Ford Ka+ má úplný ceník, za 290 tisíc nabízí skoro všechno

Ford Ka+ přichází jako levnější alternativa k Fiestě, předchůdce připomíná jen jménem.
Ford Ka+ přichází jako levnější alternativa k Fiestě, předchůdce připomíná jen jménem., foto: Ford
ar6 12. června 2016 17:18
Sdílej:

Ford Ka+ jsme téměř do posledního šroubku rozebrali již v polovině týdne, kdy tuzemské zastoupení také oznámilo základní cenu vozu. Nyní si k necelým 290 tisícům můžeme přiřadit také kompletní ceník. Co tedy za poměrně vysokou cenu malý modrý ovál nabízí?

Jak už bylo řečeno při představení vozu, český trh nedostane slabší verzi zážehové dvanáctistovky s přímým vstřikováním paliva. 70 koní tak zůstane dostupných třeba v Německu, na Slovensku ale například nebude Ka+ dostupné vůbec. U nás tedy modrý ovál zvolil „zlatou střední cestu.“ Ta znamená tutéž dvanáctistovku, akorát naladěnou na 85 koní. Přední kola pohání pětistupňový manuál, stačící na akceleraci z 0 na 100 km/h za 13,3 sekundy, maximální rychlost 169 km/h a spotřebu 5,0 l/100 km. Jednou z věcí, kterou se Ford u Ka+ chlubí, je vnitřní prostor. Při délce 3929 milimetrů a rozvoru náprav 2489 milimetrů totiž auto nabízí 869 milimetrů pro nohy zadních cestujících a 960 milimetrů mezi sedákem a střechou. Kufr má 270 až 849 litrů.

Jediná dostupná výbava si říká celkem příznačně Ultimate a zahrnuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro vnější zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná zrcátka, přední elektrická okna, manuální klimatizaci, rádio SYNC se čtyřmi reproduktory, 4,2palcovým barevným displejem, MP3 přehrávačem a nouzovým voláním, multifunkční volant, funkci MyKey, podélně stavitelná přední sedadla, výškově stavitelné sedadlo řidiče, chromovanou masku chladiče, mlhovky s denním svícením nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. To vše za 288 990 korun.

Příplatkům dominují pakety – Winter za 11 100 korun obsahuje vyhřívaná přední sedadla a loketní opěrku pro řidiče, Comfort za 9 900 korun má tempomat a kožený volant a konečně City za 11 800 korun obsahuje zadní parkovací senzory, zadní elektrická okna a vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka. Některé položky lze zakoupit i jednotlivě, automatická klimatizace tak vyjde na 10 000 korun, zadní parkovací senzory na 7 900 korun, 15palcová litá kola na 10 000 korun, metalíza (černá Tuxedo, modrá Deep Impact, stříbrná Ingot, šedá Smoke) na 10 500 korun a perleťový lak (červená Ruby, oranžová Sparkling) na 15 800 korun. Nemetalická žlutá Bright je bez příplatku, nemetalická bílá Oxford stojí 4 200 korun. Více najdete v kompletním českém ceníku.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.