Ford Ka+ jsme téměř do posledního šroubku rozebrali již v polovině týdne, kdy tuzemské zastoupení také oznámilo základní cenu vozu. Nyní si k necelým 290 tisícům můžeme přiřadit také kompletní ceník. Co tedy za poměrně vysokou cenu malý modrý ovál nabízí?
Jak už bylo řečeno při představení vozu, český trh nedostane slabší verzi zážehové dvanáctistovky s přímým vstřikováním paliva. 70 koní tak zůstane dostupných třeba v Německu, na Slovensku ale například nebude Ka+ dostupné vůbec. U nás tedy modrý ovál zvolil „zlatou střední cestu.“ Ta znamená tutéž dvanáctistovku, akorát naladěnou na 85 koní. Přední kola pohání pětistupňový manuál, stačící na akceleraci z 0 na 100 km/h za 13,3 sekundy, maximální rychlost 169 km/h a spotřebu 5,0 l/100 km. Jednou z věcí, kterou se Ford u Ka+ chlubí, je vnitřní prostor. Při délce 3929 milimetrů a rozvoru náprav 2489 milimetrů totiž auto nabízí 869 milimetrů pro nohy zadních cestujících a 960 milimetrů mezi sedákem a střechou. Kufr má 270 až 849 litrů.
Jediná dostupná výbava si říká celkem příznačně Ultimate a zahrnuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro vnější zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná zrcátka, přední elektrická okna, manuální klimatizaci, rádio SYNC se čtyřmi reproduktory, 4,2palcovým barevným displejem, MP3 přehrávačem a nouzovým voláním, multifunkční volant, funkci MyKey, podélně stavitelná přední sedadla, výškově stavitelné sedadlo řidiče, chromovanou masku chladiče, mlhovky s denním svícením nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. To vše za 288 990 korun.
Příplatkům dominují pakety – Winter za 11 100 korun obsahuje vyhřívaná přední sedadla a loketní opěrku pro řidiče, Comfort za 9 900 korun má tempomat a kožený volant a konečně City za 11 800 korun obsahuje zadní parkovací senzory, zadní elektrická okna a vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka. Některé položky lze zakoupit i jednotlivě, automatická klimatizace tak vyjde na 10 000 korun, zadní parkovací senzory na 7 900 korun, 15palcová litá kola na 10 000 korun, metalíza (černá Tuxedo, modrá Deep Impact, stříbrná Ingot, šedá Smoke) na 10 500 korun a perleťový lak (červená Ruby, oranžová Sparkling) na 15 800 korun. Nemetalická žlutá Bright je bez příplatku, nemetalická bílá Oxford stojí 4 200 korun. Více najdete v kompletním českém ceníku.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.