Ford Ka+ jsme téměř do posledního šroubku rozebrali již v polovině týdne, kdy tuzemské zastoupení také oznámilo základní cenu vozu. Nyní si k necelým 290 tisícům můžeme přiřadit také kompletní ceník. Co tedy za poměrně vysokou cenu malý modrý ovál nabízí?
Jak už bylo řečeno při představení vozu, český trh nedostane slabší verzi zážehové dvanáctistovky s přímým vstřikováním paliva. 70 koní tak zůstane dostupných třeba v Německu, na Slovensku ale například nebude Ka+ dostupné vůbec. U nás tedy modrý ovál zvolil „zlatou střední cestu.“ Ta znamená tutéž dvanáctistovku, akorát naladěnou na 85 koní. Přední kola pohání pětistupňový manuál, stačící na akceleraci z 0 na 100 km/h za 13,3 sekundy, maximální rychlost 169 km/h a spotřebu 5,0 l/100 km. Jednou z věcí, kterou se Ford u Ka+ chlubí, je vnitřní prostor. Při délce 3929 milimetrů a rozvoru náprav 2489 milimetrů totiž auto nabízí 869 milimetrů pro nohy zadních cestujících a 960 milimetrů mezi sedákem a střechou. Kufr má 270 až 849 litrů.
Jediná dostupná výbava si říká celkem příznačně Ultimate a zahrnuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro vnější zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná zrcátka, přední elektrická okna, manuální klimatizaci, rádio SYNC se čtyřmi reproduktory, 4,2palcovým barevným displejem, MP3 přehrávačem a nouzovým voláním, multifunkční volant, funkci MyKey, podélně stavitelná přední sedadla, výškově stavitelné sedadlo řidiče, chromovanou masku chladiče, mlhovky s denním svícením nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. To vše za 288 990 korun.
Příplatkům dominují pakety – Winter za 11 100 korun obsahuje vyhřívaná přední sedadla a loketní opěrku pro řidiče, Comfort za 9 900 korun má tempomat a kožený volant a konečně City za 11 800 korun obsahuje zadní parkovací senzory, zadní elektrická okna a vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka. Některé položky lze zakoupit i jednotlivě, automatická klimatizace tak vyjde na 10 000 korun, zadní parkovací senzory na 7 900 korun, 15palcová litá kola na 10 000 korun, metalíza (černá Tuxedo, modrá Deep Impact, stříbrná Ingot, šedá Smoke) na 10 500 korun a perleťový lak (červená Ruby, oranžová Sparkling) na 15 800 korun. Nemetalická žlutá Bright je bez příplatku, nemetalická bílá Oxford stojí 4 200 korun. Více najdete v kompletním českém ceníku.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?