Ford Ka+ jsme téměř do posledního šroubku rozebrali již v polovině týdne, kdy tuzemské zastoupení také oznámilo základní cenu vozu. Nyní si k necelým 290 tisícům můžeme přiřadit také kompletní ceník. Co tedy za poměrně vysokou cenu malý modrý ovál nabízí?
Jak už bylo řečeno při představení vozu, český trh nedostane slabší verzi zážehové dvanáctistovky s přímým vstřikováním paliva. 70 koní tak zůstane dostupných třeba v Německu, na Slovensku ale například nebude Ka+ dostupné vůbec. U nás tedy modrý ovál zvolil „zlatou střední cestu.“ Ta znamená tutéž dvanáctistovku, akorát naladěnou na 85 koní. Přední kola pohání pětistupňový manuál, stačící na akceleraci z 0 na 100 km/h za 13,3 sekundy, maximální rychlost 169 km/h a spotřebu 5,0 l/100 km. Jednou z věcí, kterou se Ford u Ka+ chlubí, je vnitřní prostor. Při délce 3929 milimetrů a rozvoru náprav 2489 milimetrů totiž auto nabízí 869 milimetrů pro nohy zadních cestujících a 960 milimetrů mezi sedákem a střechou. Kufr má 270 až 849 litrů.
Jediná dostupná výbava si říká celkem příznačně Ultimate a zahrnuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro vnější zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná zrcátka, přední elektrická okna, manuální klimatizaci, rádio SYNC se čtyřmi reproduktory, 4,2palcovým barevným displejem, MP3 přehrávačem a nouzovým voláním, multifunkční volant, funkci MyKey, podélně stavitelná přední sedadla, výškově stavitelné sedadlo řidiče, chromovanou masku chladiče, mlhovky s denním svícením nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. To vše za 288 990 korun.
Příplatkům dominují pakety – Winter za 11 100 korun obsahuje vyhřívaná přední sedadla a loketní opěrku pro řidiče, Comfort za 9 900 korun má tempomat a kožený volant a konečně City za 11 800 korun obsahuje zadní parkovací senzory, zadní elektrická okna a vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka. Některé položky lze zakoupit i jednotlivě, automatická klimatizace tak vyjde na 10 000 korun, zadní parkovací senzory na 7 900 korun, 15palcová litá kola na 10 000 korun, metalíza (černá Tuxedo, modrá Deep Impact, stříbrná Ingot, šedá Smoke) na 10 500 korun a perleťový lak (červená Ruby, oranžová Sparkling) na 15 800 korun. Nemetalická žlutá Bright je bez příplatku, nemetalická bílá Oxford stojí 4 200 korun. Více najdete v kompletním českém ceníku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.