahuje sedm airbagů, hlídání bdělosti řidiče, přednárazový systém, adaptivní brzdy, Isofix pro zadní sedadla, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou dvouzónovou klimatizaci, audio 20 USB, kožený multifunkční volant, zadní LED světlomety nebo 17palcová litá kola. Modely s automatem mají navíc tempomat, zadní výstražné světlo při brzdění a volič jízdních režimů Dynamic Select. Provedení AMG C 43 přichází s bodykitem, sportovním výfukem, 18palcovými koly, anatomickými sedačkami, sportovním volantem a dalšími doplňky interiéru. AMG C 63 a C 63 S mají ještě o něco agresivnější styling karosérie i interiéru, 19palcová kola nebo přepracované nastavení řízení a podvozku. Vedle AMG s upravenou technikou nabídne Mercedes také optický a interiérový paket AMG Line.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.